![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Banneling
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Banneling
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Banneling
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Banneling
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Minister-President
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 5.544
|
![]() Ik ga hier wsk tegen de mainstream in, maar eigenlijk vind ik de heksenjacht op diesel ook wat overdreven.
Je kan perfect een diesel maken die minder CO2 uitstoot en evenveel fijn stof & NOx uitstoot dan een benzine. Dat kan technisch. Het probleem is natuurlijk dat de auto-industrie met dieselgate zichzelf serieus in de voet heeft geschoten en alle geloofwaardigheid kwijt is. Het is des te erger voor de OEM's die nu (correct) verkondigen dat diesel proper kan zijn die als reactie krijgen: "jaja 't zal zijn, zoals dieselgate zeker" en hun technologie niet verkocht krijgen. Ik kan de houding van steden en overheden wel begrijpen als ze diesel-bans invoeren, al zijn die in mijn ogen overdreven (EURO6 diesels zijn even proper dan benzine) maar de fabrikanten moeten nu ook niet op sympathie rekenen. Wat die voor elkaar hebben gekregen ná dieselgate (i.e. conformity factor) is echt halucinant. Dat gezegd zijnde, het is en blijft een achterhoedegevecht. Diesel gaat er om andere redenen (nóg strengere uitstoot normen o.a. CO2) binnen +/- 10j uit
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
![]() Citaat:
Zelfs de modernste wagens met ureumtank voldoen niet in realistische rij-omstandigheden. Porsche heeft haar verkoop in Europa moeten stilleggen omdat haar wagen gewoon niet voldoen aan de nieuw euitstootnormen die er komen in september. Idem ditto voor de BMW 7 reeks. Ik heb nog geen bewijs gezien dat nieuwe dieselmotoren in realistische omstandigheden wel arm in fijnstof uitstoot kunnen zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Minister-President
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 5.544
|
![]() Citaat:
https://www.theicct.org/news/road-te...-press-release Voor NOX is 10% van de wagens conform, in RDE. Technisch kan het
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.469
|
![]() Citaat:
- pas eenmaal de dieselmotor en emissiesysteem voldoende op temperatuur is, helaas dus zelden in de winter bij relatief korte afstanden en-of starten in stadsverkeer. Dat zal ook wel in die studie staan, want onder 200°C is die NOx-zuivering nihil. - en dan met een voldoende grote adblue tank en dito voldoende inspuitingsfrequentie naargelang de rechtervoet van de dieselrijder. Ook op snelwegen en hogere belastingen (bergop en-of sleep) - voor die voldoende grote adblue tank heeft men extra ruimte nodig, bij SUVs en grote limousines minder een probleem dan bij een compacte wagen. (bij vrachtwagens helemaal geen probleem, door de opgelegde praktijkmetingen waren die zelfs zuiverder dan de (sjoemel)dieselwagens euro 6, per liter verbruik) Citaat:
Het is niet alleen de extra adblue kost, ook de aankoopprijs van een "euro7" diesel zal dan wslk nog eens extra 1500 € duurder worden. Bij een kleine peugeot 208 was het prijsverschil met een evenwaardige benzine al tot 3000 € opgelopen, daar kan dus nog wat bijkomen... Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 5 juni 2018 om 11:47. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Banneling
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Banneling
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Banneling
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
|
![]() Citaat:
Je krijgt een melding dat je bij de volgende tankbeurt ook je ureum moet bijvullen en als ge u daaraan houd heb je geen probleem, iedere dag / nacht een EV voertuig aan de laadkabel hangen kost je meer tijd / gereden kilometers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Banneling
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
![]() Brussel heeft een plan klaar om Diesels 6 keer zo zwaar te belasten als benzines in BIV en jaarlijkse taks.
Tkalf is verdronken hoor. Maak u maar geen illusies. Madrid gaat ook de auto en specifiek de diesel bannen. En zo zijn er nog een hele hoop steden. Dit soort berichten zullen de verkoop van diesel verder onderuit halen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 36.441
|
![]() Geen probleem. Die sjarels hebben toch geen flut verantwoordelijkheid. Hun weg naar buiten gaat wel eerst voorbij de kassa om paar miljoen euro te cashen. Vandaar gaat het naar het volgende bedrijf. Hun zwaarste taak bestaat erin hun eigen contract te onderhandelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 36.441
|
![]() Citaat:
In een land waar het merendeel van de wagens betaalt worden door de belastingbetaler heeft die prijs weinig tot geen belang. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 5 juni 2018 om 13:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.469
|
![]() Op benzine-emissietechniek zit nog rek - plaatsing van benzineroetfilter krijgen ze verplicht - , diesels hebben enkel nog een paar dure stuiptrekkingen met nog grotere ureumtanks tot 2021, daarna nog grotere want die handicapsfactor gaat wel eens afgeschaft worden = RIP diesel (voor personenwagens). Voor (lichte) vrachtwagens zal het nog wel een tijdje verder gaan, die hebben ergens wel ruimte voor heel grote pispotten. lol.
|
![]() |
![]() |