Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 maart 2018, 09:58   #161
Freddie
Gouverneur
 
Freddie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.295
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
omdat moto's en sportwagens geen kracht nodig hebben maar snelheid die ze halen uit een hoog toerental. Hangt achter die krachtige moto's of sportwagens een zware sleep en hij blijft staan, vooral wanneer hij dan ook nog eens met die sleep een fikse heling op moet.

En wat de rijke betreft, waarom leggen die dan in hun zeiljachten altijd een dieselmotor. Het zou toch veel aantrekkelijker zijn om met een minder luidruchtige motor in zo'n jacht te varen?
Rode diesel veeeel goedkoper.
__________________
Arme Vlaming, belogen, bedrogen en bestolen van in de wieg tot voorbij het graf.
Freddie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2018, 10:18   #162
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

lol zeilen met diesel

Losers.

(Ja ik kan zeilen)
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2018, 10:42   #163
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 53.067
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
omdat moto's en sportwagens geen kracht nodig hebben maar snelheid die ze halen uit een hoog toerental. Hangt achter die krachtige moto's of sportwagens een zware sleep en hij blijft staan, vooral wanneer hij dan ook nog eens met die sleep een fikse heling op moet.

En wat de rijke betreft, waarom leggen die dan in hun zeiljachten altijd een dieselmotor. Het zou toch veel aantrekkelijker zijn om met een minder luidruchtige motor in zo'n jacht te varen?
Zoveel onzin toch. Doet dat niet pijn?

Laatst gewijzigd door Micele : 1 maart 2018 om 11:09.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2018, 11:44   #164
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 53.067
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
en iedereen met naft motoren die 25% meer verstoken ...
Wat verstoken? Of vervuilen? Of vergiftigen? Mondmaskers worden binnenkort mode in de steden, alle kleurtjes:
https://respromasks.com/2012/06/19/why-wear-a-mask/

Meer verstoken ?




Dat komt ervan...
Citaat:
http://www.standaard.be/cnt/dmf20180227_03380187

Duitse steden mogen dieselwagens bannen

27/02/2018

Laatst gewijzigd door Micele : 1 maart 2018 om 12:13.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2018, 14:40   #165
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.944
Standaard

Het gaan nog mooie tijden worden. Mensen gaan opeens nergens meer met hun diesel terecht kunnen. Verkopen is als we de visionaire doemdenkers mogen geloven bijna weg geven. Resultaat is dat mensen die het al moeilijk hebben en geen centen hebben voor een nieuwe milieuvriendelijke wagen nog verder in de armoede gaan belanden. Sommigen gaan zelfs niet meer op hun werk geraken. Toch prachtig zo een wetgeving bepaald door de groen rakkers

Laat ze maar lullen en doen. Hier blijft de diesel tot dat mijn vrouw stopt met werken. Het zal ongeveer dezelfde periode zijn als dat de wagen versleten zal zijn. Ik blijf wel trouw aan mijn goedkope benzine wagens. Die worden nu opeens terug populair. Vandaag is met een benzine wagen rijden = aan het milieu denken. Een dieselrijder daarentegen is opgejaagd wild.

En ondertussen blijven de politici maar rond de pot draaien en spreken ze stoere taal. Wie kijkt er nog naar soaps? Heel de politiek is de beste soap, een mix van drama, komiek en fictie
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2018, 14:49   #166
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Ja, mensen gaan in de armoede belanden omdat ze een afgeschreven auto niet meer kwijt kunnen.

In Houthalen op de parking van de GB naar de automarkt gaan en hem aan een turk verkopen, handje contantje. Ze nemen alles.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2018, 14:56   #167
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.944
Standaard

Er zijn genoeg gezinnen die met een oude dieselwagen rijden en ook al is die afgeschreven en niets meer waard voor die mensen maakt die wagen het verschil tussen op hun werk geraken en eten kunnen kopen of in armoede belanden en honger hebben. En zo zijn er veel meer dan we denken.

Laatst gewijzigd door Profiteur : 1 maart 2018 om 14:57.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2018, 15:04   #168
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter
 
Aurora_Borealis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
lol zeilen met diesel

Losers.

(Ja ik kan zeilen)
't ging over zeiljachten... of gaat u op zeil alleen met een 49-voet jacht aanmeren in een jachthaven ?

Uiteraard zorgt die diesel ook voor verwarming en elektriciteit aan boord - er is al snel een voorraad van een verschillende 100'en liter aan boord.

En geen benzine ? Iets met afgesloten ruimtes en explosieveiligheid...
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2018, 15:35   #169
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 53.067
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Raar hoe "geargumenteerd" wordt tegen een FEIT dat aangegeven staat in de titel....

