Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 mei 2018, 07:59   #21
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Better safe than sorry, nietwaar?
Zeker wat de import van haji gebroed betreft.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2018, 08:06   #22
Leica
Schepen

Standaard

Citaat:
Ah ja, kinderen van terroristen zijn zelf terroristen, dat was ik vergeten...
Dat is hier niet gezegd maar die vrouwen zijn met veel moeite naar België terug gehaald. Nadat ze bevallen zijn, zijn ze terug gekeerd naar Syrië. Hoeveel keer moeten we ze nog terug halen? Blijkbaar hadden ze het daar wel naar hun zin. Eens te meer zijn de kinderen de dupe van het onverantwoord gedrag van de ouders. Moeten wij daar weer eens voor opdraaien? Die ouders verfoeien onze waarden en normen (anders zouden ze zich niet aangesloten hebben bij het Kalifaat). Waarom zou je als ouder je kind naar een samenleving (meerbepaald de belgische samenleving) sturen waar je zelf op spuwt en die je veracht?
Ik vraag me ook af hoe ze aan de info komen om de Belgische staat voor de rechter te dagen in kortgeding? Wie helpt hen daarbij? Wie heeft daar allemaal belang bij? Ik zou in de verste verten niet weten hoe ik dit moet doen. Eigenaardig dat ze vanuit dit verschrikkelijke detentiekamp wél kunnen.
Leica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2018, 08:22   #23
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leica Bekijk bericht
Dat is hier niet gezegd maar die vrouwen zijn met veel moeite naar België terug gehaald. Nadat ze bevallen zijn, zijn ze terug gekeerd naar Syrië. Hoeveel keer moeten we ze nog terug halen? Blijkbaar hadden ze het daar wel naar hun zin. Eens te meer zijn de kinderen de dupe van het onverantwoord gedrag van de ouders. Moeten wij daar weer eens voor opdraaien? Die ouders verfoeien onze waarden en normen (anders zouden ze zich niet aangesloten hebben bij het Kalifaat). Waarom zou je als ouder je kind naar een samenleving (meerbepaald de belgische samenleving) sturen waar je zelf op spuwt en die je veracht?
Ik vraag me ook af hoe ze aan de info komen om de Belgische staat voor de rechter te dagen in kortgeding? Wie helpt hen daarbij? Wie heeft daar allemaal belang bij? Ik zou in de verste verten niet weten hoe ik dit moet doen. Eigenaardig dat ze vanuit dit verschrikkelijke detentiekamp wél kunnen.
Het gaat dan ook niet over de vrouwen, die zullen mij een worst wezen, maar over de kinderen.
Bij mijn weten hebben die niks misdaan en zijn ze slachtoffer van de omstandigheden. Er is dus absoluut niks verkeerds aan om ze te helpen. En laten we de rechter bepalen of België die hulp verplicht moet leveren door die kinderen terug naar hier te halen.
Oud 29 mei 2018, 08:28   #24
Leica
Schepen

Standaard

Citaat:
Het gaat dan ook niet over de vrouwen, die zullen mij een worst wezen, maar over de kinderen.
Bij mijn weten hebben die niks misdaan en zijn ze slachtoffer van de omstandigheden. Er is dus absoluut niks verkeerds aan om ze te helpen. En laten we de rechter bepalen of België die hulp verplicht moet leveren door die kinderen terug naar hier te halen.
Zou jij als ouder uw kind aan een samenleving toevertrouwen waar je op spuwt?
Kinderen hebben inderdaad niks misdaan. Dat valt niet te ontkennen. Waarom juist die kinderen naar hier halen? Er zijn tienduizenden kinderen die jammer genoeg in erbarmelijke omstandigheden leven. Moeten we hen dan allemaal naar hier halen? Zijn wij het OCMW van de wereld?
Oud 29 mei 2018, 08:36   #25
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zou jij als ouder uw kind aan een samenleving toevertrouwen waar je op spuwt?
Als jij als ouder de keuze hebt om uw kind in levensgevaarlijke omstandigheden in een vluchtelingenkamp te houden, of veilig en wel te laten opvangen door uw eigen ouders, wat zou jij verkiezen?

