Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juni 2018, 22:35   #241
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Vind ik tof. Die mens doet daar niemand kwaad mee en is niemand ten last. Leven en laten leven.
Tenzij hij 1 van die 36,6% wordt. Dan moet ik voor hem betalen via mijn belastingen.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2018, 22:38   #242
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
enquetes zijn onbetrouwbaar.
Blijkbaar niet volgens een link die ge hier zelf post:

Wastewater analysis is a promising tool to evaluate cocaine consumption at both local and national scale. This rapid and direct estimation of the prevalence of cocaine use in Belgium corresponds with socio-epidemiological data.

Laatst gewijzigd door geertvdb : 25 juni 2018 om 22:38.
Oud 25 juni 2018, 22:42   #243
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht

Wastewater analysis is a promising tool to evaluate cocaine consumption at both local and national scale. This rapid and direct estimation of the prevalence of cocaine use in Belgium corresponds with socio-epidemiological data.
een beetje verderlezen dan de abstract geert
Citaat:
The trends in cocaine use are derived from population surveys, consumer interviews, individual medical records and crime statistics 15. These are subjective and indirect indicators, and a more precise estimate of cocaine use is not always feasible with this approach because surveys and interviews with consumers themselves often do not represent their true cocaine use

Laatst gewijzigd door morte-vivante : 25 juni 2018 om 22:45.
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2018, 22:48   #244
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
LEES POST #142 HELEMAAL! Boven aan geef ik de bron! afkickwijzer.nl/nieuws/actueleverslavingsnieuws/7438!!

Wie dit goed leest begrijpt het grafiekje beter. De meeste verslaafden gebruiken ook cannabis.

Wie in België verslavingszorg aanvraagt kan maximaal drie middelen opgeven waar hij of zij verslaafd aan is. Uit de cijfers is gebleken dat 70% van de mensen die hulp aanvragen meer dan één middel opgeven. 5086 mensen startten in 2014 een behandeling, zij gaven samen in totaal 10343 middelen op. Gegevens van 2015 zijn nog niet bekend.

Van alle genoemde producten worden cocaïne en amfetaminen samen (o.a. speed, MDMA, ecstasy) in 32% van de gevallen genoemd. Cannabis wordt in 32% van de gevallen genoemd, gevolgd door alcohol en heroïne met 15%. Als er echter alleen wordt gekeken naar de drug of choice, liggen de verhoudingen anders. De uitslagen hiervan staan in onderstaande grafiek.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2018, 22:56   #245
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Vind ik tof. Die mens doet daar niemand kwaad mee en is niemand ten last. Leven en laten leven.
Voor zover ik weet zijn het ook geen marginale gevallen. Huis ligt er netjes bij, goed onderhouden tuin.

Maar ik denk dat zijn vrouw in een rolstoel zit en ziek is. Kan goed zijn dat ze FU hebben gezegd tegen de block en cannabis gebruiken tegen de pijn.

Iedereen weet het. Niemand geeft het aan.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2018, 23:02   #246
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
een beetje verderlezen dan de abstract geert
Wel, dan weten we het nog niet zeker, want 'Wastewater analysis is a promising tool '.

Nu, ik wil dat best allemaal geloven dat antwerpen nummer 3 is ter wereld qua cocaïne gebruik. Maar ... via afvalwater dat zeker weten ...
Oud 26 juni 2018, 05:06   #247
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zijn alle zoogdieren muizen, Geert?

Edit: morte-vivante, je was me voor.

Laatst gewijzigd door hamac : 26 juni 2018 om 05:07.
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2018, 05:16   #248
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel, dan weten we het nog niet zeker, want 'Wastewater analysis is a promising tool '.

Nu, ik wil dat best allemaal geloven dat antwerpen nummer 3 is ter wereld qua cocaïne gebruik. Maar ... via afvalwater dat zeker weten ...
Onze man van de wetenschap die (in dit geval) de wetenschap kritisch in vraag stelt.

Deze studie dateert van 2009. Ondertussen zijn er verschillende andere studies gepubliceerd met data over héél Europa.
Oud 26 juni 2018, 05:34   #249
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tenzij hij 1 van die 36,6% wordt. Dan moet ik voor hem betalen via mijn belastingen.
Classical Geert. Eén klein woordje is voldoende om wat hij schrijft te laten afwijken van wat hij bedoelde (wellicht; de kans bestaat dat het achteraf 'ironie' was).

