![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.574
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 5 juni 2018 om 14:02. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
![]() Veel executives in de auto industrie zijn tegen EV's.
Ze worden letterlijk gedwongen door hun aandeelhouders en raad van bestuur om te electrificeren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
|
![]() Citaat:
Echter; Brussel en andere beleidsmakers zullen er niet bij stilgestaan hebben dat diesels nu al en in de toekomst vast en zeker properder zijn en nog meer zullen worden dan in hun huidig beleid. Zie Japan (waar je systematisch tracht aan voorbij te gaan) ! Als Japan diesels promoot voor schonere lucht dan is het onmogelijk om in Brussel het tegenovergestelde te claimen zonder serieus leugenachtig over te komen. Mensen lezen ook heus wel hoe het echt zit hoor. (heb er een draadje over gestart speciaal voor alle hypocrieten )
__________________
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 5 juni 2018 om 15:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Minister-President
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 5.544
|
![]() Citaat:
![]()
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.574
|
![]() https://forum.politics.be/showpost.p...0&postcount=32
Overheid stopt verkoop Audi A6 A7 diesel wegens bedrogssoftware. En roept 60.000 Audis terug Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Micele : 7 juni 2018 om 20:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 35.726
|
![]() Citaat:
.. Overigens scoren Fiats over het algemeen redelijke punten ,beter zelfs dan meer "prestigieuze" merken in,bvb,uitstootwaardes.Misschien wel sedert vrijwel geen Fiats meer in Italie vervaardigd worden.... ![]()
__________________
Ik dank U om aandacht te schenken aan deze kwestie... Laatst gewijzigd door kelt : 8 juni 2018 om 06:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
|
![]() Het zijn enerzijds de auto industrie die ervoor gezorgd hebben dat diesel nu in het banhoekje zit. Door te sjoemelen om zichzelf zodoende te verrijken.
Anderzijds zijn het nu de overheden die geld geroken hebben en daarom moet diesel nu verdwijnen. En wie is daar allemaal het slachtoffer van? De gewone man. |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 78.003
|
![]() Citaat:
Waarschijnlijk gaan ze achter 10 jaar smeken om terug diesels op de markt te brengen. Hopelijk is het dan niet te laat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.574
|
![]() Kankerdiesels hebben geen bestaansreden meer, beetje zoals asbest.
Europa is het enige werelddeel dat de maffiosi uithing en malafide economische redenen de voorkeur gaf op gezondheid: https://forum.politics.be/showthread.php?t=243746 Bovendien drogreden CO2, want studies becijferen al jaren dat de moderne benzine minder CO2 uitstoot tijdens zijn levenscyclus. Dieselspersonenwagens worden verwaarloosbaar op de wereldmarkt: cijfers JATO... Laatst gewijzigd door Micele : 8 juni 2018 om 07:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Banneling
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
|
![]() Domme kloten die in paniek hun diesel ruilden voor een benzine verdienen niet beter dan in de zak gezet te worden door de overheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.574
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.574
|
![]() Duidelijke cijfers dat de markt totaal aan het kippen is, ook in Europa, op 1 jaar 8 % minder diesels ingeschreven tov 11% meer benzines:
European car registrations up by 3.1% in 2017 thanks to small and midsize market and Italy. Growth was possible despite the 8% drop posted by diesel cars ![]() uit Citaat:
Wereldwijd is de dieselmarkt bij personenwagens aan het uitsterven, minder dan 14 miljoen nu of nog maar 17,4 %: ![]() Laatst gewijzigd door Micele : 8 juni 2018 om 08:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
|
![]() Het is de verbanning van diesels uit enkele grootsteden dat gezorgd heeft voor verwarring en chaos.
Mensen weten het om den duur niet meer en dieselwagens krijg je steeds moeilijker verkocht aan zijn respectievelijk waarde. Daar geraken lease maatschappijen zeer in de problemen want de restwaarde verkleint steeds meer. Dus die promoten benzine wagens omdat ze de markt 2 stappen voor moeten blijven. Maar met milieu heeft dat niks te maken. Dan kan men beter diesels promoten. Maar gekke bewindslui en dingen verbieden om dat ze populisme meer belangrijk vinden dan milieu op zichzelf. Daar zit het probleem.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
|
![]() Maar het tij zal keren.
