Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 mei 2018, 07:04   #101
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
En zo kunnen we wel even door gaan, maar mijn punt is gemaakt.

Nigel Farage is geen goede verdediger van de Vlaamse zaak.
Farage heeft het niet over de Vlaamse zaak maar bevestigt enkel wat Jules Destrée in 1912 de toenmalige Belgische koning onder de neus wreef. Namelijk dat er geen Belgen zijn maar wel Vlamingen en Walen. Vlamingen en Walen zij dus wel degelijk volkeren. Belgen zijn alles behalve één volk. Destrée wist dat meer dan een eeuw geleden al.

Citaat:
Er zijn geen Belgen, Sire. België is een politieke Staat, vrucht van de diplomatie. Het werd kunstmatig samengesteld, het heeft géén nationaliteit.
Er zijn dus in België Walen en Vlamingen, er zijn géén Belgen. In 1830 werd het evenwicht gebroken ten nadele van de Vlamingen. De revolutie tegen Holland was ontstaan en werd versterkt met de steun van Frankrijk. De voorlopers daarvan waren Walen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Jules_Destr%C3%A9e

De droom van Destrée van een officieel tweetalig Vlaanderen is niet uitgekomen....
Het Institut Jules Destrée dat 80 jaar geleden werd opgericht om de regionale ontwikkeling van Wallonië te bevorderen kan geen succes genoemd worden gezien de Walen, ondanks de decennialange miljardentransfers vanuit Vlaanderen naar Vlaanderen beginnen te verhuizen....
Oud 6 mei 2018, 07:07   #102
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vlaanderen in zijn huidige vorm is een creatie van de Belgische staat en bijgevolg ook geen volk an sich.
Je vergeet voor het gemak natuurlijk van wie de Belgische staat een creatie was. Daar heeft Farage het over. De Vlaamse zaak kan hem gestolen worden.
Oud 6 mei 2018, 07:27   #103
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
België is het officieel land waarin we leven.
Officieel bent u Belg en heet uw land België.
Zo simpel is het.
Men zou het niet zeggen als je reacties leest zoals die va Everytime. Deze draad werd bijvoorbeeld door hemzelf opgestart:

Het echte vaderland van Franstalige Belgen is Frankrijk!

Citaat:
Franstalige Belgen spreken altijd over België maar hun echte land is Frankrijk.
Ik beschouw me alvast als een Fransman en verwerp meer en meer België.
Vive la République, Vive la France!
http://forum.politics.be/showthread.php?t=127971

Citaat:
Emigreren is ook een oplossing. Als Franstalig plan ik op lange termijn naar Frankrijk te gaan leven : iedereen spreekt er Frans, geen communautaire problemen meer dus. Wat met België dan zal gebeuren, zal niet meer mijn probleem zijn aangezien ik in het buitenland zou leven. Met de tijd zou ik alle interesse voor België verliezen. Wat al in die richting gaat en dat terwijl ik nog in België leef. Ik preciseer dat ik ook van plan ben de Franse nationaliteit aan te vragen, door schaamte van België.

Hebt u al gedacht het land te verlaten?
http://forum.politics.be/showpost.ph...12&postcount=1
Citaat:
ik weet wel dat Fonteyn voor de splitsing pleit. Hij zegt zelf dat de beste toekomst voor Wallonië de aansluiting bij Frankrijk is. En daarmee volg ik hem 100%. Mijn land heet Frankrijk, niet België.
http://91.121.97.41/showpost.php?p=460093&postcount=9
Oud 6 mei 2018, 08:05   #104
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Hoe legt u dan uit dat meer en meer Franstaligen naar Vlaanderen komen wonen en/of werken?
Om dezelfde reden dat het ooit andersom was? Met dit verschil dat Vlaanderen nooit op decennialange miljardentransfers vanuit Wallonië hoefde te rekenen....