Het gaat niet over Diesel als brandstof in nuts- en lastvoertuigen.Dat gaat daar nog wel een tijdje mee ,en er zijn REDENEN.

Het gaat over de auto,waar diesel in tamelijk snel tempo aan het verdwijnen is in de nieuwbouw.Bij Toyota zelfs in zeer radikale zin.(door de directie verklaard afscheid nog voor de deceniumwissel).
Toen ondergetekende recent bij zekere "Spaans" merk zijn nieuwe voituur bestelde hebben we zelfs niet gesproken over diesels,de verkoper heeft er MET GEEN WOORD over begonnen bij de voorstelling,en hoewel mijn oude "spanjaard" ,die daar straks zal achterblijven,wel degelijk een diesel is.

Nog tot voor kort stonden bij zowat alle merken bij de modellen vanaf,zeg,"middenklasse" ,ook bij betreffende "spanjaard",de beschikbare dieselversies op een voornamere plaats dan het benzinebrandertje dat eventueel ook verkrijgbaar was voor de Belgische markt...

...hoe de dingen veranderen.....
Idd, en dan zijn er die zelfs over landbouwtraktoren beginnen.

Laatst gewijzigd door Micele : 1 maart 2018 om 15:36.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2018, 15:37   #170
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 53.067
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Er zijn genoeg gezinnen die met een oude dieselwagen rijden en ook al is die afgeschreven en niets meer waard voor die mensen maakt die wagen het verschil tussen op hun werk geraken en eten kunnen kopen of in armoede belanden en honger hebben. En zo zijn er veel meer dan we denken.
Zakdoek nodig?

Ze mogen hun dieseltje blijven verder rijden tot die niet meer door de keuring geraakt, of nog snel oldtimer laten keuren (30 jaar nu). Who cares?

Laatst gewijzigd door Micele : 1 maart 2018 om 15:40.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2018, 15:40   #171
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
't ging over zeiljachten... of gaat u op zeil alleen met een 49-voet jacht aanmeren in een jachthaven ?

Uiteraard zorgt die diesel ook voor verwarming en elektriciteit aan boord - er is al snel een voorraad van een verschillende 100'en liter aan boord.

En geen benzine ? Iets met afgesloten ruimtes en explosieveiligheid...
Dat gaat ook niet lang meer duren. Iedereen die zeilt, die ik ken, klaagt over de wisselende kwaliteit van de rode diesel in de havens wereldwijd. En je denkt: dat is een probleem in de bananenrepublieken. Belgie staat er voor bekend dat je hier wel eens slechte diesel kan krijgen, als je hier aanmeert.

Er zijn nu nieuwere schepen op de markt die zonnepanelen, electromotoren, hydrogenerators en batterijen combineren. De combinatie electromotor, batterij en hydrogenerator kosten zelfs over het algemeen evenveel als een dieselmotor.

Feit blijft dat jachten een lange levensduur hebben, en de transitie veel trager zal verlopen hierdoor. Je doet je 1 miljoen euro jacht niet weg na 5 jaar, gelijk je van leasewagen wisselt....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2018, 15:47   #172
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.944
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Zakdoek nodig?

Ze mogen hun dieseltje blijven verder rijden tot die niet meer door de keuring geraakt, of nog snel oldtimer laten keuren (30 jaar nu). Who cares?
Dat is nu net het hypocriete van het systeem. Een oldtimer mag wel. Maar met een oldtimer mag geen woon-werkverkeer.

Stel je vervuilende dieselwagen is 29 jaar oud. Oeps in geen enkele LEZ meer. Verbannen in elke stad. Maar je mag er wel mee gaan werken. Ondanks je op veel plaatsen er niet meer mee mag rijden betaal je wel nog steeds de volle pot verkeersbelasting.

Joepie de wagen wordt 30 jaar. Dus inschrijven als oldtimer en alles mag weer. Maar je mag er wel geen woon-werkverkeer mee doen. Voordeel is wel dat je amper verkeersbelasting en verzekering betaald.

Is de politiek het te doen uit milieu overwegingen of om de centen? Waar zit de politieke verborgen agenda?

Maar tja de plaat blijft hangen, groen = poen.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2018, 15:49   #173
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.944
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Dat gaat ook niet lang meer duren. Iedereen die zeilt, die ik ken, klaagt over de wisselende kwaliteit van de rode diesel in de havens wereldwijd.
Er zijn ergere problemen dan wakker liggen van slechte diesel in je jacht van 1 miljoen euro of meer
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2018, 15:50   #174
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Dat is nu net het hypocriete van het systeem. Een oldtimer mag wel. Maar met een oldtimer mag geen woon-werkverkeer.

