Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 maart 2018, 15:26   #141
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Volgens mij meer dan ene. Dat had ik al wel gemerkt.
en gij zat al van vanmiddag in de sterke dan?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2018, 15:26   #142
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Pericles .....Een simpel krantenartikeltje in HLN en jij begrijpt dat dan nog helemaal verkeerd.
Trouwens is dat iets dat het kabinet Francken heeft gelanceerd maar waar blijkbaar nog niks van in huis is gekomen of nooit iets zal van komen

De Belgische regels zijn onder de vorige regering nog aangescherpt. Wil een Europeaan langer dan drie maanden in België blijven, dan moet hij werken, bewijzen dat hij kans maakt op reëel werk of over voldoende bestaansmiddelen beschikken. Er is sprake van een onredelijke belasting op de Belgische sociale zekerheid indien iemand drie opeenvolgende maanden leefloon krijgt en nog geen drie jaar in het land is.

Waar lees jij hier dat die maar drie maanden leefloon kunnen trekken ? Het is niet opdat men dat een zware belasting vindt dat dat zomaar is afgevoerd. Ik zou de Roma zigeuners die hier al jaren leefloon trekken niet te eten willen geven.
Ok al la limite kan het misschien iets langer, in uitzonderlijke gevallen.
Maar de Pool zijn leefloon is beperkt in tijd hé Fred, zeer beperkt in tijd.
En de Tunesiër die hier werkt noch hij noch zijn gezin moeten inburgeren.
Beide zaken zijn toch duidelijk hoop ik.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2018, 15:28   #143
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Volgens mij meer dan ene. Dat had ik al wel gemerkt.
Tja Fred, gij zijt van nature zat zeker.
Oud 9 maart 2018, 15:30   #144
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
en gij zat al van vanmiddag in de sterke dan?
Dat kan haast niet anders.
Ik heb er eentje gepakt uit miserie.
Straf spul dat van de Fred.
Oud 9 maart 2018, 15:31   #145
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Tja Fred, gij zijt van nature zat zeker.
Kijk Pericles ...de wetgeving. Dat is iets helemaal anders dan maar drie maanden leefloon kunnen krijgen. Ze moeten drie maanden verblijven alvorens recht te hebben.

Nationaliteit
familielid van een Belg, met een verblijfsrecht van meer dan drie maanden.
Let op: sommige EU-burgers en hun familieleden (inclusief de familieleden van
Belgen) zijn de eerste drie maanden van hun effectief verblijf uitgesloten van
leefloon. Dit geldt niet voor EU-burgers met de hoedanigheid van werknemer of zelfstandige.

http://www.ocmwgent.be/assets/docume...20leefloon.pdf

Is niet precies hetzelfde als

Meer dan 3 maanden leefloon krijgen zij alvast niet

Blijkbaar kan ik er toch beter tegen dan gij

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 9 maart 2018 om 15:34.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2018, 15:39   #146
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kijk Pericles ...de wetgeving. Dat is iets helemaal anders dan maar drie maanden leefloon kunnen krijgen. Ze moeten drie maanden verblijven alvorens recht te hebben.

Nationaliteit
familielid van een Belg, met een verblijfsrecht van meer dan drie maanden.
Let op: sommige EU-burgers en hun familieleden (inclusief de familieleden van
Belgen) zijn de eerste drie maanden van hun effectief verblijf uitgesloten van
leefloon. Dit geldt niet voor EU-burgers met de hoedanigheid van werknemer of zelfstandige.

Is niet precies hetzelfde als

Meer dan 3 maanden leefloon krijgen zij alvast niet

Blijkbaar kan ik er toch beter tegen dan gij
In dit bestek kan je niet alles bespreken er zijn wel meer kleine uitzonderingen.
Zo zijn bijvoorbeeld uitoefenaars van erediensten nooit vrijgesteld van inburgering.
Je probeert nu wat te vitten op kleinigheden meer niet, maar fundamenteel zat je er naast Fred maar dat ga je nooit toegeven.
Oud 9 maart 2018, 15:41   #147
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ok al la limite kan het misschien iets langer, in uitzonderlijke gevallen.
Maar de Pool zijn leefloon is beperkt in tijd hé Fred, zeer beperkt in tijd.
En de Tunesiër die hier werkt noch hij noch zijn gezin moeten inburgeren.
Beide zaken zijn toch duidelijk hoop ik.
Neen. Die kan gewoon de eerste drie maanden geen aanspraak maken. Nadien is dat wel onbeperkt.U slaat de bal helemaal mis.

