Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juni 2018, 13:56   #161
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Tut tut tut, nu ook niet weer beginnen draaien.
Gewoon zeggen: "Ja, het verzet, mijn stelling dat cannabis de grootste probleemdrug is blijkt inderdaad niet te kloppen."
Mss zijn andere drugs de fakkel aan het overnemen maar het is hier toch wel duidelijk dat cannabis ook voor problemen zorgt.

Wat mij opvalt is dat alcohol niet met de hoofdbrok gaat lopen. Wat zou daar de oorzaak van zijn?
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2018, 13:58   #162
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
2/3de wordt ambulant behandeld, die komen zelfs niet in een zorginstelling terecht.
Gelijk den deze...
https://www.hln.be/nieuws/binnenland...-cel~a8213f8e/
Straf feitelijk, 20 jaar 15 joints per dag. En toch gaan werken.
Bij die mens zijn de problemen waarschijnlijk begonnen toen de rechter er zich is mee gaan bemoeien
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2018, 13:58   #163
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Waar zijn uw argumenten eigenlijk?

Op deze draad hebben we die niet mogen lezen!
Ik heb niet meer gedaan dan u een vraag gesteld en daar zit jij nu al pagina's lang rondom te kronkelen.
Tuurlijk heb ik geen argumenten. Ik stelde een vraag.

Ik kan u de argumenten geven die ik me die vraag deden stellen.
"Ik twijfel sterk aan de beweringen die geert hier maakt dus ik ga hem vragen die even te verduidelijken." en verder "Als er inderdaad zoveel mensen in een instelling terecht komen door cannabis zou ik dat graag weten." Of ook: "Als geert beweert dat hij instellingen kent die vol zitten met cannabis-krankzinnigen is het voor hem vast een kleine moeite me daar enkele voorbeelden van te geven." Zelfs: "Geert laat uitschijnen dat hij wel degelijk weet waarover hij praat. Hij zit vast te popelen om die instellingen bij naam te noemen want op die manier kan hij mij mooi vastpraten."

Welke argumenten verwacht je verder van iemand die gewoon een vraag stelt?
Oud 25 juni 2018, 14:03   #164
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Mss zijn andere drugs de fakkel aan het overnemen maar het is hier toch wel duidelijk dat cannabis ook voor problemen zorgt.

Wat mij opvalt is dat alcohol niet met de hoofdbrok gaat lopen. Wat zou daar de oorzaak van zijn?
Dat is inderdaad raar. Te meer omdat er altijd gesteld wordt dat alcohol verslavender is dan cannabis. Hoe zou dat komen??

Zou het kunnen dat dat is omdat alcohol legaal is?
Omdat het verbruik beter in de gaten gehouden kan worden dan dat van cannabis?
Dat er geld en moeite gestoken wordt om aan gerichtte preventie te doen?
Dat alcohol nagenoeg enkel in het officiele circuit verkocht wordt en niet aan een stel criminelen wordt overgelaten?

Misschien wordt de problematiek aangaande cannabis ook wel minder moesten we het legaliseren.
Hey!! Dat daar nog niemand aan gedacht heeft. Misschien is dat het proberen wel eens waard.
Oud 25 juni 2018, 14:08   #165
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Dus je beweert nu toch dat je weet hebt van instellingen die vol zitten met cannabisgebruikers?

Dus het was dan uiteindelijk toch geen ironie?

Of bedoel je het weer anders dan je het verwoordt?
Het wordt ingewikkeld eh?
Ik snap het ook niet goed meer. Zal wel aan mijn ouders liggen...

Misschien was de post waarin hij stelde dat die bewering over die instelling ironisch was bedoeld wel ironisch bedoeld. Ja, ik moest dat ook twee keer lezen maar het klopt wel. Geert was ironisch toen hij zei dat hij ironisch was.

Dat zou veel verklaren. Misschien weet de meester der ironie zelf wel raad.
Oud 25 juni 2018, 14:08   #166
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Tut tut tut, nu ook niet weer beginnen draaien.
Gewoon zeggen: "Ja, het verzet, mijn stelling dat cannabis de grootste probleemdrug is blijkt inderdaad niet te kloppen."
Weet ge wat ge eens moet doen: de link die ge zelf stuurt eens GOED lezen!

Er staat NIET in dat cocaïne nu de grootste probleemdrug.

geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2018, 14:11   #167
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
2/3de wordt ambulant behandeld, die komen zelfs niet in een zorginstelling terecht.
Dat dacht ik ook ja.
Maar op die manier kalft de bewering rond de cannabis instellingen verder en verder af.
Geert gaat dat vast counteren met fred, ironie, oneerlijkheid of mijn mentale capaciteiten.
Of nog; met dingen die totaal niet ter zake doen.
Oud 25 juni 2018, 14:24   #168
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weet ge wat ge eens moet doen: de link die ge zelf stuurt eens GOED lezen!

Er staat NIET in dat cocaïne nu de grootste probleemdrug.

