![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#501 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#502 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
U zwijgt daar nu plots zedig over, merk ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#503 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#504 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#505 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als u daar niets (ik herhaal : niets) over zegt, dan zwijgt u er (zedig) over. Tenzij het Nederlands nog meer geheimen inhoudt dan men mij tot heden tracht wijs te maken, en over iets zwijgen eigenlijk betekent dat men er iets over zegt. In België is hoe dan ook alles mogelijk, en ik leer elke dag bij, in dat geval. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#506 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben niet van plan om op zijn Jan van den Berghe te gaan bekvechten met jou.
Ik beweer ook niet dat de "Vlaamse" politici die meehielpen aan het inperken van de macht van de nummerieke meerderheid, zijnde de Vlamingen, daar op geen enkele wijze medeverantwoordelijk voor zijn. De eerlijkheid gebiedt echter om toe te geven dat dit niet zou gebeurd zijn als de Vlamingen niet opgezadeld waren geworden met de gevolgen van vele tientallen jaren onderdrukking en discriminatie. Ze moeten trouwens nog altijd veel leren om zich te kunnen meten met hun vroegere én huidige overheersers. Een overheersing waar ze idd zélf mee voor tekenden. Wat het alleen nog moeilijker maakt. Voor de Vlamingen toch. Voor de Franstaligen is het net andersom.
![]() |
#507 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als V minder goed is dan F, dan is dat niet de fout maar veeleer de verdienste van F. U zult dat ongetwijfeld wel weer «niet neutraal» noemen, maar dat is nu eenmaal universele logica. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#508 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#509 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En de grootste aanpassingen zijn net degenen die België omgevormd hebben van een unitaire naar een federale staat. Net om de socio-politieke evoluties in dit land op te vangen.
![]() |
![]() |
#510 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik de situatie vandaag bekijk, dat is het toch duidelijk dat er geen sprake kan zijn van een soort 'Franstalige overheersing' over België en de Vlamingen... Nu, indien het probleem het niet-overheersen van België door Vlamingen is, dan is dat een heel andere discussie, maar waarbij de toon iets anders wordt. Want dat klopt ook, al zeggen veel Franstaligen het omgekeerde, er is geen sprake van een soort 'Vlaamse overheersing' over België en de Franstaligen. En dat is wat iemand als Knuppel als 'antidemocratisch' bestempelt.
![]() |
![]() |
#511 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Anders gezegd: de grondwet is lang niet voldoende mee geëvolueerd met de sociologische realiteit die ook aan de basis lag van het splitsen van de nationale partijen (en andere splitsingen, zoals het ontstaan van cultuurgemeenschappen - later Vlaamse en andere parlementen ... bla bla ..)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#512 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het onnozelste voorbeeld: Vlaanderen vroeg al 20 jaar om de algemene maximale snelheid op gewone wegen te verlagen van 90 naar 70. 20 jaar geblokkeerd ... Gevolg: gans Vlaanderens gewone wegen stonden vol met borden van 70. Dat werd pas opgelost door de laatste staatsmisvorming. Het wordt gewoonweg tijd dat Vlaanderen en Walenland gaan leven als goede maar zelfstandige geburen, net zoals we nu goede maar zelfstandige geburen zijn met Nederland, het Groot Hertogdom ....
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#513 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat heb je quasi goed gezien.
![]() |
#514 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Quasi met mijn ogen toe, kan ik dat nog zeer goed zien.
Maar ik word geholpen door mijn reukorgaan.
![]() |
![]() |
![]() |
#515 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als die voorwaarde vervuld is ben je idd in staat om bepaalde dingen te zien en ruiken. Je vaststelling dat de overheersing bijna volledig vervangen werd door de techniek van de blokkering klopt als een bus. Een partijstandpunt nabauwen is dan ook niet moeilijk. De trouwste hondenogen en neuzen weigeren wel al eens dienst als er iets te zien en te ruiken is dat die geweldige dieren liever niet zien en ruiken. Of als hun training dat niet toelaat. Aan eau de cologne zal je een hond niet rap vrijwillig zien ruiken. Daar haalt hij zijn reukorgaan voor op. Maar poep kunnen ze heel moeilijk passeren zonder er eens aan te snuffelen.
![]() |
![]() |
#516 |
Minister-President
|
![]() Uw reactie toont aan dat u de discussie kennelijk niet hebt gevolgd. Voor alle duidelijkheid : niet ik maar forumdeelnemer Knuppel komt met het «Stockholmsyndroom» op de proppen in post 498. In mijn posts (500, 502, en 505) reageer ik daar op.
Laatst gewijzigd door Gwylan : 21 juni 2018 om 02:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#517 |
Minister-President
|
![]() Tiens, uw twee grootste buurlanden haalt u niet aan. Is dat een toevallige vergetelheid, of is uw land daar volgens u geen goede maar zelfstandige geburen mee ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#518 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wees gerust, in andere posts somde ik alle buurlanden op, ook het UK. Maar nu wou ik het korter houden. Het zou trouwens wel eens kunnen dat de beste lokale grensoverschrijdende samenwerking tussen b. en Frankrijk zich situeert aan de volledige grens van Frankrijk met de provincie West-Vlaanderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#519 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Er is eigenlijk nu al bijna onbestuurbaarheid in den Belgique:
Vlaams en federaal worden nauwelijks nog bestuurd door ruzie CD&V en NVA. Waalse regering zeer nipte meerderheid MR en CDH, maar de franstalige gemeenschapsregering heeft zelfs geen werkbare regering, want daar moeten CDH en PS met elkaar verder zonder dat ze het willen. Ook de Brusselse regering wordt verder "bestuurd" met CDH en PS bij gebrek aan een alternatief. Weinig reden tot feesten voor de Belgicisten dus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#520 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De recente geschiedenis zowel regionaal als federaal toont perfect aan dat asymmetrische regeringen perfect kunnen functioneren. De fetisj die jarenlang heerste dat er afspiegelingskabinetten 'moeten' zijn blijkt totaal fout. Dat opent perspectieven voor 2019 ![]() En wees er maar zeker van dat meester-tacticus De Wever dat heeel goed begrepen heeft in aanloop naar 2019. Waarom dacht je dat hij zijn trouwe padvinder Broeder Bracke heeft uitgezonden, om zijn missioneringswerk inzake een toekomstige coalitie MET PS salonfähig te maken op te starten naar de kudde kiezers toe ? Of dacht iemand dat Broeder Bracke dit zomaar out of the blue & voor de lol kwam in de nationale pers zwieren ? ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |