Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 juni 2018, 09:49   #101
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ken je de 11de luchtmobiele brigade van het Nederlands leger?

Misschien eens opzoeken.

Neen, en dat interesseert mij ook niet. Het gaat hier niet over het Nederlands leger, maar over een utopisch Europees leger waar 28 verschillende talen worden gesproken. En nog iets, de ingesteldheid van zo'n militair collectief : een militair wordt geacht bereid te zijn om te sterven voor "zijn land".
Daarom zou er dus eerst een "Europees gevoel" moeten zijn, een Europese identiteit, en die is er niet, zomin dat er een Belgisch gevoel zou zijn.
Behalve dan om de twee jaar tijdens een voetbaltornooi, en aangestuurd door enkele brouwerijen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 11 juni 2018 om 09:49.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2018, 09:51   #102
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Grappig. Jarenlang wordt er hier getoeterd dat peilingen onzin zijn. Tot er een peiling is op basis waarvan het lastig zou kunnen worden een federale regering te vormen.
eigenlijk heeft niemand nog een federale regering nodig.

Citaat:
Oud 11 juni 2018, 09:51   #103
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Neen, en dat interesseert mij ook niet. Het gaat hier niet over het Nederlands leger, maar over een utopisch Europees leger waar 28 verschillende talen worden gesproken. En nog iets, de ingesteldheid van zo'n militair collectief : een militair wordt geacht bereid te zijn om te sterven voor "zijn land".
Daarom zou er dus eerst een "Europees gevoel" moeten zijn, een Europese identiteit, en die is er niet, zomin dat er een Belgisch gevoel zou zijn.
Behalve dan om de twee jaar tijdens een voetbaltornooi, en aangestuurd door enkele brouwerijen.
Erasmus krijgt bij elk meerjarenplan een verdubbeling van fondsen. Misschien leeft er bij de jeugd al veel meer een Europees gevoel ?

Boycot BYD, MG, RAM, Dodge!

Breng het kolenwoud terug.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2018, 09:52   #104
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Erasmus krijgt bij elk meerjarenplan een verdubbeling van fondsen. Misschien leeft er bij de jeugd al veel meer een Europees gevoel ?
Gaan sterven op het slagveld is misschien niet te vergelijken met een half jaar betaalde vakantie he
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2018, 09:54   #105
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik heb weet van één keer:het communautaire zou van tafel verdwijnen.

De zak schoof heeft echter net beloofd dat hij zijn laptop zal bakken en opvreten als het communautaire NIET op tafel komt. Liefst met de huidige coalitie, maar desnoods met de Di Rupo erbij.....op voorwaarde dat de N-VA genoeg stemmen haalt.
Zo is het toch, Schoof?

De Schoof mag alvast de pan op het vuur zetten want door er Di Rupo bij te betrekken geeft hij al toe dat zijn partij NIET voldoende stemmen zal halen. Dus ook geen communautaire eisen zal kunnen stellen.
Als zowel de MR als de PS in de volgende regering zitten kan de N-VA haar communautaire eisen nog dieper begraven dan onder deze regering.

Niet één N-VA-er gaat dieper in op het artikel van Jan Segers, maar de man heeft gelijk. Als het scenario zich aandient dat hij beschrijft is het enige juiste dat de N-VA kan doen,dat ze NIET meewerkt aan de vorming van een federale regering. De opdracht van de N-VA is: haar eerste programmapunt verwezenlijken. Die kans gaat de N-VA waarschijnlijk krijgen na de volgende verkiezingen. Een regering vormen zonder de N-VA zal immers zo goed als, of compleet onmogelijk zijn. En met de N-VA evenmin. Behalve als de N-VA opnieuw haar Vlaams-nationalistische kiezers bedriegt en opnieuw onvoorwaardelijk in eender welke regering stapt.
De N-VA mag zich niet in doeken laten doen door beloften die niets om het lijf hebben en die nog minder zullen opleveren.
BLOKKEREN, dat is wat de N-VA hoort te doen!
weinig dingen zijn grappiger dan een passionaria te horen zeggen dat een partij zijn eigen mensen hun lot (regeringsdeelname) moet op de kapblok leggen om wat eisen te stellen die zeker een njet als antwoord krijgen van alle anderen en hen naar de oppositie zal catapulteren.

