![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel triestig dat een 30 jarige al minder kan dan een 29 jarige die ook alweer voorbij gestoken is door een 28 jarige.
Enz... Dementie komt steeds vroeger tegenwoordig.
![]() |
#163 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hadden we al lang door hoor.
![]() |
#164 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daarom ook dat levenslang leren steeds belangrijker wordt: de technologie evoluteert zo snel dat kennis van een 49 jarige soms kompleet achterhaald is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vanuit Boeing is jarelang zeer negatief gestaan tov herbruikbaarheid. Die aerospace engineers die daar werkten claimed dat dat nooit kon. Ze staan daar nu, met het schaamrood op de wangen, de oude, ervaren ingenieurs van Boeing. Trouwens, de Europese ruimtevaartindustrie heeft nu ook door waar de klepel hangt en gaat ook inzetten op herbruikbaarheid. Die disruptieve jonkies toch.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie gaat de computer maken waarop je nu zit te forummen? Wie gaat je spade maken als je eenmaal zelfvoorzienend aan't leven bent? Waar maken ze de kledij die je gaat dragen? De schroeven, de nagels en de bouten waarmee je je hutje op de hei in elkaar gaat vijzen? Of bekijk jij zelfvoorzienend leven als wonen in een grot met een everzwijnenvel rond je middel? Citaat:
Citaat:
Tijdverspillen door een utopie na te streven. Meer nog, zelfs het nastreven doe je niet want als je echt zelfvoorzienend wil gaan leven zou je alvast kunnen beginnen met je computer van de hand te doen en ergens een lapje grond te gaan zoeken waar je plek genoeg hebt voor sla, prei en kippen. Kijk; ik heb er geen problemen mee dat je dat als ideaal beschouwd omdat je zo niet bijdraagt aan de maatschappij, maar doe er dan iets mee en bewijs je gelijk. Het enige wat jij nu doet is iedereen die dat geen na te streven ideaal vindt dom en simpel van geest noemen. Ga zelfvoorzienend leven, overleef, wordt 85 jaar zonder nog 1 cent aan de staat af te dragen en dan zal je recht van spreken hebben. Vanuit je luie zetel achter je pc heb je dat niet. Je verwijt iedereen vanalles, beweert dat je er de oplossing voor hebt maar je doet er zelf absoluut niks mee.
![]() |
![]() |
#167 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zouden ze eigenlijk moeten doen, want hij is toch tegen het 'systeem'. Niks te computer meer, geen spade, geen kledij, niemendalle maar nie meer. Dan zal hem wel een toonladder of 2...3...4 lager in toon gaan zingen denk ik. ![]()
![]() |
![]() |
#168 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het brugpensioen is uitgevonden door de ouders van de boomers en zij maakte daar gretig gebruik van. Het zijn de ouders van de boomers die de dagelijkse werkloosheidscontrole afschafte. Het zijn de ouders van de boomers die het leefloon uitvonden. Hun werkomstandigheden waren inderdaad anders dan de werkomstandigheden vandaag, maar daarom niet slechter. Je kan ook niet zeggen dat de ouders van de boomers het buiten WWII slecht hebben gehad, want zij leefde in een tijd van grote technische evoluties en finaniciele groei. Zij leefde in een tijd dat vrijheid nog echt vrijheid was. En als ik de commentaren van somige boomers hier lees, dan schaam ik als boomer mij over hun gedrag en opmerkingen en bied ik mijn verontschuldigingen aan de millenials voor hun gedrag en uitspraken. En vraag ik de millenials, neem het die dwaze boomers niet kwalijk, ze nemen enkel het gedrag en de uitspraken van hun ouders over. Ze werden vroeger zelf voor lang harige werkschuw tuig uitgemaakt. Ze hebben het verlies van de vrijheden die hen door de oorlogskinderen werden ontnomen nog niet verwerkt. Ze kunnen niet om met de vrijheden die ze hebben verkregen daar beslissingen van de oudste boomers. Ze denken dat alles vanzelf komt en opgelost geraakt als je maar hard werkt. Ze beseffen zelf niet dat slechts 30% van de bedienden meer dan 2300€ netto inkomsten per maand heeft, dat meer dan 50% van de bedienden zelfs nog geen 2000€ netto per maand heeft. https://www.hln.be/geld/vacature-com...etto~aed44ae4/ En ja, een dopper met kinderlast heeft bijna evenveel als een werkende. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
|
![]() Citaat:
Misschien gaan millennials dat wel doen met boomers wanneer ze niks meer te verliezen hebben. Boomers hebben tenslotte onze toekomst om zeep geholpen en zich daar lustig mee verrijkt. Jullie rijkdom is grotendeels verworven ten koste van onze toekomst. En op de koop toe zitten jullie ons nog uit te lachen omdat we binnenkort een minderheid zullen zijn in eigen land. Volgens mij hebben jullie al veel millennials erg boos gemaakt hoor. Laatst gewijzigd door Thuleander : 19 juni 2018 om 15:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom niet?
Omdat het een beetje steekt dat je de fabrieken die je zo verafschuwt bij nader inzicht toch nog nodig gaat hebben? Citaat:
Citaat:
Of over het feit dat je niets liever doet dan de schuld op anderen af te schuiven zodat je jezelf kan blijven wentelen in het zogenaamde onrecht wat je aangedaan is: Citaat:
![]() |
![]() |
#173 | |
|
![]() Citaat:
Kortom niet eens de moeite om op te antwoorden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#177 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je weet wel beter. Het gaat veel verder dan alleen maar die computer. Maar omdat dat wat lastig is om op te reageren maak je maar snel een karikatuur van die computer, lacht er wat mee en denkt dat je er op die manier vanaf bent.
![]() |
#178 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij mag mij simpel van geest noemen maar ik moet zwijgen? En ik ken jou behoeften echt wel. Jou basisbehoeften zijn dezelfde als de mijne. Onderdak, drinkwater, voedsel, kledij... Ik wacht nog steeds op antwoord hoe je daar voor gaat zorgen op je zelfvoorzienend stukje grond zonder gebruik te maken van produkten uit onze verdorven maatschappij. En dan heb ik het niet over je computer.
![]() |
![]() |
#179 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op basis daarvan alleen kan iedereen die een beetje kan lezen al redelijk goed afleiden 'waar het bij jou echt om draait'. Of ga je nu beweren dat alles wat je hier al verkondigd hebt maar om te lachen was?
![]() |
![]() |
#180 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb een simpelere theorie om het systeem kapot te maken => wordt wijzer en gebruik het systeem en als iemand vindt dat je een gevaar bent voor de maatschappij dan laat je je afmaken. Veel publiciteit enzovoort. Je gevaarlijke boodschappen krijgen meer bekendheid. Als ze je negeren dan heb je pech en leef je een rustig leventje waarbij je het systeem uithongert door het zelf geen aandacht te geven. Negeer alle politici, negeer alle MSM...
![]() |