Je ondubbelzinnig leren uitdrukken, "je zou dat eens moeten leren, écht".
Oud 26 juni 2018, 09:19   #250
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja dat is normaal. Dat noemt men solidariteit. Iedereen betaalt voor alleman en alleman betaalt voor iedereen.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2018, 09:20   #251
Tavek
Banneling

Standaard

Daarom best cannabis legaliseren en taxeren zoals we drank en sigaretten belasten.

Dan zijn de kosten van de junks gedekt...
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2018, 09:44   #252
geertvdb

Standaard

Citaat:
Ja dat is normaal. Dat noemt men solidariteit. Iedereen betaalt voor alleman en alleman betaalt voor iedereen.
Nee, dat is communisme. Dat zet ook aan tot risico gedrag, de gemeenschap betaalt toch!
Oud 26 juni 2018, 09:52   #253
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, dat is communisme. Dat zet ook aan tot risico gedrag, de gemeenschap betaalt toch!
Dus elk initiatief vanuit de overheid waarbij de risico's gespreid worden over de ganse gemeenschap staat volgens Geert gelijk aan communisme.
Oud 26 juni 2018, 10:34   #254
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
LEES POST #142 HELEMAAL! Boven aan geef ik de bron! afkickwijzer.nl/nieuws/actueleverslavingsnieuws/7438!!
Ja, dat weet ik. (maak er in het vervolg eens gewoon een aanklikbare link van).
En omdat er een verschil zat tussen die website en uw uitleg pikte ik er op in. Vooral omdat u dat x aantal posts lang bleef weigeren en continu uit liet schijnen dat het om 36% van alle zorgaanvragen ging.

En nu ga ik echt ophouden over die 36%.
-Iedereen weet ondertussen dat dus van alle mensen die hulp zoeken voor drugs er 36% zijn die dat voor o.m. cannabis doen.
-Iedereen weet ondertussen ook dat die niet allemaal in een instelling zitten.
-En als logische gevolgtrekking daaruit weet iedereen ook dat er geen instellingen zijn die vol zitten met cannabisverslaafden.

Kunnen we er nu over ophouden?
Je bent immers weer bijna geslaagd in uw opzet nl. deze draad weer compleet kapot trollen met uw foutieve beweringen.

Laatst gewijzigd door BigF : 26 juni 2018 om 10:48.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2018, 10:40   #255
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De grootste afgang die ik hier ooit heb meegemaakt.
Over afgang gesproken: heb je nog voorbeelden van manieren waarop er (restproducten van) coke in het afvalwater terechtkomen in Antwerpen?

En indien het niet te veel gevraagd is; ze mogen gerust even hilarisch zijn als uw kwaliteitsbewuste dealers die hun duurbetaalde voorraad door de pot sluizen omdat ze hun klanten alleen het beste van het beste willen voorschotelen.
Oud 26 juni 2018, 10:47   #256
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie dit goed leest begrijpt het grafiekje beter. De meeste verslaafden gebruiken ook cannabis.

Wie in België verslavingszorg aanvraagt kan maximaal drie middelen opgeven waar hij of zij verslaafd aan is. Uit de cijfers is gebleken dat 70% van de mensen die hulp aanvragen meer dan één middel opgeven. 5086 mensen startten in 2014 een behandeling, zij gaven samen in totaal 10343 middelen op. Gegevens van 2015 zijn nog niet bekend.

Van alle genoemde producten worden cocaïne en amfetaminen samen (o.a. speed, MDMA, ecstasy) in 32% van de gevallen genoemd. Cannabis wordt in 32% van de gevallen genoemd, gevolgd door alcohol en heroïne met 15%. Als er echter alleen wordt gekeken naar de drug of choice, liggen de verhoudingen anders. De uitslagen hiervan staan in onderstaande grafiek.
Je moet dat grafiekje en de rest van die site inderdaad goed lezen om er de juiste conclusies uit te trekken. Iets wat geert 'vergeten' te doen was.

De grafiek zegt immers helemaal niets over de redenen van zorgaanvraag. Iemand die verslaafd is aan heroïne maar ook af en toe eens een jointje rookt zit ook bij die 36% al zoekt hij in eerste instantie waarschijnlijk hulp voor zijn heroine-verslaving.

