Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 mei 2018, 08:42   #1161
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Welke chassidim met enige bekendheid wilt u als voorbeeld aanhalen?
Dat is niet zoals u beweert een homogene groep! Degene waarmee ik te maken kreeg gaven een hand, zonder probleem en leest u " Mazzeltov" eens dan zal uw kennis wat bijgespijkerd geraken.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2018, 08:44   #1162
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Juist. Maar de wet verbiedt niet dat mensen in hun begroetingswijze een onderscheid maken tussen mannen en vrouwen. Een onderscheid dat trouwens geen enkele vrouw in haar rechten schendt. Er is nu eenmaal niet zoiets als een afdwingbaar 'recht op een handdruk'.
Toch wel, zodra je het niet geven van een hand motiveert met" omdat het een man/ vrouw is" discrimineer je. Je kunt ook niets motiveren, en je gedrag enkel laten interpreteren als beledigend en onbeschoft.
Het is dus of beledigend en onbeschoft of discriminerend, afhankelijk van de situatie. Voor u zijn beiden geen probleem?
Oud 8 mei 2018, 10:44   #1163
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Toch wel, zodra je het niet geven van een hand motiveert met" omdat het een man/ vrouw is" discrimineer je. Je kunt ook niets motiveren, en je gedrag enkel laten interpreteren als beledigend en onbeschoft.
Het is dus of beledigend en onbeschoft of discriminerend, afhankelijk van de situatie. Voor u zijn beiden geen probleem?
Als een moslima verkiest mij geen hand te geven en een vrouw wel, ervaar ik dat niet als discriminerend. Zij heeft het volste recht om een onderscheid te maken tussen mannen en vrouwen, of tussen persoon A en persoon B. Ik word daardoor overigens in geen enkele vrijheid of recht aangetast.

Ik ervaar het evenmin als beledigend of onbeschoft omdat ik enigszins vertrouwd ben met de culturele praktijken van sommige moslims en dus weet dat het niet als een belediging of wat dan ook is bedoeld. Het begrijpen van de grondslag van een handeling kan veel misverstanden voorkomen.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2018, 11:27   #1164
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als een moslima verkiest mij geen hand te geven en een vrouw wel, ervaar ik dat niet als discriminerend. Zij heeft het volste recht om een onderscheid te maken tussen mannen en vrouwen, of tussen persoon A en persoon B. Ik word daardoor overigens in geen enkele vrijheid of recht aangetast.

Ik ervaar het evenmin als beledigend of onbeschoft omdat ik enigszins vertrouwd ben met de culturele praktijken van sommige moslims en dus weet dat het niet als een belediging of wat dan ook is bedoeld. Het begrijpen van de grondslag van een handeling kan veel misverstanden voorkomen.
Het gaat niet om uw ervaring maar om wat bij wet is vast gelegd. En nee, dat recht heeft ze dus niet.
Of u er een klacht over wil maken is uw zaak.
Oud 8 mei 2018, 11:50   #1165
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Valt allemaal moeilijk om een oordeel over te vellen. Ken je die man volledig en zijn intenties? Het is een vreemdeling voor u.

Jij wilt oordelen over die man en zijn fouten zoeken. Spijkers op laag water zoeken zodat je er zelf beter kan uitkomen als zijnde een heilige.

Net zoals van die bomma's die heel de dag door hun gordijnen zitten te kijken. Het is de christelijke reflex.

Ik kan ook mijn defecten uitvergroten en dan doen alsof ik door een hel ben gegaan en dan een soort van heilige ben.

De meeste mensen kennen hun eigen zwakheden wel en proberen het bij zichzelf te erkennen. Je ziet het en weet het.

Dan zijn er ook van die mensen die heel de dag bezig zijn met fouten te zoeken bij anderen zodat zij als heiligen overkomen. De moralisten doen heel der dagen niets anders.

En over dat beledigende aspect; je kan een belediging aanvaarden of gewoon lachen en in jezelf denken van "idioot". Als het fysiek wordt, dan moet je ingrijpen en dubbel zo hard terugslagen; maar alleen dan.

Heb je wel alle aspecten afgewogen, "alice"?

En de wet is de wet; ja dat is zo. Maar je bent nu echt wel aan het komma neuken.
Oud 8 mei 2018, 12:11   #1166
geertvdb

Standaard

Citaat:
Het probleem is dat gij bepaalde basis begrippen niet begrijpt.

Ge hebt geen recht op een handdruk. Niemand heeft daar recht op. Er is dus geen verplichting om een handdruk te geven.

Als er een recht is, dan heeft iemand anders een plicht. Dat snapt gij niet.