Stel je vervuilende dieselwagen is 29 jaar oud. Oeps in geen enkele LEZ meer. Verbannen in elke stad. Maar je mag er wel mee gaan werken. Ondanks je op veel plaatsen er niet meer mee mag rijden betaal je wel nog steeds de volle pot verkeersbelasting.

Joepie de wagen wordt 30 jaar. Dus inschrijven als oldtimer en alles mag weer. Maar je mag er wel geen woon-werkverkeer mee doen. Voordeel is wel dat je amper verkeersbelasting en verzekering betaald.

Is de politiek het te doen uit milieu overwegingen of om de centen? Waar zit de politieke verborgen agenda?

Maar tja de plaat blijft hangen, groen = poen.
Ga je met een 30 jarige oude wagen woon-werk doen ?

1) Zuipen veel meer.
2) Gevoelig voor pannes.
3) Wisselstukken peperduur en niet meer courant.
4) Comfort is niet echt meer up to date.

Ik zeg niet dat het geen mooie wagens zijn om op zondag mee een ritje te maken, maar voor pendelen wil je modern comfort.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2018, 15:51   #175
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Er zijn ergere problemen dan wakker liggen van slechte diesel in je jacht van 1 miljoen euro of meer
Ik weet het niet hoor, water bij de diesel kan een vakantie verpesten.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2018, 15:59   #176
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.944
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ga je met een 30 jarige oude wagen woon-werk doen ?

1) Zuipen veel meer.
2) Gevoelig voor pannes.
3) Wisselstukken peperduur en niet meer courant.
4) Comfort is niet echt meer up to date.

Ik zeg niet dat het geen mooie wagens zijn om op zondag mee een ritje te maken, maar voor pendelen wil je modern comfort.
Is geen woon-werkverkeer maar een boer hier in straat heeft zo een oude Mercedes 300D op O-platen. En die rijdt daar nog elke dag mee rond. Die zijn wagen is nog steeds een pareltje. Volgens mij kapt die er zelfs de rode mazout van zijn tractor in Ik ken ook een garagist die met een oude Jaguar XJ op O-platen dagdagelijks rond rijdt. Dat zuipt meer maar kost amper nog iets aan belastingen, zijn daarom niet gevoeliger voor pannes, onderdelen zijn er overal nog te vinden en het comfort moet niet onder doen dan voor een nieuwe blikken doos met een 1.0 koffiemolen in.

Kijk je even naar de jeugd dan is het vandaag "in" om met een oude VW Golf, Sirocco of Jetta op O-platen rond te rijden. Meestal nog plat gelegd zodat het laatste comfort helemaal is verdwenen. En die rijden er ook dagdagelijks mee. Zelfs naar school of naar hun werk.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2018, 16:05   #177
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 53.067
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Dat is nu net het hypocriete van het systeem.
Niets hypocriet aan
Citaat:
Een oldtimer mag wel.
Dat is de keus van de eigenaar. Mijn oldtimer is aangemeld voor dagelijks gebruik, dus ik moet wel jaarlijks naar de keuring.
Citaat:
Maar met een oldtimer mag geen woon-werkverkeer.
Eigen keus, met de mijne mag ik alles, behalve in Belgische LEZ(Antwerpen) mag ik niet in, niet omdat de auto vervuilend is, maar omdat het Belgisch systeem vanaf bouwjaar kijkt en niet qua echte euronorm. En opnieuw inschrijven ga ik die wagen niet doen voor een paar rare LEZ waar ik toch nooit ga komen. Wil ik toch in Antwerpen zijn neem ik de trein of de tweede wagen, die durf ik overal te parkeren en dan vind ik hem nog heel terug

Citaat:
Stel je vervuilende dieselwagen is 29 jaar oud. Oeps in geen enkele LEZ meer. Verbannen in elke stad.
De vuile auto is "verbannnen", maar niet de bestuurder, waarom zou dat een probleem zijn? Andere manieren genoeg om ergens te geraken zonder auto. Veel mensen hebben zelfs geen auto of een rijbewijs, moeten die zich kreupel lachen over dat zelfmedelijden wat jij hier weer tentoonspreidt.

Citaat:
Maar je mag er wel mee gaan werken. Ondanks je op veel plaatsen er niet meer mee mag rijden betaal je wel nog steeds de volle pot verkeersbelasting.
32 euro per jaar, volle pot. Elke maand leg ik 3€ aan de kant.

