![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#561 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
We (lees: onze Rafales) worden overklast door de F-35. De vraag is dus wie hautain is en wie wie in de maling probeert te nemen. Ik voel me in goed gezelschap, ver weg van elke vorm van manipulatie. Integendeel: ik heb een kennis in dit domein en baseer mijn persoonlijke mening op die kennis en feitelijkheden. Op die eigenschappen bent u nog nooit 'betrapt'. (En wanneer hier de grootste onzin als 'zekerheid' wordt geponeerd dan voel ik me vrij daarop te reageren, wel wetende dat er een manipulatieve maar NOOIT onderbouwde reactie van uw kant zal volgen.) ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is.
![]() |
![]() |
#562 |
Minister-President
|
![]() Wel, nog maar een paar dagen geleden heb ik op uw vraag - in een periode dat ik met vakantie was - een omstandig antwoord gegeven.
Maar onzin blijft onzin. Ook uit jouw mond.
![]() |
#563 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat u bijvoorbeeld het aanklagen zelve van de overduidelijke manipulatie van het aankoopdossier “manipulatief” noemt is eenvoudigweg potsierlijk. Volgens u moeten dus niet uw minister(ie) van defensie en vooral uw luchtcomponent met de vinger gewezen worden, maar wel degenen die het aandurven om het deksel van het bijzonder onwelriekend potje op te lichten. Straks zal u nog beweren dat uw parlement de ganse zaak gemanipuleerd heeft. Bovendien is uw houding desbetreffend niet slechts lachwekkend, mijnheer : u blijkt niet eens te beseffen dat het precies die ingesteldheid is, genre “wij zijn de kenners en alle anderen zijn dommeriken, dus die leiden we met ons pienter plannetje eventjes om de tuin”, die de mogelijke leveranciers, uw media, uw parlementairen van zowel de meerderheid als de oppositie, uw regering, en de Belgische bevolking tegen de borst stoot. U snapt kennelijk nog steeds niet dat de snoeverige betweterij van u en uw voorgehouden vrienden van uw luchtcomponent niet kan en nooit zal kunnen opwegen tegen de argumenten die daadwerkelijk een rol zullen spelen bij de uiteindelijke beslissing van uw regering (het weze de huidige of een volgende), daarbij gesteund door een meerderheid in uw parlement. U kunt/kon misschien wel met een tweedekker en later tuig vliegen, maar van politieke en democratische principes hebt u niet de minste kaas gegeten, en de vaststelling is dat uw voorgehouden vrienden die inmiddels uw luchtcomponent uitmaken het op dat vlak nog steeds niet beter doen. Dat u dit degenen die desbetreffend minder onwetend zijn ten kwade duidt is ridicuul. Laatst gewijzigd door Gwylan : 3 april 2018 om 14:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#564 |
Banneling
|
![]() Gwylan je maakt jezelf oneindig belachelijk.
Ik heb nog geen enkele post gelezen van jou waar je niet op de man speelt. Geen enkele. Geen argumenten. Geen kennis van de techniek. Niks. Stop ermee, want het is niet mooi. |
![]() |
![]() |
![]() |
#565 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Tracht te aanvaarden dat niet iedereen een even grote fan is als u van de betreffende forummer. Tracht tevens te aanvaarden dat een defensie-aankoopdossier van voor uw land verhoudingsgewijs dergelijk grote omvang geen kwestie is van techniek maar van politiek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#566 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En daarom hebben al zo veel Europese landen de laatste jaren voor de F-35 gekozen. En geen enkel voor de Eurofighter of Rafale. In onderhavig geval was de keuze dus duidelijk unisono. Omdat de politiek geacht wordt met het geld van de belastingbetalers de beste keuze te maken. En dus moet gaan voor kwaliteit, ook gebaseerd op technische vereisten. Tenzij u met 'politiek' verwijst naar de duistere achterkamer politiek van hopelijk vervlogen tijden.
![]() |
![]() |
#567 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En voor wat het voorlopig nog bestaand NAVO/OTAN verband betreft : Frankrijk bewijst – overigens niet als enige lidstaat – dat men niet met Amerikaanse jachtvliegtuigen moet vliegen om een volwaardige lidstaat en bondgenoot te zijn, en bovendien een veel grotere en belangrijker dan België. Over ongeveer drie weken is president Macron te gast bij uw O Zo Betrouwbare vriend Trump. Wil u van mij aannemen dat bij die gelegenheid naast de gebruikelijke uiterlijke praal en het glimlachen voor de foto achter de schermen een ernstig woordje zal gepraat worden over onder andere de internationale handel en qua defensie over het in stand houden van het bondgenootschap en de rol van Europa in deze ? Wil u van mij aannemen dat dit staatsbezoek aantoont dat de Trump administratie de Franse president aanziet als de huidige leider van Europa, en weinig of geen heil ziet in de speelkaartenkoninkjes van de Europese Unie ? Wil u van mij aannemen dat het voortaan voor de as Frankrijk/Duitsland van belang is te weten welke andere Europese landen een vernieuwde en uitgediepte inter-Europese samenwerking - ook op het vlak van defensie - voorstaan, en welke niet ? Als u dat wil aannemen zult u begrijpen voor welke keuze België nu staat en welke elementen daadwerkelijk bij die keuze doorslaggevend zullen zijn. Laatst gewijzigd door Gwylan : 3 april 2018 om 16:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#568 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het was absoluut niet m'n bedoeling onzin te verkopen zoals een paar anderen hier opzettelijk doen. Laatst gewijzigd door Boduo : 3 april 2018 om 16:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#569 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik weet dat hier mensen zitten die opzettelijk uit hun nek kletsen. Ik weet ook dat jij daar niet bijhoort. Vandaar ook dat ik steeds op je posts reageer.