Ge kunt perfect onderscheid maken tussen man/vrouw, waarom zou dat niet mogen. Toen ik een levenspartner zocht heb ik dat onderscheid gemaakt! Gij ook!

De organisatie van de Miss Belgie verkiezingen doet dat ook. Perfect legaal.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2018, 14:09   #1167
Wapper

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

In veel landen rond de Middelandse Zee is het gebruikelijk dat mannen mekaar kussen, uitbundig zelfs. Persoonlijk vind ik dat niet echt prettig, maar ik doe daar toch aan mee. Waarom? Omdat ik erbij wil horen, bij die groep mensen, en niet wil aanzien worden als een gestampte boer.

Moslims -zoals dat echtpaar in mechelen - willen er dus blijkbaar niet bij horen. Dat is dan genoteerd.
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2018, 14:52   #1168
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
In veel landen rond de Middelandse Zee is het gebruikelijk dat mannen mekaar kussen, uitbundig zelfs. Persoonlijk vind ik dat niet echt prettig, maar ik doe daar toch aan mee. Waarom? Omdat ik erbij wil horen, bij die groep mensen, en niet wil aanzien worden als een gestampte boer.

Moslims -zoals dat echtpaar in mechelen - willen er dus blijkbaar niet bij horen. Dat is dan genoteerd.
Waar moeten die mensen 'bij horen'?
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2018, 15:07   #1169
Wapper

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar moeten die mensen 'bij horen'?
Bent u te rade gegaan bij Kris Peeters?
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2018, 16:04   #1170
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Het probleem is dat gij bepaalde basis begrippen niet begrijpt.

Ge hebt geen recht op een handdruk. Niemand heeft daar recht op. Er is dus geen verplichting om een handdruk te geven.

Als er een recht is, dan heeft iemand anders een plicht. Dat snapt gij niet.

Ge kunt perfect onderscheid maken tussen man/vrouw, waarom zou dat niet mogen. Toen ik een levenspartner zocht heb ik dat onderscheid gemaakt! Gij ook!

De organisatie van de Miss Belgie verkiezingen doet dat ook. Perfect legaal.
Of u heeft de discussie niet eens gelezen of u bent nu echt aan het bazelen.
Nee, je hebt " geen recht op een handdruk" maar wanneer iemand weigert je de hand te schudden is dit beledigend en grof, maar niet strafbaar.
Maar wanneer je motiveert dat je weigert op basis van gender is het wel strafbaar. Discriminatie mag niet, voor de rest is uw betoog zo van de pot gerukt, verwacht u echt dat iemand daar tijd in gaat steken, in u uitleggen dat partnerkeuze niets te maken heeft met onderscheid man en vrouw op basis van gender! Uw seksuele voorkeur bepaald uw keuze, gelukkig bent u daar nog vrij in, langzamerhand wordt de hele discussie te dom voor woorden!
Oud 8 mei 2018, 16:33   #1171
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, je hebt " geen recht op een handdruk" maar wanneer iemand weigert je de hand te schudden is dit beledigend en grof, maar niet strafbaar.
Maar wanneer je motiveert dat je weigert op basis van gender is het wel strafbaar. Discriminatie mag niet
Door mensen zoals u verliest het woord discriminatie iedere betekenis.

Laatst gewijzigd door dpg : 8 mei 2018 om 16:33.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2018, 16:37   #1172
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Maar wanneer je motiveert dat je weigert op basis van gender is het wel strafbaar. Discriminatie mag niet, voor de rest is uw betoog zo van de pot gerukt, verwacht u echt dat iemand daar tijd in gaat steken, in u uitleggen dat partnerkeuze niets te maken heeft met onderscheid man en vrouw op basis van gender! Uw seksuele voorkeur bepaald uw keuze, gelukkig bent u daar nog vrij in, langzamerhand wordt de hele discussie te dom voor woorden!
Inderdaad. Zij krijgen geen hand, OMDAT zij vrouwen zijn. Als er bijvoorbeeld in een groep twee moslimmannen zijn, die nooit een hand krijgen (omdat zij moslim zijn) en alle anderen wel, gaat men ongetwijfeld discriminatie inroepen.

