Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 20 mei 2018, 07:37   #81
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Van Besien is het enkel om de stemmen te doen. Met een beetje geluk vangt hij er voldoende om, samen met de rooien en de tsjeven, De Wever uit het stadhuis te jagen. Dan gaan we niet alleen de muizen en ratten op tafel zien dansen.
Laat ons hopen dat dit scenario geen werkelijkheid wordt.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2018, 08:08   #82
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ja dat kan een punt zijn. Maar ik had het over winkels als IKEA en ACTION.
Wel ja, over de meiskes die in die winkels werken, moet niemand zich zorgen maken of ze wel beschouwd worden als gelijkwaardig aan de mannelijke helft van de bevolking.
Die sukkels zijn quantité négligée (leuk hé, maar ik bedoel het wel ernstig: négligable dus);

Afijn, ik zie het liever niet dat er godsdienstige kul in het openbaar maatschappelijk leven opduikt.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2018, 08:15   #83
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zuhal heeft het mooi maar nogal plastisch uitgedrukt waarvoor de hoofddoek staat.
Op haar twitter account. Ik zal het nog eens moeten opzoeken.

Zo ongeveer: het is een teken dat de maatschappij de draagster culpabiliseert omdat ze aantrekkelijk is, en de man die haar ziet zonder hoofddoek zomaar vrij gepleit wordt van seksuele vrijpostigheid.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 20 mei 2018, 08:15   #84
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wel ja, over de meiskes die in die winkels werken, moet niemand zich zorgen maken of ze wel beschouwd worden als gelijkwaardig aan de mannelijke helft van de bevolking.
Die sukkels zijn quantité négligée (leuk hé, maar ik bedoel het wel ernstig: négligable dus);

Afijn, ik zie het liever niet dat er godsdienstige kul in het openbaar maatschappelijk leven opduikt.
Ik zie dat ook liever niet maar dan rijst de vraag: kan je daar nog naast tegenwoordig?
Oud 20 mei 2018, 08:19   #85
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik zie dat ook liever niet maar dan rijst de vraag: kan je daar nog naast tegenwoordig?
Natuurlijk kan je daar naast.
Maar dan moeten er politici met kloten (symbolische kloten hé) aan hun lijf ervoor durven gaan.
Oud 20 mei 2018, 09:22   #86
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Waar ik werk, kunnen Moslimse vrouwen hun hoofddoeken dragen en dit stoort niemand.
Het zijn er allemaal van die soort of de Vlaamse Aboriginal durft/mag zijn ergernis niet ventileren om zijn job niet te verliezen?
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2018, 09:34   #87
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zuhal Demir: Tijd is rijp dat mannen stoppen om vrouwen verantwoordelijk te stellen voor hun lusten. Laat meisjes op school proeven van een leven zonder hoofddoek in plaats van ze van piepjong verantwoordelijk te stellen voor andermans gedrag.

El Hammouchi Othman: Levensstijl van mensen is noch Uw zaak, noch die van de staat.

Zuhal Demir: Gelijke rechten echter wel. Stel u even voor: je bloedt tussen je beentjes, je lijfje ontluikt, onzekere tijden. En dan beslissen anderen dat hoofd en lijf bedekt moeten worden om mannen niet op te winden. Hoe gelijk voelt dat? En scholen moeten daarbij helpen? Ik dacht het niet.

Oud 20 mei 2018, 09:44   #88
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Het zijn er allemaal van die soort of de Vlaamse Aboriginal durft/mag zijn ergernis niet ventileren om zijn job niet te verliezen?
Niet iedereen in België is bezig met zo'n futileiten.
Wat kan het mij schelen dat Moslimse vrouwen een hoofddoek dragen of niet : dat is hun leven en helemaal niet mijn zaak.

Laatst gewijzigd door Everytime : 20 mei 2018 om 09:48.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2018, 09:46   #89
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zuhal Demir: Gelijke rechten echter wel. Stel u even voor: je bloedt tussen je beentjes, je lijfje ontluikt, onzekere tijden. En dan beslissen anderen dat hoofd en lijf bedekt moeten worden om mannen niet op te winden. Hoe gelijk voelt dat? En scholen moeten daarbij helpen? Ik dacht het niet.
Tja, zij vullen die gelijkheid anders in. Zij zijn van mening dat als alle vrouwen een hoofddoek dragen, er ook gelijkheid is.
Oud 20 mei 2018, 10:15   #90
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat kan het mij schelen dat Moslimse vrouwen een hoofddoek dragen of niet : dat is hun leven en helemaal niet mijn zaak.
Is het werkelijk hun leven?
Oud 20 mei 2018, 10:21   #91
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
MIj kan dat ook niet schelen, in hun land van herkomst. Hier hoort echter dat gebruik, en de andere islamitische gebruiken als bv het schaapje kelen, niet thuis.
Om van de houding van islamieten tov vrouwen in het algemeen nog te zwijgen.
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2018, 10:24   #92
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Klopt, blijkbaar zijn alleen Moslimse vrouwen er mee bezig.
Zelfs waar het verboden is willen ze hem niet afzetten.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2018, 10:52   #93
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Klopt, blijkbaar zijn alleen Moslimse vrouwen er mee bezig.
Zelfs waar het verboden is willen ze hem niet afzetten.

