Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 juli 2018, 14:44   #541
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Beste vriend, dat wantrouwen tegenover katholieken had zo zijn reden me dunkt. Dat diegenen, die in die tijd verklaarden dat zij het gezag van de Paus boven dat van hun eigen regering plaatsten, opzij geschoven werden was in de geest van die tijd een doodnormale reactie. In Engeland, het land van "The Mother of all Parliaments", was het exact dezelfde situatie en die heeft aangesleept tot in de 19e eeuw. Overigens, in het katholieke gedeelte van Europa werden op hun beurt protestanten evenmin geduld. Als ze al niet verbrand of doodgefolterd werden kregen ze (zoals in Frankrijk en Italië) levenslange gevangenisstraf. Kom dus niet zeveren over de positieve ingesteldheid van de Fransen die de arme katholieken in de door hen bezette Nederlanden kwamen bevrijden. Overigens, bij de Britten hebben ze nooit geen Franse revolutie meegemaakt. En de katholieken hebben aldaar hebben evenzeer hun rechten gekregen.
De Generaliteitslanden hebben nooit deel uitgemaakt van de (Hollandse) Republiek. Of als een volwaardigs stuk van de Nederlanden behandeld door uw geliefde Republiek zoals u het zo graag wil horen en het ons wil doen geloven. Integendeel.

En dus monsieur Quercus: nie swaanse.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 11 juli 2018 om 14:45.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2018, 14:47   #542
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
De Generaliteitslanden hebben nooit deel uitgemaakt van de (Hollandse) Republiek. Of als een volwaardigs stuk van de Nederlanden behandeld uw geliefde Republiek zoals u het zo graag wil horen en het ons wil doen geloven. Integendeel.

En dus monsieur Quercus: nie swaanse.
Jaja, zeker weten. En, waren de Franse Sansculotten niet binnengevallen dan zou het nu nog steeds zo zijn, nietwaar madame L'Orient?
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2018, 15:05   #543
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jaja, zeker weten. En, waren de Franse Sansculotten niet binnengevallen dan zou het nu nog steeds zo zijn, nietwaar madame L'Orient?
Indien de sansculotten niet waren binnengevallen dan zou de uitsluiting van de katholieke Staatslanden wellicht nog een hele tijd hebben geduurd. Niet tot in onze tijd weliswaar, maar toch nog een hele poos. Inderdaad.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 11 juli 2018 om 15:11.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2018, 15:16   #544
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Indien de sansculotten niet waren binnengevallen dan zou de uitsluiting van de katholieke Staatslanden wellicht nog een hele tijd hebben geduurd. Niet tot in onze tijd weliswaar, maar toch nog een hele poos. Inderdaad.
In de U.K. is het tij voor de katholieken gekeerd tijdens de regeerperiode van queen Victoria. Zonder hulp van Sansculotten.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2018, 15:34   #545
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik kreeg zopas een mail in de bus gestuurd vanuit de geweldig democratische EU.
Ik "mag" mijn stem laten horen in verband met de eventuele afschaffing van de zomer/wintertijd.
Ik "mag" de redenen aanstippen waarom ik van de zomer/wintertijd afwil, maar......
Onze "democraten" zeggen er wel op voorhand bij dat er geen rekening zal worden gehouden met de uitslag. Met andere woorden: Je mag je gedacht laten horen, dat vinden wij democratisch, maar je mag met je gedacht naar de kloten lopen. Wij doen toch wat we zélf het beste vinden voor jullie, onnozel klootjesvolk.

Dat soort "democratie " past perfect in de kraam van autoritaire geesten zoals panda.
Ja, net daarom dat panda - zoals het 'n goede belgofascist beaamt - geen antwoord gaf op de referendalinks die ik 'm doorgaf.
Oud 11 juli 2018, 15:40   #546
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wilfried De Wachter schreef JAAAAREN geleden al dat de "parlementaire democratie" een mythe is, en waarom.
Verkiezingen dienen om de mensen de indruk te geven dat ze zélf hun vertegenwoordigers kiezen en op die manier mee de politieke beslissingen nemen. Niets is minder waar. Verkiezingen zijn wat een tutter voor een baby is: een zoethouder waar geen druppel melk in zit.
2!

"Om het behoud van de macht te waarborgen, moeten de werkelijke machthebbers onzichtbaar zijn. Ze mogen nooit pronken met hun macht, niemand mag weten dat zij de machthebbers zijn, beter nog: niemand mag weten dat ze bestaan. Op die manier kunnen ze nooit het doelwit worden van opstanden, en dus ook nooit van hun positie verstoten worden.

