Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 mei 2018, 05:50   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.603
Standaard Kostprijs migrant/migratie

N-VA wil weten hoeveel migrant precies kost

Citaat:
Johan Van Overtveldt en Theo Francken (beiden N-VA) willen exact weten welke impact migratie heeft op onze economie. Ze hebben daartoe een studie besteld bij de Nationale Bank.
Daar kan je vrij simpel op reageren dacht ik: bakken geld nog te zwijgen over de overlast die we er nog met hebben met het migrantenprobleem.

Het is dan al jaar en dag geweten dat het zoals ik al schreef bakken geld kost, met dank aan de brave belastingbetaler.

Het is niet nieuw dat men er het hoofd wil over buigen over wat migratie kost.

Een artikel de dato 2009 leerde reeds: "Migratie kost ons jaarlijks 7,67 miljard"

Een artikel uit 2016 leerde dan weer ... 'De vraag is niet of 'wir das schaffen', wel wie de rekening betaalt'

Dus laten we van het standpunt uitgaan dat wij mensen serieus 'uitgezogen' worden om de migrant het leven aangenaam te maken te vertoeven in ons land of in één van de landen van de EU waar ze eigenlijk totaal niet moeten zijn en velen ze liever kwijt dan rijk zijn.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 18 mei 2018 om 05:51.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2018, 06:22   #2
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.457
Standaard

Ik durf te vermoeden dat het bij ons procentueel niet anders zal zijn :

De Duitse belastinbetaler draagt miljarden bij aan de 1.5 miljoen asielzoekers die in het land aangekomen zijn. Reeds in 2016 is 93 miljard euro gereserveerd voor de komende jaren.

https://fenixx.org/2018/05/15/terwij...enemende-mate/
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2018, 06:25   #3
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Dat migratie zowel op korte als op lange termijn meer kost dan dat het opbrengt lijkt me wel vast te staan.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2018, 06:46   #4
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.370
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Jamaar, die gingen toch voor onze pensioenen zorgen?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2018, 07:08   #5
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.457
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Jamaar, die gingen toch voor onze pensioenen zorgen?
Enkel voor dat van Anna.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2018, 07:36   #6
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.231
Standaard

gezellig
__________________
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2018, 07:52   #7
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
N-VA wil weten hoeveel migrant precies kost



Daar kan je vrij simpel op reageren dacht ik: bakken geld nog te zwijgen over de overlast die we er nog met hebben met het migrantenprobleem.

Het is dan al jaar en dag geweten dat het zoals ik al schreef bakken geld kost, met dank aan de brave belastingbetaler.


I



Het is niet nieuw dat men er het hoofd wil over buigen over wat migratie kost.

Een artikel de dato 2009 leerde reeds: "Migratie kost ons jaarlijks 7,67 miljard"

Een artikel uit 2016 leerde dan weer ... 'De vraag is niet of 'wir das schaffen', wel wie de rekening betaalt'

Dus laten we van het standpunt uitgaan dat wij mensen serieus 'uitgezogen' worden om de migrant het leven aangenaam te maken te vertoeven in ons land of in één van de landen van de EU waar ze eigenlijk totaal niet moeten zijn en velen ze liever kwijt dan rijk zijn.
Prima dat dit onderzocht wordt, je kunt je zelfs de vraag stellen hoe je al die jaren een beleid werd gevoerd zonder die informatie.Ik zou nog wel meer willen weten, hoeveel mensen die via migratie binnen kwamen, maken langdurig gebruik van uitkeringen via de mutualiteit bijvoorbeeld? Werkloosheid? Leefloners of bijpassingen via het OCMW? Hoeveel van hen bevolken sociale woningen? Verhoogde kinderbijslag? Studiebeurzen?
Want wanneer alle burgers moeten besparen, of op ellenlange wachtlijsten staan, wie krijgt dan vooral de voordelen?
Ben benieuwd wat de resultaten zijn van wat dan wel onderzocht wordt? jaren een beleid in mekaar knutselt, zonder die informatie!
Bovendien wil ik ook wel graag weten hoe het zit met kosten van EU migratie, wat kost bijvoorbeeld een Poolse ouder die door kinderen naar hier wordt gehaald en hier gebruik maakt van de gezondheidszorg?

