Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 juli 2018, 11:37   #101
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Tot nu toe heeft iedere generatie het beter gehad dan zijn voorgaande. Ze verdienen meer zijn beter beschermd en genieten van meer comfort en voordelen. Of dacht jij dat een kassierster in de jaren 60 die aan haar kassa nog alle prijzen handmatig moest intikken en omzeggens alles met cash geld moest afhandelen het beter had dan de huidige die alleen maar moet scannen ? Ken jij nu nog loodgieters die sterven aan de loodziekte of bouwvakkers aan asbest kanker ?
Iedere generatie heeft zijn verhalen.
Klopt, fred. De oppergoeroe van de boomers heeft dat gezegd.

Oud 19 juli 2018, 11:38   #102
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Mss is jou idee idd nog zoooo slecht niet.
Het is jouw idee.

Met de w van weldra in het graf.

Moeten werkloze millennials je ook nog leren schrijven, boomer?
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2018, 11:48   #103
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En bij de 95 jarigen zitten omzeggens alleen nog vrouwen. De meeste daarvan waren huisvrouwen en hebben nooit buitenshuis gaan werken.
Of die heel hard hebben gewerkt laat ik in het midden. Veel geroddeld en koffie geslurpt heel zeker wel
Wahaha. De viswijven.

Kaal scheren lijkt me een gepaste straf.
Oud 19 juli 2018, 12:38   #104
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Het is jouw idee.

Met de w van weldra in het graf.

Moeten werkloze millennials je ook nog leren schrijven, boomer?
Of anders gezegd:

IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2018, 12:38   #105
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Wahaha. De viswijven.

En dan die venten van de oorlogsgeneratie. Werken en zuipen daarna hun verdiende geld verder opzuipen in het dorpscafé Daarna naar huis waar hun zwaarste taak was om hun voeten onder tafel te schuiven. Daarna de zetel in en snurken. Met wat geluk kreeg moeder de vrouw net geen rammeling op de koop toe. De kinderen sowieso altijd

Wat een zooitje die oorlogsgeneratie Wat een zelfrespect

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 juli 2018 om 12:40.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2018, 12:57   #106
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En dan die venten van de oorlogsgeneratie. Werken en zuipen daarna hun verdiende geld verder opzuipen in het dorpscafé Daarna naar huis waar hun zwaarste taak was om hun voeten onder tafel te schuiven. Daarna de zetel in en snurken. Met wat geluk kreeg moeder de vrouw net geen rammeling op de koop toe. De kinderen sowieso altijd

Wat een zooitje die oorlogsgeneratie Wat een zelfrespect
Hehe, fred.

Dat is met zoveel koppels. Altijd dezelfde discussies. Altijd dezelfde praat. Altijd dezelfde ruzies. Altijd hetzelfde gezaag.

Een vrouw is nu niet per se een huisvrouw, vroeger wel. En de man die moest vroeger overal vechten. Op de werkvloer, aan het thuisfront, in het leger. Vechten tegen de bierkaai. Altijd maar vechten, word je uitgeput van...
Oud 19 juli 2018, 13:06   #107
XenApp
Parlementslid

XenApp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Wel, begin dan met vanaf vandaag met je uitkering te weigeren.

Geef eens het goede voorbeeld ipv hier te te komen lullen, mensen te beledigen die er bovendien voor zorgen dat jij nog je dagelijks eten hebt.

Je zou je moeten schamen !
Dan gaat hij het systeem ondersteunen, wat nu net nietde bedoeling is.
XenApp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2018, 13:07   #108
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hehe, fred.

Dat is met zoveel koppels. Altijd dezelfde discussies. Altijd dezelfde praat. Altijd dezelfde ruzies. Altijd hetzelfde gezaag.

Een vrouw is nu niet per se een huisvrouw, vroeger wel. En de man die moest vroeger overal vechten. Op de werkvloer, aan het thuisfront, in het leger. Vechten tegen de bierkaai. Altijd maar vechten, word je uitgeput van...
Een mens zou er inderdaad moe van worden dat klopt
Oud 19 juli 2018, 13:09   #109
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wahaha. De viswijven.