Citaat:
Joepie de wagen wordt 30 jaar. Dus inschrijven als oldtimer en alles mag weer.
Nope voor de LEZ Antwerpen is het 40 jaar. Mispoes.

Citaat:
Maar je mag er wel geen woon-werkverkeer mee doen.
Toch wel, als gewoon gebruik jaarlijks laten keuren, kost 38 € voor een benzine, spotgoedkoop indien je hetzelfde laat keuren in de garage.

Citaat:
Voordeel is wel dat je amper verkeersbelasting en verzekering betaald.
Dat hangt er vanaf hoe je hem wil verzekeren, veel verstand van de materie heb je blijkbaar niet.

Citaat:
Is de politiek het te doen uit milieu overwegingen of om de centen? Waar zit de politieke verborgen agenda?
Het is een samenzwering van Poetin en de Chinezen

Citaat:
Maar tja de plaat blijft hangen, groen = poen.
Uw totaal nietszeggende plaat, je leert bij.

Laatst gewijzigd door Micele : 1 maart 2018 om 16:10.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2018, 16:10   #178
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.944
Standaard

Veel blablabla maar duidelijk van twee walletjes aan het eten. Alles moet milieuvriendelijk en liefst een E-wagen van Tesla maar zelf zwaar zondigen. Spijtig want dat maakt al uw pogingen om anderen te overtuigen nutteloos. Volgens mij ben je iemand die bij elk gesprek gelijk moet halen. Al moet je het gesprek omleiden zodat het in jouw richting gaat. Helaas maakt dit weinig vrienden en moet het zich dan maar beperken tot wat internetgepraat. Nog zo'n mensen gekend en zijn meestal eenzame en verbitterde mensen. Ik merk dat hier al. Spijtig, heel spijtig
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2018, 16:14   #179
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 53.067
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Veel blablabla maar duidelijk van twee walletjes aan het eten. Spijtig want dat maakt al uw pogingen om anderen te overtuigen nutteloos. Volgens mij ben je iemand die bij elk gesprek gelijk moet halen. Al moet je het gesprek omleiden zodat het in jouw richting gaat. Helaas maakt dit weinig vrienden en moet het zich dan maar beperken tot wat internetgepraat. Nog zo'n mensen gekend en zijn meestal eenzame en verbitterde mensen. Ik merk dat hier al. Spijtig, heel spijtig
Zakdoek nodig? Zelfmedelijden is out. En een gefrusteerde groenpoener nog meer.

Citaat:
Alles moet milieuvriendelijk en liefst een E-wagen van Tesla maar zelf zwaar zondigen.
Ga jij niet naar de biecht?

Ik moet mijn gelijk nergens halen, het is nu eenmaal zo.
Je moogt me altijd zeggen wat ik verkeerd schreef, ik kan me vergissen.
Ik leer graag bij, integendeel tot jou die altijd dezelfde kemels blijft herhalen.

LEZ Antwerpen:
Citaat:
https://www.slimnaarantwerpen.be/nl/...4-6087414316ef

U hebt een voertuig ouder dan 40 jaar

Een oldtimer die ouder is dan 40 jaar, komt in aanmerking voor een tijdelijke toelating tegen betaling tegen een verlaagd tarief. Het bedrag wordt bepaald door de voertuigcategorie en de duur van de toelating.

Laatst gewijzigd door Micele : 1 maart 2018 om 16:23.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2018, 16:30   #180
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 53.067
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Is geen woon-werkverkeer maar een boer hier in straat heeft zo een oude Mercedes 300D op O-platen. En die rijdt daar nog elke dag mee rond. Die zijn wagen is nog steeds een pareltje. Volgens mij kapt die er zelfs de rode mazout van zijn tractor in Ik ken ook een garagist die met een oude Jaguar XJ op O-platen dagdagelijks rond rijdt. Dat zuipt meer maar kost amper nog iets aan belastingen, zijn daarom niet gevoeliger voor pannes, onderdelen zijn er overal nog te vinden en het comfort moet niet onder doen dan voor een nieuwe blikken doos met een 1.0 koffiemolen in.

Kijk je even naar de jeugd dan is het vandaag "in" om met een oude VW Golf, Sirocco of Jetta op O-platen rond te rijden. Meestal nog plat gelegd zodat het laatste comfort helemaal is verdwenen. En die rijden er ook dagdagelijks mee. Zelfs naar school of naar hun werk.
Jaja groen is poen.

Wat zou de verborgen agenda zijn van de oldtimerpolitiek?

Alle daarheen: https://www.erclassics.nl/oldtimer-te-koop/

Laatst gewijzigd door Micele : 1 maart 2018 om 16:36.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be