Citaat:
Kinderen hebben inderdaad niks misdaan. Dat valt niet te ontkennen. Waarom juist die kinderen naar hier halen? Er zijn tienduizenden kinderen die jammer genoeg in erbarmelijke omstandigheden leven. Moeten we hen dan allemaal naar hier halen? Zijn wij het OCMW van de wereld?
Dat jij dat nu wilt of niet, die kinderen zijn Belg. Het is dan ook helemaal logisch dat België het aanspreekpunt is.
Dus neen, we zijn het OCMW niet van de wereld, wel van de Belgen.

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 29 mei 2018 om 08:36.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2018, 08:50   #26
Leica
Schepen

Standaard

Citaat:
Als jij als ouder de keuze hebt om uw kind in levensgevaarlijke omstandigheden in een vluchtelingenkamp te houden, of veilig en wel te laten opvangen door uw eigen ouders, wat zou jij verkiezen?
Je antwoordde niet op mijn vraag. Je gebruikt een gekende truc om niet te moeten antwoorden. Je stelt gewoon een andere vraag die weinig terzake doet. Zwakke argumentatie vind ik dit.
Oud 29 mei 2018, 08:52   #27
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Het welzijn van die kinderen is niet onze verantwoordelijkheid. Maar die van hun ouders.

En dat zijn vijandelijke strijders.

De mensen die hiervoor naar de rechter trekken zijn weer goed bezig: weer wat stemmen voor VB en NVA er bij.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2018, 08:53   #28
Leica
Schepen

Standaard

Citaat:
Dat jij dat nu wilt of niet, die kinderen zijn Belg. Het is dan ook helemaal logisch dat België het aanspreekpunt is.
Dus neen, we zijn het OCMW niet van de wereld, wel van de Belgen.
Die ouders zijn toch ZELF terug vertrokken naar Syrië? Blijkbaar waren ze niet tevreden in ons Belgenlandje. Hoeveel keer moeten we hen volgens jou blijven terug halen (met alle risico's die eraan verbonden zijn?).
Belg... ja maar met een dubbele nationaliteit zodat ze lekker van ons SZ-systeem kunnen profiteren als het hen uitkomt. Nee, dank u. Laat ze maar in hun geliefkoosde kalifaat of wat er van over blijft.
Oud 29 mei 2018, 09:19   #29
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja inderdaad, maar ik vrees dat die twee dan ook wel mee terug zullen komen. De aanvraag is in ieder geval voor de 2 vrouwen + hun kinderen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2018, 09:29   #30
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
appel
boom

gans de mand
Oud 29 mei 2018, 09:37   #31
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als de terroristen gaan weten dat wij uiteindelijk voor hun kinderen gaan zorgen is dat voor hen ook al een troost en kunnen ze rustig verder "werken."
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2018, 09:39   #32
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Weet je, ook jij was ooit een braaf, lief boeleke. Net als wij allen.

Ik stel dan ook voor om elk boeleke uit de weg te ruimen van bij de geboorte. Er bestaat immers een risico dat zo'n boeleke ooit een serie-moordenaar wordt, en wie zou dat willen?

Better safe than sorry, nietwaar?
Ben jij dat die andere postings als "onzin" bestempelt?
Die van jou al eens herlezen?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2018, 10:07   #33
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je antwoordde niet op mijn vraag. Je gebruikt een gekende truc om niet te moeten antwoorden. Je stelt gewoon een andere vraag die weinig terzake doet. Zwakke argumentatie vind ik dit.
Ik hoef op jouw vraag niet te antwoorden, de moeders hebben dat immers reeds in mijn plaats gedaan. Door hun actie antwoorden zij volmondig "ja".

