Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Sport
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Sport Van voetbal tot worstelen.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 mei 2018, 12:23   #961
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
En Nainggolan was niet alleen geselecteerd, hij speelde ook.
Dank zij hem geraakten wij onverdiend langs Zweden...

En scoorde hij ook nog tegen Wales de 1-0...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2018, 12:35   #962
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Dank zij hem geraakten wij onverdiend langs Zweden...
Ah ja, hij heeft het doelpunt van Ibrahimovic afgekeurd?

Citaat:
En scoorde hij ook nog tegen Wales de 1-0...
Wuw, daarmee zijn we ver geraakt, sie...

Maar bon, ik begrijp het wel, in de andere partijen waar hij speelde, was hij eigenlijk nutteloos. Enkel de goals tellen, nietwaar?
Oud 24 mei 2018, 13:06   #963
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Die van Lukaku had er evengoed in kunnen zijn. En voor de rest was dat een evenwichtige match.
Niet echt. Argentinië stond op voorsprong en kon het spel vakkundig vertragen (tijdrekken, kleine overtredingen, ...).
Het is in dat soort spelsituaties dat "onze jogens" niet weten wat doen, behalve afstandschoten
HRobin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2018, 13:16   #964
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HRobin Bekijk bericht
Niet echt. Argentinië stond op voorsprong en kon het spel vakkundig vertragen (tijdrekken, kleine overtredingen, ...).
Het is in dat soort spelsituaties dat "onze jogens" niet weten wat doen, behalve afstandschoten
Het is eerder dat soort wedstrijden van : "wie eerst scoort, die wint". Ik ben er écht niet van overtuigd dat Argentinië het veel beter had gedaan dan België indien de goal aan de andere kant gevallen zou zijn...
Oud 24 mei 2018, 13:22   #965
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is eerder dat soort wedstrijden van : "wie eerst scoort, die wint". Ik ben er écht niet van overtuigd dat Argentinië het veel beter had gedaan dan België indien de goal aan de andere kant gevallen zou zijn...
een analist had het niet beter kunnen verwoorden, zonder iets te zeggen in feite.
Oud 24 mei 2018, 13:43   #966
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toen hadden we ook een verdediging die dat kon houden: Alderweireldt, Van Buyten, Kompany en Vertonghen en op de bank Vermaelen en Lombaerts
Oud 24 mei 2018, 13:51   #967
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
een analist had het niet beter kunnen verwoorden, zonder iets te zeggen in feite.
Dat is nogal klasse, hé?
Oud 24 mei 2018, 13:52   #968
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Toen hadden we ook een verdediging die dat kon houden: Alderweireldt, Van Buyten, Kompany en Vertonghen en op de bank Vermaelen en Lombaerts
En niet vergeten dat wij met De Bruyne en Lukaku twee van de beste "tegenaanvallers" ter wereld hadden (en vandaag nog beter zijn).
Oud 24 mei 2018, 13:55   #969
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is nogal klasse, hé?
Kweetni. Ni verder vertellen maar ik weet er nog minder van als gij.
ECHT!
Oud 24 mei 2018, 14:02   #970
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat durf ik te betwijfelen.

Wat gebeurde er tijdens wedstrijden tegen wat sterkere tegenstanders waar de RD op voorsprong kwamen? Terughoudender voetballen dat wel, maar niet het spel vertragen.
HRobin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2018, 14:13   #971
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat durf ik te betwijfelen.

Wat gebeurde er tijdens wedstrijden tegen wat sterkere tegenstanders waar de RD op voorsprong kwamen? Terughoudender voetballen dat wel, maar niet het spel vertragen.
En via het terughoudender spelen, Argentinië verplichten om ruimtes te laten, waar spelers als Lukaku of De Bruyne (of zelfs Hazard, al is dat eigenlijk minder zijn ding) met héél veel plezier in zouden duiken.

