![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#401 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
N-VA heeft zich dus in een positie gemanoeuvreerd waarbij ze niks meer kunnen verwezenlijken van hun eigen core programma ... zolang ze geen 50% vd kiezers achter zich scharen ... daar moet je een geweldig strategisch genie voor zijn, me dunkt. of het wordt nu duidelijk dat hun core programma, niet zo core was van in t begin natuurlijk ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#402 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#403 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#404 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik dacht dat Di Rupo II dat al was...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#405 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
uiteraard is het communautaire de achilleshiel van BDW het enige wat VB (5 jaar lang) had moeten doen, en waar het haar campagne had rond moeten bouwen, had uiteraard deze achilleshiel moeten zijn ... maar kijk wat de club FDW weer voor richting koos ... Laatst gewijzigd door Anna List : 18 juni 2018 om 10:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#406 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#407 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar anderzijds hebben zij ook niet zo veel keuze gehad, denk ik dan: hoe zou de kiezer gereageerd hebben indien de NVA het voorstel om de huidige regering mee te vormen had geweigerd? De partij die weigert verantwoordelijkheid te nemen? De partij die graag brult, maar niet durft te handelen? Indien het klopt dat een groot deel van de NVA-kiezers eigenlijk niet gemotiveerd zijn door het communautaire, dan zou een niet-deelname aan de regering nogal zware electorale gevolgen kunnen hebben. De vraag is of dat ook volgende keer zo zal zijn, vooral dan indien de huidige regering nog steeds een meerderheid in het Parlement zou hebben...
![]() |
![]() |
#408 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() O jawel, er is veel dat werkt.
Maar niet alles en niet altijd.
![]() |
#409 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#410 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De minderheid aan Vlaamse kant was 1 of 2 zetels...
Vandaag gaat het over véél meer. Wat op zich geen enkel probleem is.
![]() |
#411 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#412 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#413 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#414 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik verwijt de N-VA trouwens niet dat ze deelneemt aan een federale regering. Ik verwijt de N-VA wél dat ze daar haar eigen partijprogramma, eigenhandig en herhaaldelijk, voor in de diepvriezer steekt. De onvoorwaardelijkheid waarmee ze in de federale regering stapte is niet allen mij een doorn in het oog. Een doorn die ongewenste gevolgen heeft, en die nog meer ongewenste gevolgen zal hebben. En niet alleen voor de N-VA. De belgicisten zullen er niet rouwig om zijn als de N-VA afvalt, maar ze gaan té gemakkelijk voorbij het feit dat hun geliefde koningdom evengoed de gevolgen zal dragen van een nieuwe, en nog ernstiger blokkering dan de vorige. Of was daar geen sprake van toen Belgique het wereldrecord regeringsvormen met voorsprong brak?
![]() |
![]() |
#415 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
geschiedenis ... dan mogen er nog zoveel 'politicologen' komen beweren dat het communautaire niet speelt voor de kiezer ik heb nu toch al een paar keer gezien dat partijen in Vlaanderen bijzonder succesvolle resultaten halen met een heel communautair verhaal ... en dat diezelfde partijen afgestraft worden wanneer ze dat verhaal vergeten eens ze in de B-regering zitten ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#416 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of zijn peilingen nu ineens betrouwbaar? Citaat:
Citaat:
Trouwens, de campagne is opgestart, en niks wijst erop dat de NVA het zwaar communautair gaat spelen. Ze gaat zich eerder profileren op law&order, en immigratie, met dus Jambon en Francken als spilfiguren.
![]() |
![]() |
#417 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De vraag die ik stel is: was dit ook het geval in 2014, meer bepaald voor wat de NVA betreft. Ik antwoord daarop, neen, dat was dan ook de centrale boodschap van de berucht Bracke-bocht. En vandaag zien wij hetzelfde gebeuren: een begin van Bracke-bocht, dit keer gericht op het vormen van een regering met de PS. En neen, ik impliceer niet dat dat ook effectief zal gebeuren, enkel dat het mogelijkheid wordt.
![]() |
![]() |
#418 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik beweer hier steeds dat n-va puur kiest voor de macht, en daarom het communautaire bij het huisvuil heeft gezet. Jij beweert hier steeds dat het communautaire helemaal niet weggesmeten is, dat het maar tijdelijk is, bla bla... En nu er hier een paar forumleden zitten te lachen met je gespartel kom jij af met argumenten die mijn standpunt aantonen ??? Ja jullie hebben de macht in handen, en daarvoor heeft de Grote Leider het partijprogramma verkocht. Geniet ten volle van die macht, maar doe aub niet meer alsof je een separatistische partij met communautaire doelstellingen bent. Jullie zijn gewoon de CVP anno 2018. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#419 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() VU kom terug, alles is vergeven.
![]() |
![]() |
![]() |
#420 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ben je daar zeker van? Het vreemdelingenthema beheerst zoals altijd het programma van het VB, maar je kan er niet omheen dat dit thema voor een niet te onderschatten deel werd overgenomen door de N-VA. Zelfs bepaalde lidstaten van de EU, waaronder Duitsland, en de EU zelf zijn hun kar aan het keren wat betreft het vreemdelingenthema. Of is dat woord ook al niet langer politiek correct en moet het vervangen door "het migratieprobleem"? Ik heb net opgezocht waar de verkiezingspropaganda van het VB naast haar vreemdelingenstandpunt over gaat. Dit was het resultaat: Citaat:
![]() |