Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 april 2018, 08:06   #21
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Ge zijt tot de realisatie gekomen dat uw gehandicaptenuitkering u geen deftige levenskwaliteit kan bieden in Z-Korea omdat het land te duur is ?

Goed.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2018, 08:10   #22
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.198
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ge zijt tot de realisatie gekomen dat uw gehandicaptenuitkering u geen deftige levenskwaliteit kan bieden in Z-Korea omdat het land te duur is ?

Goed.
Dit zou anders moeten heten. Mensen met een beperking hebben daar vaak geen recht op.
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2018, 10:36   #23
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
+ you should have stayed under japanese colonisation............. let them take the decisions, and not export your kids like you export tv's & cell phones now.........
Want Japan is geen eerste wereld? Japan is niet duur en technologisch ver ontwikkeld?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2018, 10:51   #24
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.198
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Want Japan is geen eerste wereld? Japan is niet duur en technologisch ver ontwikkeld?
Japan is alleszins veel minder open minded naar de Westerse wereld dan Z-Korea. Z-Korea is meer verwesterd en beïnvloed door Westerse waarden en normen. Akkoord, Japan heeft verre technologie en een democratisch systeem maar qua cultuur lijkt het op voor geen meter op onze cultuur. Ze behouden hun culturele waarden en normen. De onze lijkt op de hunne misschien, omdat we hun dingen importeren, maar zeker niet andersom.

Japanners worden daardoor ook onterecht vaak racisten en nazi's genoemd omdat ze durven zeggen dat bvb islam onverenigbaar is met hun pacisfistische boeddhistische en shinto-cultuur. Die leeft daar nog volle bak en niemand gaat dat veranderen.

99% van de bevolking in Japan is dan ook een Japanner. Er zijn Amerikanen die er al 30 jaar wonen en nog altijd complimenten krijgen dat ze goed met stokjes kunnen eten. Of ze kunnen geen Credit card nemen omdat ze de nationaliteit niet kunnen aannamen (minstens 1 van je ouders moet Japanner zijn voor je de Japanse nationaliteit kunt krijgen).

Kan je je voorstellen dat je hier op straat een vrouw met een hoofddoek vriendelijk aanspreekt en haar vraagt of ze de weg vindt? Wat ze van belgië vindt? Waar ze vandaan komt? Of ze hulp nodig heeft met wegwijs te geraken in onze cultuur?... hahaha... Heel beleefd maar toch worden ze racisten genoemd.

Dat is omdat in Japan geen poco-losers leven die hun land naar de kloten helpen.
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2018, 10:52   #25
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Japan is alleszins veel minder open minded naar de Westerse wereld dan Z-Korea. Z-Korea is meer verwesterd en beïnvloed door Westerse waarden en normen. Akkoord, Japan heeft verre technologie en een democratisch systeem maar qua cultuur lijkt het op voor geen meter op onze cultuur. Ze behouden hun culturele waarden en normen. De onze lijkt op de hunne misschien, omdat we hun dingen importeren, maar zeker niet andersom.

Japanners worden daardoor ook onterecht vaak racisten en nazi's genoemd omdat ze durven zeggen dat bvb islam onverenigbaar is met hun pacisfistische boeddhistische en shinto-cultuur. Die leeft daar nog volle bak en niemand gaat dat veranderen.

99% van de bevolking in Japan is dan ook een Japanner. Er zijn Amerikanen die er al 30 jaar wonen en nog altijd complimenten krijgen dat ze goed met stokjes kunnen eten. Of ze kunnen geen Credit card nemen omdat ze de nationaliteit niet kunnen aannamen (minstens 1 van je ouders moet Japanner zijn voor je de Japanse nationaliteit kunt krijgen).

Kan je je voorstellen dat je hier op straat een vrouw met een hoofddoek vriendelijk aanspreekt en haar vraagt of ze de weg vindt? Wat ze van belgië vindt? Waar ze vandaan komt? Of ze hulp nodig heeft met wegwijs te geraken in onze cultuur?... hahaha... Heel beleefd maar toch worden ze racisten genoemd.

Dat is omdat in Japan geen poco-losers leven die hun land naar de kloten helpen.
Het gaat bembem niet om de cultuur hoor. Ze zoekt gewoon een plaats waar ze goedkoop kan leven van het geld van de Belgische belastingbetaler.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2018, 11:26   #26
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.406
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Het gaat bembem niet om de cultuur hoor. Ze zoekt gewoon een plaats waar ze goedkoop kan leven van het geld van de Belgische belastingbetaler.
Dan kan ze misschien naar een Zuid-Oost-Aziatisch land (uitgezonderd Singapore). Dat zou toch precies aan haar eisen moeten voldoen. Het is wel niet Zuid-Korea, hee...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2018, 15:25   #27
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

nb ik verwees naar japan omdat die itt korea hun onderdanen nooit hebben geëxporteerd, ie nergens ih westen lopen er geadopteerde japanners (toch niet full blood jp if you see what i mean) rond
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2018, 15:26   #28
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

