![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#921 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De ideologie die fascisten aanhangen zal dat dan vervolgens ook wel zijn. Als je het zo stelt zouden er mijn inziens méér fascisten moeten zijn. Je ziet toch in dat je met wat meer moet afkomen dan hem in een hokje te duwen waarmee je gelijktijdig de échte fascistische ideologie bagateliseert?
![]() |
![]() |
#922 | |
|
![]() Citaat:
Het punt is dat het VB net als vrome moslims het traditionele gezin als het referentiepunt neemt en al de rest als minderwaardig, dan niet onwenselijk beschouwd.
![]() |
![]() |
#923 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Net zoals links en rechts trouwens. In dit land is iedereen nazi/racist/fascist al naargelang wie er aan het woord is. Zo is de N-VA volgens Michel racistisch... Dat is toch allemaal onnozele zever zonder ernstige inhoud.
![]() |
![]() |
![]() |
#924 | ||
|
![]() Citaat:
Zeker in deze context waar abnormaal haast gelijk wordt gesteld aan minderwaardig of zelfs ongewenst. Vraag maar aan JVDB wat hij van het homohuwelijk vindt. Blijkbaar heeft een huwelijk tussen twee andere personen van hetzelfde geslacht een negatieve impact op het zijne. Het zou de waarde van het huwelijk tussen man en vrouw aantasten. Citaat:
Ik denk dus niet dat homokoppels een traditioneel gezin als abnormaal of minderwaardig beschouwen.
![]() |
![]() |
#925 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En zelfs al zou dat zo zou zijn (quod non), waaruit zou dan het omgekeerde blijken? Vanwaar haalt u die dingen in hemelsnaam? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#926 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U vroeg echter naar raakpunten met de islam. Het feit dat er niets mis is met een traditioneel gezin (mijn visie) =/= de visie van VB dat het traditionele gezin het enige goede gezin is |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#927 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#928 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik stelde gewoon een vraag.
![]() |
![]() |
![]() |
#929 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van mij mag het VB- en iedereen trouwens, denken en zeggen wat ze goed vinden. Maakt me weinig uit.
![]() |
![]() |
![]() |
#930 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U vroeg echter naar raakpunten tussen VB en Islam en ik gaf alvast één voorbeeld. Ik heb me helemaal niet uitgesproken over de geoorloofdheid van dat standpunt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#931 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zodus, ja, geef de volgende reeks raakpunten tussen het VB en de islam maar. Of was het dat?
![]() |
![]() |
![]() |
#932 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat CD&V zoveel moslims aantrekt is uiteraard geen toeval. Tegen het secularisme vindt (hetgeen overblijft van) het katholicisme uiteraard een bondgenoot in de islam. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#933 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De paus heeft nog maar pas laten horen dat "het gewone gezin" het enige echte gezin is.
Het katholicisme is inderdaad een bondgenoot van de islam. Beter gedeelde macht dan verlies van alle macht.
![]() |
#934 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is zoiets als het beperkte nut van een zweeppartij. Ik zeg niet dat het slim is. Of echt helpend voor de goede zaak. Beperkt dus.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#935 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus herhaling: er zijn drie ideeënlijnen in de politieke visie van het Belang, die mij diametraal tegenstaan: het etischise, de migratie en het Europese.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#936 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben overigens wel tevreden dat het simpele feit dat de voorzitter van mijn voorkeurpartij een vlag uithangt, zoveel pennevruchten voort brengt op een forum als dit.
Stel je voor dat zoiets zou gebeuren voor Maria Appelmans.
![]() |
![]() |
![]() |
#937 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De laatste zweepslag die je voorzitter uitdeelde dateert van 07/07/2011 en kwam tot zijn eigen ontzetting op zijn (toen nog) eigen dikke kont terecht. En dat bleek pijnlijker te zijn dan hij zich had kunnen voorstellen. Daarna transformeerde BDW zichzelf en in zijn kielzog zijn partij tot een neo-belgicistische traditionele machtspartij (*) en sindsdien is schoofken geen forumwoordvoerder meer van een zweeppartij ! ![]() Als ik binnen de contouren van jouw conclusie rond nuttigheid blijf, is het nut van n-va als neo-belgicisten dan gestegen tegenover toen jullie nog een zweeppartij waren. (*) copyright by Hendrik Vuye, live in de federale kamer
Laatst gewijzigd door Pandareus : 18 juli 2018 om 17:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#938 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volg jij de actuele pers? Wij zwepen dagelijks zowel de oppositie (liefst sossen en groensels, maar ook het Belang), èn zelfs de andere partijen van de meerderheid. Dagelijks! En hard!! Zeer hard !!!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#939 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#940 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik associeer de pikzwarte leeuwenvlag met medeplichtigheid aan het uithalen van de Antwerpse joden tijdens Wereldoorlog II. Moet er nog zand zijn? ![]() Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 juli 2018 om 11:31. |
|
![]() |
![]() |