BDW zal niemand bedriegen : hij zal -opnieuw- op een partijcongres akkoord vragen om in 2019 deel uit te maken van de nieuwe federale regering zonder communautair programma. En hij zal opnieuw met de vingers in de neus een megascore van "ja's" krijgen. Een paar ouwe kniesoren in de zaal zullen zuur kijken, en wat memmen over artikel 1 en zo.
De rest zal aan het feesten slagen.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2018, 09:56   #106
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Gaan sterven op het slagveld is misschien niet te vergelijken met een half jaar betaalde vakantie he
Ik weet dat zo nog niet. Hoeveel Belgische militairen zijn er de laatste jaren nog gestorven op buitenlandse missies ? Op de lijstjes met gevaarlijke beroepen de laatste jaren komen militairen niet eens meer voor. Bus- en treinchauffeurs en kuisman/vrouwen zijn gevaarlijkere beroepen dan politie en militairen zijn uit de top 5 verdwenen

Boycot BYD, MG, RAM, Dodge!

Breng het kolenwoud terug.

Laatst gewijzigd door Vlad : 11 juni 2018 om 09:58.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2018, 09:57   #107
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Zeusje, Vlaanderen hoeft niet eens te dreigen met onafhankelijkheid om "WalloBrux" in de gordijnen te jagen. Het volstaat om op de pedaal voor een consequent confederaal België te drukken en het loopt de Belgisch francofone partijen reeds dun uit de broek. En het confederalistisch scenario is een heel stuk realistischer dan dat van volledige onafhankelijkheid waaromtrent jij, Panda "et les autres" zo graag rond zitten te trollen.
Aha ! eindelijk eens een n-va adept die toegeeft dat onafhankelijkheid (artikel 1) eigenlijk zever is. Want anders is het toch echt niet meer te begrijpen dat je zegt dat wij 'trollen' als we n-va voor haar eigen tekst plaatsen.
Oud 11 juni 2018, 10:08   #108
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Wat mogen we verwachten? Een gewapende mars op Natieplein 2 na een studio-100 opvoering van K3 en het Ijsprinsesje?

Met Max van dietschland als dirigent en witte kaproen als souffleur vanuit de orkestbak.
Oud 11 juni 2018, 10:14   #109
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Je vergeet, vanzelfsprekend, de ontelbare apparatsjiks die zich al 185 jaar volvraten, en nog steeds volvreten aan de ruif. Maar die zwijnen lopen in jouw ogen, uiteraard, geen gevaar.
Nu is dat gewoon 1 happy family geworden, en n-va zwijnt lekker mee. Die gaan heus de trog en de ruif niet vrijwillig voorbijgaan hoor.

Erst das fressen und dann die moral.
Oud 11 juni 2018, 10:15   #110
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Zijn de lidstaten van een confederatie dan geen volledig onafhankelijke staten?
In de science fiction versie van sommige n-va'ers blijkbaar niet...
Oud 11 juni 2018, 10:17   #111
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Dus omdat MR en De PS volgens u allang terug "on speaking terms" zijn is België gered?

