![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#941 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik hang, als nva-er, hier op 11 juli de strijdvlag uit. En het enige waar die mij aan doet denken, is wat ik zelf heb meegemaakt: Leuven Vlaams.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#942 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#943 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#944 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#945 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik associeer de Belgische vlag met medeplichtigheid aan het uithalen van de Waalse joden tijdens Wereldoorlog II.
![]() |
![]() |
![]() |
#946 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Close to the end of World War 2 there were to be two squadrons within the RAF that were made up of almost totally Belgian pilots, these being No’s 349 and 350 Squadrons, and at the time they were equipment with Merlin powered Spitfire LF.XVI (renamed later as the L.16). ![]() Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 juli 2018 om 12:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#947 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uniform van de Brigade Piron die samen met de Engelsen Brussel bevrijdde in 1944. ![]() Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 juli 2018 om 12:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#948 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Groeten van iemand wiens vader vijf jaar in actieve dienst op zee is geweest bij de Britse Royal Navy. Nog maar een goeie week geleden ben ik op de begrafenis geweest van iemand die net geen 97 jaar was geworden. Hij was, net zoals mijn vader, eveneens in dienst bij de Royal Navy. Het was mijn laatste nonkel. Je hoeft dus tegenover mij geen hoge borst op te zetten en zitten zemelen over "geïnformeerd". |
![]() |
![]() |
![]() |
#949 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is de Belgische vlag niet duidelijk? Er hangt het odium aan van de holocaust.
![]() |
![]() |
![]() |
#950 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat dacht je Osterman, dat jij alleen kon trollen?
![]() |
![]() |
![]() |
#951 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#952 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Over uw geliefde pikzwarte leeuwenvlag kan er niet de minste twijfel zijn: het was een collaboratievlag en dit voor voor 100 % !! Ik kan niet begrijpen ( of misschien eerder wel … ) waarom de Vlaams-nationalisten weer teruggrijpen naar deze verfoeide vlag die de Vlamingen gedurende vier lange jaren zoveel ellende bracht . En dit terwijl we een vlag ter onze beschikking hebben die historisch volledig verantwoord is en die de officiële Vlaamse vlag is. En die ook de vlag was die Joe English, een personage boven elke verdenking, zo ontwierp: een zwarte leeuw, rood getongd en rood geklauwd. Uw geliefde pikzwarte leeuwenvlag echter... ![]() Bah! Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 juli 2018 om 14:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#953 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#954 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kijk nieuwsgierig uit naar bovenstaande BLOKVLAG die De Wever aan het uithangen is.
![]() |
#955 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#956 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het blijft een mysterie waarom net nationalisten hun eigen vlag verloochenen ten voordele van een symbool waarvan iedereen weet dat het kleeft aan de zwartzakken die meevochten met de duitsers. Citaat:
Laatst gewijzigd door Pandareus : 19 juli 2018 om 15:24. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#957 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Voor zover ik weet is er in WO II vanuit die regio geen collaboratie geweest met de duitsers onder het symbool van een zwarte leeuw zoals dat in vlaanderen wel het geval was. Voor zeeuws vlaanderen is dat zeker het geval : daar was net als overal in europa ook een deel collaborateurs maar die hadden economische motieven of het waren gewoon boeven. Enige organisatie achter een vlag als symbool voor hun zucht naar de duitsers is onbestaande. Ik denk dan ook dat je vergelijking kant noch wal raakt... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#958 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() door zich te moeien met de Vlaamse Leeuwenvlag, denken Belgicisten de schande van die tricolore te minimaliseren.
![]() |
#959 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#960 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ah, ik zie het al, het is de Belgische collaboratievlag.
![]() |
![]() |