Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 april 2018, 12:58   #301
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Popper.

Echt, gij moet Popper eens lezen.

Dat gaat verhelderend zijn.

Popper spreekt zich zeer duidelijk uit wanneer "geweld" (in de brede betekenis) geoorloofd is om de democratie te beschermen. Hij is daar zéér voorzichtig (geweld is altijd in strijd met individuele vrijheden) maar ook gedecideerd over.

Ik kan dat hier niet in 5 zinnen samenvatten; ik kan het u echt aanraden
Mogen de Denen of de Hongaren dan niet op totaal democratische wijze beslissen wie er al dan niet hun land binnen komt of pleit u voor open grenzen?
Graag een antwoord.

Laatst gewijzigd door Pericles : 11 april 2018 om 13:00.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2018, 13:00   #302
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Ja, maak er maar een grapje van. Dat zeg je dan 23jaar nadat die Schengen-akkoorden in werking traden.
Hoe dan ook, als dat probleem opgelost is (wat in se niks met Schengen zelf te maken heeft trouwens), dan ben je toch fan van vrij verkeer binnen de Europese grenzen, of niet?!...

Citaat:
In utopieën moet geen energie worden gestoken. Er komt geen echt Europees leger, daar durf ik gif op innemen.
Alles heeft tijd nodig. Het is utopisch op korte termijn idd, maar zeker niet ondenkbaar op lange termijn. 70j zaten Duitsers en Fransen elkaar nog de kop in te slaan en zie nu...

Ma bon, ik begrijp uw punt; er is nog veel weerstand tegen een Europees leger

Citaat:
De EEG vond ik een goede zaak. Verregaande economische samenwerking tussen Europese landen. Politiek dienen de landen soeverein te blijven. Zoals in de VS dus, waar de lidstaten een zeer grote autonomie genieten.
Het probleem is natuurlijk dat Europese samenwerking ALTIJD betekent dat er nationale soevereiniteit opgegeven wordt, al zijn het maar gemeenschappelijk productstandaarden of beslechting van geschillen.

Ge kunt niet het postieve van samenwerking hebben zonder het negatieve...

Citaat:
Neen, het is zo een ingewikkeld kluwen, dat heel die EU niet democratischer is dan Rusland of Turkije.
Hmm, ik vrees dat je de structuur van de instituties niet helemaal snapt (en daar zijt ge zeker niet alleen in); dat is een probleem.

Een vereenvoudiging met een sterker parlement met een directe lijn naar de kiezers zou tegelijk het democratisch karakter versterken én de boel duidelijker/transparanter maken.

ben je daar ook voor?
Oud 11 april 2018, 13:01   #303
Profiteur
Parlementslid

Standaard

Citaat:
En toch blijven die Hongaren massaal voor hem stemmen.
Ik vergelijk hem ook soms met Trump. Mensen die durven doen wat de bevolking hoopt dat de verkozenen ook gaan doen. In veel andere landen en zeker in België belooft de politiek veel maar doen ze noppes. Of wel twee dingen : constant de belastingen verhogen te nadele van hun eigen bevolking en de gouden hangmat voor vluchtelingen - allochtonen nog groter maken.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2018, 13:01   #304
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
geweld?!?
wie heeft het hier over geweld???
ik heb het over democratische besluitvorming waarbij we op democratische wijze de islam in Europa verbieden, en mensen die dat onoverkomelijk vinden, die kunnen vertrekken.
meer moet dat idd niet zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2018, 13:03   #305
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Jij hebt geen enkel idee waar ik voor sta, geen enkel. Uw glazen bol heeft cataract.
Uw uitspraken spreken voor zich skobelev.

Ge moet uw kak niet intrekken.

Ik zei een paar weken geleden nog dat ik het erg apprecieerde dat je tenminste openlijk en duidelijk liet weten dat je rascist bent. Dat is goed, in-de-kast rascisme is veel erger, jij zegt tenminste dat je dat bent.

Je zei eerder al dat je geen democraat bent, ook duidelijk. Goed, helderheid.

En nu "out" je jezelf als fascist. ge moet dat niet wegsteken man. er is vrije meningsuiting hier... (...for now )
Oud 11 april 2018, 13:05   #306
Profiteur
Parlementslid

Standaard

Krijg ik ook de stempel van racist Graag zelfs want ik ben het meer dan beu geworden dat alles eenrichtingsverkeer is geworden. Maar mag ik dan een allochtoon die mij beledigt ook een racist noemen
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2018, 13:06   #307
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
islam :
-uittreden en ongelovig worden
-kritiek op de Islam
-gelijke vrouwenrechten
-homo/lesbisch zijn

en dat gaan we allemaal blijven toelaten om onze democratie te redden?
Geen we jehova-getuigen ook verbieden? Joods-orthodox en nog een paar christelijke strekkingen?