Citaat:
U kan misschien Franstaligen niet lusten maar dat is dan alleen uw eigen zaak.
Zegt degene die dit schreef....
Citaat:
Om geen problemen met Vlamingen te hebben, doe zoals ik :

- Werk in een oftewel 100% Franstalige omgeving oftewel in een omgeving waarvan de grote meerderheid Franstalig is.
-Ga nooit meer naar Vlaanderen met vakantie of zelf voor een dag. Kies liever andere bestemmingen waar je zeker bent dat je er welkom zal zijn.
-Probeer met de tijd minder interesse te hebben voor Vlaanderen en kijk liever richting Frankrijk. In andere woorden, leef vooral in een Franstalige wereld.

Triestig dat we zo ver moeten gaan maar dat zijn de enige oplossingen om geen problemen met de Vlamingen te hebben. En geloof er mijn ervaring, dat lukt!
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=159

Je goede raad aan Dorian om Vlaanderen en de Vlamingen op alle gebied te mijden als de pest heeft dus geen aarde aan de dijk gezet, nietwaar nep-Belg? Ipv van Vlaanderen te vermijden draaien steeds meer Walen hij neus richting Vlaanderen. Om er te werken en te wonen in een overwegend Nederlandstalige wereld. Destrée heeft zijn doel namelijk nooit bereikt. Vlaanderen is officieel eentalig Nederlandstalig. Duidelijk tot spijt van Every-en andere timen.

Vergeet vooral niet dat ook jij officieel Belg bent, ook al voel jij je, waan jij je Fransman in hart en nieren en spuw je op het land dat er nooit een geweest is, en er ook nooit een zal zijn. Farage heeft, net als Destrée ruim 100 jaar geleden, de waarheid aan zijn kant.

Dat jij tot in den treure hebt bewezen dat je de Vlamingen niet lust is jouw zaak, maar hou dan ook je Vlaamshatende en rattachistische prietpraat voor jezelf ipv van hem publiekelijk uit te bazuinen op Vlaanderen's grootste politieke forum.

Mijn punt is gemaakt. Tot de volgende keer dat ik even terugkeer om dikke hypocrieten met hun uitspraken te confronteren.
Oud 6 mei 2018, 08:14   #105
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een land kan slechts veranderen kwa structuur als de bevolking dat wenst. En in een grote meerderheid.
Dat was anders niet het geval in 1830.

Citaat:
De constructie van België leert ook veel over hoe een land barst. Zo vernam ik tot mijn verbazing dat bijna geen enkele Belg voor de onafhankelijkheid ijverde vlak voor de revolutie in 1830.
Het doet aan de huidige situatie denken. Dat, volgens de recente peiling van deze krant, 93% van de Vlamingen en 98% van de Walen België willen samenhouden, vormt dus geen obstakel voor een splitsing van het land.

In 1830 speelde de pers een grote rol. Het zou vandaag niet anders verlopen.

Ik maakte onlangs een reportage over het thema: "Is het tv-journaal geloofwaardig?" Ik illustreerde de betrekkelijkheid van de journalistieke waarheid door mensen op straat in Charleroi te interviewen op twee verschillende manieren. Eerst vroeg ik alleen: "Vindt u dat België één moet blijven?" Antwoord eenduidig positief. Daarna stelde ik telkens 15 ?* 20 vragen. Ik confronteerde de voorbijgangers met een - twijfelachtige - argumentatie ten gunste van een onafhankelijk Wallonië.
Voorbeeld: "Wordt het niet tijd dat onze fierheid primeert en dat we onze eigen weg gaan in plaats van ons voortdurend te laten bestempelen als profiteurs, luieriken, enz..." In 11 van de 12 interviews slaagde ik er toen in de mensen te laten zeggen dat onafhankelijkheid misschien de beste oplossing was voor Wallonië.

