![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Almaci: ‘Vijftig jaar na Leuven Vlaams wordt Leuven Groen’
Citaat:
![]() Gelukkig beperkte de onzin zich tot een lokaal verkiezingscongres. Graag reactie. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 5 mei 2018 om 21:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De cijfers hieronder, het moet al erg zijn als je alles op 1 hoop moet gaan werpen met cijfertjes op zo je stelling te bewijzen. Ze hangen sedert 2010 rond de 15 % met als uitschieter de europese , 18,4 % Het betreft Bart Staes (komt uit de VU) en is de enige groene in mijn ogen die soms zinnige praat vertelt. Dus die gaan uitrekenen hoe we straks gaan voorzien in onze electriciteitsvoorzieningen....amaai ! 2012 : 15,47 % Gemeente https://vlaanderenkiest.be/verkiezin...4062/uitslagen 2014 : 15,54 % Vlaams parlement http://verkiezingen2014.belgium.be/n..._VLK24062.html 2014 : 18,43 % Europees parlement http://verkiezingen2014.belgium.be/n..._EUK24062.html 2014 : 14,14 % Kamer Kamer 2010 14,47 % http://verkiezingen2014.belgium.be/n..._CKK24062.html
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA "Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale" SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011 Tiocfaidh ár lá Laatst gewijzigd door nabat54 : 6 mei 2018 om 00:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is een realiteit: groen zit al lang in een lift omdat ze de jonge onervaren kiezer aanspreekt.
Miriam Appelmans speelt dat goed uit. Als nva-lover hoop ik maar op één ding daaromtrent, en dat is een vette versnippering van de linkse kerk in Vlaanderen. (en een zeer stevige linkse uitslag in Walenland. Die als een tang op een varken zou staan tegenover Vlaanderen)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met Tobback weg gaat Groen zeker een pak van zijn stemmen binnenhalen.
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laten we ze snel naast het VB in de schutkring duwen?
Veel ambiance dan denk ik. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() .
Hier in Gent ook vrees ik , als SP-A / Groen ! zijn meerderheid verliest , zal niet de huidige derde partner (O-VLD) gevraagd worden om te depaneren maar wel de CD&V met Mieke van de kaloten. ![]()
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA "Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale" SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011 Tiocfaidh ár lá |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Arme Mathias De Clercq. Die hengelt al jaren naar de burgemeesterssjerp in Gent. Jammer genoeg zijn het niet de kiezers die daarover beslissen maar de partijen.
![]() |
#11 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Die sjerp vormt reeds in vele gemeenten het voorwerp van een koehandel tussen partijen. Ik krijg hier het grootste bord en ginder is de grootste soeptas voor jou. En al wie gesprongen heeft is er aan voor de moeite. ![]() Zut! Zou ze dan toch een kans maken in Leuven? ![]() Laatst gewijzigd door werkman : 6 mei 2018 om 17:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister
|
![]() Wat het word weet ik niet, maar wellicht brokkelt CD&V verderaf nu er niet meer over de duivels gepreekt word van op de preekstoel ….. de mensen hebben het begrepen dat het “CD&V midden” enkel er is om overal hypocriete te kunnen profiteren, overal zo gezegd hun partij standpunt op en potje past als het hen als partij goed uitkomt.
Misschien is dat voor dit sjoemel land wel en keerpunt als het hypocriete CD&V gedoe oplost en er zo partijen met duidelijker standpunten naar voor komen waar ze dan ook zullen op afgerekend worden. Zonder het gespartel in het wijwatervat van de CD&V komt misschien begin van het einde van het sjoemel merk België!
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet alleen het cordon sanitaire is ondemocratisch. Zelfs de "parlementaire democratie" is een mythe.
Een door en door corrupt koningdom zoals Belgique verdraagt geen democratie.