Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 april 2018, 15:48   #241
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

The Paulus Experience's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Ja, we weten ondertussen wel dat het huis al afbetaald is. Maar hij heeft er in geïnvesteerd en er voor gewerkt.
Als die vriendin ook maar een greintje zelfrespect heeft, da
Zever niet hè.
Ze kan zich eventueel inkopen, dan worden ze evenwaardige eigenaars
Huur vragen aan een partner dat getuigt van weinig respect en nog het minst liefde.
Ik kán me wel voorstellen dat, indien die partner ook eigenaar zou zijn van een woning, en daar dan huurinkomsten van zou ontvangen, dat daar over te praten valt 50/50

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54

Laatst gewijzigd door The Paulus Experience : 30 april 2018 om 15:50.
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2018, 15:49   #242
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Laat me raden? Je bent gescheiden?
Een van haar kinderen wellicht.
Ze reageert als een moeder kloek

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54

Laatst gewijzigd door The Paulus Experience : 30 april 2018 om 15:49.
Oud 30 april 2018, 15:51   #243
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zodra haar domicilie op jouw adres staat kan je ze niet meer buitenzetten. Dat heeft met geld niks te maken.
Toch wel, hij kan haar weldegelijk de toegang ontzeggen, zelfs als haar domicilie daar staat.
Hij moet dan enkel kunnen aantonen dat ze ergens anders onderdak kan hebben en er onoverbrugbare problemen zijn.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2018, 15:52   #244
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laat me raden? Je bent gescheiden?
Leg me eens uit wat dat er mee te maken heeft? Vraag ik aan de mannen hier of hun commentaar beïnvloed wordt door hun burgerlijke stand?
We hebben het hier over partners, we gaan er niet weer een man/vrouw strijd van maken hé.
Herlees de post van morte-vivante anders nog eens.
Oud 30 april 2018, 15:53   #245
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
onze situatie was in het begin vergelijkbaar. Het huis waarin ik woonde was van mijn grootmoeder, en mijn vriend kwam bij me inwonen. Wij schreven beiden ongeveer 500 euro per maand over op een gemeenschappelijke rekening, die diende om alle gemeenschappelijke kosten te betalen (water, electriciteit, gas, eten&drinken). Huisspecifieke kosten waren voor mij (kadaster, onderhoud, nieuwe gasketel, ...)
Wij hadden dat op voorhand besproken en beslist, en daar zijn nooit vodden van gekomen
@ Travis66
Voil?* hier is die post.

Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 30 april 2018 om 15:53.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2018, 15:55   #246
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zodra haar domicilie op jouw adres staat kan je ze niet meer buitenzetten. Dat heeft met geld niks te maken.
Dat gaat wel. Het gaat om feitelijke samenwoning.

Aangetekende zending met redelijke termijn om de woning te verlaten. In het slechtste geval uithuiszetting vorderen bij de vrederechter.
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2018, 15:57   #247
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience Bekijk bericht
Zever niet hè.
Ze kan zich eventueel inkopen, dan worden ze evenwaardige eigenaars
Huur vragen aan een partner dat getuigt van weinig respect en nog het minst liefde.
Ik kán me wel voorstellen dat, indien die partner ook eigenaar zou zijn van een woning, en daar dan huurinkomsten van zou ontvangen, dat daar over te praten valt 50/50
Als zij zich inkoopt, worden ze inderdaad evenwaardige eigenaars.
Maar dat is een heel andere situatie. Wil zij dat? Kan zij dat? Wil hij het?
En respect houdt in dat men begrijpt dat zijn partner een gelijkwaardig persoon is die zich eerder beledigd zal voelen als de ander ervan uit gaat dat zij niet voor zichzelf kan zorgen.
Oud 30 april 2018, 15:58   #248
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience Bekijk bericht
Een van haar kinderen wellicht.
Ze reageert als een moeder kloek
Bent u gescheiden? Heeft uw burgerlijke stand iets met de discussie te maken? Hoeveel kinderen hebt u? Bent u een autoritaire vader die altijd gelijk moet hebben?
Oud 30 april 2018, 16:05   #249
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
@ Travis66
Voil?* hier is die post.
Dat lijkt me ook een perfecte afspraak. Beiden dezelfde inbreng. Geen sprake van huur.
Oud 30 april 2018, 16:05   #250
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nochtans is dat de enige manier om een duidelijke verhouding te hebben tussen twee gelijkwaardige personen.
Tegenwoordig is het toch ook normaal om een huwelijkscontract af te sluiten? Deze situatie is niet helemaal hetzelfde maar een afspraak vooraf voorkomt vele moeilijkheden.
Je komt dus vertellen dat 2 personen gelijkwardig moeten zijn binnen de relatie?
Maar daar hij geen huur betaald en zij aan hem huur betaald, is hij haar meerdere, want hij is dan haar huisbaas.
En stel dat zij een lager inkomen heeft dan hij, maar hij verhoogd zijn inkomen nog eens door haar op te zadelen met vaste kosten het gemeenschappelijk gebruik voor zijn woning.