Het experiment bezit geen wetenschappelijke waarde. Maar het toont aan hoe snel een mening evolueert. Ik hoop noch zeg dat zo'n proces na 10 juni begint. Maar het kan vlug gaan. Misschien even vlug als 177 jaar geleden.
Christophe Deborsu is journalist bij de RTBF

http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=ER1C5VHH
Oud 6 mei 2018, 08:23   #106
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Waalse Feesten – het derde weekend van september – en het feest van de federatie Wallonië-Brussel – 27 september. Beide feesten hebben trouwens dezelfde origine: de septemberdagen van 1830, waarin de Belgen in spe zich van het ‘Hollandse juk’ bevrijd zagen. Die verwijzing betekent niet minder dan ‘wij, Franstaligen, zijn de echte Belgen’.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20140...09c5e663f171d1

Arme Belgen, die volhouden dat de Belgen wél één volk zijn, met één onverbreekbare volksgeest.... maar die in gedachten al lang in Frankrijk leven.....
Daar zijn namelijk geen communautaire problemen. Iedereen spreekt er immers Frans....Francofoon Belgique is daar, ondanks alle mogelijke moeite van "hogerhand" , nooit in geslaagd.
Nietwaar Everytime?
Oud 6 mei 2018, 09:22   #107
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Kijk eens wie Farage in 2016, dus twee jaar geleden, volmondig gelijk gaf? Bruno Yammine!

Citaat:

Ach, ik wil hier duidelijk zijn. Vlaamse onafhankelijkheid is niet zaligmakend. Dat ik dat im- of expliciet zeg, levert mij - onterecht - het etiket ''belgicist'' op. Maar ik wil hier heel duidelijk zijn. Ook voor mij is België een artificiële constructie die binnen afzienbare tijd - tussen nu en twintig jaar - wordt opgedoekt. Dat is een onontkoombaar feit.
http://forum.politics.be/showpost.ph...9&postcount=25

Dat klinkt héél anders dan hetgeen B-Warrior 14 jaar geleden de wereld instuurde. Namelijk dit:

Citaat:
4 November 2004

DE ONBREEKBARE VOLKSGEEST

Vaderlandsliefde is een belangrijke en noodzakelijke herberg in deze onzekere tijden. Alle inwoners van staten zijn doorgaans fier op hun natie. In België proberen politici mensen te doen geloven dat ze geen Belg mogen zijn, maar Vlaming of Waal moeten zijn. Onder meer vanuit die optiek is het nauwelijks verwonderlijk te noemen dat het Belgisch volk –ons volk- zich in de steek gelaten voelt door haar leiders; Wij moeten onze medeburgers vertellen dat er hoop is. Dat we vertrouwen hebben in een betere toekomst die kan bereikt worden door een teruggrijpen naar de waarden van ons gedeeld collectief geheugen, naar de wortels van onze volksgeest

Deze volksgeest is wat ons bindt, onze hoop, gedachten en wensen die ons, bovenal, tot Belg verheffen. Belg zijn is een eretitel, want het impliceert deel uitmaken van een staat die de parel is van Europa, het epicentrum van de Europese politieke en economische activiteit. Belgen zijn vreedzaam, maar waakzaam. Laten wij duidelijk maken dat we deze waakzaamheid moeten koesteren, zeker in deze tijd van politieke intriges door mensen die de band met hun volk verloren of, erger, doorgeknipt hebben.

De volksgeest is sterk, onbreekbaar, altijd aanwezig. De kracht die ervan uitgaat zegt ons dat we een sterk België willen. Een sterk en verenigd België. Daar kunnen we trots op zijn, wij moeten de wereld tonen dat we Belg zijn. We mogen niet vergeten dat vele landen ons het burgerschap van deze schitterende natie benijden.

Als we willen dat onze kinderen en kleinkinderen nog in een verenigd land leven, moeten we nu ingrijpen en de Wetstraat laten voelen: jullie krijgen ons niet kapot, ons volk leeft!

Laten we trots zijn om Belg te mogen zijn. Maar deze trots is ook een wapen dat men niet uit onze handen slaan kan, een gebalde vuist als het moet, een uitgestoken hand als het kan. Hard naar de buitenwereld die ons vaak bedreigt, zacht voor onze mensen. Voor de Belgische mannen, vrouwen en kinderen.

Onze vrienden moeten deze boodschap uitdragen waar ze gaan. Ons volk mag niet vergaan, België moet herenigd, verenigd worden, wij willen één land met één regering. Deze woorden: eenheid, volksgeest, zelfverzekerdheid zijn geen loze kreten. Het gaat immers om de waarheid, van de Belgen, voor de Belgen. Het moet.

Bruno Yammine
Eens te meer wordt er bewezen dat "Moeten" op stal staat. B-Warrior geeft niet alleen Farage gelijk. Hij bevestigt eveneens dat Deborsu in 2007 de nagel op de kop sloeg: "Belgen" zijn efficiënt als het om te scheiden gaat. De pers speelt een belangrijke rol, en het "kan" snel gaan. Daar bedoel ik niet alleen welbepaalde meningen mee die op vrij korte tijd snel kunnen veranderen en zelfs radicaal omslaan. Zeker al je ziet hoe radicaal de mening van een stichter van de BUB, en verdediger van een terugkeer naar het unitaire en door Franstaligen gedomineerde Belgique, veranderde.
Yammine was kandidaat voor de BUB in 2003 bij de Kamerverkiezingen in het arrondissement Leuven en in 2004 bij de Vlaamse verkiezingen. Hij haalde 245 stemmen in 2003 en 643 stemmen in 2004. Veel steun van zijn vermeend eendrachtige Belgische volk voor het herstel van de unitiaire staat heeft B-Warrior alleszins nooit gehad.
Oud 6 mei 2018, 09:42   #108
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als er geen problemen waren, stelde het faciliteitenprobleem zich niet. En was het niet noodzakelijk geweest dat Vlaamse gemeenten als Dilbeek strenge maatregelen moeten nemen tegenover anderstaligen.
Welke dan wel?
Oud 6 mei 2018, 10:13   #109
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Kijk eens wie Farage in 2016, dus twee jaar geleden, volmondig gelijk gaf? Bruno Yammine!

http://forum.politics.be/showpost.ph...9&postcount=25

Dat klinkt héél anders dan hetgeen B-Warrior 14 jaar geleden de wereld instuurde. Namelijk dit:

Eens te meer wordt er bewezen dat "Moeten" op stal staat. B-Warrior geeft niet alleen Farage gelijk. Hij bevestigt eveneens dat Deborsu in 2007 de nagel op de kop sloeg: "Belgen" zijn efficiënt als het om te scheiden gaat. De pers speelt een belangrijke rol, en het "kan" snel gaan. Daar bedoel ik niet alleen welbepaalde meningen mee die op vrij korte tijd snel kunnen veranderen en zelfs radicaal omslaan. Zeker al je ziet hoe radicaal de mening van een stichter van de BUB, en verdediger van een terugkeer naar het unitaire en door Franstaligen gedomineerde Belgique, veranderde.
Yammine was kandidaat voor de BUB in 2003 bij de Kamerverkiezingen in het arrondissement Leuven en in 2004 bij de Vlaamse verkiezingen. Hij haalde 245 stemmen in 2003 en 643 stemmen in 2004. Veel steun van zijn vermeend eendrachtige Belgische volk voor het herstel van de unitiaire staat heeft B-Warrior alleszins nooit gehad.

De werkman krijgt concurrentie in paragraferen.
Oud 6 mei 2018, 10:26   #110
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
My wrong: Zwitserland wordt nog altijd "Confoederatio Helvetica" genoemd maar is ondertussen geëvolueerd naar een federale republiek.
Vreemd. Zelfs op de nummerplaten van de Zwitserse auto's staat niet FH Federation Helvetica) maar CH (Confederation Helvetica). Niet dat het veel verschil maakt. Zwitserland is een republiek. Een republiek die wat betreft échte democratie haar gelijke niet heeft, én die werkt. Ik heb alleszins nooit iemand Zwitserland een failed state horen noemen.
Oud 6 mei 2018, 10:27   #111
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht

De werkman krijgt concurrentie in paragraferen.
Gelukkig ontbreekt het jou niet aan argumenten.
Oud 6 mei 2018, 10:30   #112
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Je hebt nog tijd om uw dt-fout te corrigeren.
Geweldig argument.
Oud 6 mei 2018, 10:32   #113
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gelukkig ontbreekt het jou niet aan argumenten.
Wij zijn nog de jongeren voor iets, niet?
Oud 6 mei 2018, 11:12   #114
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

La preuve pour les vieilles locales:

Oud 6 mei 2018, 11:30   #115
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Je slaat Farage werkelijk knockout met je schitterende argumenten.
Oud 6 mei 2018, 13:06   #116
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Men zou het niet zeggen als je reacties leest zoals die va Everytime. Deze draad werd bijvoorbeeld door hemzelf opgestart:

Het echte vaderland van Franstalige Belgen is Frankrijk!

http://forum.politics.be/showthread.php?t=127971

http://forum.politics.be/showpost.ph...12&postcount=1

http://91.121.97.41/showpost.php?p=460093&postcount=9
Conclusie: Gezien zijn vroeger ingenomen standpunt heeft Everytime alle reden om hier zijn klep te houden. Je moet nogal durven zeg, hier zitten pontificeren tegen de Vlaamsgezinden over La Belgique maar achter de coulissen
zitten ageren ten voordele van "le rattachement a la France".
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2018, 13:53   #117
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Conclusie: Gezien zijn vroeger ingenomen standpunt heeft Everytime alle reden om hier zijn klep te houden. Je moet nogal durven zeg, hier zitten pontificeren tegen de Vlaamsgezinden over La Belgique maar achter de coulissen
zitten ageren ten voordele van "le rattachement a la France".
Het is je allicht niet opgevallen, maar het zal niet de eerste keer zijn dat Everytime dagenlang zijn klep houdt als zijn achterbakse, dubbelhartige hypocrisie in de verf wordt gezet. En hij is niet de enige die zijn klep houdt. Naast de kwestie lullen of op een dt-fout vitten, verder komen de staatsnationalisten niet als hen de feiten onder hun welweterige neus wordt geduwd. Op Farage kakken die nochtans precies hetzelfde zegt als B-Warrior twee jaar geleden, dat wel, maar op hetgeen B-Warrior een FEIT noemde reageren ze met geen letter. Zo kennen we ze, dat volkske dat wél bestaat volgens de staatsnationalisten.
Oud 6 mei 2018, 14:07   #118
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En neen, het is niet achter de coulissen dat Everytime ageerde ten voordele
van "le rattachement a la France". Dat deed hij open en bloot en meermaals. Op dat vlak is hij zo eerlijk als goud. Hij loog wel dat hij al in Frankrijk woonde. Daar kunnen nog héél lang bewijzen van gevonden worden op het internet. Het is stuitend dat hij de Vlaamsgezinden als Belgen kappitelt op grond van een Belgisch paspoort, terwijl hij zich zélf schaamt om Belg te zijn.
Oud 6 mei 2018, 14:12   #119
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Welke dan wel?
In Dilbeek worden anderstaligen niet bediend als ze geen Nederlands spreken. Er staat een bord dat wie het Nederlands niet beheerst, maar met een tolk moet afkomen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2018, 14:15   #120
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En neen, het is niet achter de coulissen dat Everytime ageerde ten voordele
van "le rattachement a la France". Dat deed hij open en bloot en meermaals. Op dat vlak is hij zo eerlijk als goud. Hij loog wel dat hij al in Frankrijk woonde. Daar kunnen nog héél lang bewijzen van gevonden worden op het internet. Het is stuitend dat hij de Vlaamsgezinden als Belgen kappitelt op grond van een Belgisch paspoort, terwijl hij zich zélf schaamt om Belg te zijn.
Jammer dat schaamteloos liegen geen olympische dicipline is, iemand van het forum zou 'iedere keer' weer goud mee naar huis brengen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be