Een klein voorbeeldje, in één en dezelfde wedstrijd:

https://www.youtube.com/watch?v=z6MgelOpcJc
https://www.youtube.com/watch?v=qv0QPzhRA8M (pass van een zekere Witsel, btw)
Oud 24 mei 2018, 14:51   #972
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
En dan heb je een strijder nodig, liefst een met een verrassend afstandschot.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2018, 14:55   #973
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
tegen Argentinie?
BEglei was toen totaal niet voorbereid of klaar.

de tactiek:" geef de bal aan hazard of de bruyne en die lossen het wel op" werkt op dat niveau niet meer. wel tegen 80% vd zwakkere tegenstanders en dat is een probleem as ge een incompetente coach hebt.

geen plan, geen looplijnen, geen ideeën, geen automatismen, geen tactiek, geen ...
het was voor de Argentijnen een fluitje van een cent om de deur dicht te doen en de sleutel in te slikken

2j later komt Wales achter tegen ons en die hebben dat wel allemaal, inclusief het gegeven dat ze als team spelen. maw een kansloze 3-1 nederlaag
en gekwetsten zeg je?

de bijna fitte Lombaerts werd naar huis gestuurd en in de 2j vooraf werd er op gene enkele moment gezocht naar opties voor onze blessuregevoelige verdedigers.

is trouwens nu ook niet gebeurd, tegen de kwartfinale is 2 vd zekerheden gekwetst en nog ene geschorst en dan sta je daar weer. dan mag Jordan lukaku z'n 2e interland spelen gelijk Wales zo ongeveer z'n 1e was

Witsel kan het topnivuea niet aan. z'n laatste match op niveau zal inderdaad ongeveer Wales geweest zijn, zal ik de Grieken meetellen om geen 2j te moeten teruggaan?
al de rest was ofwel estland ofwel de chinees Ye. hetzlefde gaat op voor carrasco, beslist ge om in 3e te gaan spelen voor geld? geen probleem maar dat heeft gevolgen

dat de bond content is met de kwart is om te bleiten, een nieuw contract voor Martinez een drama. en dan lullen over duidelijkheid? zeg 2j geleden dat 1/2 finale, met onze gouden generatie, op het wk het doel moet zijn. hoe veel duidelijker kunt ge zijn

gij en ik loodsen de rode duivels naar de 1/4 want daar begint het pas

Laatst gewijzigd door 1207 : 24 mei 2018 om 14:56.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2018, 15:43   #974
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
tegen Argentinie?
BEglei was toen totaal niet voorbereid of klaar.

de tactiek:" geef de bal aan hazard of de bruyne en die lossen het wel op" werkt op dat niveau niet meer. wel tegen 80% vd zwakkere tegenstanders en dat is een probleem as ge een incompetente coach hebt.

geen plan, geen looplijnen, geen ideeën, geen automatismen, geen tactiek, geen ...
het was voor de Argentijnen een fluitje van een cent om de deur dicht te doen en de sleutel in te slikken

Dat klopt helemaal. Maar daar ging het niet over, ik beweer gewoon dat, indien België als eerste had gescoord (wat zeker tot de mogelijkheden behoorde), de Argentijnen ok geen oplossing gevonden zouden hebben, en de Belgen naar hartelust hadden kunnen counteren.

Citaat:
2j later komt Wales achter tegen ons en die hebben dat wel allemaal, inclusief het gegeven dat ze als team spelen. maw een kansloze 3-1 nederlaag
en gekwetsten zeg je?

de bijna fitte Lombaerts werd naar huis gestuurd en in de 2j vooraf werd er op gene enkele moment gezocht naar opties voor onze blessuregevoelige verdedigers.
Ik heb daar niks over verteld, hoor, ik weet niet goed waarom je zo tegen mij begint...
Ik heb altijd beweerd dat Wilmots na het WK houden, geen goede beslissing was.

Citaat:
is trouwens nu ook niet gebeurd, tegen de kwartfinale is 2 vd zekerheden gekwetst en nog ene geschorst en dan sta je daar weer. dan mag Jordan lukaku z'n 2e interland spelen gelijk Wales zo ongeveer z'n 1e was
België speelt dan ook met 3 achteraan, wat betekent dat al tenminste één van het viertal Kompany - Vermaelen - Vertonghen - Alderweirelt op de bank zal zitten. En iedereen weet dat er achter die vier een groot gat bestaat inzake kwaliteit, daar kan de coach niet aan doen.