Daarom schreef dit haatjournaille vorige week dit stuk ook zeker? Omdat ze er gerust in zijn...
Sinds wanneer bepaalt een editorialist van een blad de politieke keuze's van partijen ?
Oud 11 juni 2018, 10:19   #112
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Klopt helemaal, maar ik vond dat het artikel van azijn Eric erbij hoorde, al was het maar om te illustreren hoe de CD&V denkt over de N-VA. Zure Eric is misschien wel de enige die er openlijk voor uitkomt.
Het interessantste aan die zeiker zijn repetitief gezaag is dat hij deze keer duidelijk een eindconclusie maakt : hij komt niet meer op en gaat op pensioen.
Oud 11 juni 2018, 10:45   #113
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, en dat interesseert mij ook niet. Het gaat hier niet over het Nederlands leger, maar over een utopisch Europees leger waar 28 verschillende talen worden gesproken.
"het past niet in mijn kraam, en zou ertoe kunnen leiden dat ik mijn eigen standpunten in vraag stel, dus interesseert het mij niet".
Oud 11 juni 2018, 10:47   #114
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Ik weet dat zo nog niet. Hoeveel Belgische militairen zijn er de laatste jaren nog gestorven op buitenlandse missies ?
Je kan dan ook moeilijk van een "landsverdediging" spreken, he.
Als het gewoon een club is van functionarissen waarvan de meesten tijdens gans hun carriere geen schot zullen lossen, dan is een Europees "leger" best mogelijk natuurlijk.
Oud 11 juni 2018, 10:48   #115
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
"het past niet in mijn kraam, en zou ertoe kunnen leiden dat ik mijn eigen standpunten in vraag stel, dus interesseert het mij niet".
je had natuurlijk ook inhoudelijk kunnen reageren, door mijn bericht volledig te quoten bijvoorbeeld.

Citaat:

Laatst gewijzigd door Zipper : 11 juni 2018 om 10:49.
Oud 11 juni 2018, 10:49   #116
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is dan oftewel het startschot voor de EUSSR, oftewel wil dat zeggen dat er geen echte "landsverdediging" meer is ; of nog erger, dat het een EUSSR is zonder landsverdediging, wat het meest waarschijnlijke pad zal zijn.

Immers, om een echte landsverdediging te hebben, ttz, een machine die grote hoeveelheden mensen kan dwingen om ergens gaan te creperen om de grillen van een aantal machtshebbers waar te maken, moet je dus genoeg dwingelandij aan de dag kunnen leggen om snel, zonder tegenpruttelen, en efficient mensen de dood in te jagen op bevel. Ik zie inderdaad een Poolse generaal al een Franse divisie naar de slachtbank sturen, en die die tegenpruttelen, voor het vuurpeleton plaatsen wegens desertie.

Oftewel doe je dat allemaal met gepalaver en consensus, en tegen dat er een soldaat een schot moet lossen, is de oorlog die je wilde voeren allang voorbij.
Ge zijt blijkbaar een detail vergeten. De meeste Europese legers zijn vandaag samengesteld uit beroepsoldaten, die betaald worden om te gaan vechten.

Europeanen worden vandaag niet meer verplicht om als kannonnenvlees te gaan vechten. Wie het bevel ook moge voeren.
Oud 11 juni 2018, 10:50   #117
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
je had natuurlijk ook inhoudelijk kunnen reageren, door mijn bericht volledig te quoten bijvoorbeeld.
Waarom? Het interesseert jou toch niet...
Oud 11 juni 2018, 10:50   #118
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ge zijt blijkbaar een detail vergeten. De meeste Europese legers zijn vandaag samengesteld uit beroepsoldaten, die betaald worden om te gaan vechten.

Europeanen worden vandaag niet meer verplicht om als kannonnenvlees te gaan vechten. Wie het bevel ook moge voeren.
het zou wel interessant zijn als soldaten de bevelen verstaan.

Citaat:
Oud 11 juni 2018, 10:52   #119
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom? Het interesseert jou toch niet...
waarom zou een Nederlandse "brigade" mij moeten interesseren, het gaat hier immers over uw utopisch Europees leger.

Citaat:
Oud 11 juni 2018, 10:52   #120
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hier in Frankrijk gaan stemmen op om de in de koelkast geplaatste legerdienst terug in gang te zetten. Op een paar ijzervreters na, willen beroepssoldaten vooral een pree. Als het serieus wordt gaat die pree bijlange niet meer aantrekkelijk zijn. Als het natuurlijk gewoon maar een paar "missies" doen is, is het plezant. Maar dat kunt ge geen leger noemen. Als het zoiets is als wat oorlogen zoals in Irak uitvechten is, denk ik dat een roepingscrisis zal zijn.

Stel dat de EU politiek er zou in bestaan om de Russen op hun bakkes gaan te kloppen, denkt ge dat ge veel volk gaat vinden die dat voor een paar duizend Euro wil gaan doen ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 11 juni 2018 om 10:54.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be