Laatst gewijzigd door Lukkas : 8 mei 2018 om 16:46.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2018, 17:39   #1173
geertvdb

Standaard

Citaat:
Maar wanneer je motiveert dat je weigert op basis van gender is het wel strafbaar. Discriminatie mag niet, voor de rest is uw betoog zo van de pot gerukt, verwacht u echt dat iemand daar tijd in gaat steken, in u uitleggen dat partnerkeuze niets te maken heeft met onderscheid man en vrouw op basis van gender!
Hahahaha! Echt waar, ik maak wel degelijk een onderscheid tussen man en vrouw in mijn partnerkeuze, hoor!
Citaat:
Uw seksuele voorkeur bepaald uw keuze,
En wat doet een sexuele voorkeur?
Citaat:
gelukkig bent u daar nog vrij in,
Dat is ook weer fout, sexuele voorkeur is geen vrije keuze.
Citaat:
langzamerhand wordt de hele discussie te dom voor woorden!
maar spijtig genoeg bent u daar verantwoordelijk voor.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2018, 18:09   #1174
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is niet zoals u beweert een homogene groep! Degene waarmee ik te maken kreeg gaven een hand, zonder probleem en leest u " Mazzeltov" eens dan zal uw kennis wat bijgespijkerd geraken.
Ik hoop dat u Berger contacteert en hem vertelt over uw fantastische ervaring!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2018, 18:12   #1175
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U blijft de fout herhalen. Artikel 4 van de wet ter bestrijding van discriminatie bakent de toepassing van de wet af.

Ik zoek tevergeefs in artikel 4 naar "hand geven", "begroetingen", "sociale conventies", "sociale omgangsvormen".

Het staat er niet. U kan bijgevolg niet spreken van discriminatie. De wetgeving ter zake is niet van toepassing.

Wat voor u onbeschoft is, is dat in de ogen van anderen niet. Onder de orthodoxe Joden is het geen hand geven tussen de geslachten geen belediging. Voor u wel. Alleen moet u maar leren dat uw eigen ikje niet de referentie uitmaakt.
Oud 8 mei 2018, 18:14   #1176
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het gaat niet om uw ervaring maar om wat bij wet is vast gelegd. En nee, dat recht heeft ze dus niet.
Of u er een klacht over wil maken is uw zaak.
Dat recht heeft ze wel. Over de hele lijn.

Ik blijf het herhalen: haal mij dat artikel in de wetgeving boven waarin staat dat we als burger verplicht zijn elkaar met een hand te begroeten.

Waar staat het?

De vraag werd al meermaals gesteld. Door mij en door anderen. U weet er geen antwoord op. Heel begrijpelijk, want het staat er ook niet.
Oud 8 mei 2018, 18:19   #1177
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht

En dat mag.

Ook orthodoxe Joden mogen dat.

Net zoals er ook op andere vlakken vrijheid bestaat. Sommige groepen volgen niet onmiddellijk de zomermode. En dat mag, ook al "horen ze er niet bij". De vrouwen bij de Getuigen van Jehovah dragen normaal lange rokken, ook bij warm weer. Horen ze er dan bij? Ik denk het niet? Moet dat? Neen, want kledingkeuze is vrij.
Oud 8 mei 2018, 18:21   #1178
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als het strafbaar is, dan moet het bij wet bepaald zijn. In artikel 4 in de wet ter bestrijding van discriminatie staat netjes opgesomd wat de draagwijdte is van de wet. Puntje voor puntje.

Welk punt uit artikel 4 is hier van toepassing, beste alice?

Indien u dat niet kunt aanhalen, is er geen sprake van enige discriminatie. Zo eenvoudig is het.
Oud 8 mei 2018, 18:22   #1179
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Inderdaad. Zij krijgen geen hand, OMDAT zij vrouwen zijn. Als er bijvoorbeeld in een groep twee moslimmannen zijn, die nooit een hand krijgen (omdat zij moslim zijn) en alle anderen wel, gaat men ongetwijfeld discriminatie inroepen.
Inroepen. Daarom is het nog geen discriminatie zoals omschreven in onze wetgeving.

Snapt u het verschil?
Oud 8 mei 2018, 21:50   #1180
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Hahahaha! Echt waar, ik maak wel degelijk een onderscheid tussen man en vrouw in mijn partnerkeuze, hoor!
En wat doet een sexuele voorkeur?
Dat is ook weer fout, sexuele voorkeur is geen vrije keuze.
maar spijtig genoeg bent u daar verantwoordelijk voor.
Ik schreef dan ook nergens waar u zo om lacht, doet u dat vaak met u zelf?
Natuurlijk is partnerkeuze niet vrij, daar ging het niet over wel over onderscheid. En daar heeft uw vrijheid om afhankelijk van uw seksuele geaardheid een partner te kiezen niets mee te maken, u bent wetenschapper?
Dan waarschijnlijk ontslagen? En waar ben ik verantwoordelijk voor? Ik denk enkel voor mijn intenties, keuze die ik maak, maar niet voor wat ik wel of niet onbewust genetisch door geef.
Dus wanneer uit onderzoek blijkt dat homoseksualiteit te maken heeft met verstoorde hormonenbalans in de baarmoeder, kun je moeilijk roepen naar een vrouw" jouw verantwoordelijkheid"? Wat is het volgende plan , de brandstapel?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be