Citaat:
Witsel kan het topnivuea niet aan. z'n laatste match op niveau zal inderdaad ongeveer Wales geweest zijn, zal ik de Grieken meetellen om geen 2j te moeten teruggaan?
al de rest was ofwel estland ofwel de chinees Ye. hetzlefde gaat op voor carrasco, beslist ge om in 3e te gaan spelen voor geld? geen probleem maar dat heeft gevolgen
Dat zullen we wel zien, zeker? Al zijn beide situaties helemaal anders wegens heel andere rol in het team.

Citaat:
dat de bond content is met de kwart is om te bleiten, een nieuw contract voor Martinez een drama. en dan lullen over duidelijkheid? zeg 2j geleden dat 1/2 finale, met onze gouden generatie, op het wk het doel moet zijn. hoe veel duidelijker kunt ge zijn
Neen, ik vind die ambitie gezond: tenminste kwartfinale halen, en daarna zien we wel. Kwartfinale, dat is reeds bij de acht beste ploegen ter wereld zitten, hé... en dan is de vraag, hoeveel landen zijn 'beter' dan België? Als je het geluk niet hebt om die te ontwijken, zijn de kansen op halve finale veel kleiner dan wanneer je toch nog een haalbare ploeg tegen jou krijgt, dan is het gewoon kwestie om uw kans te grijpen. Iets dat de Rode Duivels niet hebben gedaan op het EK, en daarom ook dat het EK als een mislukking beschouwd moet worden.
Maar als je in de kwartfinales tegen Duitsland speelt, en je verliest, is dat dan een schande? Neen, totaal niet.

Citaat:
gij en ik loodsen de rode duivels naar de 1/4 want daar begint het pas
Zeg dat tegen alle toplanden die in de voorbije WK's zelfs de groepsfases niet hebben overleefd... of zeg dat tegen Italië of Nederland die zelfs niet gekwalificeerd zijn...

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 24 mei 2018 om 15:46.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2018, 20:35   #975
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat klopt helemaal. Maar daar ging het niet over, ik beweer gewoon dat, indien België als eerste had gescoord (wat zeker tot de mogelijkheden behoorde), de Argentijnen ok geen oplossing gevonden zouden hebben, en de Belgen naar hartelust hadden kunnen counteren.
welles nietes hé
de Argentijnen waren voorbereid, de Belgen neit.
aannemen da de Argentijnen neit zouden zijn voorbereid op een achterstand?
MAscherano trainde toen al 10j met messi,

Citaat:
België speelt dan ook met 3 achteraan, wat betekent dat al tenminste één van het viertal Kompany - Vermaelen - Vertonghen - Alderweirelt op de bank zal zitten.
da's de theorie maar wie zijn de vervangers bij schorsingen en gegarandeerde blessures? Vermaelen ligt u nog in de lappenmand.
ik heb geen idee of het moet Ciman zijn

Citaat:
En iedereen weet dat er achter die vier een groot gat bestaat inzake kwaliteit, daar kan de coach niet aan doen.
het is net de coach z'n job om oplossingen te zoeken.
de mannen na dat grote gat zijn zeker al zo goed als de 4 ijslanders achterin.

Citaat:
Neen, ik vind die ambitie gezond: tenminste kwartfinale halen, en daarna zien we wel. Kwartfinale, dat is reeds bij de acht beste ploegen ter wereld zitten,
zo laag mogelijk mikken noem ik dat

Citaat:
Maar als je in de kwartfinales tegen Duitsland speelt, en je verliest, is dat dan een schande? Neen, totaal niet.
als je je kansloos laat afmaken zoals tegen Argentinie en Wales dan is het eens schande. na 10 minuten 1-0 achter en 0 kansen creëren in de volgende 80 minuten.
Wales kwam ook 0-1 achter en had een plan, tactiek, kon zich aanpassen,... 3-1 winst was het gevolg
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2018, 22:35   #976
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En via het terughoudender spelen, Argentinië verplichten om ruimtes te laten, waar spelers als Lukaku of De Bruyne (of zelfs Hazard, al is dat eigenlijk minder zijn ding) met héél veel plezier in zouden duiken.

