![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat mij opvalt is dat alcohol niet met de hoofdbrok gaat lopen. Wat zou daar de oorzaak van zijn? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
https://www.hln.be/nieuws/binnenland...-cel~a8213f8e/ Straf feitelijk, 20 jaar 15 joints per dag. En toch gaan werken. Bij die mens zijn de problemen waarschijnlijk begonnen toen de rechter er zich is mee gaan bemoeien ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tuurlijk heb ik geen argumenten. Ik stelde een vraag. Ik kan u de argumenten geven die ik me die vraag deden stellen. "Ik twijfel sterk aan de beweringen die geert hier maakt dus ik ga hem vragen die even te verduidelijken." en verder "Als er inderdaad zoveel mensen in een instelling terecht komen door cannabis zou ik dat graag weten." Of ook: "Als geert beweert dat hij instellingen kent die vol zitten met cannabis-krankzinnigen is het voor hem vast een kleine moeite me daar enkele voorbeelden van te geven." Zelfs: "Geert laat uitschijnen dat hij wel degelijk weet waarover hij praat. Hij zit vast te popelen om die instellingen bij naam te noemen want op die manier kan hij mij mooi vastpraten." Welke argumenten verwacht je verder van iemand die gewoon een vraag stelt?
![]() |
![]() |
#164 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zou het kunnen dat dat is omdat alcohol legaal is? Omdat het verbruik beter in de gaten gehouden kan worden dan dat van cannabis? Dat er geld en moeite gestoken wordt om aan gerichtte preventie te doen? Dat alcohol nagenoeg enkel in het officiele circuit verkocht wordt en niet aan een stel criminelen wordt overgelaten? Misschien wordt de problematiek aangaande cannabis ook wel minder moesten we het legaliseren. Hey!! Dat daar nog niemand aan gedacht heeft. Misschien is dat het proberen wel eens waard.
![]() |
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik snap het ook niet goed meer. Zal wel aan mijn ouders liggen... Misschien was de post waarin hij stelde dat die bewering over die instelling ironisch was bedoeld wel ironisch bedoeld. Ja, ik moest dat ook twee keer lezen maar het klopt wel. Geert was ironisch toen hij zei dat hij ironisch was. Dat zou veel verklaren. Misschien weet de meester der ironie zelf wel raad.
![]() |
![]() |
#166 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Er staat NIET in dat cocaïne nu de grootste probleemdrug. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar op die manier kalft de bewering rond de cannabis instellingen verder en verder af. Geert gaat dat vast counteren met fred, ironie, oneerlijkheid of mijn mentale capaciteiten. Of nog; met dingen die totaal niet ter zake doen.
![]() |
![]() |
#168 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het is natuurlijk geen representatieve steekproef maar toch. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Deze ranking verklaart veel en is in mijn ogen zeer realistisch. https://www.jellinek.nl/vraag-antwoo...gevaarlijkste/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
|
![]() omdat die cijfers niet meegenomen zijn in die totale zorgaanvragen. Naar schatting 500.000 Belgen zijn verslaafd aan alcohol. En slechts 10% daarvan worden behandeld voor hun verslaving.
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is normaal. Die eersten zijn geen druggebruikers maar gewoon levensgenieters. Die ene andere is een junk en moet sowieso geholpen worden als hij niet naar de gevangenis in wil ![]() Zo gaat dat anno 2018 in Vlaanderen nog steeds. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo zijn er wel meer. Anderzijds zijn er ook miljoenen mensen die gaan werken en verslaafd zijn aan Coke Alcohol Benzo's en zeker aan amfetaminen. En gelijk heb je. Drugs werden vooral een probleem sinds justitie er zich mee is gaan bemoeien. Drugs horen thuis bij volksgezondheid en niet bij het departement justitie. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 25 juni 2018 om 14:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Fred gaat nu wat kijken naar het WK. Uruguay ben benieuwd of zo'n hoopje verwarden uit een land waar cannabis legaal is nog weten waar het doel staat;
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill Laatst gewijzigd door hamac : 25 juni 2018 om 15:43. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
|
![]() Citaat:
Dát is toch wat je schreef, niet?
![]() |
![]() |
#177 | |
|
![]() Citaat:
![]() Als ik zijn schrijven correct interpreteer (altijd moeilijk in zijn geval), dan laat hij uitschijnen dat cannabis een groter probleem lijkt dan eender welke andere drugs. Als we die cijfers uitdrukken relatief tav het aantal gebruikers doet er voor hem niet toe. ![]()
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill Laatst gewijzigd door hamac : 25 juni 2018 om 15:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#179 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#180 | |||||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Voor alle duidelijkheid, ik hoefde het niet te staven. Maar ik heb het toch maar weer eens gedaan. Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Uw gekronkel is zo dom! Het gaat hier over percentages! Dat betekent: verhoudingen! Uw gekronkel zou 'eventueel' absolute cijfers kunnen relativeren, maar niet percentages. Al uw uitvluchten zijn namelijk ook van toepassing op andere drugsgebruikers. Laatst gewijzigd door geertvdb : 25 juni 2018 om 17:07. |
|||||||||
![]() |
![]() |