Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 juni 2018, 14:30   #41
Profiteur
Parlementslid

Standaard

De laatste jaren zijn in veel fabrieken de techniekers eigenlijk polyvalente arbeiders geworden. Dus mee aan de band staan en als de band om welke reden dan ook stil valt proberen terug de band te starten. En bij verpakkingslijnen ed. de ombouws naar andere formaten doen. Meestal draaien die in een ploegensysteem en kan je zo op een forum diegenen er uit halen wanneer ze de vroege of late ploeg hebben
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2018, 15:02   #42
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strandkruier Bekijk bericht
Ik ben van mening dat gij nog niets ondervonden hebt in uw leven. Zo ken ik er nog! Als er in hun kop iets begint te draaien dan stopt het niet! Vroeger hadden we ook van die mensen die in hekserij geloofden.

Norbert
IK ben van mening dat, gezien uw naam in het onderschrift, jij er ene bent van 70 tot 80 jaar die al gans zijn leven met oogkleppen zijn eigen wereld onder de kerktoren als representatief voor iedereen beschouwt. Kom eens uit uw hut in de duinen en kijk wat er gebeurt en leeft in België/Vlaanderen/Europa/de wereld.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2018, 15:24   #43
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Om de zoveel jaar MOETEN ze zelf de meterstand komen opnemen. Dat is een wettelijke verplichting. Staan ze voor je deur en je bent niet thuis dan krijg je een schrijven om een afspraak te maken. En wie spreekt er over een racistische brief? Ik schreef een boze brief om mijn ongenoegen te uiten en dat ik wantrouwig was tegenover een man van vreemde origine die zich niet kon legitimeren (ook niet gevraagd maar dat was het geldig excuus om de brief te kunnen schrijven). Dat u mijn verhalen als dikke prut bekijkt is uw probleem. Ik denk dat je eerder zelf geestelijke problemen hebt. Of geen leven? 70 jarige gepensioneerde of 16 jarige puber?

En waarom ik een allochtoon niet binnen laat : dit is bij mijn weten nog geen verplichting. En ik ben racist en haat alles wat niet Vlaams is. Of mag dat ook al niet meer? In mijn eigen huis ben ik nog steeds baas en niet de allochtonen.
Ik noem dat geen excuus maar een platvloerse leugen wat je kan omschrijven als valsheid in geschrifte.

Maar om u even van antwoord te dienen. Ik hoop van ganser harte dat u nooit zal moeten rekenen op de kunde of hulp van een verpleegster of bejaardenhelpster die niet Vlaams is. Dat de dag dat u kaka heeft gedaan in uw pamper een halve dag zal willen wachten op een vlaamse verpleegster ipv geholpen te worden door een Filipijnse verpleegster.

Ik mag veronderstellen dat de dag dat u op de stoep ligt met een acute hartaanval dan ook het lef zal hebben om aan een eventuele allochtone spoeddokter te zeggen dat u weigert door hem te worden geholpen en nog liever gewoon doodgaat.Zeg hem dan ook, als u nog genoeg adem hebt ,dat U hem haat.
Ik ken uw soort. Op dat moment ga jij het hardste bleiten.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 7 juni 2018 om 15:34.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2018, 15:32   #44
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik noem dat geen excuus maar een platvloerse leugen wat je kan omschrijven als valsheid in geschrifte.

Maar om u even van antwoord te dienen. Ik hoop van ganser harte dat u nooit zal moeten rekenen op de kunde of hulp van een verpleegster of bejaardenhelpster die niet Vlaams is. Dat de dag dat u kaka heeft gedaan in uw pamper een halve dag zal willen wachten op een vlaamse verpleegster ipv geholpen te worden door een Filipijnse verpleegster.

Ik mag veronderstellen dat de dag dat u op de stoep ligt met een acute hartaanval dan ook het lef zal hebben om aan een eventuele allochtone spoeddokter te zeggen dat u weigert door hem te worden geholpen en nog liever gewoon doodgaat.Zeg hem dan ook, als u nog genoeg adem hebt ,dat U hem haat.
Well said!! Ja ik ken die soort ook, er woont er zo een onder mij. Geen moment laat die voorbijgaan om mij al honend 'Chinees' te noemen wanneer ie me toevallig tegenkomt in de gang, bij de brievenbus, op straat....
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2018, 15:37   #45
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Well said!! Ja ik ken die soort ook, er woont er zo een onder mij. Geen moment laat die voorbijgaan om mij al honend 'Chinees' te noemen wanneer ie me toevallig tegenkomt in de gang, bij de brievenbus, op straat....
Er zijn nu eenmaal mensen die alles en iedereen haten. In feite haten ze zelfs zichzelf. Ze zitten gewoon slecht in hun vel.
Iemand die beweert alles te haten wat niet Vlaams is heeft een probleem. In zekere zin is dat precies hetzelfde probleem als dit van de radicale moslim. In zekere zin hebben ze heel veel met elkaar gemeen het zijn als het ware geestgenoten.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 7 juni 2018 om 16:04.
Oud 7 juni 2018, 15:45   #46
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Is Chinees dan een scheldwoord?
Oud 7 juni 2018, 16:16   #47
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Is Chinees dan een scheldwoord?
Misschien voor een Koreaanse?
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2018, 16:27   #48
Strandkruier
Schepen

Standaard

Citaat:
En waarom ik een allochtoon niet binnen laat : dit is bij mijn weten nog geen verplichting. En ik ben racist en haat alles wat niet Vlaams is. Of mag dat ook al niet meer? In mijn eigen huis ben ik nog steeds baas en niet de allochtonen.
Ik heb al zo dikwijls 'n allochtoon in mijn huis gehad en ik heb daarvan nog van geen ene geweten dat hij/zij baas kwam spelen in mijn huis. Gij ziet ze vliegen, neem ik aan? Ik heb zo'n gevoel als dat gij ergens toch met 'n serieus complex zit!..

Norbert
Strandkruier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2018, 16:45   #49
Strandkruier
Schepen

Standaard

Citaat:

I
k ben, in de jaren '70 van de vorige eeuw, nog zeeman geweest. Ik herinner mij nog dat wij, vóór wij door het toen pas heropende Suezkanaal gingen varen, een Egyptische dokter aan boord kwam om ons een spuitje te geven tegen de cholera! Moest Profiteur in mijn plaats geweest zijn, zou hij dat spuitje dan misschien geweigerd hebben? Die Egyptische dokter heeft misschien wel mijn leven gered!

Norbert
Strandkruier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2018, 12:36   #50
Profiteur
Parlementslid

Standaard

Serieuze bende groene rakkers en wereldvreemde hippies hier Nu snap ik waarom Groen en partijen als PVDA nog stemmen kunnen binnen halen. Ze zitten allemaal hier

Als ik volgens jullie een probleem heb dan is het vooral jullie probleem. Hier in de straat is er niemand die zit te wachten tot een allochtoon er komt wonen. Ik ben hier op dat vlak nog een van de braafste mensen. Maar kom binnen enkele jaren niet zagen als je ook vluchteling mag gaan spelen. Ofwel je tot de Islam bekeren en slaaf van de allochtonen worden ofwel je koffer pakken en uit eigen land verkassen.
Oud 8 juni 2018, 12:41   #51
Profiteur
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ik noem dat geen excuus maar een platvloerse leugen wat je kan omschrijven als valsheid in geschrifte ... Ik ken uw soort. Op dat moment ga jij het hardste bleiten.
Maar het heeft wel gewerkt en trouwens liegt niet ELKE allochtoon enkel voor zijn voordeel. Wat zij mogen mag ik ook

En hij kent mijn soort JA Calvo ik zal je maar geloven. Man man hoe werkt die blokkeerlijst hier. Precies Mijnheer de directeur van in de jaren '70. Die dacht ook het warm water uitgevonden te hebben maar was gewoon de zoveelste paljas in een apenkostuum. Of ben je een gepensioneerde leerkracht? Dan snap ik uw frustraties en uw depressief leven wel
Oud 8 juni 2018, 14:38   #52
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar het heeft wel gewerkt en trouwens liegt niet ELKE allochtoon enkel voor zijn voordeel. Wat zij mogen mag ik ook

En hij kent mijn soort JA Calvo ik zal je maar geloven. Man man hoe werkt die blokkeerlijst hier. Precies Mijnheer de directeur van in de jaren '70. Die dacht ook het warm water uitgevonden te hebben maar was gewoon de zoveelste paljas in een apenkostuum. Of ben je een gepensioneerde leerkracht? Dan snap ik uw frustraties en uw depressief leven wel
.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 8 juni 2018 om 14:56.
Oud 8 juni 2018, 14:41   #53
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Serieuze bende groene rakkers en wereldvreemde hippies hier Nu snap ik waarom Groen en partijen als PVDA nog stemmen kunnen binnen halen. Ze zitten allemaal hier

Als ik volgens jullie een probleem heb dan is het vooral jullie probleem. Hier in de straat is er niemand die zit te wachten tot een allochtoon er komt wonen. Ik ben hier op dat vlak nog een van de braafste mensen. Maar kom binnen enkele jaren niet zagen als je ook vluchteling mag gaan spelen. Ofwel je tot de Islam bekeren en slaaf van de allochtonen worden ofwel je koffer pakken en uit eigen land verkassen.
Ik denk dat U zich in het openbaar wel degelijk voordoet als een brave mens. Te lezen naar hetgeen U hier schrijft ben ik daar niet direct van overtuigd.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 8 juni 2018 om 15:07.
Oud 8 juni 2018, 14:55   #54
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

U slaat alleen maar wild in het rond zonder enig argument naar voor te brengen. Uw lontje lijkt heel kort te zijn. Is uw plaats wel op een algemeen politiek forum waar er andere meningen zijn dan de uwe ?