Eigenlijk moet je schrijven: "Zelfs waar het verboden is mogen ze hem niet afzetten."
Oud 20 mei 2018, 10:59   #94
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Eigenlijk moet je schrijven: "Zelfs waar het verboden is mogen ze hem niet afzetten."
Niet als ze beweren dat het hun eigen keuze is.
Dat het hun eigen keuze niet is weten we allemaal.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2018, 11:19   #95
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Citaat:

Als die vrouwen dat uit vrij wil dragen is er inderdaad geen probleem.
En eigenlijk stoort de kledij van sommige westerse vrouwen mij veel meer, wegens een gebrek aan zelfrespect.
Ik zie dat liever ook niet, maar we zitten dagelijk opgeschept met godsdienstkul.
Zelfs een groot deel van onze wetten zijn gebasseerd op godsdienstkul.
Zelfs onze sociale zekerheid is opgebouwd op godsdienstige regels.
Zelfs een deel van ons belastingsgeld gaat naar godsdiensten.

Men spreek over gelijkheid tussen mannen en vrouwen, maar zolang er ook maar 1 moderne godsdienstovertuiging in het spel blijft, is die gelijkheid onbestaande.
Langst de andere kant, willen de meeste vrouwen die gelijkheid niet.
Gisteren nog ondervonden, toen we aan de deur van een winkel stonden.
Zij vonden dat een jonge gast wel de deur had mogen openhouden voor zijn vriendin, in plaats van zijn vriendin voor hem.
Dat die jonge gast met een kunstbeen en krukken liep maakte voor hen duidelijk geen verschil.

Vraag eens aan vrouwen hoe vaak zij eens een bloemtje kopen voor hun vriend of echtgenoot?
Vraag eens aan vrouwen hoe vaak zij hun man verrassen op een etentje?
Vraag eens aan vrouwen hoe vaak zij zware winkelwaar van hun man overnemen?
Vraag eens aan vrouwen hoe vaak zij hun vriend of echtgenoot ergens heen willen rijden?
Vraag eens aan vrouwen hoe vaak zij opstaan voor een man als er geen zitplaatsen zijn op het openbaar vervoer?
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2018, 11:24   #96
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ik zie dat liever ook niet, maar we zitten dagelijk opgeschept met godsdienstkul.
Zelfs een groot deel van onze wetten zijn gebasseerd op godsdienstkul.
Zelfs onze sociale zekerheid is opgebouwd op godsdienstige regels.
Zelfs een deel van ons belastingsgeld gaat naar godsdiensten.

Men spreek over gelijkheid tussen mannen en vrouwen, maar zolang er ook maar 1 moderne godsdienstovertuiging in het spel blijft, is die gelijkheid onbestaande.
Langst de andere kant, willen de meeste vrouwen die gelijkheid niet.
Gisteren nog ondervonden, toen we aan de deur van een winkel stonden.
Zij vonden dat een jonge gast wel de deur had mogen openhouden voor zijn vriendin, in plaats van zijn vriendin voor hem.
Dat die jonge gast met een kunstbeen en krukken liep maakte voor hen duidelijk geen verschil.

Vraag eens aan vrouwen hoe vaak zij eens een bloemtje kopen voor hun vriend of echtgenoot?
Vraag eens aan vrouwen hoe vaak zij hun man verrassen op een etentje?
Vraag eens aan vrouwen hoe vaak zij zware winkelwaar van hun man overnemen?
Vraag eens aan vrouwen hoe vaak zij hun vriend of echtgenoot ergens heen willen rijden?
Vraag eens aan vrouwen hoe vaak zij opstaan voor een man als er geen zitplaatsen zijn op het openbaar vervoer?
Die gelijkheid willen de meeste vrouwen niet.
Oud 20 mei 2018, 11:27   #97
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Niet als ze beweren dat het hun eigen keuze is.
Dat het hun eigen keuze niet is weten we allemaal.
Nu, binnen mijn familie zijn er vrouwen die een hoofddeksel dragen, op alle openbare plaatsen.
Eigenaardig genoeg geen moslima's, maar Christenen.
Laatst was er zelfs een vriendin die daar een opmerking over maakte.
Want terwijl zij als moslima geen hoofddeksel aan had tijdens het winklelen, droeg mijn Christelijk nichtje er wel 1.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2018, 11:29   #98
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Nu, binnen mijn familie zijn er vrouwen die een hoofddeksel dragen, op alle openbare plaatsen.
Eigenaardig genoeg geen moslima's, maar Christenen.
Laatst was er zelfs een vriendin die daar een opmerking over maakte.
Want terwijl zij als moslima geen hoofddeksel aan had tijdens het winklelen, droeg mijn Christelijk nichtje er wel 1.
En over welk hoofddeksel ging het precies?
Oud 20 mei 2018, 11:31   #99
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U bent geen lid van een gemeenschapspartij.

Oud 20 mei 2018, 11:34   #100
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Die gelijkheid willen de meeste vrouwen niet.
Hetgeen daar allemaal opgesomd werd, heeft niets met ongelijkheid te maken.
Maar wel met het spel van verleiden en verleid worden.
Seks dus.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be