Ah, nee, stimulanten.
Maar... Antwerpenaars behoren tot de grootste gebruikers in Europa.
Van waar zijt gij ook alweer
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2018, 14:24   #169
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Dat is inderdaad raar. Te meer omdat er altijd gesteld wordt dat alcohol verslavender is dan cannabis. Hoe zou dat komen??

Zou het kunnen dat dat is omdat alcohol legaal is?
Omdat het verbruik beter in de gaten gehouden kan worden dan dat van cannabis?
Dat er geld en moeite gestoken wordt om aan gerichtte preventie te doen?
Dat alcohol nagenoeg enkel in het officiele circuit verkocht wordt en niet aan een stel criminelen wordt overgelaten?

Misschien wordt de problematiek aangaande cannabis ook wel minder moesten we het legaliseren.
Hey!! Dat daar nog niemand aan gedacht heeft. Misschien is dat het proberen wel eens waard.
Wel, het is zo dat ik meerdere mensen ken die zich letterlijk kapot gedronken hebben (of nog bezig zijn) zonder dat ze hulp gaan zoeken terwijl ik slechts één iemand ken die echt problemen had met cannabis en die werd wel opgenomen.

Het is natuurlijk geen representatieve steekproef maar toch.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2018, 14:37   #170
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Jellinek is zowat de meest gereputeerde instantie op gebied van drugs wereldwijd.

Deze ranking verklaart veel en is in mijn ogen zeer realistisch.

https://www.jellinek.nl/vraag-antwoo...gevaarlijkste/
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2018, 14:40   #171
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

omdat die cijfers niet meegenomen zijn in die totale zorgaanvragen. Naar schatting 500.000 Belgen zijn verslaafd aan alcohol. En slechts 10% daarvan worden behandeld voor hun verslaving.
Oud 25 juni 2018, 14:41   #172
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel, het is zo dat ik meerdere mensen ken die zich letterlijk kapot gedronken hebben (of nog bezig zijn) zonder dat ze hulp gaan zoeken terwijl ik slechts één iemand ken die echt problemen had met cannabis en die werd wel opgenomen.

Het is natuurlijk geen representatieve steekproef maar toch.

Is normaal. Die eersten zijn geen druggebruikers maar gewoon levensgenieters.
Die ene andere is een junk en moet sowieso geholpen worden als hij niet naar de gevangenis in wil
Zo gaat dat anno 2018 in Vlaanderen nog steeds.
Oud 25 juni 2018, 14:43   #173
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gelijk den deze...
https://www.hln.be/nieuws/binnenland...-cel~a8213f8e/
Straf feitelijk, 20 jaar 15 joints per dag. En toch gaan werken.
Bij die mens zijn de problemen waarschijnlijk begonnen toen de rechter er zich is mee gaan bemoeien

Zo zijn er wel meer. Anderzijds zijn er ook miljoenen mensen die gaan werken en verslaafd zijn aan Coke Alcohol Benzo's en zeker aan amfetaminen.

En gelijk heb je. Drugs werden vooral een probleem sinds justitie er zich mee is gaan bemoeien. Drugs horen thuis bij volksgezondheid en niet bij het departement justitie.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 25 juni 2018 om 14:45.
Oud 25 juni 2018, 15:16   #174
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Fred gaat nu wat kijken naar het WK. Uruguay ben benieuwd of zo'n hoopje verwarden uit een land waar cannabis legaal is nog weten waar het doel staat;
Oud 25 juni 2018, 15:17   #175
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ga het u nog 1 keer uitleggen, ik ga u een simpele morele regel bijbrengen. Daarna zou ik een factuur willen sturen naar uw ouders die daaromtrent toch gefaald hebben.
Waar staat die regel beschreven dat een discussie serieel zou moeten gevoerd worden?

Citaat:
Ik ben in een discussie 1 op 1 met fred, ik heb mij in een voordeel situatie gemanoevreerd, omdat fred een waanzinnige bewering maakt. Dan kan ik alles tegen fred beweren wat ik wil, fred kan niets van mij eisen omdat hij eerst zijn bewering moet bewijzen. wat hij niet kan. Wat hij vreemd genoeg ook niet wil kunnen.
Nu, voor alle duidelijkheid, mijn bewering is juist: de zorginstellingen in belgie zitten vol met cannabispatienten: afkickwijzer.nl/nieuws/actueleverslavingsnieuws/7438.
Maar gij kunt niet mijn voordeel situatie afpakken en eisen dat ik een bewering bewijs die ik gemaakt heb in een voordeel situatie tov fred. Dat is achterbaks, ge verandert namelijk de regels van het spel tijdens het spel.
Welke regels?

Citaat:
>Dat was fred! iets wat gij toevallig per ongeluk expres negeert!Dat zegt degene die hier beweerde dat legalisering van cannabis het aantal moorden met de helft vermindert!
Ik heb hier nog nooit gelogen, en als gij ironie niet begrijpt dan is dat uw probleem. Ik zit hier u al ethische basis principes uit te leggen, dat volstaat.
lees nog eens goed wat ik exact heb geschreven!
QED

Citaat:
HAHAHAHAHAHAHAHAHA!
gij. En deen andere ook. Dee met vuistslag in zijn gezicht.
steek uw kop maar in de grond. cannabis heeft enkel voordelen. Al die psychische problemen , da's allemaal verzonnen door cannabis haters!

