Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 maart 2018, 12:24   #781
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Nee dat zeg ik niet.

Al wie dat zegt dat Zweden hopeloos verloren is of het einde van het democratisch Westen voorbij is,... die overdrijft
Misschien maar ze zullen daar toch niet nog 3 jaar aan één stuk dergelijke politiek moeten voeren want dan is het met zekerheid koekenbak.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2018, 12:26   #782
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
idd, een homo/lesbo-koppel gaat best niet "hand in hand" kuieren in Kuregem (Anderlecht), Molenbeek of Annessens-wijk in Brussel. En om OT te blijven, ook niet in dito wijken in Zweden.

Maar hey, de beschaving is niet in gevaar, hoor

https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=769
Dat moesten ze vroeger ook niet riskeren. Dat was vies. Waarom komen er meer homo's uit de kast denkt ge? Omdat het nu veel meer aanvaard is dan vroeger.

Vroeger was het beter?
Oud 15 maart 2018, 12:27   #783
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
(In de marge, ik heb dat altijd een interessant iets gevonden, hoe de grotere afkeer tegen Islam ervoor heeft gezorgd dat extreem-rechts langzaam het progressive van holebi's heeft omarmd en nu zelfs een grote verdediger is van holebi-rechten, omdat de intollerantie van Moslims tav holebi's net zo groot is. De vijand van mijn vijand is mijn vriend, op maatschappelijk niveau zeg maar. Een leuk neveneffect.
Ge moet ne keer lezen wat de Vlaams Blokkers van weleer te zeggen hadden over holebi's. Als die toen an de macht zouden zijn, de holebi's zouden evengoed vervolgd worden als moslims nu aan de macht zouden zijn.
Ik ben blij dat dat standpunt toch langzaam is geevolueerd naar meer respect voor holebi-rechten)
Is er ooit één homo/lesbienne in mekaar geslagen door een VB-er, wegens zijn/haar homo/lesbo zijn ???

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2018, 12:28   #784
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Is er ooit één homo/lesbienne in mekaar geslagen door een VB-er, wegens zijn/haar homo/lesbo zijn ???
ja
Oud 15 maart 2018, 12:30   #785
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat moesten ze vroeger ook niet riskeren. Dat was vies. Waarom komen er meer homo's uit de kast denkt ge? Omdat het nu veel meer aanvaard is dan vroeger.

Vroeger was het beter?
Ik heb 35jaar geleden zelfs les gekregen van zowel een homo, als een lesbienne.
En heel de school was ervan op de hoogte. Zij brachten zelfs hun respectievelijke vriend/vriendin mee bij "na-schoolse" activiteiten.

In het centrum van Brussel waren toen trouwens twee heel bekende homo-café's, waar ik al eens iets ging drinken. Nooit weet gehad van problemen, toen.

Citaat:

Laatst gewijzigd door Zipper : 15 maart 2018 om 12:37.
Oud 15 maart 2018, 12:31   #786
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ja
feiten graag en duiding

Citaat:
Oud 15 maart 2018, 14:09   #787
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
(In de marge, ik heb dat altijd een interessant iets gevonden, hoe de grotere afkeer tegen Islam ervoor heeft gezorgd dat extreem-rechts langzaam het progressive van holebi's heeft omarmd en nu zelfs een grote verdediger is van holebi-rechten, omdat de intollerantie van Moslims tav holebi's net zo groot is. De vijand van mijn vijand is mijn vriend, op maatschappelijk niveau zeg maar. Een leuk neveneffect.
Ge moet ne keer lezen wat de Vlaams Blokkers van weleer te zeggen hadden over holebi's. Als die toen an de macht zouden zijn, de holebi's zouden evengoed vervolgd worden als moslims nu aan de macht zouden zijn.
Ik ben blij dat dat standpunt toch langzaam is geevolueerd naar meer respect voor holebi-rechten)
of hoe linkiewinkies toch altijd wel door de mand gaan en elke terechte kritiek op de Islam netjes in VB en extreemrechtse hoek drukken ...
ik heb nog nooit in mijn leven iets intollerant tov holebi's geschreven of gezegd.

excuses zijn hier eigenlijk wel op zijn plaats wat mij betreft.

Laatst gewijzigd door Anna List : 15 maart 2018 om 14:13.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2018, 14:11   #788
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
de holebi's die ik ken, mijden die buurten gewoon. En dus weeral een overwinning voor het islamitisch tuig.