Kijk maar naar Japan.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Banneling
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Minister-President
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 5.544
|
![]() Citaat:
Ik vind dat ge gelijk hebt wat betreft de nieuw(st)e diesels, maar ook maar ook maar tot op zeker hoogte. Sommige van de nieuwste diesels zijn conform, de meeste niet. Ze stoten nog altijd meer Nox uit dan toegelaten. Ik ben ook geen fan van een blanket dieselban, eerder toegangsrestricties voor wagens die bepaalde uitstootnormen (in real world omstandigheden) niet halen. Of dat nu diesels of benzines zijn, maakt niet uit
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.574
|
![]() Citaat:
Maar de grote bleiters lijken blijkbaar de dieselrijders, die al jarenlang geprofiteerd hebben van (te) lage brandstofprijzen en bovenop ook nog soms ecopremies. Om medelijden van te krijgen. ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Micele : 8 juni 2018 om 17:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Minister
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.221
|
![]() Citaat:
En je hebt altijd betoogd dat het meest fijne stof het schadelijkst was, zonder ooit te willen inzien dat het meest fijne stof, dat op moleculaire basis, onverbrande koolwaterstoffen, vooral door benzinemotoren wordt uitgestoten. En nu, plots, is dat fijnstof vergeten en gaat het ineens alleen maar over NO2. Wat is het probleem met NO2? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 35.726
|
![]() Let's face it:
De verbrandingsmotor is eigenlijk al terminaal.We moeten daarover niet speculeren,de Aziaten HEBBEN al een kritische massa van een paar procenten EV's-,en snel groeiend-.Strategische politiek-economische posities aangaande bepaalde materialen en produktiecapaciteiten worden al ingenomen... Ook de indiviueel in bezit zijnde en uitgebate wagen voor personenvervoeer zal hoogstwaarschijnlijk niet blijven bestaan op de huidge schaal.Dat zal niet noodzakelijk in de eerste plaats een kwestie van wetgeving zijn,maar van PRAKTISCHE overwegingen.Ook hierin gaan de Chinezen ons al voor.We horen ganse dagen van "Uber dit" en "Uber dat",maar in China zijn de top 3 dergelijke bedrijven,waar we amper van horen,elk al groter dan Uber.....En in samenwerking met de overheden van de tientallen-miljoenensteden waar ze opereren ,doende de verkeersknoop te ontwarren.In Europa aanvaarden we dat er al 40 jaar verkeersknoop is.In China kent men al zowat 20 jaar verkeersknoop in enkele sterke regio's,maar het zal daar geen 20 jaar meer duren....Hier hebben we "politici","specialisten" en "gepensioneerde ambtenaren",daar hebben ze ingenieurs en werkmensen... "go figure",zoals de Amerikanen zouden zeggen... ![]() In een ander draadje hadden mede-forummers het al over de autofabrikanten die "andere diensten" aanbieden dan auto's bouwen.Wel,het bouwen en op de weg houden van "shared wagens" is in China al een snel groeiende business .De fundamentele sterkte ligt hem niet zozeer in de autos zelf,maar in het software- en communicatieplatform dat over de Chinese steden neergelaten wordt.Auto's worden daarin een soort "IP"-pakketjes ....en die kun je "aansturen",de dag komt daar snel nader dat "individueel" gedrag op de openbare weg niet meer getolereerd zal worden,maar omgekeerd er GEGARANDEERD zal worden dat je,gelijk wanneer,op een voorspelbaar tijdstip,ergens arriveert...... "diesel" is niet meer nodg op de huidge schaal en in dergelijke omstandigheden,en zelfs benzine lijkt niet echt meer te gaan passen in de wereldwijd "verstedelijkte" omgevingen.
__________________
Ik dank U om aandacht te schenken aan deze kwestie... Laatst gewijzigd door kelt : 9 juni 2018 om 06:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.574
|
![]() Citaat:
De grote problemen zijn fijnstof én NO2. Fijnstof kan men verminderen door roetfilters, zowel diesel die het giftifste fijnstof bevat, zowel bij benzines waar het fijnstof veel minder giftig is. Maar ook bij benzines pakt men het nu aan. Lees eens een post over NOx zou ik zeggen. Bvb van de Duitse milieu-overheid. Die hebben 9 antwoorden voor jou. Laatst gewijzigd door Micele : 9 juni 2018 om 07:29. |
|
![]() |
![]() |