Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 juni 2018, 13:54   #101
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.574
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Geen probleem. Die sjarels hebben toch geen flut verantwoordelijkheid. Hun weg naar buiten gaat wel eerst voorbij de kassa om paar miljoen euro te cashen. Vandaar gaat het naar het volgende bedrijf. Hun zwaarste taak bestaat erin hun eigen contract te onderhandelen.
Ook dat is geen probleem, ex- CEO VW M. Müller had een contract van einde september 2015 tot februari 2020 als CEO, maar werd reeds in april 2018 op straat gezet, ttz bedankt voor zijn 2,5 jaar CEO, die 10,2 milj € per jaar moet dus nog ca. 2 jaar verder betaald worden, of met effe € 20 miljoen mag hij rekenen (incl rente)

Citaat:
https://www.welt.de/wirtschaft/artic...onen-Euro.html

VW-Chef Matthias Müller scheidet mit sofortiger Wirkung aus dem Amt, Herbert Diess rückt nach.

Matthias Müllers Vertrag läuft allerdings bis Februar 2020 weiter – und damit die Gehaltszahlung.

Im vergangenen Jahr hatte Müller etwas über 10,2 Millionen Euro erhalten.

Vertraglich ist er nämlich weiter an den Konzern gebunden, sprich: Matthias Müllers Arbeitsvertrag läuft bis zum Februar 2020 weiter.
Er erhält damit bis dahin weiter seine Vergütung. Im vergangenen Jahr hatte Müller etwas über 10,2 Millionen Euro erhalten. Eigentlich sind Vorstandsgehälter bei Volkswagen inzwischen bei zehn Millionen Euro gedeckelt, sie können allerdings höher ausfallen, wenn der sogenannte Versorgungsaufwand einberechnet wird, also das Geld des Konzerns für die Rente.

Da das Gehalt Müllers auch nach seinem Ausscheiden als Vorstandschef nicht auf das Festgehalt reduziert werden kann, also weiterhin mit variablen Vergütungen ausgezahlt werden muss, kann Matthias Müller bis zum endgültigen Auslaufen seines Vertrags mit rund 20 Millionen Euro rechnen. Dass er im Gegenzug keine aktive Rolle mehr im VW-Konzern spielen wird, dafür wird sein Nachfolger Diess sicher sorgen. Vergütungsberater gehen davon aus, dass Müller auch eine ähnlich hohe Abfindung hätte aushandeln können.
De nieuwe CEO Diess komt oorspronkelijk van BMW waar hij zich ingezet heeft de electromodellen BMW i3 en BMW i8 phev te ontwikkelen. VW geeft daarmee dus een duidelijk signaal richting E-wagens, VW investeert tenslotte 70 mrd €... Müller was een beetje schijnheilig en was ook pro electro, maar zei ook dat de diesel nog steeds verder ontwikkeld moest worden in de toekomst, ik denk dat ... die 70 mrd er niet gekomen was met die Müller..., Müller was ook gekant tegen eigen (dure) Europese batterijfabrieken.

Laatst gewijzigd door Micele : 5 juni 2018 om 14:02.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2018, 14:53   #102
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Veel executives in de auto industrie zijn tegen EV's.

Ze worden letterlijk gedwongen door hun aandeelhouders en raad van bestuur om te electrificeren.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2018, 15:35   #103
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Brussel heeft een plan klaar om Diesels 6 keer zo zwaar te belasten als benzines in BIV en jaarlijkse taks.

Tkalf is verdronken hoor. Maak u maar geen illusies. Madrid gaat ook de auto en specifiek de diesel bannen. En zo zijn er nog een hele hoop steden.

Dit soort berichten zullen de verkoop van diesel verder onderuit halen.
Brussel en andere steden hebben het beleid bepaald dat fabrikanten noodzaakt om andere wagens dan diesels te promoten.

Echter; Brussel en andere beleidsmakers zullen er niet bij stilgestaan hebben dat diesels nu al en in de toekomst vast en zeker properder zijn en nog meer zullen worden dan in hun huidig beleid.

Zie Japan (waar je systematisch tracht aan voorbij te gaan) !

Als Japan diesels promoot voor schonere lucht dan is het onmogelijk om in Brussel het tegenovergestelde te claimen zonder serieus leugenachtig over te komen.

Mensen lezen ook heus wel hoe het echt zit hoor.

(heb er een draadje over gestart speciaal voor alle hypocrieten )
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 5 juni 2018 om 15:41.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2018, 15:55   #104
Voltian
Minister-President
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 5.544
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Brussel en andere steden hebben het beleid bepaald dat fabrikanten noodzaakt om andere wagens dan diesels te promoten.

Echter; Brussel en andere beleidsmakers zullen er niet bij stilgestaan hebben dat diesels nu al en in de toekomst vast en zeker properder zijn en nog meer zullen worden dan in hun huidig beleid.