Hoe rijm je het verbieden van Islam met godsdienstvrijheid. Dat vraag ik mij nu al een tijdje af
Oud 11 april 2018, 13:09   #308
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
geweld?!?
wie heeft het hier over geweld???
ik heb het over democratische besluitvorming waarbij we op democratische wijze de islam in Europa verbieden, en mensen die dat onoverkomelijk vinden, die kunnen vertrekken.
Kent ge dat, de paradox of tollerance?

Interessant hoor:

https://en.wikipedia.org/wiki/Paradox_of_tolerance

(ideetje van Popper trouwens)
Oud 11 april 2018, 13:11   #309
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe dan ook, als dat probleem opgelost is (wat in se niks met Schengen zelf te maken heeft trouwens), dan ben je toch fan van vrij verkeer binnen de Europese grenzen, of niet?!...
Ja, ALS. Na 23jaar maak ik me nog weinig illusies

Citaat:
Alles heeft tijd nodig. Het is utopisch op korte termijn idd, maar zeker niet ondenkbaar op lange termijn. 70j zaten Duitsers en Fransen elkaar nog de kop in te slaan en zie nu...
Ma bon, ik begrijp uw punt; er is nog veel weerstand tegen een Europees leger
Het is en blijft utopisch, zelfs op heel lange termijn.

Citaat:
Het probleem is natuurlijk dat Europese samenwerking ALTIJD betekent dat er nationale soevereiniteit opgegeven wordt, al zijn het maar gemeenschappelijk productstandaarden of beslechting van geschillen.
Ge kunt niet het postieve van samenwerking hebben zonder het negatieve...
Grote landen als Frankrijk en Duitsland die hun wil opdringen aan de andere (kleinere) zal nooit "werken".

Citaat:
Hmm, ik vrees dat je de structuur van de instituties niet helemaal snapt (en daar zijt ge zeker niet alleen in); dat is een probleem.
Een vereenvoudiging met een sterker parlement met een directe lijn naar de kiezers zou tegelijk het democratisch karakter versterken én de boel duidelijker/transparanter maken.
ben je daar ook voor?
Politiek moet de macht blijven bij de soevereine staten. Fransen of Duitsers moeten mij de les niet komen spellen, of mij komen opzadelen met grote hordes islamieten

Citaat:
Oud 11 april 2018, 13:13   #310
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Mogen de Denen of de Hongaren dan niet op totaal democratische wijze beslissen wie er al dan niet hun land binnen komt of pleit u voor open grenzen?
Graag een antwoord.
Yup, dat mogen ze, in zoverre ze vrij zijn dat te doen binnen internationale verdragen waartoe ze zich vrijwillig en democratisch geëngageerd hebben (tenzij ze zich terugtrekken uit die verdragen)
Oud 11 april 2018, 13:14   #311
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geen we jehova-getuigen ook verbieden? Joods-orthodox en nog een paar christelijke strekkingen?

Hoe rijm je het verbieden van Islam met godsdienstvrijheid. Dat vraag ik mij nu al een tijdje af
Zorgen die voor dezelfde gigantische overlast als de ingevoerde islamieten ???
En de islam is niet zomaar een godsdienst maar een fascistoïde ideologie gericht op veroveringsdrang.

Citaat:
Oud 11 april 2018, 13:14   #312
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

de islam verschilt van de Jehova's en Joden net in het feit dat de Islam een autoritair imperialistisch maatschappijbeeld nastreeft dat de bestaande wetten wil vervangen door het eigen systeem. De Joodse godsdienst is daarenboven al 3000 jaar meer gericht op het elitaire vd eigen godsdienst dan op veroveren van aanhangers...

de kernwaarden van de Islam zijn zo erg in strijd met Westerse wetten dat je geen partij juridisch ongemoeid zou laten mochten ze dat in een partijprogramma gieten. T is niet omdat je er het etiketje 'godsdienst' op kleeft dat je voor de Islam imho een uitzondering moet maken. het is geen godsdienst, Islam is een totalitair systeem.

hoe zit het met de godsdienstvrijheid binnen de Islam mss?