Een klein voorbeeldje, in één en dezelfde wedstrijd:

https://www.youtube.com/watch?v=z6MgelOpcJc
https://www.youtube.com/watch?v=qv0QPzhRA8M (pass van een zekere Witsel, btw)
Juist ja,dat hebben we tegen Wales op het EK gezien....

Na de 1-0 gingen ze korter op eigen doel spelen om Wales te verplichten ruimtes in de rug te laten....

Ze werden met al hun talent gewoon overlopen....
Oud 24 mei 2018, 23:04   #977
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Nog iets,verleden zomer zei de spanjool dat de kandidaten voor de selectie die vooral moesten afdwingen met basisplaatsen en bijbehorende goede prestaties in clubverband....

En wat zien we verschijnen.....

Kompany,meer gekwetst dan gespeeld,onzekere factor nummer één....

Vermaelen,onzekere factor nummer 2,bankzitter die als hij niet gekwetst is af en toe mocht meespelen,is momenteel out voor 3 weken met een spierscheur...

Ciman,onzekere factor nummer 3 in verdediging...

Jordan Lukaku,bankzitter eerste klas,met af en toe een invalbeurtje meestal met bijbehorende dekkingsfout...

Kabasele,invaller met 14 wedstrijden gespeeld....

Nacer Chadli,6 wedstrijden gespeeld .....

Yoeri Thielemans,amper van de bank geraakt in Monaco....

En dat is allemaal kandidaat....

En over Benteke wil ik het helemaal niet hebben....

Die kan je alleen gebruiken als het spel over de flanken gaat met spelers die de achterlijn kunnen halen....

Buiten Meunier zijn er haast geen die buitenom durven gaan...

Laatst gewijzigd door Svennies : 24 mei 2018 om 23:13.
Oud 24 mei 2018, 23:36   #978
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ah ja, hij heeft het doelpunt van Ibrahimovic afgekeurd?
Wat is dat nu weer voor flauwe zever,ik hoop toch echt niet dat dit een argument van uw zijde moet voorstellen...

Citaat:
Wuw, daarmee zijn we ver geraakt, sie...
Ik begrijp het,hij was de enige op het veld zeker volgens u...

Citaat:

Maar bon, ik begrijp het wel, in de andere partijen waar hij speelde, was hij eigenlijk nutteloos.
Waaraan meet u dat af,als je beelden terug bekijkt zie je hem altijd op de juiste plaats in beeld verschijnen....

Citaat:
Enkel de goals tellen, nietwaar?
Een mooie surplus voor een speler op zijn positie....

Hoevéél keer zie jij een breimachine als Witsel vanop zo'n positie dan wel uithalen én scoren...

Hij stond er een volledig seizoen als een der besten bij zijn ploeg in een competitie waar tacktische discipline gebaseerd vanuit een verdedigende opbouw een eerste vereiste is....

Nu gij....
Oud 25 mei 2018, 00:05   #979
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Neen, ik vind die ambitie gezond: tenminste kwartfinale halen, en daarna zien we wel. Kwartfinale, dat is reeds bij de acht beste ploegen ter wereld zitten, hé... en dan is de vraag, hoeveel landen zijn 'beter' dan België? Als je het geluk niet hebt om die te ontwijken, zijn de kansen op halve finale veel kleiner dan wanneer je toch nog een haalbare ploeg tegen jou krijgt, dan is het gewoon kwestie om uw kans te grijpen. Iets dat de Rode Duivels niet hebben gedaan op het EK, en daarom ook dat het EK als een mislukking beschouwd moet worden.

Dat is géén ambitie hebben......

Dat is spelen op safe....

Zie eens, wij hebben de groepsfase overleefd,wij zijn content....

Citaat:

Het is te zien op welke manier.....

Een Wales scenario is een schande,een Argentinië scenario is een afgang....

Zo te zien ben jij nogal rap tevreden.....
Oud 25 mei 2018, 12:37   #980
Anna List
Banneling

Standaard

https://www.facebook.com/DiablesRoug...8305746/?t=123
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be