Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 22 mei 2018, 11:24   #61
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Tegenwoordig om de twee jaar of om de 30.000 tot 50.000 kilometer naar de garage gaan.
Veel winst te halen voor ne garagist hé.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2018, 11:25   #62
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Je kan alles online bestellen en thuis laten leveren.

Maar van zodra er een verdeelpunt is, heb je een verdeler nodig.
Er is namelijk altijd iemand die wettelijk aansprakelijk moet zijn voor de verdeling, garantie en herstelling.
En die persoon moet een wettelijke en burgelijke aansprakelijkheid hebben in België.
Om hun wagens op de Europese markt te mogen brengen moet er een Europese goedkeuring zijn en die kan enkel door een Europese verdeler aangevraagd worden.
Tesla kan dus niet eens een wagen voor de Europese openbare wegen verkopen zonder een Europese verdeler en verantwoordelijke.
Tesla heeft geen klassiek dealernetwerk.

En daarom gaat deze draad niet over Tesla.

Tesla verkoopt ook geen ICE-wagens. Kun je de titel van deze draad nog eens lezen?
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2018, 11:25   #63
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Je kan alles online bestellen en thuis laten leveren.

Maar van zodra er een verdeelpunt is, heb je een verdeler nodig.
Er is namelijk altijd iemand die wettelijk aansprakelijk moet zijn voor de verdeling, garantie en herstelling.
En die persoon moet een wettelijke en burgelijke aansprakelijkheid hebben in België.
Om hun wagens op de Europese markt te mogen brengen moet er een Europese goedkeuring zijn en die kan enkel door een Europese verdeler aangevraagd worden.
Tesla kan dus niet eens een wagen voor de Europese openbare wegen verkopen zonder een Europese verdeler en verantwoordelijke.
Tesla Belgium BVBA

Een dochter van Tesla Motors Netherlands BV dat op haar beurt dochter is van Tesla.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2018, 11:28   #64
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Tegenwoordig om de twee jaar of om de 30.000 tot 50.000 kilometer naar de garage gaan.
Volvo is om de 15k km voor de D2 en 20k km voor de T2, en 360 euro voor een klein onderhoud en 540 euro voor een groot. Of jaarlijks, wat eerst komt.

Voor wat filterkes en wat olie is dat veel geld.

Die 30k km enzo vind je sneller terug bij Mercedes en/of BMW, maar weet jij wat daar een onderhoud kost ? Ik wil, en ik betaal zoiets niet.
Oud 22 mei 2018, 11:31   #65
Tavek
Banneling

Standaard

De discussie is eigenlijk direct sales vs sales thru dealership.

Direct sales is de methode van Tesla (direct van Tesla Motors naar klant). Als je een volkswagen of bmw koopt sluit je een koopovereenkomst af met "garage vw pietuitdebroeck bvba" die op haar beurt de wagen ontvangt van VW of de regionale verdeler. Al die tussenstops vernietigen waarde.
Oud 22 mei 2018, 11:44   #66
Tavek
Banneling

Standaard

Tesla geeft ook geen kortingen.

Ze geloven dat hun wagen de prijs waard is, die ze vragen.

450k voorbestellingen en bijzonder hoge take rates (> 90 %) bewijzen dat dat werkt.

Je moet gewoon een goede value proposition hebben. Iets dat we bij de klassieke producenten minder terugvinden. Wat is het verschil tussen VW, Toyota, Peugeot, enz...???? Je zal een auto op smaak moeten kopen, want voor de rest is de value proposition hetzelfde.

Het is net alsof ze daar in de autoindustrie alle lessen van silicon valley hebben genegeerd....
Oud 22 mei 2018, 11:48   #67
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Dat zijn geen dealers.

Dealerships betekent wel degelijk een tussenpersoon, een zelfstandige die de verkoop, onderhoud, repraties, etc...doet voor een welbepaald merk.

Dit zijn gewoon Tesla "winkels", met Tesla personeel.
Dat de hoofdaandeelhouder Tesla zelf is, speelt helemaal geen rol.
An De Pauw ex-Country Manager voor Tesla België werkte met premie's afhankelijk van de resulaten.
Maar was tegelijk ook de burgelijke en wettelijke aansprakelijke voor alles wat Tesla in België uitvraat.

Tesla België BVBA is invoerder, verkoper en verdeler van Tesla.
Dat Tesla België BVBA een dochter onderneming is van Tesla international of Tesla USA, is daar geen bepaling voor.