Een Tunesier die hier heden werkt en zijn vrouw en kinderen via gezinsherening laat overkomen vallen wel onder de inburgeringsplicht. Of hij moet inburgeren of het heeft moeten doen hangt van ander factoren af.
http://www.agii.be/thema/vreemdeling...oet-inburgeren
Oud 9 maart 2018, 15:48   #148
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In dit bestek kan je niet alles bespreken er zijn wel meer kleine uitzonderingen.
Zo zijn bijvoorbeeld uitoefenaars van erediensten nooit vrijgesteld van inburgering.
Je probeert nu wat te vitten op kleinigheden meer niet, maar fundamenteel zat je er naast Fred maar dat ga je nooit toegeven.
Neen ik zat er helemaal niet naast. Inburgeringsplicht heeft niks vandoen of U al dan niet aanspraak wil maken op een sociale uitkering. Als een Tunesiër die hier werkt zijn vrouw laat overkomen naar Vlaanderen moet die inburgeren wanneer zij niet om één of andere uitzonderlijke reden wordt vrijgesteld . En de reden dat die Mijnheer werkt is dat zeker niet. Ik ken trouwens genoeg gevallen van werkende Belgen die een buitenlandse partner lieten overkomen. Die moeten allen inburgeren.

Verder beweerde U dat een Pool hier maar drie maanden recht zou hebben op een leefloon ....wat ook helemaal niet lijkt te kloppen.
Gezien een EU Burger zich hier vrij mag komen vestigen is er een voorwaarde voorzien dat hij de eerste drie maanden geen leefloon mag aanvragen.
Of het moet zijn dat jij geen vreemdelingen van welke nationaliteit dan ook kent die hier jaren aan het leefloon hangen. Ik ken er in het Brusselse wel veel...heel veel. Fransen....Italianen....derde landers noem maar op.
Oud 9 maart 2018, 15:53   #149
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat kan haast niet anders.
Ik heb er eentje gepakt uit miserie.
Straf spul dat van de Fred.

Toch bedankt Pericles voor de aangename digitale babbel. Het is een hobby als een andere.
En ik moet toegeven je bent een leuke partner. Je blijft beleefd gaat niet schelden en toont respect. Zo hoort het. Ik probeer dat ook van mijn kant.

Allee tot het volgende meningsverschil

Proost

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 9 maart 2018 om 15:56.
Oud 9 maart 2018, 21:53   #150
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Toch bedankt Pericles voor de aangename digitale babbel. Het is een hobby als een andere.
En ik moet toegeven je bent een leuke partner. Je blijft beleefd gaat niet schelden en toont respect. Zo hoort het. Ik probeer dat ook van mijn kant.

Allee tot het volgende meningsverschil

Proost

Ja maar hou het kort dan.
Ervoor zorgen dat ze hier ook al zot worden is geen oplossing voor het probleem. Ze hebben nu al geen plaats om dezen van Gistel in verzekerde bewaring te nemen. Niet genoeg cipiers!
Over de resterende koterij zullen we maar zwijgen zekers?
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2018, 18:08   #151
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ze gaan zich gewoonweg belachelijk maken maar dat schijnt voor dat volkje geen probleem te zijn, in tegendeel de dommigheid stroomt er zo vanaf dus die voelen zich eerder nog heel interessant.

Ik ben een Antwerpenaar die al meer dan 25 jaar hier in West-Vlaanderen woont en ooit was er een West-Vlaming, die kennelijk een probleem had met Antwerpenaren, die er zich aan ergerde dat ik als Antwerpenaar hier woonde. Op een keer maarte hij zich dik en zei," wat doen die Antwerpenaars hier?" Waarop ik al zwanzend geantwoord heb, " Ontwikkelingshulp".

Maar als ik die boeren kinkels bij elkaar zie staan op die foto, begin ik er zelf in te geloven dat er hier dringend nood is aan ontwikkelingshulp.
Die Westvlaming heeft wel een punt: in West-Vlaanderen zijn ingeweken Antwerpenaars en Brusselaars evengoed inwijkelingen als Marokkanen of Turken.
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2018, 18:11   #152
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als dat waar is kunnen ze misschien van start gaan met Nederlands te leren. Daar gaan ze al problemen genoeg mee hebben denk ik. En ik kan het weten, ik woon in Gistel.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Das een probleem geworden in Vlaanderen, mensen te vinden die mooi ABN kunnen spreken.
Waarom zouden Westvlamingen in hun eigen streek niet hun eigen Westvlaamse streektaal mogen spreken? Of gaan we al beginnen zoals de Turkse overheid die Koerden verbiedt om in hun eigen streek hun Koerdische streektaal te gebruiken?
Overigens denkt men in Gistel blijkbaar ook aan een kursus Westvlaams voor nieuwkomers die zich wensen te integreren in een Westvlaamse gemeeente.
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg

Laatst gewijzigd door Doomy : 10 maart 2018 om 18:12.
Oud 10 maart 2018, 18:17   #153
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Zeg hem dat er vrij verkeer van de personen is en dat u het volste recht hebt daar te komen wonen.
Blijkbaar geldt dit vrij verkeer van personen alleen maar voor blanke Antwerpenaars en Brusselaars die zich overal ter wereld willen vestigen. Alsof Westvlaanse "autochtonen" zich aan de Westvlaamse Kust niet sociaal en demografisch verdrongen voelen door Antwerpse en Brusselse inwijkelingen die daar komen wonen en alles opkopen aan prijzen die de Westvlaamse "locals" nooit kunnen betalen.