Zie Japan (waar je systematisch tracht aan voorbij te gaan) !

Als Japan diesels promoot voor schonere lucht dan is het onmogelijk om in Brussel het tegenovergestelde te claimen zonder serieus leugenachtig over te komen.

Mensen lezen ook heus wel hoe het echt zit hoor.

(heb er een draadje over gestart speciaal voor alle hypocrieten )
Hoe zit het écht, Mambo?
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2018, 19:59   #105
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.574
Standaard Eindelijk worden ze serieus... hoop ik toch

https://forum.politics.be/showpost.p...0&postcount=32

Overheid stopt verkoop Audi A6 A7 diesel wegens bedrogssoftware.
En roept 60.000 Audis terug

Citaat:
Wegen Betrugssoftware
Behörde stoppt Verkauf von Audi A6 und A7


http://www.spiegel.de/auto/aktuell/a...a-1211493.html
Heeft iemand een recente 3 liter diesel van de VAG groep?

Laatst gewijzigd door Micele : 7 juni 2018 om 20:02.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2018, 06:07   #106
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 35.726
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Sergio Marchionne, de flamboyante CEO van FCA (Fiat), nam op het Autosalon naar goede gewoonte geen blad voor de mond. ‘De markt heeft diesel gedood’, zei de Italiaan op een persconferentie. ‘Het maakt niet meer uit of een diesel goed of slecht is voor het milieu.’
Maar Marchionne waarschuwde voor overdreven elektrische euforie. ‘Ik zie elk jaar in Genève de mooiste nieuwe modellen met allerlei alternatieve aandrijvingen. Maar op het eind van het jaar maken die dan 0,2 procent van de verkoop uit.’
Tsja.....de arme man beseft ook wel dat "big car" enkele sleutels uit handen gegeven heeft,en na de diesel-affaires is er het algemen besef dat deze industrie geen betrouwbare partner is als je even niet kijkt...(hoewel,nog eens,ze de uitstootnormering zelf mee hebben mogen schrijven!!!)
..
Overigens scoren Fiats over het algemeen redelijke punten ,beter zelfs dan meer "prestigieuze" merken in,bvb,uitstootwaardes.Misschien wel sedert vrijwel geen Fiats meer in Italie vervaardigd worden....
__________________
Ik dank U om aandacht te schenken aan deze kwestie...

Laatst gewijzigd door kelt : 8 juni 2018 om 06:08.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2018, 06:24   #107
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Het zijn enerzijds de auto industrie die ervoor gezorgd hebben dat diesel nu in het banhoekje zit. Door te sjoemelen om zichzelf zodoende te verrijken.

Anderzijds zijn het nu de overheden die geld geroken hebben en daarom moet diesel nu verdwijnen.

En wie is daar allemaal het slachtoffer van? De gewone man.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2018, 06:30   #108
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 78.003
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Het zijn enerzijds de auto industrie die ervoor gezorgd hebben dat diesel nu in het banhoekje zit. Door te sjoemelen om zichzelf zodoende te verrijken.

Anderzijds zijn het nu de overheden die geld geroken hebben en daarom moet diesel nu verdwijnen.

En wie is daar allemaal het slachtoffer van? De gewone man.
Inderdaad.


Waarschijnlijk gaan ze achter 10 jaar smeken om terug diesels op de markt te brengen.
Hopelijk is het dan niet te laat.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2018, 07:21   #109
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.574
Standaard

Kankerdiesels hebben geen bestaansreden meer, beetje zoals asbest.

Europa is het enige werelddeel dat de maffiosi uithing en malafide economische redenen de voorkeur gaf op gezondheid:

https://forum.politics.be/showthread.php?t=243746

Bovendien drogreden CO2, want studies becijferen al jaren dat de moderne benzine minder CO2 uitstoot tijdens zijn levenscyclus.

Dieselspersonenwagens worden verwaarloosbaar op de wereldmarkt: cijfers JATO...

Laatst gewijzigd door Micele : 8 juni 2018 om 07:34.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2018, 07:28   #110
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Inderdaad.