Laatst gewijzigd door alice : 18 mei 2018 om 07:56.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2018, 08:16   #8
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Prima dat dit onderzocht wordt, je kunt je zelfs de vraag stellen hoe je al die jaren een beleid werd gevoerd zonder die informatie.Ik zou nog wel meer willen weten, hoeveel mensen die via migratie binnen kwamen, maken langdurig gebruik van uitkeringen via de mutualiteit bijvoorbeeld? Werkloosheid? Leefloners of bijpassingen via het OCMW? Hoeveel van hen bevolken sociale woningen? Verhoogde kinderbijslag? Studiebeurzen?
Want wanneer alle burgers moeten besparen, of op ellenlange wachtlijsten staan, wie krijgt dan vooral de voordelen?
Ben benieuwd wat de resultaten zijn van wat dan wel onderzocht wordt? jaren een beleid in mekaar knutselt, zonder die informatie!
Bovendien wil ik ook wel graag weten hoe het zit met kosten van EU migratie, wat kost bijvoorbeeld een Poolse ouder die door kinderen naar hier wordt gehaald en hier gebruik maakt van de gezondheidszorg?
Intuitief Alice : tientallen miljarden per jaar
En van het echte cijfer daar word je ziek van.
Maar ondertussen moeten we wel werken tot 67.
Wie stemt er eigenlijk allemaal op deze partijen met deze desastreuze politiek?
Wiens belangen verdedigen zij . De onze toch niet.
Ik heb alvast nooit een dag gedopt of nooit een dag op ziekenkas gestaan .
Ik ben gans mijn leven een verschrikkelijke netto betaler geweest maar mocht ik ooit omwille van één of andere reden in de problemen komen , moet ik op deze staat niet rekenen, dat weet ik zeker.

Laatst gewijzigd door Pericles : 18 mei 2018 om 08:20.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2018, 09:17   #9
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Prima dat dit onderzocht wordt, je kunt je zelfs de vraag stellen hoe je al die jaren een beleid werd gevoerd zonder die informatie.Ik zou nog wel meer willen weten, hoeveel mensen die via migratie binnen kwamen, maken langdurig gebruik van uitkeringen via de mutualiteit bijvoorbeeld? Werkloosheid? Leefloners of bijpassingen via het OCMW? Hoeveel van hen bevolken sociale woningen? Verhoogde kinderbijslag? Studiebeurzen?
Want wanneer alle burgers moeten besparen, of op ellenlange wachtlijsten staan, wie krijgt dan vooral de voordelen?
Ben benieuwd wat de resultaten zijn van wat dan wel onderzocht wordt? jaren een beleid in mekaar knutselt, zonder die informatie!
Bovendien wil ik ook wel graag weten hoe het zit met kosten van EU migratie, wat kost bijvoorbeeld een Poolse ouder die door kinderen naar hier wordt gehaald en hier gebruik maakt van de gezondheidszorg?
Zou het kunnen dat een ernstig dergelijk onderzoek tot hiertoe niet is gedaan omdat men wist/vreesde dat het resultaat wellicht een inconvenient truth zou blootleggen?
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2018, 09:32   #10
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Zou het kunnen dat een ernstig dergelijk onderzoek tot hiertoe niet is gedaan omdat men wist/vreesde dat het resultaat wellicht een inconvenient truth zou blootleggen?
Dit zou wel eens zeer goed mogelijk zijn. En het is nog maar de vraag of dit onderzoek de waarheid zal blootleggen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2018, 10:01   #11
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Zou het kunnen dat een ernstig dergelijk onderzoek tot hiertoe niet is gedaan omdat men wist/vreesde dat het resultaat wellicht een inconvenient truth zou blootleggen?
Dan nog kun je de vraag stellen, hoe je dan een goed beleid zou moeten kunnen doorvoeren?
Wat je nu ziet is hoe de sociale zekerheid steeds verder wordt afgebouwd, omwille van de kostprijs...wanneer bepaalde groepen dan oververtegenwoordigd zijn, moet je dan eens niet daar iets mee doen?
Is het zo vanzelfsprekend dat bijvoorbeeld een Poolse werknemer met onbeperkt verblijf, ouders kan laten overkomen die dan eenmaal ingeschreven bij de kinderen, gebruik kunnen maken van onze gezondheidszorg?
Of dat een Afrikaanse dame, die hier vijf jaar werkt, inkomensgarantie ouderen krijgt zodra ze op pensioen kan gaan?
Waarom betalen we kinderbijslag voor alle door de vader erkende kinderen, ook wanneer het kinderen zijn die in het buitenland verblijven en hier dus helemaal niet zijn?

