Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 juli 2018, 11:38   #941
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
En ik associeer de pikzwarte leeuwenvlag met medeplichtigheid aan het uithalen van de Antwerpse joden tijdens Wereldoorlog II.
...
U doet maar. Het kan mij geen kloten schelen.
Ik hang, als nva-er, hier op 11 juli de strijdvlag uit.
En het enige waar die mij aan doet denken, is wat ik zelf heb meegemaakt: Leuven Vlaams.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2018, 11:46   #942
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
U doet maar. Het kan mij geen kloten schelen.
Ik hang, als nva-er, hier op 11 juli de strijdvlag uit.
En het enige waar die mij aan doet denken, is wat ik zelf heb meegemaakt: Leuven Vlaams.

Ik zeg gewoon wat is:

Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2018, 11:48   #943
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Door BDW een fascist te noemen, hol je het begrip fascisme volledig uit.
Ja, maar hij heeft het toch eens kunnen zeggen. Dat lucht op zie je...
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2018, 11:55   #944
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zeg gewoon wat is
Tiens..., maar ik ook!
Vandaar dat de Belgische driekleur mij onmiddellijk doet denken aan Degrelle en Co.
Oud 19 juli 2018, 11:58   #945
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En ik associeer de pikzwarte leeuwenvlag met medeplichtigheid aan het uithalen van de Antwerpse joden tijdens Wereldoorlog II.

Moet er nog zand zijn?

Ik associeer de Belgische vlag met medeplichtigheid aan het uithalen van de Waalse joden tijdens Wereldoorlog II.
Bijgevoegde afbeelding(e)

Oud 19 juli 2018, 12:13   #946
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Tiens..., maar ik ook!
Vandaar dat de Belgische driekleur mij onmiddellijk doet denken aan Degrelle en Co.
Tja, erg geïnformeerd bent u nooit geweest in deze materie. Het weze u vergeven.

Close to the end of World War 2 there were to be two squadrons within the RAF that were made up of almost totally Belgian pilots, these being No’s 349 and 350 Squadrons, and at the time they were equipment with Merlin powered Spitfire LF.XVI (renamed later as the L.16).

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 juli 2018 om 12:23.
Oud 19 juli 2018, 12:37   #947
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik associeer de Belgische vlag met medeplichtigheid aan het uithalen van de Waalse joden tijdens Wereldoorlog II.
Ook u bent blijkbaar niet goed ingelicht. Uw eenzijdige kijk op de zaak is nochtans niet verwonderlijk.

Uniform van de Brigade Piron die samen met de Engelsen Brussel bevrijdde in 1944.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 juli 2018 om 12:50.
Oud 19 juli 2018, 13:32   #948
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tja, erg geïnformeerd bent u nooit geweest in deze materie. Het weze u vergeven.

Close to the end of World War 2 there were to be two squadrons within the RAF that were made up of almost totally Belgian pilots, these being No’s 349 and 350 Squadrons, and at the time they were equipment with Merlin powered Spitfire LF.XVI (renamed later as the L.16).

Zowel uw antwoord aan Xenophon als dat aan mij zijn allebei naast de kwestie. Er zijn tijdens WO2 ook Vlaamsgezinden geweest die niet konden geassocieerd worden met de collaboratie. Maar zowel bij de zwaaiers van de tricolore Belgische vlag als bij die van de tweekleurige Leeuwenvlag zijn er gevallen van zware collaboratie geweest. Je kunt niet hysterisch staan schreeuwen bij het ene en schroomvallig zwijgen over het andere. Collaboratie is collaboratie.

Groeten van iemand wiens vader vijf jaar in actieve dienst op zee is geweest bij de Britse Royal Navy. Nog maar een goeie week geleden ben ik op de begrafenis geweest van iemand die net geen 97 jaar was geworden. Hij was, net zoals mijn vader, eveneens in dienst bij de Royal Navy. Het was mijn laatste nonkel.
Je hoeft dus tegenover mij geen hoge borst op te zetten en zitten zemelen over "geïnformeerd".
Oud 19 juli 2018, 13:55   #949
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ook u bent blijkbaar niet goed ingelicht. Uw eenzijdige kijk op de zaak is nochtans niet verwonderlijk.

Uniform van de Brigade Piron die samen met de Engelsen Brussel bevrijdde in 1944.
Is de Belgische vlag niet duidelijk? Er hangt het odium aan van de holocaust.

Oud 19 juli 2018, 14:00   #950
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wat dacht je Osterman, dat jij alleen kon trollen?
Oud 19 juli 2018, 14:00   #951
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Is de Belgische vlag niet duidelijk? Er hangt het odium aan van de holocaust.
Inderdaad. Want die Belgisch tricolore affiche militeert zelfs niet voor de Wehrmacht maar voor de Waffen-SS.
Oud 19 juli 2018, 14:17   #952
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zowel uw antwoord aan Xenophon als dat aan mij zijn allebei naast de kwestie. Er zijn tijdens WO2 ook Vlaamsgezinden geweest die niet konden geassocieerd worden met de collaboratie. Maar zowel bij de zwaaiers van de tricolore Belgische vlag als bij die van de tweekleurige Leeuwenvlag zijn er gevallen van zware collaboratie geweest. Je kunt niet hysterisch staan schreeuwen bij het ene en schroomvallig zwijgen over het andere. Collaboratie is collaboratie.