36,6% van alle zorgaanvraag in Belgie is voor cannabis. Hoger dan enig andere drug. Steek uw kop maar in de grond. dan gaat het probleem vanzelf weg!
Oei, Geert die cijfers gaat interpreteren. Dat wordt leuk.

Laatst gewijzigd door hamac : 25 juni 2018 om 15:43.
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2018, 15:21   #176
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb u dat al uitgelegd: net zoals men de gevaren van sigaretten berekent.
Om nog eens terug te komen op uw voorbeeld van longkanker en roken. Als ik goed begrijp wat jij schreef is de kans voor een roker om longkanker te krijgen gelijk aan de kans dat iemand die longkanker heeft, te wijten is aan roken.

Dát is toch wat je schreef, niet?
Oud 25 juni 2018, 15:22   #177
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
iemand die behandeld wordt voor een verslaving is niet gelijk aan iemand die kierewiet is geworden door het gebruik van cannabis

djees
Voor onze man van de wetenschap, grafieken en tabellen is dat allemaal hetzelfde.

Als ik zijn schrijven correct interpreteer (altijd moeilijk in zijn geval), dan laat hij uitschijnen dat cannabis een groter probleem lijkt dan eender welke andere drugs.
Als we die cijfers uitdrukken relatief tav het aantal gebruikers doet er voor hem niet toe.

Laatst gewijzigd door hamac : 25 juni 2018 om 15:28.
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2018, 15:36   #178
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het wordt ingewikkeld eh?
Ik snap het ook niet goed meer. Zal wel aan mijn ouders liggen...
Mocht je dat over hem zeggen dat gaat hij gegarandeerd huilen bij Ponti dat je in zijn broek hebt gekakt.

Citaat:
Misschien was de post waarin hij stelde dat die bewering over die instelling ironisch was bedoeld wel ironisch bedoeld. Ja, ik moest dat ook twee keer lezen maar het klopt wel. Geert was ironisch toen hij zei dat hij ironisch was.

Dat zou veel verklaren. Misschien weet de meester der ironie zelf wel raad.
Oud 25 juni 2018, 15:41   #179
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah, nee, stimulanten.
Maar... Antwerpenaars behoren tot de grootste gebruikers in Europa.
Van waar zijt gij ook alweer
Volgens mij zit Antwerpen even 'vol' met cocaïnegebruikers als de instellingen met mensen die kirrewiet zijn geworden van cannabis.
Oud 25 juni 2018, 17:02   #180
geertvdb

Standaard

Citaat:
Vind je het zelf niet raar dat je je eigen gezwets moet goedpraten door continu naar een ander forumlid te verwijzen?
Ik moet niets goedpraten. Gij komt tussen in een discussie tussen mij en fred. Ik heb u dat niet gevraagd. Gij hebt dat uit eigen vrije wil gedaan.
Citaat:
En die link die je na lang zoeken gevonden hebt bewijst juist niks over uw instellingen. Het gaat over het aantal verslaafden die hulp zoeken
Nee, het gaat niet over aantallen! Opletten!
Citaat:
Niet iedereen die hulp zoekt komt in een instelling terecht
Tuurlijk, sommigen gaan naar de zoo, anderen gan naar de cinema.
Citaat:
En niet iedereen in een instelling zit daar wegens drugsproblemen..
Hoe weet gij dat??
Citaat:
De bewering dat er instellingen 'vol zitten met cannabisverslaafden' is dus nog lang niet gestaafd..
Ik denk het wel!
Voor alle duidelijkheid, ik hoefde het niet te staven. Maar ik heb het toch maar weer eens gedaan.
Citaat:
Wederom niet juist. Je moet resultaten, grafieken en cijfertjes eens leren interpreteren. .
Dat moet gij juist zeggen!
Citaat:
36,6% van alle zorgaanvragen die met drugs te maken hebben zijn voor cannabis. Er wordt voor nog veel meer zorg aangevraagd dan alleen voor drugs. Jij laat zo uitschijnen dat 1 op 3 mensen in een instelling er door toedoen van cannabis zitten maar dat klopt helemaal niet..
Ik laat juist niets uitschijnen, ik geef gewoon de harde cijfers. .
Citaat:
Iemand die er met zijn huisdokter over praat dat hij moeite heeft om met cannabis te stoppen die dokter raad hem professionele hulp aan is iemand die zorg aanvraagt.
Waar staat dat ergens? Bron?
Citaat:
Die mens kan evengoed ondertussen gewoon blijven werken en hoeft niet persé in een instelling terecht te komen.
Dat kan evengoed, maar dat kan evengoed niet!

Uw gekronkel is zo dom! Het gaat hier over percentages! Dat betekent: verhoudingen!

Uw gekronkel zou 'eventueel' absolute cijfers kunnen relativeren, maar niet percentages.

Al uw uitvluchten zijn namelijk ook van toepassing op andere drugsgebruikers.

Laatst gewijzigd door geertvdb : 25 juni 2018 om 17:07.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be