Waarschijnlijk gaan ze achter 10 jaar smeken om terug diesels op de markt te brengen.
Hopelijk is het dan niet te laat.
Domme kloten die in paniek hun diesel ruilden voor een benzine verdienen niet beter dan in de zak gezet te worden door de overheid.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2018, 07:36   #111
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.574
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Domme kloten die in paniek hun diesel ruilden voor een benzine verdienen niet beter dan in de zak gezet te worden door de overheid.
De benzinerijders lachen nu want de dommekloten zijn nog altijd de jankende dieselrijders.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2018, 07:58   #112
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.574
Standaard

Duidelijke cijfers dat de markt totaal aan het kippen is, ook in Europa, op 1 jaar 8 % minder diesels ingeschreven tov 11% meer benzines:

European car registrations up by 3.1% in 2017 thanks to small and midsize market and Italy. Growth was possible despite the 8% drop posted by diesel cars



uit
Citaat:
http://www.jato.com/wp-content/uploa...ease-Final.pdf

9:30 GMT, 29th January 2018
London, UK
DIESEL CAR REGISTRATIONS IN EUROPE FELL BY 7.9% IN 2017, WHILST SUV REGISTRATIONS REACHED A RECORD 4.56 MILLION UNITS

- Diesel car registrations fell by 7.9% to 6.76 million in 2017, representing just 43.7% of market share - the lowest for the segment in the last decade
- Gasoline car registrations benefited from the decline of diesel, growing by 760,000 units
- However, SUVs led growth with a record 4.56 million registrations in 2017, 19.5% higher than in 2016
En zet zich verder in 2018:



Wereldwijd is de dieselmarkt bij personenwagens aan het uitsterven, minder dan 14 miljoen nu of nog maar 17,4 %:


Laatst gewijzigd door Micele : 8 juni 2018 om 08:15.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2018, 11:27   #113
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Het is de verbanning van diesels uit enkele grootsteden dat gezorgd heeft voor verwarring en chaos.
Mensen weten het om den duur niet meer en dieselwagens krijg je steeds moeilijker verkocht aan zijn respectievelijk waarde.

Daar geraken lease maatschappijen zeer in de problemen want de restwaarde verkleint steeds meer.

Dus die promoten benzine wagens omdat ze de markt 2 stappen voor moeten blijven.

Maar met milieu heeft dat niks te maken.
Dan kan men beter diesels promoten.

Maar gekke bewindslui en dingen verbieden om dat ze populisme meer belangrijk vinden dan milieu op zichzelf.
Daar zit het probleem.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2018, 11:29   #114
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Maar het tij zal keren.
Kijk maar naar Japan.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2018, 13:07   #115
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Maar het tij zal keren.
Kijk maar naar Japan.
Wanneer milieu en co2 weer belangrijk gaat zijn.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2018, 13:56   #116
Voltian
Minister-President
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 5.544
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Het is de verbanning van diesels uit enkele grootsteden dat gezorgd heeft voor verwarring en chaos.
Mensen weten het om den duur niet meer en dieselwagens krijg je steeds moeilijker verkocht aan zijn respectievelijk waarde.

Daar geraken lease maatschappijen zeer in de problemen want de restwaarde verkleint steeds meer.

Dus die promoten benzine wagens omdat ze de markt 2 stappen voor moeten blijven.

Maar met milieu heeft dat niks te maken.
Dan kan men beter diesels promoten.

Maar gekke bewindslui en dingen verbieden om dat ze populisme meer belangrijk vinden dan milieu op zichzelf.
Daar zit het probleem.
Er is niks mis met oude vervuilende diesels te bannen. Dat houdt wel degelijk steek voor lokale luchtkwaliteit. En ja, Leasefirma's zien daar van af door waardeverlies op de 2e hands markt.

Ik vind dat ge gelijk hebt wat betreft de nieuw(st)e diesels, maar ook maar ook maar tot op zeker hoogte. Sommige van de nieuwste diesels zijn conform, de meeste niet. Ze stoten nog altijd meer Nox uit dan toegelaten.

Ik ben ook geen fan van een blanket dieselban, eerder toegangsrestricties voor wagens die bepaalde uitstootnormen (in real world omstandigheden) niet halen. Of dat nu diesels of benzines zijn, maakt niet uit
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2018, 17:06   #117
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.574
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Ik ben ook geen fan van een blanket dieselban, eerder toegangsrestricties voor wagens die bepaalde uitstootnormen (in real world omstandigheden) niet halen. Of dat nu diesels of benzines zijn, maakt niet uit
Idd de low emission zones bannen evenzo bepaalde oude benzines.

Maar de grote bleiters lijken blijkbaar de dieselrijders, die al jarenlang geprofiteerd hebben van (te) lage brandstofprijzen en bovenop ook nog soms ecopremies. Om medelijden van te krijgen.

Laatst gewijzigd door Micele : 8 juni 2018 om 17:07.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2018, 22:52   #118
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.221
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Indien men wetten maakt over de luchtkwaliteit moet me zich daar aan houden. En dat gaat ook door gepaste maatregelen te nemen.





Een rekenmachientje kost maar een paar euro, aandeel dieselwagen 72,5 % * 61% aandeel algemeen in de stad = 44 % is door de dieselpersonenwagen, vb Duitse steden. In verdieselt België ligt het aandeel dieselwagens veel hoger dan in D.

Anders schaft men die wetten maar af en laat men de mensen stikken in stikstofdioxide.

