![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() . gemaakt.
![]() Laatst gewijzigd door Micele : 27 maart 2018 om 10:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Gouverneur
|
![]() Voor diegenen die twijfelen dat ik een Model X bezit, geef maar een pb dan spreken we ergens af tussen Brussel - Leuven en Mechelen en dan kan je misschien zelfs een testrit krijgen!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Blijkt iedere keer opnieuw. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik bezit trouwens geen 2 wagens. De Tesla wordt gebruikt voor alle verplaatsingen, ook de lange verplaatsingen. Ik gebruik ook nog de moto om me te verplaatsen, maar die wordt op korte termijn vervangen door een elektrisch exemplar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Banneling
|
![]() Tiens, Tesla heeft zowat de hoogste customer satisfaction van de hele sector.
http://bgr.com/2017/12/22/tesla-vs-p...tion-rankings/ Dus men probeert hier met man en macht uit te leggen waarom dat slechte autos zouden zijn. Dat zijn ze dus duidelijk niet. De Model X heeft meer dan 9 m3 opbrengruimte, een absoluut record voor luxe SUV's. Dus uw fiets gaat daar met gemak in. En dat is een constante voor EV's: er is veel meer ruimte in. Het ontbreken van een drivetrain en ICE motor zorgen voor veel ruimte. Heel veel ruimte. Voor mij is het enigste argument contra EV's, en dan in het bijzonder Teslas, de hoge aankoopprijs. Ze zijn nog peperduur ipv andere wagens. Maar als je een Model X achtige wagen tegen 40 a 50k zou kunnen krijgen (Model Y bvb) dan ga je potten breken, wees daar maar zeker van. |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En nu is't weer aan u. Laatst gewijzigd door Garry : 27 maart 2018 om 17:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Gouverneur
|
![]() Voor een SUV mag die Model X behoorlijk wat trekken. Zeker met de elektromotoren die een gigantisch koppel bieden en de vierwielaandrijving is het een perfecte auto om zaken te trekken. Als je wil weten wat dat in de praktijk betekent, kijk eens naar de filmpjes van Björn Nyland op youtube. Hij trekt in Noorwegen zware dingen over de bergen, zelfs in putje winter als de wegen helemaal zijn ondergesneeuwd.
Je kan gegarandeerd wagens vinden die meer kunnen trekken. Maar kunnen die ook 7-personen en bagage meekrijgen, 250 km/u rijden op de Autobahn en een deftige sportwagen verslaan in een sprintje? En dat allemaal aan een fractie van de energiekost! |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik trek 3 ton met een laadvermogen van meer dan 900 kg, is dat genoeg? En daar rijd ik mee op en af naar Rome zonder tijdsverlies van opladen. Overigens is het een automaat en ik beschik ook over 4x4. Laatst gewijzigd door Garry : 27 maart 2018 om 22:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Geen rust. Don't buy it. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met zo'n eletrike geval zedde zeker minstens een week onderweg en ik zeg het nog eens, als ge er al mee geraakt, 't spel mag zelfs niet eens dergelijke last trekken. En daar komt nog bij, wat kost dat ding, ik ben er zeker van dat ik voor die prijs er minstens twee koop zoals die van mij. Dus om echt te kunnen vergelijken zou dat elentrike geval zo een kleine 6 ton moeten kunnen trekken, mag ik er eens goed mee lachen? ![]() Laatst gewijzigd door Garry : 28 maart 2018 om 07:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
1600 km rijden zonder deftige rustperiode is bijzonder gevaarlijk. Je doet dat dan ook niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En Garry valt weer door de mand met zijn dwaze vooroordelen:
Meer dan 6000 km door Europa, Tesla X met een caravan (1700 kg) door Europa reizen. Zelfs met een 90D is dat perfect doenbaar, bovendien gratis opladen van supercharger tot supercharger is dat geen echt probleem, de tripplanner rekent dat perfect uit. (een 100D heeft natuurlijk meer rijbereik reserve, maar een 90D is ook voldoende) Citaat:
De laadpause komt zeker van pas, zeker voor de veiligheid en de rust. Laatst gewijzigd door Micele : 28 maart 2018 om 09:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
In die tesla kan je één koersfiets leggen. Als je een gewone fiets platlegt zijn de slijkplaten krom. Zeker als je er 2 op elkaar legt. In mijn monovolume kan ik 2 gewone stads/trek-fietsen rechtop zetten. Ik heb ook al gekeken om eventueel in de toekomst een elektrische scooter aan te schaffen. Maar die kunnen ook maar het aantal kilometers aan dat ik ook met mijn gewone fiets aankan (rond 80/100km). Fietsen blijft dan beter (en beterkoop) voor het milieu. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |