![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Eindelijk een voorstel om iets te doen aan de taal-en leerachterstand van allochtone kinderen die pas naar school worden gestuurd als ze schoolplichtig zijn. Thuis hebben ze nooit iets anders gehoord dan hun moedertaal. Niet alleen van hun ouders maar ook van de kanalen die ze via schotelatennes binnen halen.
Ik pleit er al meer dan 15 jaar voor om iets aan die toestand, en de gevolgen daarvan te doen. En ik spreek uit ervaring. Het is nu afwachten wie "discriminatie en racisme" roept ipv eindelijk de koe bij de horens te vatten. Ik vrees dat de enige partij waar De Wever steun van mag verwachten het Vlaams Belang is, en dat spoort niet alleen niet met het eigenbelang en de VB-haat van De Wever.... Bovendien is het niet eens zeker dat de N-VA de nodige meerderheid haalt met de VLD en de CD&V. Van de SP.a en Groen is nog minder heil te verwachten want we weten allemaal welk kiesvee de roodgroenen aan het teergevoelige electorale hartje ligt.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 6 mei 2018 om 18:36. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Minister
|
Ik stel me de vraag in hoeverre zoiets überhaupt grondwettelijk is. Men heeft immers de in artikel 24 grondwettelijk gebetonneerde "vrijheid van onderwijs" en die houdt enkel maar leerplicht in, en geen schoolplicht. Het zou er dus op neer komen dat men ouders gaat sanctioneren voor het uitoefenen van hun grondwettelijke keuzevrijheid. De vraag is of zoiets de toets van het grondwettelijk hof overleeft.
|
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/05...n-de-armoede-/ Het enige wat tuinkabouter Wouter interesseert, is plat op de buik gaan voor de islam : https://www.hln.be/regio/antwerpen/-...e-af~a06573dd/ Duchateau heeft gelijk, de buit is nog lang niet binnen. Veel zal afhangen hoeveel islamieten er zullen gaan stemmen (lokaal moet je zelfs geen Belg zijn). En reken maar dat Almaci, zelf islamiete zijnde, haar geloofsgenoten zal oppoken om te gaan stemmen. Ik hoop alleen uit de grond van mijn hart dat "de tweede haven van Europa" niet in handen valt van de tuinkabouters van Groen.
|
|
|
|
#5 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De kiescampagne is bezig, geen enkel woord geloven is de boodschap nu.
|
|
|
|
|
#6 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Brood & Spelen inderdaad, nevertheless stigmatiseert men intussen toch maar mooi weer de kleurtjes.
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De regels zijn voor iedereen hetzelfde . "Voor wat, hoort wat"
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 6 mei 2018 om 19:18. |
|
|
|
|
|
|
#8 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat is geen stigmatisering, dat is geen rascisme, dat is gewoon een feitelijk gegeven.
|
|
|
|
|
#9 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Kan zijn, maar is geen reden om ze wederom in the picture te zetten, after all is de grote chef vh Ocmw in Antwerpen van N-VA signatuur - als ik me niet vergis, indien het zo erg is dat kleurtjes de meerderheid vd leeflonen daar ontvangen dan had men ze om te beginnen beter geweigerd ipv achteraf tamtam te maken & via een slinks achterpoortje hen alsnog te willen korten. Allemaal heel achterbaks van De Wever als je het mij zegt.
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik vind dat niet meer dan juist die 'regel' als een kleuter om de één of andere reden niet naar school gaat dat er minder leefloon zal betaald worden want anders ligt het er wel lagen dik bovenop dat die kleuters gewoon een duistere vorm van inkomsten zijn bij bepaalde groepen. Het zou Islamieten verboden moeten worden om te stemmen. Als die tweede haven in de handen valt van de 'tuinkabouters van groen' vergeet die haven dan maar want dan is dat einde verhaal. Der untergang!
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En dan hard roepen en de boel op stelten zetten omdat ze zich gediscrimineerd voelen.
|
|
|
|
#12 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Mag ik er misschien op wijzen dat het niet enkel over 'moslims' gaat maar dat er zich onder de stroom van 'vreemdelingen' hoe langer hoe meer Oostblokkers bevinden die ook veelal van een leefloon genieten. En dan hebben we het nog niet gehad over andere nationaliteiten....
|
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als dat niet racisme is, pffffff! |
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
(Trouwens zelfs autochtone Vlamingen die zogezegd wél met ambitie school gelopen hebben, maken spellingsfouten dat het een lieve lust is, dus....)
|
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wat de leeflonen van de sukkels met een kleurtje betreft, de waarheid over de verrijking van de multicultuur is, niet toevallig, vooral terug te vinden in de boekhouding van de OCMW's, en niet alleen in Antwerpen, Brussel, Gent of godbetert Limburg. Je bent er trouwens zelf een levend bewijs van.
|
|
|
|
#16 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Goed initiatief van de nva Antwerpen.
En nog een voordeel: de kiezer kan een duidelijke keuze maken.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
|
|
|
|
|
#18 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door bembem : 6 mei 2018 om 19:58. |
|
|
|
|
|
|
#19 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#20 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Spellingsfouten maken is één ding. En ja, daar is het vaak triestig mee gesteld, maar dat geldt evengoed voor heel wat Britten en alle andere volkeren. Niet eens een diploma middelbaar onderwijs behalen omdat kinderen met kleurtjes geen woord Nederlands kennen als ze zes jaar oud zijn is onvergeeflijk. Het is trouwens poepsimpel om dat scenario te voorkomen: namelijk door kinderen naar de kleuterklas sturen. Voor autochtone kinderen is dat vanzelfsprekend. Al was het maar omdat hun moeders gaan werken. Maar dat is teveel gevraagd zeker van moeders die een uitkering trekken en dus tijd zat hebben om hun kroost naar de kleuterklas te brengen?
|
|