Omdat het volk in haar perceptie, macht altijd associeert met één of enkele personen, moet de macht een gezicht krijgen voor de buitenwereld. Een gezicht dat inwisselbaar is en van wie de bevolking denkt dat het van de werkelijke machthebber is. Een steeds wisselend gezicht waarin de bevolking na verloop van tijd haar vertrouwen zou verliezen, en dat dan vervangen zou worden door een ander gezicht.

Hiermee werd de basis gelegd voor de moderne ‘democratieën’. Door het volk zelf te laten kiezen (in een vastgestelde frequentie) voor de nieuwe ‘machthebber’, zou het volk een gevoel van vrijheid ervaren en dat zou gunstig zijn om opstanden te voorkomen. Wanneer het volk ontevreden zou worden, wat na verloop van tijd altijd zou gebeuren, dan koos het gewoon een ander gezicht, en dan had het weer even hoop op verbetering, waarna de teleurstelling zou leiden tot het kiezen van weer een ander gezicht enzovoort. Op deze manier zou de werkelijke en onzichtbare machthebber zijn handen vrij hebben en onaantastbaar zijn."

http://achterdesamenleving.nl/de-arc.../#.W0YV4ssna28

De zgn 'democratie' is gewoon 'n farce van formaat.
Oud 11 juli 2018, 16:11   #547
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Men hoeft geen universitaire studies te hebben gedaan om te weten dat de werkelijke machthebbers van in het obscure opereren. Om te weten wie dat zijn hoef je maar na te gaan waar onze "volksvertegenwoordigers" een centje bijverdienen, wie onaantastbaar is, waar de koning op de koffie gaat, waar de adel haar bestaansmiddelen haalt, wie de belangrijkste posten wordt toegewezen buiten de politiek, en welke banken om welke reden worden gered met belastinggeld.
Oud 11 juli 2018, 17:32   #548
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Ja, net daarom dat panda - zoals het 'n goede belgofascist beaamt - geen antwoord gaf op de referendalinks die ik 'm doorgaf.
Dat heeft een specifieke reden.
Namelijk dat wij hier op het forum het referendum, zijn concept, de verschillende vormen, de wenselijkheid of net niet, het raadplegende of bindende karakter, de samenhang met parlementaire beslissingen (zwitserland bv) tot in den treure hebben zitten analyseren en becommentariëren in zeeer veel draadjes.

Ik heb dan echt geen boodschap aan iemand die meent het licht te hebben gezien door een linkje naar de wiki pagina voor referenda in zwitserland te posten. Laat staan een link naar een vzw'tje van vijf man en een paardekop die adept zijn van referenda dat gaat over fucking ijsland.

De rest van de wereld is heus niet ondemocratisch omdat ze niet zoals in zwitserland over alles en nog wat referenda houden hoor.
Je verwijzing naar dergelijke algemeenheden toont gewoon aan dat je de (vele) discussies die hier over dit onderwerp zijn gehouden onder forumleden die wel weten over wat ze praten en wel beschikken over argumenten + ernstig bronmateriaal om die te ondersteunen nooit gelezen hebt. Jouw manco.

Met amateurs moet men zijn tijd niet verliezen. Lees maar voort op je wiki pagina.

Laatst gewijzigd door Pandareus : 11 juli 2018 om 17:33.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2018, 19:15   #549
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Vlaamse feestdag en het hangt hier vol met Belgische vlaggen. Hier en daar een enkele Leeuwenvlag.

Sommige Vlaams-nationalisten zullen niet goed gezind zijn. Het zij zo.
Goed zo!
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2018, 19:22   #550
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Belze vlag hoort nu eenmaal uit te hangen als het land in nationale rouw is. Belgique heeft de mooiste verliezers ooit.
En wat nog? We hebben nog een match te spelen en bovendien is 11 Juli officieel enkel en alleen het Feest van de Vlaamse Gemeenschap. Een Belgische vlag heeft totaal zijn plaats op een 11 Juli viering aangezien Vlaanderen een deel van België is.
Oud 11 juli 2018, 19:27   #551
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zouden die Belzje vlaggen niet beter halfstok hangen? Of omfloerst met een zwarte sluier?
Zeker niet!
Oud 11 juli 2018, 19:28   #552
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat zal wel. U neemt nogal vlug een loopje met de historische waarheid wanneer het om dit onderwerp gaat. Het zou de waarheid zijn geweest hetgeen u hier alllemaal oreert, moest de Republiek aan de inwoners van de zogenaamde ‘staatslanden’ onmiddellijk dezelfde rechten hebben toegekend als aan de inwoners van het calvinistische noorden. Niets van dit alles.