Of de dieselconstructeurs nemen hun verantwoordelijkheid.
Maarnee dat doen ze dus helemaal niet en zeggen fuck you, en dit al 20 jaar.

Dus zoek maar een zondebok. Maar ook een zondebok vinden gaat de NOx in de ademlucht NIET verminderen. (was ik vergeten)

Ik las onlangs dat de chemische industrie hun NOx uitstoot met 20% naar beneden gehaald heeft de laatste jaren.
Helaas hebben de autoconstructeurs dat gewoon teniet gedaan.

In andere landen laat men de dieselpersonenwagen nooit van de grond komen (< 3% aandeel wagenpark) , behalve in corrupt en sjoemelwerelddeel Europa. Proficiat.
Jarenlang heb je het altijd gehad over fijnstof.
En je hebt altijd betoogd dat het meest fijne stof het schadelijkst was, zonder ooit te willen inzien dat het meest fijne stof, dat op moleculaire basis, onverbrande koolwaterstoffen, vooral door benzinemotoren wordt uitgestoten.

En nu, plots, is dat fijnstof vergeten en gaat het ineens alleen maar over NO2.
Wat is het probleem met NO2?
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2018, 05:53   #119
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 35.726
Standaard

Let's face it:

De verbrandingsmotor is eigenlijk al terminaal.We moeten daarover niet speculeren,de Aziaten HEBBEN al een kritische massa van een paar procenten EV's-,en snel groeiend-.Strategische politiek-economische posities aangaande bepaalde materialen en produktiecapaciteiten worden al ingenomen...


Ook de indiviueel in bezit zijnde en uitgebate wagen voor personenvervoeer zal hoogstwaarschijnlijk niet blijven bestaan op de huidge schaal.Dat zal niet noodzakelijk in de eerste plaats een kwestie van wetgeving zijn,maar van PRAKTISCHE overwegingen.Ook hierin gaan de Chinezen ons al voor.We horen ganse dagen van "Uber
dit" en "Uber dat",maar in China zijn de top 3 dergelijke bedrijven,waar we amper van horen,elk al groter dan Uber.....En in samenwerking met de overheden van de tientallen-miljoenensteden waar ze opereren ,doende de verkeersknoop te ontwarren.In Europa aanvaarden we dat er al 40 jaar verkeersknoop is.In China kent men al zowat 20 jaar verkeersknoop in enkele sterke regio's,maar het zal daar geen 20 jaar meer duren....Hier hebben we "politici","specialisten" en "gepensioneerde ambtenaren",daar hebben ze ingenieurs en werkmensen... "go figure",zoals de Amerikanen zouden zeggen...



In een ander draadje hadden mede-forummers het al over de autofabrikanten die "andere diensten" aanbieden dan auto's bouwen.Wel,het bouwen en op de weg houden van "shared wagens" is in China al een snel groeiende business .De fundamentele sterkte ligt hem niet zozeer in de autos zelf,maar in het software- en communicatieplatform dat over de Chinese steden neergelaten wordt.Auto's worden daarin een soort "IP"-pakketjes ....en die kun je "aansturen",de dag komt daar snel nader dat "individueel" gedrag op de openbare weg niet meer getolereerd zal worden,maar omgekeerd er GEGARANDEERD zal worden dat je,gelijk wanneer,op een voorspelbaar tijdstip,ergens arriveert......

"diesel" is niet meer nodg op de huidge schaal en in dergelijke omstandigheden,en zelfs benzine lijkt niet echt meer te gaan passen in de wereldwijd "verstedelijkte" omgevingen.
__________________
Ik dank U om aandacht te schenken aan deze kwestie...

Laatst gewijzigd door kelt : 9 juni 2018 om 06:10.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2018, 07:25   #120
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.574
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
Jarenlang heb je het altijd gehad over fijnstof.
En je hebt altijd betoogd dat het meest fijne stof het schadelijkst was, zonder ooit te willen inzien dat het meest fijne stof, dat op moleculaire basis, onverbrande koolwaterstoffen, vooral door benzinemotoren wordt uitgestoten.

En nu, plots, is dat fijnstof vergeten en gaat het ineens alleen maar over NO2.
Wat is het probleem met NO2?
Waarom zou het fijnstof vergeten zijn? Waar staat dat?

De grote problemen zijn fijnstof én NO2.

Fijnstof kan men verminderen door roetfilters, zowel diesel die het giftifste fijnstof bevat, zowel bij benzines waar het fijnstof veel minder giftig is. Maar ook bij benzines pakt men het nu aan.

Lees eens een post over NOx zou ik zeggen.

Bvb van de Duitse milieu-overheid. Die hebben 9 antwoorden voor jou.

Laatst gewijzigd door Micele : 9 juni 2018 om 07:29.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be