In het evenredigheidstelsel moet hij dat inkomen meereken en bij haar aftrekken voor de gemeenschappelijke kosten.

Als ik dan even een vergelijking maak binnen een voor mij bekende situatie, waar hij een inkomen van 3900€ heeft en zij een inkomen van 1700€, komt dat voor hem op 4200€ en voor haar op 1400€.
Met het evenredigheidstelsel moet hij dus 3/4 van de gemeenschappelijke kosten dragen en zij 1/4.
Oud 30 april 2018, 16:12   #251
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Leg me eens uit wat dat er mee te maken heeft? Vraag ik aan de mannen hier of hun commentaar beïnvloed wordt door hun burgerlijke stand?
We hebben het hier over partners, we gaan er niet weer een man/vrouw strijd van maken hé.
Herlees de post van morte-vivante anders nog eens.
Heeft er niks mee te maken. Het leek me alleen voor de hand liggend gezien uw beeld van een relatie en redelijk denkende mensen. En? Heb ik gelijk ? Gewoon om het te willen weten.

Voor mij bestaat een huwelijk namelijk uit geven en geven. Je leest dat goed. Op geen enkel moment vergelijk ik de inbreng van mijn partner met de mijne. Niet qua geld, niet qua taakverdeling.
En als ik tot de conclusie kom dat ik geen 100% geef, dan zal ik dat zo snel mogelijk goedmaken. Vreemd genoeg doet zij dat ook. Ze zou zich (net als ik) doodschamen als we het anders zouden doen.
Oud 30 april 2018, 16:29   #252
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht

Aangetekende zending met redelijke termijn om de woning te verlaten. In het slechtste geval uithuiszetting vorderen bij de vrederechter.
Ja, zo wel.
Oud 30 april 2018, 16:51   #253
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Klopt, maar dat gaat niet als zij kan aantonen dat ze huur betaald.
Openlijk of verdoken, maakt niet uit.
Daarom dat je het slim moet aanpakken.
Oud 30 april 2018, 16:55   #254
Guinevere
Banneling

Standaard

We zijn anno 2018. En ik was nog niet heel lang geleden in m'n 20-er jaren.

Feit is dat de vriendin momenteel voltijds werkt en 700€ huur betaalt. Ze is dus een geëmancipeerde vrouw. Het is toch niet meer dan logisch dat ze ook gaat bijdragen nu ze bij Zeus intrekt? Meer zelfs, dit zal zij als fatsoenlijk mens ook beseffen.
Wat een hoop gezever eigenlijk over zoiets vanzelfsprekends.

Nu stelt dit serreplantje uit Antwerpen zich wel vragen bij het omschrijven van een simpel leerkrachtje als "een vrouw van de wereld". Bij die term stel ik me toch wat anders voor bv. mensen die internationale contacten hebben of veel reizen: marketing manager, international sales manager, iemand die werkt voor een multinational, enz.
Bezint eer ge begint ofzoiets. Want nota bene juffrouw is de perfecte job om later de "schoolpoort, supermarkt, shopping center" weg op te gaan. De ironie bij zoveel arrogantie...

Laatst gewijzigd door Guinevere : 30 april 2018 om 16:56.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2018, 17:02   #255
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

NieuwNoors's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan zou ik toch met een gevoel achter blijven dat voor niets de zon opgaat.

ten eerste heb ik wel kosten door haar verblijf (gebruiksslijtage),
ten tweede zal ik in de nabije toekomst investeringen dragen die haar financieel ook ten goede komen (nieuwe ramen met hoogrendementsglas, pomp voor regenwaterrecuperatie, etc.)
en ten derde heb ik niet langer het exclusieve genot en zal ik rekening moeten houden met haar voorkeuren (lees: ik schilder mijn woonkamer niet meer in de kleur die ik wil)
Heb ik 2 keer moeten lezen, oeps! Ik las: hoogdementsglas
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2018, 17:07   #256
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
We zijn anno 2018. En ik was nog niet heel lang geleden in m'n 20-er jaren.

