![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() https://zomerzondervliegen.be/
Citaat:
Een belachelijk initiatief van enkele naïeve linkse groene jochies. De slots van al de vliegtuigen liggen nu eenmaal al een jaar vast. Of er nu weinig of geen passagiers zijn maakt helemaal niets uit, er zal geen toestel meer of minder vliegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En hoe gaan de "echten" van hieruit dan hun pelgrimsreis naar de zwarte doos kunnen maken. Te voet?
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze hebben nochtans gelijk hoor,vanuit een "groen" standpunt dan.De schijnheiligheid van het "CO2-voetprint besparen" onderbroken en vernield door jaarlijks enkele citytrips of vakantietrips per vliegtuig is echt ongelofelijk.Omrekeningen van "uitstoot/km per zitplaats" en vergelijking met de auto zijn nutteloos,het BLIJFT uitstoot,en in het geval van toerisme is die zonder nuttig doel gedaan ....
....of je dumpt de illusie van "groenerij" helemaal ![]()
Ik dank U om aandacht te schenken aan deze kwestie... Laatst gewijzigd door kelt : 6 april 2018 om 05:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() .....een schitterend idee....
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Doet me denken aan een collega...
hij : Skob, jij hebt de meest vervuilende wagen van het ganse bedrijf (een 3liter benzine baajdeweej, met een effectief gemiddeld verbruik van 9.6liter/100km) ik : Ah bon, wel dat kan me nu eens geen zak schelen sé. Waar ben jij op reis geweest? Naar de US was het zeker? Met 4 het vliegtuig genomen? Daar een mobilhome gehuurd die 30 liter verstookte en daarmee 5000 km gereden? We zullen maar zwijgen over mijn auto zeker? hij: Ik ben me daar van bewust, 't was maar om te lachen... ![]() Wel, ik heb daar dus eens goed mee gelachen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() En overzwemmen in Gibraltar.
![]()
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeilboten over al de oceanen.
![]() Zoiets -massaal dan -zal ruim onvoldoende zijn: https://www.demorgen.be/economie/mil...aren-bb3f43c3/ Laatst gewijzigd door Micele : 6 april 2018 om 10:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Gouverneur
|
![]() En zeggen dat het vooral Groen kiezers zijn die een citytripke maken en daarvoor een vliegtuig gebruiken. (in mijn kennissenkring toch)
In de eerste plaats omdat het goedkoop is. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het aantal reizigers zal tegen 2050 een drievoud zijn van wat het nu is, dus de impact van de luchtvaart zal navenant ook groter worden. Is een beetje hetzelfde verhaal als met de auto. Eerst leggen ze overal massaal wegen aan, maken ze de auto spotgoedkoop om vervolgens vast te stellen dat het verkeer over vast komt te zitten en er veel overlast en vervuiling is. Mensen zijn nu eenmaal nogal dom en kortzichtig. De wonderoplossing? Zoals steeds ... taksen! Met verrekening van kosten worden vliegtuigticket voor zowat 93% gesubsidieerd. Dat men dus maar al eens werk maakt van duurdere tickets teneinde een compleet belachelijk, idioot en steeds maar verder ontsporend verplaatsingsgedrag te vermijden. Kortom, "een terecht initiatief van enkele vooruitdenkende jochies".
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De dieselwagentjes viseren en het vliegtuig belastingvrij laten vliegen. Wie wordt daar beter van? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ondertussen wordt de trein naar Amsterdam 70% duurder.
https://www.demorgen.be/binnenland/d...rder-bd92d563/ Dan maar het vliegtuig, zeker ![]()
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zolang dat soort van initiatieven mijn vrijheid om mijn zuurverdiend geld in verreweggistan aan de arme pre-dobbernegerkes te geven maar niet inperkt.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() -
Laatst gewijzigd door Micele : 6 april 2018 om 16:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stel eens voor dat doen ze met hun dieselkarretje, dat is minstens 2 dagen vakantie verspild. En onveiliger ook nog. ![]() Laatst gewijzigd door Micele : 6 april 2018 om 16:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen repatriëring deze zomer?
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Tel daar nog de (auto)parkeerkosten bij ergens hartje Amsterdam. Reken dat eens uit voor 1 persoon. ![]() Brussel-Amsterdam-Brussel is 426 km, voor een doorsnee wagen mag men 0.35 €/km rekenen, soms meer soms minder: https://www.gva.be/cnt/dmf20170705_0...dan-een-diesel aan 0.35*426 km = 149 € en dan heb je het parkeergeld nog niet betaald. Oei Amsterdam dat kan soms duur zijn, 2 dagen parkeren? *gemiddeld 27€ per dag, maakt 54 € (het gaat ook goedkoper...) 149 + 54 of totaal 203 €... zelfs met 2 personen is de trein dan goedkoper. *Zouden ze bij de spoorwegen slecht gerekend hebben? ![]() Ik denk dat vooral zakenmensen van stad-tot-stad alvast de trein gaan nemen en de auto op stal laten. Laatst gewijzigd door Micele : 6 april 2018 om 20:42. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met de wagen naar Amsterdam heb je meer laadvermogen voor de tuinkruiden. dan is de theoretische hogere kost zo tenietgedaan.
En waarom maar met 2 naar Amsterdam? Met 3 of zelfs 4 is perfect haalbaar met een gewone wagen.
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ben je met 4 neem de auto. Ben je met 2 kies toch maar de trein. 3 is kop of munt, of de meerderheid beslist. Dus de spoorwegen heeft liever koppeltjes of alleenreizenden, laat die anderen maar de auto nemen. Een overvolle trein (Thalys) gaat ook weer niet... Laatst gewijzigd door Micele : 6 april 2018 om 20:50. |
|
![]() |
![]() |