![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik trouwens geen respect voor de islam had, dan zat ik niet al die boeken te lezen. Op dit ogenblik heb ik trouwens bij Kitaabun, een verdeler van islamitische boeken in het VK, een volledig tafsirreeks besteld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Ik kan mij dat goed voorstellen: ook de christenen hebben er immers een serieuze hand van weg om te geloven in de fataliteit van hun bestaan, en in het feit dat rampen, ongeluk en lijden slechts testen van hun almachtige God zijn. Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In het christendom wordt geleerd dat de menselijke handelingen het resultaat zijn van de vrije wil van de menselijke natuur al dan niet bijgestaan door de kracht van de H. Geest (de genade). Voorts leert het christendom dat bepaalde fenomenen in de natuur de hand van God KUNNEN tonen, maar dat dit niet noodzakelijk zo is. Immers, net als de mens heeft God ook aan de natuur een grote vorm van autonomie gelaten. Er is dus geen sprake van het islamitische begrip "kadar" dat inhoudt dat reeds alles door God voorbestemd is. De alwetendheid van de christelijke God is niet de "kadaa" van Allah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Eerlijk gezegd vind ik het christendom nog altijd de evenwichtigste, mooiste en meest tot de verbeelding sprekende godsdienst. Ook een godsdienst die voor heel wat kunst in de meest diverse vormen heeft gezorgd. Een godsdienst die aan de basis ligt van een grootste beschaving die tot op de dag van vandaag een grote invloed heeft over heel de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Partijlid
|
![]() Mijn vader is in Aceh, Indonesie op dit eigenste moment met een delegatie en hij vertelde me gisteren dat de situatie in Aceh duizend keer erger is dan wat ze op tv tonen.
De straten en wegen zijn vol met lijken, zegt hij. En de mensen werken dag en nacht nonstop om ze te bergen. Sommige walgelijke elementen op dit forum zouden beter hun mond houden. Zo van achter jullie computer zitten kakken op de islam omdat ze daar in Indonesie zogezegd niet werken. Er is gewoon geen greintje menselijkheid meer in de islam-haters hier. De situatie in Indonesie en vooral in Aceh is verschrikkelijk dus hou gewoon jullie mond. Laatst gewijzigd door Kitten : 7 januari 2005 om 15:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
En de autonomie van de natuur? Hebt u dan nooit het boek Job gelezen misschien? Daarin staat duidelijk hoe christenen moeten reageren op lijden, en worden (weliswaar vage en onvolledige) antwoorden besproken die de oorsprong van het menselijke lijden (dat buiten het jargon van de "menselijke handelingen" ligt) kunnen duiden. http://www.ccel.org/contrib/exec_outlines/job.htm Citaat:
Out of the blue, into the black Laatst gewijzigd door Turkje : 7 januari 2005 om 15:46. |
|||
![]() |
![]() |