En ipv dat de Vl.Regering simpelweg de hoofddoek in het GO zou verbieden, zegt een platte vijg als Crevits dat de scholen onderling mogen beslissen.
Hoe groot is die hare paraplu wel niet ??
dat is achterhaald Zipper

die buurten zijn vandaag overal. dat bestaat niet meer 'die buurten' ...

als je in Brasschaat of Ekeren zelfs niet meer hand in hand over straat kan, waar dan nog wel mss?!?
Oud 15 maart 2018, 14:13   #789
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

Vroeger was het beter?
vroeger was er mss sociale druk en afwijzing, maar vandaag is fysieke agressie de realiteit van elke dag.

voor hand in hand lopen of zelfs maar voor een 'eigen' kledingstijl.
Oud 15 maart 2018, 14:17   #790
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
of hoe linkiewinkies toch altijd wel door de mand gaan en elke terechte kritiek op de Islam netjes in VB en extreemrechtse hoek drukken ...
ik heb nog nooit in mijn leven iets intollerant tov holebi's geschreven of gezegd.

ah, ik had het niet over u hoor, eerder in't algemeen.

't Is toch een frappant te zien hoe extreem rechts zich soms nu opwerpt als de beschermengel van de holebi's, tegen de onverdraagzame moslims. Dat is wel eens anders geweest...

En ik ben niet linkiewinkie; ik ben beledigd. Excuses zijn hier eigenlijk wel op zijn plaats wat mij betreft.
Oud 15 maart 2018, 14:23   #791
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
feiten graag en duiding
Vraagt ge mij nu echt naar voorbeelden van extreem rechts geweld tegen holebi's?

Ik wil het gewoon effe scherpstellen.
Oud 15 maart 2018, 14:30   #792
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:
Vraagt ge mij nu echt naar voorbeelden van extreem rechts geweld tegen holebi's?

Hoe meer ik uw posts lees hoe meer ik ervan overtuigd ben dat u een loutere zeveraar bent. Ofwel een psychiatrisch geval, kan ook.
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2018, 14:52   #793
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
Hoe meer ik uw posts lees hoe meer ik ervan overtuigd ben dat u een loutere zeveraar bent. Ofwel een psychiatrisch geval, kan ook.
Gij suggereert ook al dat extreem rechts gewld/haat tav holebi's niet bestaat?

Allé, ik word al een psychiatrisch geval genoemd. More name calling please. Echt, maakt veeeeeel indruk
Oud 15 maart 2018, 14:52   #794
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

aka de Panda-doctrine

Citaat:

Laatst gewijzigd door Zipper : 15 maart 2018 om 14:58.
Oud 15 maart 2018, 14:57   #795
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
dat is achterhaald Zipper

die buurten zijn vandaag overal. dat bestaat niet meer 'die buurten' ...

als je in Brasschaat of Ekeren zelfs niet meer hand in hand over straat kan, waar dan nog wel mss?!?
Ja, t'is best mogelijk dat op dat gebied mijn klok zelfs achter loopt. Ik kom enkel nog in Brussel om mijn ouders op te zoeken, en de Antwerpse situatie ken ik veel minder. Ik kom naar Antwerpen voor de Boekenbeurs, en af en toe een "Sportpaleiske" of Lotto-arena.
Maar Anderlecht, Molenbeek, Koekelberg, Schaarbeek.......waren al problemen toen ik er woonde, bijna twintig jaar geleden. En t'is er alleen maar erger op geworden.

Citaat:
Oud 15 maart 2018, 15:00   #796
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
aka de Panda-doctrine
blijkbaar.
Oud 15 maart 2018, 15:02   #797
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, t'is best mogelijk dat op dat gebied mijn klok zelfs achter loopt. Ik kom enkel nog in Brussel om mijn ouders op te zoeken, en de Antwerpse situatie ken ik veel minder. Ik kom naar Antwerpen voor de Boekenbeurs, en af en toe een "Sportpaleiske" of Lotto-arena.
Maar Anderlecht, Molenbeek, Koekelberg, Schaarbeek.......waren al problemen toen ik er woonde, bijna twintig jaar geleden. En t'is er alleen maar erger op geworden.
ik stond er ook van versteld toen ik t hoorde ... gebeurtenissen van wijken die ik absoluut als veilig beschouw(de) en waar ik die toestanden absoluut nooit verwacht zou hebben.