Laatst gewijzigd door Anna List : 11 april 2018 om 13:15.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2018, 13:16   #313
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Yup, dat mogen ze, in zoverre ze vrij zijn dat te doen binnen internationale verdragen waartoe ze zich vrijwillig en democratisch geëngageerd hebben (tenzij ze zich terugtrekken uit die verdragen)
Ze schenden geen enkel verdrag.
Welk verdrag zouden ze dan schenden volgens u. Want u lijkt dat toch te insinueren.
Oud 11 april 2018, 13:16   #314
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Politiek moet de macht blijven bij de soevereine staten. Fransen of Duitsers moeten mij de les niet komen spellen, of mij komen opzadelen met grote hordes islamieten
Gebeurt in Zwitersland ook hoor; Walis kan iets anders willen dan Basel en zo neemt confederaal Zwitserland beslissingen die niet per se gedragen zijn door alle kantons.

Da's natuulijk het nadeel van samenwerken; je moet altijd wat soevereniteit opgeven op het lagere niveau ten voordele van het trans-kanton (of -nationaal) niveau.
Oud 11 april 2018, 13:17   #315
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
zou de EU dan niet beginnen met Duitsland buiten te zwieren, omdat Merkel in haar dooie ééntje Dublin onder tafel veegt???
Oud 11 april 2018, 13:20   #316
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
de islam verschilt van de Jehova's en Joden net in het feit dat de Islam een autoritair imperialistisch maatschappijbeeld nastreeft dat de bestaande wetten wil vervangen door het eigen systeem. De Joodse godsdienst is daarenboven al 3000 jaar meer gericht op het elitaire vd eigen godsdienst dan op veroveren van aanhangers...

de kernwaarden van de Islam zijn zo erg in strijd met Westerse wetten dat je geen partij juridisch ongemoeid zou laten mochten ze dat in een partijprogramma gieten. T is niet omdat je er het etiketje 'godsdienst' op kleeft dat je voor de Islam imho een uitzondering moet maken. het is geen godsdienst, Islam is een totalitair systeem.

hoe zit het met de godsdienstvrijheid binnen de Islam mss?
Mja, ik volg enigszins. Het punt dat ik wil maken is dat de "verdedigende reactie" die er nu leeft overdreven is en zélf schadelijker voor de democratie dan de vermeende bedreiging van moslimextremisme.
Oud 11 april 2018, 13:22   #317
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ze schenden geen enkel verdrag.
Welk verdrag zouden ze dan schenden volgens u. Want u lijkt dat toch te insinueren.
Ah nee, voor zover ik weet niet nee.

Alleen wat betreft (erkende) vluchtelingen is er natuurlijk de Geneve conventie.

Binnen Europa zijn er de Dublin-akkoorden, maar die waren al bij magerkes dus nee.

Inderdaad, de Denen kunnen perfect democratisch beslissen alle miserie aan Italië en Griekenland te laten
Oud 11 april 2018, 13:24   #318
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
zou de EU dan niet beginnen met Duitsland buiten te zwieren, omdat Merkel in haar dooie ééntje Dublin onder tafel veegt???
Euhm, ik dacht dat het vooral de Polen & Hongaren waren die zelf niet tot de zeer bescheiden herverdeling-quota van Dublin niet accepteerden?

Bon, Dublin-verdrag is sowieso een draak; zogezegd interne Europese solidareit. Mja, ik dacht het niet; Italië & Griekenland mogen het uitzoeken
Oud 11 april 2018, 13:26   #319
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Mja, ik volg enigszins. Het punt dat ik wil maken is dat de "verdedigende reactie" die er nu leeft overdreven is en zélf schadelijker voor de democratie dan de vermeende bedreiging van moslimextremisme.
waarom? er is geen moslim die bedreigd wordt.
als ze hun imaginair vriendje privé voor in hun eigen huis houden is er zelfs geen enkel probleem (dank zij de Westerse vrijheden).
maar als ze daar niet mee kunnen leven, gaan ze eruit of komen ze er niet in. daarmee hebben ze zelfs daar nog een vrije keuze in.
Oud 11 april 2018, 13:26   #320
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ah nee, voor zover ik weet niet nee.

Alleen wat betreft (erkende) vluchtelingen is er natuurlijk de Geneve conventie.

Binnen Europa zijn er de Dublin-akkoorden, maar die waren al bij magerkes dus nee.

Inderdaad, de Denen kunnen perfect democratisch beslissen alle miserie aan Italië en Griekenland te laten
Tja. de Grieken en de Italianen kunnen ook een muurtje metsen hé.
En als ze dat niet doen, dan zal de bevolking hen op totaal democratische wijze wel daartoe verplichten.

Laatst gewijzigd door Pericles : 11 april 2018 om 13:28.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be