![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wat een dwaze vraag. Uw erfgenaam maakt pas aanspraak op uw huis als uw lichaam dood is. De arts schrijft de akte van overlijden nadat hij de dood van uw lichaam heeft vastgesteld. Dus uw bezit gaat van uw lichaam over op het levende lichaam van uw erfgenaam.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel, misschien kunt u me een voorbeeld citeren uit het Rechtskundig Weekblad of uit de Journal des Tribunaux, waar een vonnis wordt besproken over het verhaal van een hond die het huis rechtsgeldig erfde van zijn meester. Ik ken er geen. En er is er ook geen. Vaneiges niet. Verder ga ik geen tijd meer aan besteden aan zulke dwaze discussies. En dus nogmaals: bekwaam u wat in het recht in het algemeen en het Belgisch recht in het bijzonder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel, als dat de juridische taal is, dan moet u toch in staat zijn om te citeren, niet?! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel, dan moet ik dat toch ergens in juridische teksten aantreffen, niet?! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor een natuurlijke persoon : geen eigendom zonder menselijk lichaam. Ofte : de eigendom is hier verbonden (gaat samen met , hoort toe aan) met het bestaan van een menselijk lichaam. Volkomen juridisch correct. Dat is toch niet zo moeilijk te begrijpen. Voor u blijkbaar wel. Het zij zo. En meer valt er niet over te zeggen. Behalve dan dat u fout zat. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 8 mei 2018 om 19:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U bent wéér aan het verdraaien. Ik reageerde op wat u schreef hetgeen ik in het blauw-bold heb aangeduid.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 8 mei 2018 om 19:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik verdraai niets. Mijn bericht ging immers over de onjuridische verwoording. Ik betwist op geen enkele manier de inhoudelijke kant. Wel de verwoording. Hierdoor zijn uw opeenvolgende reacties totaal naast de zaak geweest.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een andere zaak is of het 'menselijk leven in wording' niet dient beschermd te worden. Persoonlijk denk ik van wel. Maar dat is dan ook mijn persoonlijke visie. Alles draait om de definitie en om de vraag: wanneer is een mens ook werkelijk een mens? Laatst gewijzigd door Het Oosten : 8 mei 2018 om 20:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat is wettelijk uitgebreid tot de foetus die levensvatbaar is, dus welke als te vroeg geborene zou kunnen leven. Die foetus mag niet geaborteerd worden. Deze krijgt als het ware rechtsbescherming in zijn voormenselijke bestaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb trouwens geen weet van enige wet die voorschrijft wat u hierboven schrijft. Voorbij de wettelijk vastgelegde termijn mag er niet meer geaborteerd worden, ongeacht of de vrucht buiten de moederschoot levensvatbaar is of niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() omdat de ontwikkeling van eicel tot oude grijsaard in het rusthuis een glijdend proces is heb je geen harde grenzen en is elke grens subjectief.
we hebben dus compromissen nodig. jij hanteert een ander grens als ik en wij hanteren een ander ergens als de kerk die bv masturberen verbiedt, condooms verbiedt,... en je er dus mag vanuit gaan dat zij zaadcellen al als mens ziet. dt een foetus niet tot de vrouw behoort mag kloppen maar dat geldt voor de meeste kankertumoren. ik zou dat argument beter achterwege laten |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zjin vooral de ontwikkelingslanden die lijden onder een grote mate van groeiende overbevolking, zoals Afrika. Het condoom zou daar geen kwaad kunnen. En wat onze vergrijzing betreft is er nog de euthanasie voor wie er geen zin meer hebben. Citaat:
Dat vond ie leuk. Is ie soms van mening veranderd?
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In jouw cultuur zit religie ingebakken. Religie gebaseerd op sprookjes van in de tijd dat de aarde nog plat was. In de Vlaamse cultuur zit het strikt-religieuze nog amper ingebakken. Daardoor kennen wij voorbehoedsmiddelen, echtscheiding, euthanasie, abortus ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben nieuwsgierig naar die grens van u, daar u toch aangeeft dat die ergens anders ligt dan bij mij. Waar ligt dit dan bij u? |
|
![]() |
![]() |