En dat Tesla nu nog enkel via zijn eigen dochterbedrijf verkoopt en onderhoud, heeft enkel te maken met de lage productiecapaciteit.
Een zelfstandige Tesla garage zou vandaag zelfs niet eens levensvatbaar zijn.
Als die wereldwijd 250.000 wagens per dag zouden kunnen leveren, dan zouden ze op dezelfde manier werken als VW, Ford, Toyota, Renault of GM.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2018, 11:56   #68
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Tesla heeft geen klassiek dealernetwerk.

En daarom gaat deze draad niet over Tesla.

Tesla verkoopt ook geen ICE-wagens. Kun je de titel van deze draad nog eens lezen?
Dealers vertragen met opzet verkoop van electrische wagens

Dit klopt dus niet, want de dealers hebben daar zelfs geen inspraak.

Veel voertuigen gaan na afschrijving hier, naar Afrika, Azië en Zuid-Amerika, en daar zit het probleem.
ICE-voertuigen zijn daar overal en altijd bij te tanken, E-voertuigen niet.
Een tweede zaak is, dat veel mensen in Europa hun E-voertuig gewoon niet kunnen heropladen thuis of op hun werk en dus een duur waardeloos stukje speelgoed aankopen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2018, 11:57   #69
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dealers worden overbodig.

Net zoals boekenwinkels, cd winkels, electronica winkels, etc...overbodig zijn geworden.
Als het allemaal niet meer nodig moet je de kinderen ook niet langer folteren met studeren.

Die millenials toch.
Ze schrijven jaar na jaar een nieuw record....in faillissementen.
Oud 22 mei 2018, 12:00   #70
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En wat hebben we geleerd vandaag?
Dat een shop geen verdeler meer is.

Allez we zijn ofwel weer wat wijzer ofwel weer wat dommer geworden.

Ieder voor zichzelf.
Oud 22 mei 2018, 12:04   #71
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Dealers vertragen met opzet verkoop van electrische wagens

Dit klopt dus niet, want de dealers hebben daar zelfs geen inspraak.

Veel voertuigen gaan na afschrijving hier, naar Afrika, Azië en Zuid-Amerika, en daar zit het probleem.
ICE-voertuigen zijn daar overal en altijd bij te tanken, E-voertuigen niet.
Een tweede zaak is, dat veel mensen in Europa hun E-voertuig gewoon niet kunnen heropladen thuis of op hun werk en dus een duur waardeloos stukje speelgoed aankopen.
Het zal u verbazen, maar in Afrika hebben ze ondertussen ook electriciteit.
Oud 22 mei 2018, 12:05   #72
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Volvo is om de 15k km voor de D2 en 20k km voor de T2, en 360 euro voor een klein onderhoud en 540 euro voor een groot. Of jaarlijks, wat eerst komt.

Die 30k km enzo vind je sneller terug bij Mercedes en/of BMW, maar weet jij wat daar een onderhoud kost ? Ik wil, en ik betaal zoiets niet.
Ook zoiets voor bmw.
Oud 22 mei 2018, 12:09   #73
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat de hoofdaandeelhouder Tesla zelf is, speelt helemaal geen rol.
An De Pauw ex-Country Manager voor Tesla België werkte met premie's afhankelijk van de resulaten.
Maar was tegelijk ook de burgelijke en wettelijke aansprakelijke voor alles wat Tesla in België uitvraat.

Tesla België BVBA is invoerder, verkoper en verdeler van Tesla.
Dat Tesla België BVBA een dochter onderneming is van Tesla international of Tesla USA, is daar geen bepaling voor.

En dat Tesla nu nog enkel via zijn eigen dochterbedrijf verkoopt en onderhoud, heeft enkel te maken met de lage productiecapaciteit.
Een zelfstandige Tesla garage zou vandaag zelfs niet eens levensvatbaar zijn.
Als die wereldwijd 250.000 wagens per dag zouden kunnen leveren, dan zouden ze op dezelfde manier werken als VW, Ford, Toyota, Renault of GM.
Onzin.

Een bedrijf dat 100 % eigendom van Tesla is, kan beschouwd worden als Tesla.

De discussie hier gaat het hem over het gebruik van tussenpersonen: D'Ieteren, uw lokale VW garage, enzo..zelfstandigen waar VW geen deel uit maakt van het kapitaal.
Oud 22 mei 2018, 12:10   #74
Profiteur
Parlementslid

Standaard

Citaat:

Onderhoud doe je toch zelf? Daar is geen bal aan. Olie aflaten en wat filters vervangen. Dat deed mijn zoon al toen hij 12 jaar was. Idem met remblokken en -schijven. Zelfs heel veel defecte onderdelen kan je zelf en snel vervangen. Garages vragen veel geld omdat ze hun infrastructuur en teveel personeel moeten betaald krijgen. En kan je het zelf niet zoek dan een kleine zelfstandige die alles nog zelf doet. Die zijn er ook nog genoeg. De prijs is dan minder dan de helft van een grote garage en ja dan blijf je ook garantie hebben.