Zolang ze hun schaamhaar maar niet helemaal afscheren kan ik daarmee leven
Oud 19 juli 2018, 16:35   #110
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Na de oorlog geboren ? 1947/1948 Laten we zeggen de generatie van de Rolling Stones. Ron Wood werd geboren in 1947

Dat zijn toch de soixante huitards ? Dus volgens u waren de toeschouwers op Woodstock oude mensen ?? Dat is toch dat langharig werkschuw tuig ? Dat zijn de mensen die nu een paar jaar met pensioen zijn.

En bij de 95 jarigen zitten omzeggens alleen nog vrouwen. De meeste daarvan waren huisvrouwen en hebben nooit buitenshuis gaan werken.
Of die heel hard hebben gewerkt laat ik in het midden. Veel geroddeld en koffie geslurpt heel zeker wel
In dat laatste vergist u zich, wees maar zeker dan de vrouwen die nu +/- 95 zijn hard gewerkt hebben! Mijn moeder zou er bij geweest zijn. Voor de oorlog dienstmeisje, tijdens de oorlog werken in een winkel, daarna in de fabriek en nadat die ontploft was gaan kuisen in een kazerne van de Duitsers. Intussen thuis met haar zuster en moeder proberen de moestuin en het aardappelveld te onderhouden om wat fatsoenlijk te eten te hebben. Na de oorlog bij een beenhouwer gaan werken. Nadat ze getrouwd was en de kinderen schoolplichtig gaan kuisen in de villawijk.
Zowat alle vrouwen van haar generatie deden hetzelfde. Ik begrijp niet waar al dat gezaag over koffiekletsende vrouwen vandaan komt, waarschijnlijk van de heren echtgenoten die als ze thuiskwamen het eten op tafel wilden zien staan, het huis aan de kant en als er iets mankeerde commentaar leverden in de aard van "gij zijt toch heel de dag thuis, die paar uurkes kuisen, tellen niet, dat is geen werk".
Ik heb genoeg vrouwen van die generatie gekend en ik heb grote bewondering voor hen!
Oh en wat uw laatste zinnetje betreft : mannen roddelen even veel of meer dan vrouwen! Vergelijk gewoon even de posts hier op het forum van mannen en vrouwen. Alleen uw zinnetje op zich "Veel geroddeld en koffie geslurpt heel zeker wel" is roddel.

Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 19 juli 2018 om 16:36.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2018, 16:37   #111
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

https://www.youtube.com/watch?v=NoZ050vCa8c
Het beetje huishouden, zegt de man …
Oud 19 juli 2018, 17:08   #112
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
In dat laatste vergist u zich, wees maar zeker dan de vrouwen die nu +/- 95 zijn hard gewerkt hebben! Mijn moeder zou er bij geweest zijn. Voor de oorlog dienstmeisje, tijdens de oorlog werken in een winkel, daarna in de fabriek en nadat die ontploft was gaan kuisen in een kazerne van de Duitsers. Intussen thuis met haar zuster en moeder proberen de moestuin en het aardappelveld te onderhouden om wat fatsoenlijk te eten te hebben. Na de oorlog bij een beenhouwer gaan werken. Nadat ze getrouwd was en de kinderen schoolplichtig gaan kuisen in de villawijk.
Zowat alle vrouwen van haar Het belastingvrij basisbedrag in België bedraagt 7 270 euro deden hetzelfde. Ik begrijp niet waar al dat gezaag over koffiekletsende vrouwen vandaan komt, waarschijnlijk van de heren echtgenoten die als ze thuiskwamen het eten op tafel wilden zien staan, het huis aan de kant en als er iets mankeerde commentaar leverden in de aard van "gij zijt toch heel de dag thuis, die paar uurkes kuisen, tellen niet, dat is geen werk".
Ik heb genoeg vrouwen van die generatie gekend en ik heb grote bewondering voor hen!
Oh en wat uw laatste zinnetje betreft : mannen roddelen even veel of meer dan vrouwen! Vergelijk gewoon even de posts hier op het forum van mannen en vrouwen. Alleen uw zinnetje op zich "Veel geroddeld en koffie geslurpt heel zeker wel" is roddel.
Wat deden die vrouwen dan in de villawijk of waren dat geen vrouwen ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2018, 17:52   #113
orfeus5412
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Zowat alle vrouwen van haar generatie deden hetzelfde. Ik begrijp niet waar al dat gezaag over koffiekletsende vrouwen vandaan komt, waarschijnlijk van de heren echtgenoten die als ze thuiskwamen het eten op tafel wilden zien staan, het huis aan de kant en als er iets mankeerde commentaar leverden in de aard van "gij zijt toch heel de dag thuis, die paar uurkes kuisen, tellen niet, dat is geen werk".
Niet te vergeten dat het huishoudelijk werk toen veel en veel minder machinaal moest gedaan worden; geen wasmachine, droogkast, geen stofzuiger en ga zo maar door. Heb moeder nog weten de was doen met een "klok"; dat is een ding waarmee je het wasgoed in de tobbe moest indrukken, verschillende keren; daar wordt de dag van vandaag meewarig over gedaan. En die dames in de villawijken, wel dat waren de dames van de "hogere burgerij". — Verloochen je afkomst maar.