Groeten van iemand wiens vader vijf jaar in actieve dienst op zee is geweest bij de Britse Royal Navy. Nog maar een goeie week geleden ben ik op de begrafenis geweest van iemand die net geen 97 jaar was geworden. Hij was, net zoals mijn vader, eveneens in dienst bij de Royal Navy. Het was mijn laatste nonkel.
Je hoeft dus tegenover mij geen hoge borst op te zetten en zitten zemelen over "geïnformeerd".
Uw antwoord is naast de kwestie. Het gebruik van een vlag als symbool van de deelstaat Vlaanderen. Daarover gaat het. Het gebruik van de Belgische vlag werd symbolisch zowel voor- (door de Rexisten) maar zeker ook tegen Herr Hitler gebruikt tijdens de oorlog.

Over uw geliefde pikzwarte leeuwenvlag kan er niet de minste twijfel zijn: het was een collaboratievlag en dit voor voor 100 % !!

Ik kan niet begrijpen ( of misschien eerder wel … ) waarom de Vlaams-nationalisten weer teruggrijpen naar deze verfoeide vlag die de Vlamingen gedurende vier lange jaren zoveel ellende bracht . En dit terwijl we een vlag ter onze beschikking hebben die historisch volledig verantwoord is en die de officiële Vlaamse vlag is. En die ook de vlag was die Joe English, een personage boven elke verdenking, zo ontwierp: een zwarte leeuw, rood getongd en rood geklauwd.

Uw geliefde pikzwarte leeuwenvlag echter...

Bah!

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 juli 2018 om 14:21.
Oud 19 juli 2018, 14:20   #953
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uw antwoord is naast de kwestie. Het gebruik van een vlag als symbool van de deelstaat Vlaanderen. Daarover gaat het. Het gebruik van de Belgische vlag werd symbolisch zowel voor maar zeker ook tegen Herr Hitler gebruikt tijdens de oorlog.

Over uw geliefde pikzwarte leeuwenvlag kan er niet de minste twijfel zijn: het was een collaboratievlag en dit voor voor 100 % !!

Ik kan niet begrijpen ( of misschien eerder wel … ) waarom de Vlaams-nationalisten weer teruggrijpen naar deze verfoeide vlag die de Vlamingen gedurende vier lange jaren zoveel ellende bracht . En dit terwijl we een vlag ter onze beschikking hebben die historisch volledig verantwoord is en die de officiële Vlaamse vlag is. En die ook de vlag was die Joe English, een personage boven elke verdenking, zo ontwierp: de zwarte leeuw, rood getongd en rood geklauwd.

Bah!
De Belgische vlag in dienst van de Fuhrer, rechtstreeks verbonden aan de holocaust, bah!

Oud 19 juli 2018, 14:23   #954
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Bah!
Ik kijk nieuwsgierig uit naar bovenstaande BLOKVLAG die De Wever aan het uithangen is.
Oud 19 juli 2018, 14:55   #955
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw antwoord is naast de kwestie. Het gebruik van een vlag als symbool van de deelstaat Vlaanderen. Daarover gaat het. Het gebruik van de Belgische vlag werd symbolisch zowel voor- (door de Rexisten) maar zeker ook tegen Herr Hitler gebruikt tijdens de oorlog.

Ik kan niet begrijpen ( of misschien eerder wel … ) waarom de Vlaams-nationalisten weer teruggrijpen naar deze verfoeide vlag die de Vlamingen gedurende vier lange jaren zoveel ellende bracht . En dit terwijl we een vlag ter onze beschikking hebben die historisch volledig verantwoord is en die de officiële Vlaamse vlag is. En die ook de vlag was die Joe English, een personage boven elke verdenking, zo ontwierp: een zwarte leeuw, rood getongd en rood geklauwd.

Bah!
Mag men in Zeeuws-Vlaanderen en Frans-Vlaanderen de leeuw met zwarte klauwen gebruiken? Of is dat ook een soort verheerlijking van de collaboratie(vlag)?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2018, 15:23   #956
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

100% to the point.

Het blijft een mysterie waarom net nationalisten hun eigen vlag verloochenen ten voordele van een symbool waarvan iedereen weet dat het kleeft aan de zwartzakken die meevochten met de duitsers.

Citaat:

Bah!
Het roept inderdaad walging op.

Laatst gewijzigd door Pandareus : 19 juli 2018 om 15:24.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2018, 15:41   #957
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Mag men in Zeeuws-Vlaanderen en Frans-Vlaanderen de leeuw met zwarte klauwen gebruiken? Of is dat ook een soort verheerlijking van de collaboratie(vlag)?
Dit is de vlag van frans vlaanderen.

Voor zover ik weet is er in WO II vanuit die regio geen collaboratie geweest met de duitsers onder het symbool van een zwarte leeuw zoals dat in vlaanderen wel het geval was.

Voor zeeuws vlaanderen is dat zeker het geval : daar was net als overal in europa ook een deel collaborateurs maar die hadden economische motieven of het waren gewoon boeven. Enige organisatie achter een vlag als symbool voor hun zucht naar de duitsers is onbestaande.

Ik denk dan ook dat je vergelijking kant noch wal raakt...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2018, 15:48   #958
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Want die Belgisch tricolore affiche militeert zelfs niet voor de Wehrmacht maar voor de Waffen-SS.
door zich te moeien met de Vlaamse Leeuwenvlag, denken Belgicisten de schande van die tricolore te minimaliseren.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2018, 16:32   #959
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
door zich te moeien met de Vlaamse Leeuwenvlag, denken Belgicisten de schande van die tricolore te minimaliseren.
Niets 'te moeien'.

Een mooi juweeltje misschien voor de mensen die favoriete bewonderaars zijn van de pikzwarte Vlaamse leeuw:

Oud 19 juli 2018, 16:38   #960
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niets 'te moeien'.

Een mooi juweeltje misschien voor de mensen die favoriete bewonderaars zijn van de pikzwarte Vlaamse leeuw:

Wat is die rotte stank hier?

Ah, ik zie het al, het is de Belgische collaboratievlag.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be