![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Parlementslid
|
![]() De laatste jaren zijn in veel fabrieken de techniekers eigenlijk polyvalente arbeiders geworden. Dus mee aan de band staan en als de band om welke reden dan ook stil valt proberen terug de band te starten. En bij verpakkingslijnen ed. de ombouws naar andere formaten doen. Meestal draaien die in een ploegensysteem en kan je zo op een forum diegenen er uit halen wanneer ze de vroege of late ploeg hebben
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() IK ben van mening dat, gezien uw naam in het onderschrift, jij er ene bent van 70 tot 80 jaar die al gans zijn leven met oogkleppen zijn eigen wereld onder de kerktoren als representatief voor iedereen beschouwt. Kom eens uit uw hut in de duinen en kijk wat er gebeurt en leeft in België/Vlaanderen/Europa/de wereld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar om u even van antwoord te dienen. Ik hoop van ganser harte dat u nooit zal moeten rekenen op de kunde of hulp van een verpleegster of bejaardenhelpster die niet Vlaams is. Dat de dag dat u kaka heeft gedaan in uw pamper een halve dag zal willen wachten op een vlaamse verpleegster ipv geholpen te worden door een Filipijnse verpleegster. Ik mag veronderstellen dat de dag dat u op de stoep ligt met een acute hartaanval dan ook het lef zal hebben om aan een eventuele allochtone spoeddokter te zeggen dat u weigert door hem te worden geholpen en nog liever gewoon doodgaat.Zeg hem dan ook, als u nog genoeg adem hebt , ![]() Ik ken uw soort. Op dat moment ga jij het hardste bleiten. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 7 juni 2018 om 15:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iemand die beweert alles te haten wat niet Vlaams is heeft een probleem. In zekere zin is dat precies hetzelfde probleem als dit van de radicale moslim. In zekere zin hebben ze heel veel met elkaar gemeen het zijn als het ware geestgenoten. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 7 juni 2018 om 16:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is Chinees dan een scheldwoord?
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Norbert |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Ik ben, in de jaren '70 van de vorige eeuw, nog zeeman geweest. Ik herinner mij nog dat wij, vóór wij door het toen pas heropende Suezkanaal gingen varen, een Egyptische dokter aan boord kwam om ons een spuitje te geven tegen de cholera! Moest Profiteur in mijn plaats geweest zijn, zou hij dat spuitje dan misschien geweigerd hebben? Die Egyptische dokter heeft misschien wel mijn leven gered! Norbert |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Parlementslid
|
![]() Serieuze bende groene rakkers en wereldvreemde hippies hier
![]() ![]() Als ik volgens jullie een probleem heb dan is het vooral jullie probleem. Hier in de straat is er niemand die zit te wachten tot een allochtoon er komt wonen. Ik ben hier op dat vlak nog een van de braafste mensen. Maar kom binnen enkele jaren niet zagen als je ook vluchteling mag gaan spelen. Ofwel je tot de Islam bekeren en slaaf van de allochtonen worden ofwel je koffer pakken en uit eigen land verkassen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() En hij kent mijn soort ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 8 juni 2018 om 14:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 8 juni 2018 om 15:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paljassen,apenkostuums,Calvo,de oude schooldirekteur,gepensionneerden,leerkrachten, iedereen moet er nu al aan geloven ![]() Mijn vraag was nochtans simpel en duidelijk: Gaat u indien uw leven op het spel staat die allochtone spoeddokter wandelen sturen of zijn hulp aanvaarden ? Gaat U als uw leven op het spel staat consequent zijn en hetzelfde doen als met de man die uw meter kwam opnemen ? Laatst gewijzigd door fred vanhove : 8 juni 2018 om 15:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Parlementslid
|
![]() Antwoord eerste vraag: zoals iedereen zal ik de hulp aanvaarden. Logisch niet? Maar ik zal hem nadien niet bedanken! Als hij een dank u of een hand verwacht dan zal hij lang mogen wachten. Eigenlijk wist iedereen al het antwoord. Hetzelfde als zou u een orgaan van een vluchteling aanvaarden als het uw leven kan redden? Natuurlijk want je eigen leven is altijd meer waard dan dat van iemand anders.
Antwoord vraag 2: wat heeft mijn leven te maken met iemand die een meterstand komt opnemen? Maar ik zal een andere vraag stellen: ben ik verplicht om een allochtoon binnen te laten in mijn eigen woning? Enkel politie en dan nog met een bevel. Dus geef mij 1 reden waarom ik die allochtoon wel had moeten binnen laten? Als ik mij er niet goed bij voel dan moet ik een persoon toch niet zomaar toegang verstrekken? |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Parlementslid
|
![]() Is toch mijn keuze of niet? Ik ben tegen allochtonen en die komen dan ook niet in mijn eigen huis binnen. Ik zal die zelf ook nooit met eender wat helpen of er een positief woord over zeggen. Vrije meningsuiting noemen ze dat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar geen probleem als U zich op dat ogenblik beter voelt om niet te worden gereanimeerd als u naast uw tafel ligt met een hartaanval kan niemand U tegen houden om de spoeddiensten met een allochtone dokter of verpleegster de toegang te weigeren. De kans bestaat er toch ook in dat die slechte bedoelingen hebben ? Niks op tegen. Dat noemt men consequent zijn. We nemen er akte van en zullen zien hoe U op het moment zelf zal reageren. Persoonlijk denk ik al een beetje te weten hoe u zal reageren ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 11 juni 2018 om 12:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Parlementslid
|
![]() Leren lezen Mijnheer de gepensioneerde leraar. Als het voor mij positief is dan zal ik het aanvaarden. Is toch logisch als je je eigen leven ermee kan redden. Maar hij of zij moet achteraf geen dank u verwachten. Op zo een moment verwacht ik dat hij of zijn zijn werk doet. Dat een spoeddokter uw leven thuis komt redden is iets heel anders dan een allochtoon die binnen wilt komen om een meterstand op te nemen. Het eerste is voor je eigen leven en het tweede is ... Ja wat eigenlijk? Een allochtoon die door het excuus van meteropname binnen geraakt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een allochtoon is toch een allochtoon ? Als u dan toch zo vasthoudt aan uw principes dan zou ik ook de eventuele allochtone spoedarts niet binnen laten. Niemand houdt U tegen om met uw laatste adem te roepen wat U wil tegen die dokter. Vrije uiting van mening. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 11 juni 2018 om 12:47. |
|
![]() |
![]() |