Meer nog, die gebieden ze kregen niet eens een zitje in de Staten-Generaal! De Republiek beschouwde deze katholieke gebieden als bezette gebieden, bang als ze was voor een katholieke invasie. Het was een soort buffergebied waar de economie werd afgebouwd en lang afgebouwd bleef.

Het zijn de Patriotten en de Fransen geweest die deze streken en hun bewoners een volwaardige plaats hebben weten te geven in de nieuwe (Bataafse) republiek.

Zeg dat ik het gezegd heb.
Wie heeft de generale opgericht???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2018, 19:29   #553
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Goed zo!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Emigreren is ook een oplossing. Als Franstalig plan ik op lange termijn naar Frankrijk te gaan leven : iedereen spreekt er Frans, geen communautaire problemen meer dus. Wat met België dan zal gebeuren, zal niet meer mijn probleem zijn aangezien ik in het buitenland zou leven. Met de tijd zou ik alle interesse voor België verliezen. Wat al in die richting gaat en dat terwijl ik nog in België leef. Ik preciseer dat ik ook van plan ben de Franse nationaliteit aan te vragen, door schaamte van België.

Hebt u al gedacht het land te verlaten?
http://forum.politics.be/showpost.ph...12&postcount=1

Citaat:
Dat interesseert mij ook voor mijn verhuis naar Frankrijk.
http://91.121.97.41/showpost.php?p=3330979&postcount=12

Citaat:
Ik ben helemaal geen Belgicist. De dag dat ik zoveel interesse voor Vlaanderen zal hebben als Fonteyn voor Wallonië is niet echt voor morgen, denk ik. Zelfs als ik merk dat Vlaanderen een dynamisch regio/land is.

En ik weet wel dat Fonteyn voor de splitsing pleit. Hij zegt zelf dat de beste toekomst voor Wallonië de aansluiting bij Frankrijk is. En daarmee volg ik hem 100%. Mijn land heet Frankrijk, niet België.
http://91.121.97.41/showpost.php?p=460093&postcount=9

Citaat:
Frankrijk is al ergens "het land" van de Walen. Welke Walen kijken nooit naar de Franse TV? De Franse cultuur (muziek, cinema, enz..........) is even bekend in Franstalig België als in Frankrijk zelf. Een Waal die naar Frankrijk verhuist, zal zich niet ontheemd voelen.
http://forum.politics.be/showpost.ph...3&postcount=82

Deze draad werd opgestart door Everytime kenbaar te maken welk land het zijne wel en niet is:

Citaat:
Het echte vaderland van Franstalige Belgen is Frankrijk!

Franstalige Belgen spreken altijd over België maar hun echte land is Frankrijk.

Ze leven zowiezo al elke dag met Frankrijk : wie in Franstalig België kijk nooit naar TF1, France 2, France 3, enz................? Die zenders zijn in het algemeen veel meer bekeken dan de nationale zenders. Vlaamse zenders zijn amper bekeken zelfs door Franstaligen die het Nederlands kennen. Ik beschouw me alvast als een Fransman en verwerp meer en meer België.
Vive la République, Vive la France!
http://forum.politics.be/showthread.php?t=127971

GOED ZO, Everytime!

Laatst gewijzigd door Knuppel : 11 juli 2018 om 19:31.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2018, 19:33   #554
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Op mijn dagelijkse weg heb ik nul (0, zero, geen enkele) Vlaamse vlaggen gezien. De Belgische hingen er nog allemaal.

Erg hé
De Vlaams-Nationalisten zullen "appreciëren"!
Oud 11 juli 2018, 19:37   #555
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

omfg ik sta perplex.

je hebt toch de GDPR richtlijnen gelezen hoop ik
Oud 11 juli 2018, 19:37   #556
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Op mijn dagelijkse weg heb ik nul (0, zero, geen enkele) Vlaamse vlaggen gezien. De Belgische hingen er nog allemaal.

Erg hé
Wie had kunnen denken dat jij dat zo erg zou vinden.
Oud 11 juli 2018, 19:52   #557
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Erg hé
Erg ??? Bier-vlaggen zijn geen echte vlaggen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2018, 19:54   #558
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Neen, BELGISCHE vlaggen : de officiële dus en ik heb er ook veel gezien.
Oud 11 juli 2018, 19:55   #559
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Neen, BELGISCHE vlaggen : de officiële dus en ik heb er ook veel gezien.
stop met liegen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2018, 19:55   #560
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Jupeler, Coca Cola en anderen zijn de enige echte Rode Duivels supportervlaggen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be