de toestand vandaag is ronduit dramatisch en algemeen, niet beperkt tot 'plaatselijke toestanden'.
Oud 15 maart 2018, 15:12   #798
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kent ge dat van die splinter en de balk ?
Maar je mag steeds met wat vb-den komen aandraven, hoor, benieuwd of je aan dezelfde impact komt als hieronder.
Citaat:
Ja, goed idee, laten we dat eens doen:

Meer dan de helft van de moslims in ons midden zijn voor het strafbaar maken van homoseksualiteit bleek nog uit de controversiële reportage 'What British Muslims Really Think' deze week. 52% van de moslims zegt bijvoorbeeld dat homoseksualiteit verboden en strafbaar zou moeten zijn. Dertig procent wil er zich niet over uitspreken. Slechts 18% van de moslims zegt echt achter tolerantie tegenover homoseksualiteit te staan.

Nochtans blijkt keer op keer, uit elke enquête of studie die in de wereld daarnaar gedaan wordt dat de moslimgemeenschap wel degelijk minder tolerant is dan andere geledingen in de maatschappij en zelfs doorgaans compleet geen begrip heeft voor homoseksuelen.

De praktijk bevestigt dat ook. Er gaat geen dag voorbij zonder dat er een homoseksueel vermoord wordt in een land waar moslims de meerderheid uitmaken. In Iran hangen ze jonge, homoseksuele tieners op aan kranen, lekker demonstratief, wekelijks. In Irak worden elk jaar nog een paar honderd homo’s gestenigd. Islamitische Staat gooit homo’s van hoge gebouwen.”

En om je kadukke mening nog wat stof te geven:

“Een poll van Gallup in Duitsland, Frankrijk en de UK bij telkens 500 moslims kwam tot de conclusie dat “Muslims have zero tolerance towards homosexual acts” en “None of the 500 British Muslims interviewed believed that homosexual acts were morally acceptable.”

http://newsmonkey.be/article/65907

In hartje Europa...

Scherpgesteld genoeg om jou ‘perspectief’ daarover in reepjes te fileren ?
Oud 15 maart 2018, 15:29   #799
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Kent ge dat van die splinter en de balk ?
Maar je mag steeds met wat vb-den komen aandraven, hoor, benieuwd of je aan dezelfde impact komt als hieronder.
Ah kijk hier, nu is perspectief plots wel relevant
Inderdaad, proportioneel meer homohaat vanwege moslims dan vanwege extreem rechts. Nu toch, en in ons land. Ik spreek niet over Oost-Europa of zo.

Enneuh, laat heel erg duidelijk zijn dat ik dat afkeur he. (Hoe zijn we eigenlijk op dit punt gekomen?!)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Ja, goed idee, laten we dat eens doen:

Meer dan de helft van de moslims in ons midden zijn voor het strafbaar maken van homoseksualiteit bleek nog uit de controversiële reportage 'What British Muslims Really Think' deze week. 52% van de moslims zegt bijvoorbeeld dat homoseksualiteit verboden en strafbaar zou moeten zijn. Dertig procent wil er zich niet over uitspreken. Slechts 18% van de moslims zegt echt achter tolerantie tegenover homoseksualiteit te staan.

Nochtans blijkt keer op keer, uit elke enquête of studie die in de wereld daarnaar gedaan wordt dat de moslimgemeenschap wel degelijk minder tolerant is dan andere geledingen in de maatschappij en zelfs doorgaans compleet geen begrip heeft voor homoseksuelen.

De praktijk bevestigt dat ook. Er gaat geen dag voorbij zonder dat er een homoseksueel vermoord wordt in een land waar moslims de meerderheid uitmaken. In Iran hangen ze jonge, homoseksuele tieners op aan kranen, lekker demonstratief, wekelijks. In Irak worden elk jaar nog een paar honderd homo’s gestenigd. Islamitische Staat gooit homo’s van hoge gebouwen.”

En om je kadukke mening nog wat stof te geven:

“Een poll van Gallup in Duitsland, Frankrijk en de UK bij telkens 500 moslims kwam tot de conclusie dat “Muslims have zero tolerance towards homosexual acts” en “None of the 500 British Muslims interviewed believed that homosexual acts were morally acceptable.”

http://newsmonkey.be/article/65907

In hartje Europa...

Scherpgesteld genoeg om jou ‘perspectief’ daarover in reepjes te fileren ?
Klinkt als Christelijk Europa 50j geleden quoi! And yet here we are...
Oud 15 maart 2018, 15:30   #800
Voltian
Minister-President

Standaard

Is't nog altijd een waardeloze studie, Anna List?...

https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=777

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be