nu, ik vind niet dat je daarom niet iedereen die hier woont, geen menswaardig bestaan moet gunnen. Maar het zorgt wel voor ongelijkheid zoals het nu is, en voor te hoge kosten in de sociale zekerheid. Komt daar nog bij dat immigranten vaak al binnen stromen met verhoogd risico op gezondheidsklachten ( vaak eenzijdige voeding, slechte huisvesting, of veel te zwaar werk op jonge leeftijd wat zich later vertaald in gezondheidsproblemen) in combinatie met lage opleiding en gebrekkige kennis van de taal ook na jaren verblijf hier.
Voeg hieraan toe andere culturele normen en waarden en bij sommige groepen krijg je dan generatiearmoede, dus eens berekenen wat dit kost kan enkel leiden tot betere politieke aansturing.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2018, 10:04   #12
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Jamaar, die gingen toch voor onze pensioenen zorgen?
En onze kont afvegen als we oud worden.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2018, 10:08   #13
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Intuitief Alice : tientallen miljarden per jaar
En van het echte cijfer daar word je ziek van.
Maar ondertussen moeten we wel werken tot 67.
Wie stemt er eigenlijk allemaal op deze partijen met deze desastreuze politiek?
Wiens belangen verdedigen zij . De onze toch niet.
Ik heb alvast nooit een dag gedopt of nooit een dag op ziekenkas gestaan .
Ik ben gans mijn leven een verschrikkelijke netto betaler geweest maar mocht ik ooit omwille van één of andere reden in de problemen komen , moet ik op deze staat niet rekenen, dat weet ik zeker.
Iedereen die in de migratieindustrie werkzaam is.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2018, 10:12   #14
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Welke partijen blokkeerden tot op heden een dergelijke (degelijke en diepgaande) studie?

Het heeft heel wat massagewerk gevraagd van de nva om de actuele coalitiepartners te overtuigen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2018, 10:21   #15
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Welke partijen blokkeerden tot op heden een dergelijke (degelijke en diepgaande) studie?

Het heeft heel wat massagewerk gevraagd van de nva om de actuele coalitiepartners te overtuigen.
Dezelfde partijen die de resultaten van de studie zullen in twijfel trekken.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2018, 11:43   #16
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.044
Standaard

Peeters is al tegen.
De N-Va gaat dat gebruiken voor de verkiezingen volgens Kris.
Volgens diezelfde Kris is er in 2016 een studie geweest, een studie die uitwijst dat het allemaal nogal meevalt met die kost en dergelijk.

Op welke planeet leeft dat heerschap?
  • Leeflonen
  • Integratie
  • Extra onderwijs
  • Ziekenkas
  • Sociale woningen
  • Opvang
  • Sociaal assistenten
  • Advocaten
  • Veiligheidsvoorzieningen
  • ....

Het zou nogal eens heel veel geld kunnen kosten, geld dat de belastingbetaler moet ophoesten voor iets dat ie eigenlijk niet wil.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2018, 12:04   #17
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.351
Standaard

Mij lijkt het toch wel een tendentieuze titel van "Het Laatste Nieuws"!

Immers: << Johan Van Overtveldt en Theo Francken (beiden N-VA) willen exact weten welke impact migratie heeft op onze economie. Ze hebben daartoe een studie besteld bij de Nationale Bank... >>


Die 'impact', dat betreft m.i. ZOWEL de kosten ALS de baten.

Hopelijk wordt de studie degelijk aangepakt: ten eerste zonder taboes, en ten tweede zo grondig, precies en uitgebreid mogelijk.

Diegenen die de studie zullen uitvoeren, dienen zich dus niet alleen bezig te houden met eurocraten, NAVO-werknemers, diamantairs, universitaire medewerkers, hersenchirurgen, ... maar met ALLE migranten; immigranten net zo goed als emigranten.