Citaat:
Tesla geeft ook geen kortingen.

Ze geloven dat hun wagen de prijs waard is, die ze vragen.

450k voorbestellingen en bijzonder hoge take rates (> 90 %) bewijzen dat dat werkt.
Vergelijkbaar met de iPhone hype. Had je destijds geen iPhone dan was je een loser. Vooral de generatie -30 jaar heeft daar veel last van. Nu dat Tesla geen kortingen geeft is hun goed recht. Maar dan zegt meer over hun pretentie naar hun klanten toe dan naar de kopers zelf.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2018, 12:24   #75
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Onderhoud doe je toch zelf? Daar is geen bal aan. Olie aflaten en wat filters vervangen. Dat deed mijn zoon al toen hij 12 jaar was. Idem met remblokken en -schijven. Zelfs heel veel defecte onderdelen kan je zelf en snel vervangen. Garages vragen veel geld omdat ze hun infrastructuur en teveel personeel moeten betaald krijgen. En kan je het zelf niet zoek dan een kleine zelfstandige die alles nog zelf doet. Die zijn er ook nog genoeg. De prijs is dan minder dan de helft van een grote garage en ja dan blijf je ook garantie hebben.
Of je koopt een EV en laat onderhoud voor wat het is. Wat water bijvullen en je bent klaar voor de volgende x-km.

Citaat:
Vergelijkbaar met de iPhone hype. Had je destijds geen iPhone dan was je een loser. Vooral de generatie -30 jaar heeft daar veel last van. Nu dat Tesla geen kortingen geeft is hun goed recht. Maar dan zegt meer over hun pretentie naar hun klanten toe dan naar de kopers zelf.
En Apple, waar staan ze nu dankzij de Iphone.

Ik heb Tesla aandelen gekocht omdat ik een trein zag vertrekken. Ik heb de Apple en Amazon trein gemist. Met Tesla ga ik me niet laten vangen. Als ik begin jaren 2000 amazon aandelen gekocht had, toen iedereen hier aan het claimen was dat fysieke winkels nooit zouden verdwijnen en dat verkoop via internet maar niche was....was ik nu miljonair. De Amazon aandelen hebben toen 8 dollar gestaan. Nu staan ze 1500 dollar.
Oud 22 mei 2018, 12:34   #76
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ok, maar als ik de factuur van één zo'n onderhoud bekijk, dan was ik vroeger goedkoper af met een oliewissel om de 2.500 km.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2018, 12:34   #77
Profiteur
Parlementslid

Standaard

Ik pruts graag aan wagens dus ik doe met veel plezier dat onderhoud
En akkoord naar aandelen toe. Maar daar ben ik niet mee bezig. Ik ken er wel een paar die er mee bezig zijn. Telkens je die ziet is het enkel over hun aandelen en mega winsten. Hun winsten zijn zo groot dat ze er niet meer mee weten wat ze doen Maar ze werken nog wel steeds van 9-5 bij een baas
Oud 22 mei 2018, 12:35   #78
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik pruts graag aan wagens dus ik doe met veel plezier dat onderhoud
En akkoord naar aandelen toe. Maar daar ben ik niet mee bezig. Ik ken er wel een paar die er mee bezig zijn. Telkens je die ziet is het enkel over hun aandelen en mega winsten. Hun winsten zijn zo groot dat ze er niet meer mee weten wat ze doen Maar ze werken nog wel steeds van 9-5 bij een baas
Gij zijt straks de bitch van de VDAB. Of van uw zoon.
Oud 22 mei 2018, 12:48   #79
Profiteur
Parlementslid

Standaard

Yep En ik krijg dan een 1600 euro per maand om hier wat te komen lullen. En niet tijdens de werkuren die een baas moet betalen.
Oud 22 mei 2018, 12:55   #80
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Yep En ik krijg dan een 1600 euro per maand om hier wat te komen lullen. En niet tijdens de werkuren die een baas moet betalen.
Stoer.

Ik heb het dubbele (netto) voor relax aangenaam R&D werk.

En ik ben er zeker van dat er ingenieurs op dit forum ronddwalen die nog een heel pak meer hebben en die hun werk ook graag doen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be