en btw tavek, ik kan daar met m'n uitkering heel goed leven, alleen mag ik die niet meenemen, dus.......
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2018, 15:30   #29
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
nb ik verwees naar japan omdat die itt korea hun onderdanen nooit hebben geëxporteerd, ie nergens ih westen lopen er geadopteerde japanners (toch niet full blood jp if you see what i mean) rond
Indien u het zo'n probleem vindt dat u hier bent terechtgekomen, waarom gaat u dan niet terug?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2018, 15:30   #30
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Het gaat bembem niet om de cultuur hoor. Ze zoekt gewoon een plaats waar ze goedkoop kan leven van het geld van de Belgische belastingbetaler.
het gaat mij juist wel om de zogenaamde cultuur, ik ben blanken namelijk spuugzat, het is te zeggen zij die vanuit hun white privilege mij als het ondergeschikte geelke wensen te behandelen
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2018, 15:31   #31
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
en btw tavek, ik kan daar met m'n uitkering heel goed leven, alleen mag ik die niet meenemen, dus.......
Ah told you so
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2018, 15:31   #32
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
het gaat mij juist wel om de zogenaamde cultuur, ik ben blanken namelijk spuugzat, het is te zeggen zij die vanuit hun white privilege mij als het ondergeschikte geelke wensen te behandelen
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2018, 15:32   #33
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

ik wil een gele zijn tussen fellow gelen, geen south-east asians maar north eastern ones, ie being the default and not a minority......
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2018, 15:37   #34
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

haha jullie moesten eens weten.... ik heb namelijk weet van tal van english teachers die steen & been klagen dat ze discrimination facen eenmaal ver v huis in north east asia..... eindelijk beseffen die dus wat het is: beoordeeld te worden omdat je een minority bent among others who perceive you as the outsider......... en maar whine whine dat die doen...... ze hebben zelfs geen besef dat een asian in het westen 1000x meer ondergaat dan hen, hahaha dat is wat ik bedoel met white privilege: ze beseffen het zelfs niet eens ten volle - even abroad, duh
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2018, 15:38   #35
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
ik wil een gele zijn tussen fellow gelen, geen south-east asians maar north eastern ones, ie being the default and not a minority......
Dat moet een blank persoon u eens zeggen
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2018, 15:40   #36
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Japan is alleszins veel minder open minded naar de Westerse wereld dan Z-Korea. Z-Korea is meer verwesterd en beïnvloed door Westerse waarden en normen. Akkoord, Japan heeft verre technologie en een democratisch systeem maar qua cultuur lijkt het op voor geen meter op onze cultuur. Ze behouden hun culturele waarden en normen. De onze lijkt op de hunne misschien, omdat we hun dingen importeren, maar zeker niet andersom.

Japanners worden daardoor ook onterecht vaak racisten en nazi's genoemd omdat ze durven zeggen dat bvb islam onverenigbaar is met hun pacisfistische boeddhistische en shinto-cultuur. Die leeft daar nog volle bak en niemand gaat dat veranderen.

99% van de bevolking in Japan is dan ook een Japanner. Er zijn Amerikanen die er al 30 jaar wonen en nog altijd complimenten krijgen dat ze goed met stokjes kunnen eten. Of ze kunnen geen Credit card nemen omdat ze de nationaliteit niet kunnen aannamen (minstens 1 van je ouders moet Japanner zijn voor je de Japanse nationaliteit kunt krijgen).

Kan je je voorstellen dat je hier op straat een vrouw met een hoofddoek vriendelijk aanspreekt en haar vraagt of ze de weg vindt? Wat ze van belgië vindt? Waar ze vandaan komt? Of ze hulp nodig heeft met wegwijs te geraken in onze cultuur?... hahaha... Heel beleefd maar toch worden ze racisten genoemd.

Dat is omdat in Japan geen poco-losers leven die hun land naar de kloten helpen.
dat is zo, maar hier heb je evengoed kwieten die asians ih engels aanspreken omdat ze er van uitgaan dat ze geen nl/fr kunnen, en die ih engels blijven doorbomen zelfs al spreekt die asian hen ih nl/fr aan........... of aboriginals die iedere asian f als een hoer aanzien....... zo zijn er ook
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2018, 15:45   #37
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Dat moet een blank persoon u eens zeggen
ja lach maar, ik heb die reactie juist omdat er in het verleden blanken mij als such behandelden, of is het zo normaal anders v op een bus te stappen en bijna meteen verwelkomd te worden met 'chinees!' door fellow (blanke) passagiers, of op straat te lopen en een rotjoung tegenkomen v amper 9 dat luidkeels 'chinees!' roept........ ja allemaal heel normaal en dan is men verwonderd dat die gele in kwestie er op een bepaald moment genoeg v heeft en tussen andere gelen wilt vertoeven

Laatst gewijzigd door bembem : 16 april 2018 om 15:46.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2018, 15:47   #38
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
haha jullie moesten eens weten.... ik heb namelijk weet van tal van english teachers die steen & been klagen dat ze discrimination facen eenmaal ver v huis in north east asia..... eindelijk beseffen die dus wat het is: beoordeeld te worden omdat je een minority bent among others who perceive you as the outsider......... en maar whine whine dat die doen...... ze hebben zelfs geen besef dat een asian in het westen 1000x meer ondergaat dan hen, hahaha dat is wat ik bedoel met white privilege: ze beseffen het zelfs niet eens ten volle - even abroad, duh
Tzal wel.

Mijn broer heeft een tijd in Azie doorgebracht. Hij werd daar niet gediscrimineerd, in tegendeel. Een Japans lief kwam mee naar huis (ondertussen ist wel gedaan, ze is teruggekeerd).
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2018, 15:48   #39
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Als ge een gele tussen de gelen wilt zijn, moet ge naar daar vertrekken en uw leven daar op bouwen.

Maar met uw geschiedenis hier vermoed ik dat ge niet positief kunt antwoorden op de immigratieformulieren op een paar vragen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2018, 15:48   #40
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

of de onderbuurman die mij 'de chinees' noemt.......... en mij tijdens het kruisen id gang 'china ching chang chong' toewerpt..........
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be