Ik kijk al uit naar het resultaat ervan.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg

Laatst gewijzigd door djimi : 18 mei 2018 om 12:16.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2018, 12:30   #18
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Peeters is al tegen.
De N-Va gaat dat gebruiken voor de verkiezingen volgens Kris.
Volgens diezelfde Kris is er in 2016 een studie geweest, een studie die uitwijst dat het allemaal nogal meevalt met die kost en dergelijk.

Op welke planeet leeft dat heerschap?
  • Leeflonen
  • Integratie
  • Extra onderwijs
  • Ziekenkas
  • Sociale woningen
  • Opvang
  • Sociaal assistenten
  • Advocaten
  • Veiligheidsvoorzieningen
  • ....

Het zou nogal eens heel veel geld kunnen kosten, geld dat de belastingbetaler moet ophoesten voor iets dat ie eigenlijk niet wil.

Maar wie had dit nu verwacht van kontendraaier Peeters? Hengelen naar de allochtone stem en plat opportumisme is zijn handelsmerk.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2018, 12:30   #19
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Intuitief Alice : tientallen miljarden per jaar
En van het echte cijfer daar word je ziek van.
Maar ondertussen moeten we wel werken tot 67.
Wie stemt er eigenlijk allemaal op deze partijen met deze desastreuze politiek?
Wiens belangen verdedigen zij . De onze toch niet.
Ik heb alvast nooit een dag gedopt of nooit een dag op ziekenkas gestaan .
Ik ben gans mijn leven een verschrikkelijke netto betaler geweest maar mocht ik ooit omwille van één of andere reden in de problemen komen , moet ik op deze staat niet rekenen, dat weet ik zeker.
Helaas de waarheid! De studie gaat enkel aantonen dat elke migrant ons bakken geld kost. Om nog maar te zwijgen van de stijgende criminaliteit.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2018, 12:43   #20
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Zelfs de Standaard durft het schrijven:

http://www.standaard.be/cnt/dmf20180518_03519206

Het probleem met immigratie is niet zozeer dat het om "vreemdelingen" gaat. Het is vooral een influx van armoede, van economische, culturele en maatschappelijke negativiteit. Het is een beetje zoals, wanneer je een water-reservoir hebt om te drinken en dat eerst gewoon voor uw eigen regenwater opslaat, en je dan ook water gaat binnenlaten uit de rioolpijp van uw buurman. Zij die dan zeggen dat men "dat vies water moet buiten houden" worden uitgemaakt voor xenofobe racist, want "waarom zou water van de buurman verkeerd zijn ?" Het punt is niet dat het water van de buurman is, maar rioolwater.

Uiteraard is er geen enkel probleem met de immigratie van, zeg maar, Japanse ingenieurs of Indische informatici. Niemand heeft iets tegen de immigratie van Syrische geneesheren of Afrikaanse schoolmeesters. Maar dat is niet het soort immigratie waar studies over nodig zijn. Die helpen onze economie niet om zeep.

Blijkbaar zijn er allang studies die berekenen wat het gewone gezonde verstand U allang vertelt, maar waar ge voor xenofobe racist uitgemaakt wordt als ge die evidenties durft zeggen: import van arm, dom, geïndoctrineerd uitschot en hun voddenmadam en talrijke kroost gaat bergen geld kosten en daar gaat niemand iets aan hebben. Dat er nog ambras bij komt, en onze scholen en sociale systemen die bedacht waren voor mensen met enige fierheid, beleefdheid, cultuur en werk-ethiek, om een handje te helpen als je een tegenslag had, totaal erdoor ontwrichten was iets dat het gezonde verstand zo al wist, en waarvan de simpele uiting van die observatie uiteraard door de wet verboden moest worden.

Het probleem is niet dat immigratie vreemdelingen binnenlaat ; het probleem is dat het arme, onopgevoede, domme, ongecultiveerde en geïndoctrineerde vreemdelingen binnenlaat. Wij hebben alles gedaan om dat soort mensen, via scholing en sociale integratie in het maatschappelijke weefsel, in onze eigen bevolking tot een klein minimum te herleiden. Dat heeft eeuwen van werk gekost. Eeuwen investering die naar de botten geholpen worden op een paar decennia door dat "rioolwater" nu massaal laten in ons drinkreservoir te laten vloeien.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be