Laatst gewijzigd door orfeus5412 : 19 juli 2018 om 17:53.
orfeus5412 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2018, 20:00   #114
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door orfeus5412 Bekijk bericht
Niet te vergeten dat het huishoudelijk werk toen veel en veel minder machinaal moest gedaan worden; geen wasmachine, droogkast, geen stofzuiger en ga zo maar door. Heb moeder nog weten de was doen met een "klok"; dat is een ding waarmee je het wasgoed in de tobbe moest indrukken, verschillende keren; daar wordt de dag van vandaag meewarig over gedaan. En die dames in de villawijken, wel dat waren de dames van de "hogere burgerij". — Verloochen je afkomst maar.
Mijn moeder moest de was doen met een plank en borstel.
Daarna met een wasmachine gestookt met hout en wat u “een klok” noemt.
Een zuiger die op en neer bewoog met een moterje en aandrijfriem.
Oud 19 juli 2018, 20:45   #115
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
In de banken worden de meest trouwe werksletjes naar de uitgang geduwd vanaf 50 jaar.
Zodat de aandeelhouders,
die zelf op leeftijd zijn en de hele dag met hun vingers draaien,
hun winsten verder kunnen maximaliseren.
Oud 19 juli 2018, 23:59   #116
orfeus5412
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Mijn moeder moest de was doen met een plank en borstel.
Daarna met een wasmachine gestookt met hout en wat u “een klok” noemt.
Een zuiger die op en neer bewoog met een moterje en aandrijfriem.
Ik heb dat ding nooit gemotoriseerd geweten... maar idd een zuiger die je induwde om de was proper te krijgen.
Oud 20 juli 2018, 01:55   #117
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Zodat de aandeelhouders,
die zelf op leeftijd zijn en de hele dag met hun vingers draaien,
hun winsten verder kunnen maximaliseren.
OF de destijds meest belanrijke bank tot waarde nul+ herleiden.
Zie FORTIS en een massa (niet alle) aandeelhouders, ...in de tijd van toen.
Oud 20 juli 2018, 06:48   #118
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Babyboomer pedo mag blijven kiddies molesteren.

Dat bevestigt het federaal parket. De klachten van kindermisbruik die hem deden vluchten uit België zijn verjaard, die uit de Braziliaanse favela’s waarheen hij vluchtte zijn niet bewezen.
De pedofiele babyboomergeneratie. Bij de NGO's, in de kunstwereld en bij de anders-gaan-levers, elke dag komen er pedofiele schandalen uit of verhalen over seksueel machtsmisbruik.

Gaza-stad 2025 = Berlijn 1945

Gennez, De Sutter en co tegen een houten palen in Breendonk
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2018, 06:57   #119
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

De oorlogsgeneratie heeft in de jaren zeventig geprobeerd de broodnodige socio-economische hervormingen door te voeren : het egmontpact. De babyboomers hebben dat massaal afgewezen. Zowel rechts (de toen nog grote Vlaamse beweging) als links (de vakbonden). En dus is alles in de nek van de verloren generaties gedraaid. Eerst de werkloosheid of het werken beneden de capaciteiten en later de besparingen, de investeringen en de productiviteits- en flexibiliteitsverhogingen. Er rest maar één rechtvaardige beleidsmaatregel die nog kan genomen worden : verplichte euthanasie voor die generatie, 15 jaar na het pensioen.

Gaza-stad 2025 = Berlijn 1945

Gennez, De Sutter en co tegen een houten palen in Breendonk
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2018, 08:18   #120
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door orfeus5412 Bekijk bericht
Ik heb dat ding nooit gemotoriseerd geweten... maar idd een zuiger die je induwde om de was proper te krijgen.
Wij waren onze tijd dan ook ver vooruit.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be