Wie ben ik om hen tegen te spreken? Mijn vraag legt gewoon uit waarom ik denk dat die moeders "ja" hebben geantwoord, en waarom ook ik "ja" zou antwoorden.

100% to the point dus.

Jouw beurt.
Oud 29 mei 2018, 10:08   #34
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Ben jij dat die andere postings als "onzin" bestempelt?
Die van jou al eens herlezen?
Sarcasme, sarcasme, mijn beste Andev.

Maar bedankt om te bevestigen dat de post van Thuleander complete onzin is.
Opdracht volbracht.
Oud 29 mei 2018, 10:09   #35
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Het welzijn van die kinderen is niet onze verantwoordelijkheid. Maar die van hun ouders.

En dat zijn vijandelijke strijders.

De mensen die hiervoor naar de rechter trekken zijn weer goed bezig: weer wat stemmen voor VB en NVA er bij.
Met deze redenering kunnen wij de hele publieke jeugdzorg opbergen. Niet dat dat geen goed idee zou zijn, het zit vol Tsjeven, maar ik zal niet veel bijval krijgen, zou ik denken.
Oud 29 mei 2018, 10:10   #36
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ja inderdaad, maar ik vrees dat die twee dan ook wel mee terug zullen komen. De aanvraag is in ieder geval voor de 2 vrouwen + hun kinderen.
Klopt, heb ik nergens geschreven dat het lot van die twee vrouwen mij niks kan schelen, en dat ik het over de kinderen heb?
Oud 29 mei 2018, 10:14   #37
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die ouders zijn toch ZELF terug vertrokken naar Syrië? Blijkbaar waren ze niet tevreden in ons Belgenlandje. Hoeveel keer moeten we hen volgens jou blijven terug halen (met alle risico's die eraan verbonden zijn?).
De kinderen daarentegen zijn niet ZELF vertrokken, die hebben geen keuze gehad.

Citaat:
Belg... ja maar met een dubbele nationaliteit zodat ze lekker van ons SZ-systeem kunnen profiteren als het hen uitkomt. Nee, dank u. Laat ze maar in hun geliefkoosde kalifaat of wat er van over blijft.
mmmh, een van die moeders heet Tatiana en heeft toch wel Westerse trekken... Ik sluit dan ook niet uit dat het om een Belgische pur-sang gaat...
Het kan natuurlijk ook om een Tsjetsjeense gaan.
Oud 29 mei 2018, 11:00   #38
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Met deze redenering kunnen wij de hele publieke jeugdzorg opbergen. Niet dat dat geen goed idee zou zijn, het zit vol Tsjeven, maar ik zal niet veel bijval krijgen, zou ik denken.
We moeten geen potentieel gevaarlijke individuen het land in halen. Dat kind is gebrainwashed, zeker als het niet kompleet uit zijn milieu gehaald wordt als het hier komt en bij zijn/haar ouders mag blijven.

Dat groeit op om in Luik agenten af te schieten.
Oud 29 mei 2018, 11:03   #39
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
We moeten geen potentieel gevaarlijke individuen het land in halen. Dat kind is gebrainwashed, zeker als het niet kompleet uit zijn milieu gehaald wordt als het hier komt en bij zijn/haar ouders mag blijven.

Dat groeit op om in Luik agenten af te schieten.
Dezelfde argumenten als Thuleander, ik ben onder de indruk...

Iedereen is een potentieel gevaarlijk individu, iedereen.
Oud 29 mei 2018, 11:08   #40
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Dezelfde argumenten als Thuleander, ik ben onder de indruk...

Iedereen is een potentieel gevaarlijk individu, iedereen.
Ja maar deze mensen nog veel meer.

Ik heb nog geen enkel goed argument gehoord waarom we oorlogsmisdadigers en hun kinderen naar hier terug moeten halen.

Waarom is dat onze verantwoordelijkheid opeens ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be