![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#18161 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En de vendelzwaaiers hebben ook leesstoornissen : zo hebben ze weer eens gemist dat zelfs Oriol Juncqueras opnieuw bevestigde dat er momenteel in catalonië simpelweg niet voldoende politiek draagvlak (= kiezers) zijn om de onafhankelijkheid legitiem te kunnen afdwingen/claimen.
Amateurkes... |
![]() |
![]() |
![]() |
#18162 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Arme catalanen, zelfs in de voetbal valt het tegen : Barca heeft een pak rammel gekregen van AS Roma...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Catalonië is immers deze avond van naam veranderd. Noemt nu Catastrofia.
![]() |
![]() |
#18164 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 't Werkt aanstekelijk, zie ik: Panda met Kojak en leedvermaak: één strijd.
![]() |
#18165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
na de volgende Catalaanse verkiezingen zal je wel anders piepen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18167 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18168 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ondertussen gehoord op de Spaanse radio en gelezen op diverse Spaanse media :
de "comités ter verdediging van de Catalaanse Republiek" hadden de laatste week blokkades opgeworpen, met piketten en dergelijke. De Guardia Civil heeft nu een aantal personen opgepakt. Op zijn minst een ervan wordt nu beschuldigd van terrorisme. Nog zo'n bewijs dat Spanje geen eerlijk gerecht heeft. Terrorisme? Waar zijn die bommen geweest, waar zijn die doden? Als dat terrorisme is, welke naam geven we dan aan het geweld met gebruik van bomauto's, bloedbaden, enz. ? Nog eens een bewijs dat het Spaanse gerecht die naam niet verdient, het is een inquisitie, een repressief systeem dat gebruikt wordt om politieke tegenstanders te vervolgen, in opdracht van de regering.
![]() |
#18169 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Franco-toestanden in grondwetten, justitiepaleizen en bij vreedzame manifestaties horen daar niet bij.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18170 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
hoe makkelijk gewone burgers mee die waarden overboord gooien en hoe makkelijk ze te manipuleren zijn? het is niets nieuws mo toch verrassend in een dictatuur verwacht ge dat ze politiek vervolgen met flauwe kul van Spanje, met steun vd Eu, verwacht je dit echt niet |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18171 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De rollen niet omdraaien. Het zijn de Catalaanse politieke separatisten die zich buiten de wet gesteld hebben. Er zijn zoveel wetten die mij niet aanstaan maar ik respecteer ze. Ik wil geen Europees lappendeken met onderlinge twisten bovendien wil ik een open economisch Europa. Geen Europa waar rijke regio's de kers en de slagroom van de taart nemen en de arme regio's met de droge koek laten zitten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
vrije meningsuiting, vrijheid van vereniging, vrije politieke opvattingen en vrij politiek voeren. Een verbod op een referendum, behoort niet tot die basiszaken. Een lid van de uitvoerende macht dat een beslissing van zijn wetgevende instantie, het parlement dus, uitvoert, in de gevangenis gooien daarvoor, hoort niet tot die basiszaken. Militaire politie laten matrakkeren op de ruggen van vreedzame oudjes, hoort niet tot die basiszaken. Teveel geilen op de staat, dat die één zou zijn, groot en groots, en voor eeuwig en altijd zo en niet anders, hoort niet tot die basiszaken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18175 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
die totaal buiten de wet bleven. ![]() Zij hielden zelfs geen referendum maar grepen direct naar de wapens tegen het wettelijk gezag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18176 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Volgens dit artikel (http://www.lavanguardia.com/politica...uigdemont.html) van La Vanguardia zou de volgende stap zijn dat het Spaanse gerecht zal extra bewijzen aandragen voor het geweld (de 15 pagina's tot hiertoe aangehaald konden de Duitse rechter niet overtuigen).
Ze zouden gaan samenzitten, extra videobeelden, foto's, etc. voorleggen. Dit is toch wel vreemd. Ik dacht dat dat Duits gerecht beslist had. Als ik dat lees is het precies dat men daar in Spanje eindeloos veel keren kan proberen. Lukt het deze keer niet, dan komen ze weer met wat anders af. Zijn daar dan totaal geen limieten aan?
![]() |
#18177 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Herinner je je eigen voorspelling dat de EU '5 minuten na de onafhankelijkheidsverklaring van catalonië' hun lidmaatschap in de EU zou bevestigen ? ![]() Schadenfreude, beste Schoofzak. Nationalistische separatisten zijn destructieve mensen, die de maatschappij naar de kloten zouden laten gaan enkel maar om hun delusies te zien omzetten in een politieke realisatie en daarvoor de meest fundamentele sokkel van de maatschappij zelf zouden verkrachten : de wet. Schadenfreude, en het is genieten met volle teugen hoe ze als dwangmatige idioten blijven hun retoriek doorduwen en ondertussen niet zien dat ze al maanden ter plaatse staan te trappelen en politieke doden proberen te reanimeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18178 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Had de procedure in België voortgezet geweest zouden er ook voorlopige en definitieve beslissingen genomen zijn, telkens dan nog met beroepsmogelijkheid indien men niet akkoord is. Wat is daar abnormaal aan in een rechtsstaat ? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18179 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu gaat u de grondwet van een souverijne staat in vraag stellen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18180 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |