![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1121 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1122 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ze hebben nog veel te leren, de vrouwtjes. Seagal weet hoe het moet.
|
|
|
|
#1123 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#1124 |
|
|
Lompheid is inderdaad niet strafbaar, maar het blijft lompheid.
|
|
|
#1125 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1126 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar wat ik wou zeggen: iemand blijft maar zagen dat het niet verboden is. Terwijl niemand dat ooit gezegd of beweerd heeft. Maar wat wel is: wie ligt er in de touwen? Berger, de Joden, Peeters en de tsjeven. Het is dus niet strafbaar, maar wel risicovol. Ge moet dus goed weten waar en wanneer ge die spellekes speelt. Doet me denken aan: recruteerder: benoem eens een slechte eigenschap van jezelf sollicitant: ik kom altijd uit voor mijn mening, recht voor de raap recruteerder: in ons bedrijf beschouwen wij dat als een goede eigenschap sollicitant: wat jij als goed beschouwt, kan mij geen barst schelen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#1127 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1128 |
|
|
Ja, we weten het, ge kunt winnen van alice, proficiat, iedereen kan winnen van alice. Als ge van haar kunt winnen betekent niet dat ge gelijk hebt. Die verliest zelfs van ne flat earther.
|
|
|
|
|
|
#1129 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wat was dan uw vraag? De rest van uw stellingen werden weerlegd, en nergens las ik een gefundeerde weerlegging van uw kant?
|
|
|
|
|
|
#1130 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Zal het gaan? Ik las van niemand een weerlegging van mijn stelling dat vrouwen uitsluiten van een handeling die je wel tegenover mannen normaal vindt, of omgekeerd, discriminatie is en blijft, ongeacht de motivering hiervoor. Probeert u het anders eens?
|
|
|
|
|
|
#1131 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
1. je geeft mannen wel maar vrouwen geen hand. 2. Je maakt dus onderscheid en behandelt de één anders dan de andere en je motiveert dit omwille van gender. 3. Dat is de kern van omschrijving van discriminatie, en alle pogingen ten spijt, gaande van " ja maar die man bedoeld het goed " tot " jij moet een rechtszaak beginnen" weerleggen de redenering nergens, niet, zelfs geen beetje. De " rest" staat dus bijzonder zwak in de hele discussie. |
|
|
|
|
|
|
#1132 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Of ik geef die zatlap geen hand omdat hij alcohol gebruikt en alle zatlappen zijn slecht. Dan geef je een oordeel over een gehele groep. Dat zou dan "fout" zijn omdat je een oordeel geeft over een ganse groep. Kan je dat onderscheid zien alice? Of ben je een flat earther? Wanneer heb jij voor het laatst een hand gegeven aan een junk alice? Of zit jij ook vol vooroordelen?
|
|
|
|
#1133 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Alle vrouwen zijn slecht en onrein; dus geef ik ze geen hand. Dat is een oordeel. Deze vrouw ziet eruit alsof heel de buurt erover is geweest en ze zei net "eikel" tegen mij; dus geef ik ze geen hand. Dat is discriminatie. Discriminatie mag, zware vooroordelen niet...
|
|
|
|
#1134 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Weet u, alice, ik heb in dit land de volledige vrijheid om u geen hand te geven. Gewoon omdat u alice bent. Dat mag ik. Iedere dag opnieuw. Totaal niet strafbaar. En ik stel dat u nog steeds niet kunt verwijzen naar de wet die hier overtreden zou worden. U weet wel van "wet van... KB... jaartal". Zoiets. Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 3 mei 2018 om 20:34. |
|
|
|
|
|
|
#1135 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1136 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar dat is niet waarover het ging. Als u zegt, Alice kan den boom in, ik geef ze geen hand, dan is dat niet hetzelfde als "ik geef vrouwen nooit een hand omdat het vrouwen zijn'. Het eerste is gewoon onbeschoft en totaal niet verboden, het tweede is discriminatie op basis van geslacht en wel verboden.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 4 mei 2018 om 16:50. |
||
|
|
|
|
|
#1137 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1138 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
#1139 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
en religie mag nooit een alibi zijn om straffeloos te discrimineren.
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 4 mei 2018 om 18:48. |
|
|
|
|
|
|
#1140 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik zal u helpen, alice, om de duisternis in uw hoofd te verlichten. De wet ter bestrijding van discriminatie uit 2007 bepaalt in artikel 4 waarop het van toepassing is. In tegenstelling tot wat u uit onwetendheid denkt, is het toepassingsgebied van die wet niet algemeen, maar wel strikt bepaald. Dat staat netjes opgesomd in artikel 4.
|
|
|
|