westhoek.jpg

Laatst gewijzigd door Doomy : 10 maart 2018 om 18:17.
Oud 12 maart 2018, 01:30   #154
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
Blijkbaar geldt dit vrij verkeer van personen alleen maar voor blanke Antwerpenaars en Brusselaars die zich overal ter wereld willen vestigen. Alsof Westvlaanse "autochtonen" zich aan de Westvlaamse Kust niet sociaal en demografisch verdrongen voelen door Antwerpse en Brusselse inwijkelingen die daar komen wonen en alles opkopen aan prijzen die de Westvlaamse "locals" nooit kunnen betalen.
Maar ik heb een inburgerings-cursus gevolgd hé, ik ben getrouwd met een West-Vlaamse, een afkomstig uit Ieper, maar ik heb ze wel eerst Antwaarps geleerd, kwestie van ze het verschil te leren tussen oerklanken uitstoten als conversatiemiddel en een Wereldtaal.

Laatst gewijzigd door Garry : 12 maart 2018 om 01:31.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2018, 11:30   #155
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar ik heb een inburgerings-cursus gevolgd hé, ik ben getrouwd met een West-Vlaamse, een afkomstig uit Ieper, maar ik heb ze wel eerst Antwaarps geleerd, kwestie van ze het verschil te leren tussen oerklanken uitstoten als conversatiemiddel en een Wereldtaal.
Met andere woorden, zij heeft zich aan u moeten aanpassen, hoewel u als Antwerpenaar de buitenlander bent in West-Vlaanderen. U heeft zich dus niet aan de lokale normen, waarden en zeden in West-Vlaanderen aangepast! Met andere woorden, uw echtgenote heeft zich aan de om zich heen grijpende multikul overgegeven!
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2018, 14:42   #156
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen ik zat er helemaal niet naast. Inburgeringsplicht heeft niks vandoen of U al dan niet aanspraak wil maken op een sociale uitkering. Als een Tunesiër die hier werkt zijn vrouw laat overkomen naar Vlaanderen moet die inburgeren wanneer zij niet om één of andere uitzonderlijke reden wordt vrijgesteld . En de reden dat die Mijnheer werkt is dat zeker niet. Ik ken trouwens genoeg gevallen van werkende Belgen die een buitenlandse partner lieten overkomen. Die moeten allen inburgeren.

Verder beweerde U dat een Pool hier maar drie maanden recht zou hebben op een leefloon ....wat ook helemaal niet lijkt te kloppen.
Gezien een EU Burger zich hier vrij mag komen vestigen is er een voorwaarde voorzien dat hij de eerste drie maanden geen leefloon mag aanvragen.
Of het moet zijn dat jij geen vreemdelingen van welke nationaliteit dan ook kent die hier jaren aan het leefloon hangen. Ik ken er in het Brusselse wel veel...heel veel. Fransen....Italianen....derde landers noem maar op.
Tochwel, het staat letterlijk in de tekst. Arbeidsmigranten en hun gezinsleden zijn vrijgesteld van inburgering.
Oud 12 maart 2018, 17:50   #157
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Met andere woorden, zij heeft zich aan u moeten aanpassen, hoewel u als Antwerpenaar de buitenlander bent in West-Vlaanderen. U heeft zich dus niet aan de lokale normen, waarden en zeden in West-Vlaanderen aangepast! Met andere woorden, uw echtgenote heeft zich aan de om zich heen grijpende multikul overgegeven!
Nee nee nee, ik heb helemaal geen problemen met de plaatselijke bevolking hier, doorsnee genomen allemaal toffe mensen en mij krijgen ze met geen stokken terug naar Antwerpen. Ik versta al die inboorlingen hier perfect en gebruik waar nodig hun woordenschat al is het voornamelijk met een Antwerps accent. Niemand die er zich nog aan ergert.
Oud 12 maart 2018, 18:49   #158
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die Westvlaming heeft wel een punt: in West-Vlaanderen zijn ingeweken Antwerpenaars en Brusselaars evengoed inwijkelingen als Marokkanen of Turken.
Antwerpenaars, Brusselaars, Marokkanen, Turken.... één strijd! Zeker als een West-Flutte hen kritisch aankijkt en allesbehalve vriendelijk vraagt:
"Wienne komje gie iejr doen? Kèijrt gie mo weere van woa daje komt!"
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2018, 18:55   #159
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Èwè, je moe giedder mo mèjr werkn en mèjr spoarn! Wienne zegje tè!!! Jaloesche niejwèèrt!
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2018, 22:50   #160
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dubbel

Laatst gewijzigd door Garry : 12 maart 2018 om 23:01.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be