Paljassen,apenkostuums,Calvo,de oude schooldirekteur,gepensionneerden,leerkrachten, iedereen moet er nu al aan geloven

Mijn vraag was nochtans simpel en duidelijk:

Gaat u indien uw leven op het spel staat die allochtone spoeddokter wandelen sturen of zijn hulp aanvaarden ?
Gaat U als uw leven op het spel staat consequent zijn en hetzelfde doen als met de man die uw meter kwam opnemen ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 8 juni 2018 om 15:03.
Oud 11 juni 2018, 10:47   #55
Profiteur
Parlementslid

Standaard

Antwoord eerste vraag: zoals iedereen zal ik de hulp aanvaarden. Logisch niet? Maar ik zal hem nadien niet bedanken! Als hij een dank u of een hand verwacht dan zal hij lang mogen wachten. Eigenlijk wist iedereen al het antwoord. Hetzelfde als zou u een orgaan van een vluchteling aanvaarden als het uw leven kan redden? Natuurlijk want je eigen leven is altijd meer waard dan dat van iemand anders.

Antwoord vraag 2: wat heeft mijn leven te maken met iemand die een meterstand komt opnemen? Maar ik zal een andere vraag stellen: ben ik verplicht om een allochtoon binnen te laten in mijn eigen woning? Enkel politie en dan nog met een bevel. Dus geef mij 1 reden waarom ik die allochtoon wel had moeten binnen laten? Als ik mij er niet goed bij voel dan moet ik een persoon toch niet zomaar toegang verstrekken?
Oud 11 juni 2018, 12:11   #56
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Antwoord eerste vraag: zoals iedereen zal ik de hulp aanvaarden. Logisch niet? Maar ik zal hem nadien niet bedanken! Als hij een dank u of een hand verwacht dan zal hij lang mogen wachten. Eigenlijk wist iedereen al het antwoord. Hetzelfde als zou u een orgaan van een vluchteling aanvaarden als het uw leven kan redden? Natuurlijk want je eigen leven is altijd meer waard dan dat van iemand anders.

Antwoord vraag 2: wat heeft mijn leven te maken met iemand die een meterstand komt opnemen? Maar ik zal een andere vraag stellen: ben ik verplicht om een allochtoon binnen te laten in mijn eigen woning? Enkel politie en dan nog met een bevel. Dus geef mij 1 reden waarom ik die allochtoon wel had moeten binnen laten? Als ik mij er niet goed bij voel dan moet ik een persoon toch niet zomaar toegang verstrekken?
Wel erg zielig en beperkt in je denken dan? Iemand niet binnen laten omdat hij of zij allochtoon is? Hoe bekrompen kan je denken zijn zeg...
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2018, 12:21   #57
Profiteur
Parlementslid

Standaard

Is toch mijn keuze of niet? Ik ben tegen allochtonen en die komen dan ook niet in mijn eigen huis binnen. Ik zal die zelf ook nooit met eender wat helpen of er een positief woord over zeggen. Vrije meningsuiting noemen ze dat.
Oud 11 juni 2018, 12:32   #58
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

1 reden zou kunnen zijn dat die allochtone spoeddokter U misschien het leven kan redden.
Maar geen probleem als U zich op dat ogenblik beter voelt om niet te worden gereanimeerd als u naast uw tafel ligt met een hartaanval kan niemand U tegen houden om de spoeddiensten met een allochtone dokter of verpleegster de toegang te weigeren. De kans bestaat er toch ook in dat die slechte bedoelingen hebben ?

Niks op tegen. Dat noemt men consequent zijn. We nemen er akte van en zullen zien hoe U op het moment zelf zal reageren.
Persoonlijk denk ik al een beetje te weten hoe u zal reageren

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 11 juni 2018 om 12:57.
Oud 11 juni 2018, 12:37   #59
Profiteur
Parlementslid

Standaard

Leren lezen Mijnheer de gepensioneerde leraar. Als het voor mij positief is dan zal ik het aanvaarden. Is toch logisch als je je eigen leven ermee kan redden. Maar hij of zij moet achteraf geen dank u verwachten. Op zo een moment verwacht ik dat hij of zijn zijn werk doet. Dat een spoeddokter uw leven thuis komt redden is iets heel anders dan een allochtoon die binnen wilt komen om een meterstand op te nemen. Het eerste is voor je eigen leven en het tweede is ... Ja wat eigenlijk? Een allochtoon die door het excuus van meteropname binnen geraakt.
Oud 11 juni 2018, 12:45   #60
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Neen waarom zou dat wel logisch zijn ? Niet iedereen gaat de allochtone meteropnemer de toegang weigeren tot zijn huis. U wel.

Een allochtoon is toch een allochtoon ? Als u dan toch zo vasthoudt aan uw principes dan zou ik ook de eventuele allochtone spoedarts niet binnen laten. Niemand houdt U tegen om met uw laatste adem te roepen wat U wil tegen die dokter. Vrije uiting van mening.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 11 juni 2018 om 12:47.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be