Feit is dat de vriendin momenteel voltijds werkt en 700€ huur betaalt. Ze is dus een geëmancipeerde vrouw. Het is toch niet meer dan logisch dat ze ook gaat bijdragen nu ze bij Zeus intrekt? Meer zelfs, dit zal zij als fatsoenlijk mens ook beseffen.
Wat een hoop gezever eigenlijk over zoiets vanzelfsprekends.

Nu stelt dit serreplantje uit Antwerpen zich wel vragen bij het omschrijven van een simpel leerkrachtje als "een vrouw van de wereld". Bij die term stel ik me toch wat anders voor bv. mensen die internationale contacten hebben of veel reizen: marketing manager, international sales manager, iemand die werkt voor een multinational, enz.
Bezint eer ge begint ofzoiets. Want nota bene juffrouw is de perfecte job om later de "schoolpoort, supermarkt, shopping center" weg op te gaan. De ironie bij zoveel arrogantie...
Ze heeft Paraguayaanse roots (is hier opgegroeid), heeft een paar jaar gewerkt in Bolivië en heeft daar een ontwikkelingsproject.

Met "van de wereld" bedoelde ik eigenlijk zelfs niet "bereisd", maar gewoon iemand die weet hoe de maatschappij werkt. Iemand die werkt, in contact komt met andere lagen van de bevolking, die kan meepraten over de dingens des levens... Geen sloor die zich financieel compleet afhankelijk maakt van haar echtgenoot en haar wereld beperkt tot luiers, wasmachines en day-tv.

Laatst gewijzigd door Zeus : 30 april 2018 om 17:21.
Oud 30 april 2018, 17:10   #257
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

NieuwNoors's schermafbeelding

Standaard

Ik heb hier niet alle reacties gelezen maar puur op basis van de info die TO hier vrijgeeft:
Ik vind 300 euro een peulschil.
De vriendin kan heel veel huurgeld/ maand uitsparen en ja: TO heeft extra kosten zoals water, elektriciteit, gas.........en idd moet men ook de slijtage aan de woning meetellen.
Volgens mij kan TO zonder enige gêne of schroom 500 Euro huur vragen.
Dan zal vriendin alsnog veel geld uitsparen ipv een appartement/ huis te huren + Elektriciteit, water en gas.
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2018, 17:11   #258
Anna List
Banneling

Standaard

O is het een leerkracht?

Reken haar dan maar 2/3 van de reiskost door, met een andere partner kon je immers buiten seizoen reizen.

Laatst gewijzigd door Anna List : 30 april 2018 om 17:13.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2018, 17:15   #259
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Ik heb hier niet alle reacties gelezen maar puur op basis van de info die TO hier vrijgeeft:
Ik vind 300 euro een peulschil.
De vriendin kan heel veel huurgeld/ maand uitsparen en ja: TO heeft extra kosten zoals water, elektriciteit, gas.........en idd moet men ook de slijtage aan de woning meetellen.
Volgens mij kan TO zonder enige gêne of schroom 500 Euro huur vragen.
Dan zal vriendin alsnog veel geld uitsparen ipv een appartement/ huis te huren + Elektriciteit, water en gas.
300 euro bedoelde ik wel bovenop een eerste bijdrage aan het huishoudbudget.

bv. dat zij 600 euro per maand op de gemeenschappelijke rekening stort, en ik 300. Maar ik neem dan wel alle kosten eigen aan de woning exclusief op mij (verzekering, taksen, onderhoud, ...)
Oud 30 april 2018, 17:54   #260
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan zou ik toch met een gevoel achter blijven dat voor niets de zon opgaat.

ten eerste heb ik wel kosten door haar verblijf (gebruiksslijtage),
ten tweede zal ik in de nabije toekomst investeringen dragen die haar financieel ook ten goede komen (nieuwe ramen met hoogrendementsglas, pomp voor regenwaterrecuperatie, etc.)
en ten derde heb ik niet langer het exclusieve genot en zal ik rekening moeten houden met haar voorkeuren (lees: ik schilder mijn woonkamer niet meer in de kleur die ik wil)
Slijtage? Meen je dit of ben je aan't trollen?

En je glas en je pomp is een meerwaarde voor jouw huis als je het verkoopt, waarom moet zij daar voor opdraaien?

Ik vind dat zij jou moet geld aanrekenen voor het exclusieve genot van haar vagina.
Dat slaat dan economisch nog ergens op tenminste.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be