Ma soit; nu doe ik het weer. Net beloofd dat ik ging stoppen over die 36%. Het gaat er al te lang over en hoe langer we die 36% bekijken hoe minder relevant de waarde blijkt te zijn.

Laatst gewijzigd door BigF : 26 juni 2018 om 10:48.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2018, 11:04   #257
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ja, dat weet ik.
Yeah right!!

Citaat:
En omdat er een verschil zat tussen die website en uw uitleg
Er zat géén verschil op! 36,6% op de website, en de 36,6% die ik vernoem is HETZELFDE!

Citaat:
pikte ik er op in. Vooral omdat u dat x aantal posts lang bleef weigeren en continu uit liet schijnen dat het om 36% van alle zorgaanvragen ging.
Ja ja, nu is het mijn schuld!

Citaat:
En nu ga ik echt ophouden over die 36%.
Dat zou ik in uw plaats ook doen!

Citaat:

-Iedereen weet ondertussen
Gij niet!

Citaat:

Kunnen we er nu over ophouden?
Je bent immers weer bijna geslaagd in uw opzet nl. deze draad weer compleet kapot trollen met uw foutieve beweringen.
wat is er foutief aan die 36.6%?? Uw opvatting dat het over blinden en doven ging??

AFGANG!
Oud 26 juni 2018, 11:07   #258
geertvdb

Standaard

Citaat:
Over afgang gesproken: heb je nog voorbeelden van manieren waarop er (restproducten van) coke in het afvalwater terechtkomen in Antwerpen?
Ja ja ja, begin maar rap over iets anders.
Citaat:

En indien het niet te veel gevraagd is; ze mogen gerust even hilarisch zijn als uw kwaliteitsbewuste dealers die hun duurbetaalde voorraad door de pot sluizen omdat ze hun klanten alleen het beste van het beste willen voorschotelen.
Gij vindt dat grappig. Waarom is onduidelijk. Als dealers slechte coke verkopen, snijden ze dan niet in hun eigen vlees?
als gij toch zo goed op de hoogte zijt, vertel mij dan eens wat dealers met slechte coke doen?
Oud 26 juni 2018, 11:10   #259
geertvdb

Standaard

Citaat:
Je moet dat grafiekje en de rest van die site inderdaad goed lezen om er de juiste conclusies uit te trekken. Iets wat geert 'vergeten' te doen was.
wat is dan de juiste conclusie? dat cannabis ongevaarlijk is?

Citaat:
De grafiek zegt immers helemaal niets over de redenen van zorgaanvraag.
dat geldt toch voor alle drugs in die grafiek!

Citaat:
Iemand die verslaafd is aan heroïne maar ook af en toe eens een jointje rookt zit ook bij die 36% al zoekt hij in eerste instantie waarschijnlijk hulp voor zijn heroine-verslaving.
'waarschijnlijk'! HAHAHAHA!

tuurlijk dat, cannabis is ongevaarlijk!
Citaat:

Ma soit; nu doe ik het weer. Net beloofd dat ik ging stoppen over die 36%. Het gaat er al te lang over en hoe langer we die 36% bekijken hoe minder relevant de waarde blijkt te zijn.
De wens is de vader van de gedachte.

36,6% is nochtans 36,6%. Ondanks uw lamentabele pogingen om dat te minimaliseren.
Oud 26 juni 2018, 11:47   #260
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja ja ja, begin maar rap over iets anders.
Inderdaad. Over het vorige hebben we lang genoeg geluld.

Citaat:
Gij vindt dat grappig. Waarom is onduidelijk.
Als dealers slechte coke verkopen, snijden ze dan niet in hun eigen vlees?
als gij toch zo goed op de hoogte zijt, vertel mij dan eens wat dealers met slechte coke doen?
Verkopen.
En nadien een granaat gaan gooien naar de auto van degene die hen die rommel heeft verkocht.
Er is trouwens geen enkele dealer die een zak coke aankoopt zonder die eerst te testen.
In ieder geval; ze kunnen er alle kanten mee op maar doorspoelen is echt wel het laatste wat er met die coke gedaan gaat worden.

Bovendien wordt er niet naar coke gezocht maar naar restprodukten die het menselijk lichaam uitscheidt nadat er coke is gebruikt. En die restprodukten zijn iets anders dan zuivere coke.
Wat uw iso-gecertificeerde dealers door de pot jassen wordt dus niet eens in rekening gebracht.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be