Fortuna favet fortibus Laatst gewijzigd door JeeBee : 3 april 2018 om 16:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#570 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is een eerste audit ivm de F-16 zaak. Deze werdt uitgevoerd door (kuch, kuch, kuch,...) het Leger.
https://www.demorgen.be/binnenland/e...sier-b4dc1d29/ Niks verrassend: Vandeput treft geen fout en er werd zeker niet gemanipuleerd: Citaat:
Trump: ‘En wat met de koeien?’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 4 april 2018 om 07:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#571 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Weet dat alleen al daarom ik een verdere verzwakking, verval van de Europese unie voor de toekomst voorspel en dat ik dringend hoop dat de Brexit niet zal plaatsvinden... Ze kunnen hun eigen land nog niet rechthouden en hun enig doel is hun schulden, en alleen hun schulden zoveel mogelijk over heel Europa te verspreiden om er zelf, en alleen zijzelf beter van te worden... Als de francofonie de Europese passie preekt, boer pas dan op uw ganzen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#572 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
We weten vanzelfsprekend allemaal dat het buiten schot houden van de minister het enige echte doel is van dergelijke interne audits, en dat is bij deze gebeurd. Maar er wordt kennelijk toch niet ontkend hetgeen inmiddels voor iedereen duidelijk is, met name dat er “zware inschattingsfouten binnen het leger” zijn gebeurd. Kortom, nu worden op alle niveaus van uw krijgsmacht de regenschermpjes ontplooid, en de koffiedame van blok B mag zich als regenschermloze uiteindelijke verantwoordelijke al aan een uit de kluiten gewassen blaam verwachten. Het is nog even wachten op de “externe” audit, maar minstens een aantal dingetjes zijn nu reeds zonneklaar : 1. Ik citeer : “Men dacht (binnen het leger, red.) dat het beter was om deze onvolledige info niet te delen, uit vrees dat de politiek de finesses van de berekeningen niet zou begrijpen en er heisa zou ontstaan”, vat een bron samen. “Maar die beslissing kan het leger niet zelf nemen.” Lees : men beschouwde en beschouwt zichzelf als de wijsheid in pacht hebbend, wijl al de anderen en vooral “de politiek” die uiteindelijk in naam van de bevolking zal beslissen te dom is om te begrijpen waarover het gaat. Precies dat heb ik hier al diverse keren quasi letterlijk aldus gesteld : u hoort het nu eens van een ander, zeg maar. 2. Op zich is dat al ruim voldoende om vast te stellen, voor zover dat nog nodig was, dat het ganse plannetje omtrent de voorgehouden “volkomen neutrale” RfGP procedure alle mogelijke geloofwaardigheid heeft verloren. Wordt vervolgd…. Laatst gewijzigd door Gwylan : 4 april 2018 om 08:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#573 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#574 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#575 |
Banneling
|
![]() U spreek naast de kwestie... Het is de Franse hoop en de Amerikaanse gedachte dat Macron de nieuwe leider van Europa zou zijn die mij zorgen baren; niet de uitnodiging van Trump...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#576 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Conclusie: er is geen "samenzwering" van Vandeput en de legertop. We mogen dus verwachten dat Crombez evenals de rode en groene sossenroeptoeters Azijnvat Van De Maele en Hysteria Calvo hun excuses aanbieden. ![]() Laatst gewijzigd door quercus : 4 april 2018 om 08:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#577 |
Minister-President
|
![]() Dat is uiteraard voor elkeen duidelijk, maar het staat kennelijk zo in het rapport van de interne audit. Men beschuldigt zichzelf niet van manipulatie, dus. We zullen binnenkort kunnen vaststellen of het rapport van de externe audit even streelzacht is voor de verantwoordelijken van uw krijgsmacht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#578 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Objectieve berichtgeving noemen ze dat... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#579 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#580 |
Minister-President
|
![]() Het gaat voorlopig slechts om de conclusie van de interne audit, dus van uw krijgsmacht zelve. Had u verwacht dat die iets anders zou doen dan uw minister politiek buiten schot te houden ?
|
![]() |
![]() |