![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laat ze maar komen met hun rekeningrijden.
![]() Op dit ogenblik hebben we, met ons twee, 4 wagens en een motor waar we rijtaks voor betalen. Twee van de wagens rijden echter slechts max. 1000km per jaar, de motor heeft dit jaar nog geen km gereden. Dit terwijl we toch de volle pot taksen betalen voor deze drie quasi ongebruikte. Eens benieuwd of ik al dan niet winst ga maken met de km-heffing. |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Dikke wagens" gaan die kans veel eerder hebben met hun hoge verkeerstaks, toch bij weinig kms. Ze zullen doordachter met hun verplaatsingen moeten zijn, in de mate van het mogelijke. Naja en verder is er de landsgrens nog... ![]() In Nederland hebben ze kilometerheffing nooit ingevoerd na enkele pogingen, hoe zou dat wel komen? ![]() https://nl.wikipedia.org/wiki/Kilome...ng_(Nederland) algemeen: https://nl.wikipedia.org/wiki/Rekeningrijden Laatst gewijzigd door Micele : 23 juli 2018 om 10:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Staatssecretaris
|
![]() Positief! Laat het gepeupel maar in het stof kruipen. En daar gaat ook ineens een groot voordeel van uw Tesla. Dok maar elke kilometer!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Parlementslid
|
![]() Het zal zeker interessant worden voor een iets oudere wagen met wat PK's aan te schaffen. Stel wie vandaag een euro2, 4.0 of hoger en +300PK wil inschrijven betaalt zich blauw. Voor soms minder dan 500 kilometer op jaarbasis mee te doen. Voor diegenen die zoiets nieuw kunnen en willen kopen wordt het echt feest. In Vlaanderen heb je dan meer dan 10.000 euro aan BIV en een jaarlijkse VB om omver te vallen. Stel dat dit wegvalt en ze vragen een kilometerheffing. Dan mag het nog 0,2 euro/km zijn.
De vraag is hoe ze het juist gaan berekenen, wanneer het er echt zal komen en ze ook effectief de BIV en VB zullen laten vallen. En of het niet een EN verhaal gaat worden. BIV, VB, kilometerheffing en (nog) hogere accijnzen op brandstof? |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De slimme kilometerheffing zou niet slim zijn, mocht er toch niet een verrekening inzitten van erg zuinige wagens, of zeer bescheiden wagentjes.
Het is toch duidelijk dat er meerdere doelen nagestreefd moeten worden, en dat met een veelheid aan maatregelen. Zuinige en propere wagens is één doel. Wagens die niet thuis horen in de file, weghouden van die file, is één doel. Een gecombineerde taks van kilometerheffing, als maatregel, dient om beide doelen een beetje te benaderen. Andere maatregelen zijn al even noodzakelijk, want met alleen de slimme kilometerheffing zal het ook niet gaan.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uiteindelijk komt de aap uit de mouw waarom men overal alle auto's op dezelfde baan hebben gestuurd.
En vele km extra zoals in Gent. De km heffing. Met mijn licht vrachtje rij ik nu van pier naar paal tegen een bescheiden taks. Maar dat zal nu wel een serieuze taks gaan worden. 10 of 20 of 30 keer meer? Of 100 keer meer? En nog af te trekken van de belastingen ook. ![]() Straks gaan ze geld aan mij moeten geven in plaats aan mij te verdienen?
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 24 juli 2018 om 12:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoeveel km doe jij per jaar? Gaat men niet ergens in het midden moeten beslissen hoeveel men gaat aanrekenen, omdat het toch tenminste moet lijken op een budgetneurale shift? Voorts verslijt jij met je lichte vracht de wegen evenveel als iemand anders met een gewoon minibusje, en ben je in een file even hinderlijk voor de economie van je medeburger (en zij voor jouw economie natuurlijk).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Helaas zit ik na 10 km al ruim over de grens waar geen kilometerheffing is. hahaha. Laatst gewijzigd door Micele : 24 juli 2018 om 15:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Diesel vandaag 3,5 cent duurder dan benzine (officiele prijs) Na Italië 2e duurste land in Europa schrijven de kranten, ik ga dat ff checken... dat klopt: Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 24 juli 2018 om 15:49. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het verschil tussen u en mij is dat het bij mij een werktuig is en voor u een voertuig. Ik weet dat ambtenaren daar enige moeite mee hebben om dat te verstaan. En in de file ben ik de economie en jij de toerist. Jij hinderd mij. Ik u niet.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 24 juli 2018 om 16:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook benzine natuurlijk. Nu de prijzen gelijk staan gaat dat nu natuurlijk omhoog. Ik trek dat toch af van mijn belastingen. Gij niet. Uw belastingen betalen mij dan terug. ![]() Geweldig. Dit is uw droom die uitkomt. Achter uw 9000 postings is het gelukt.
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar je moet jouw situatie niet met de mijne vergelijken, maar wel die met andere deelnemers aan de actieve economie. Je kakt dus op de verkeerde. Je krijgt daarmee wel de lachers op je hand, maar je vergiftigt de redenering.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uw brol interesseert me niet.
Citaat:
![]() En dat beetje belastingen krijg ik dan nog terug ook. lol. Citaat:
![]() Dat vuile diesel ooit duurder ging worden dan benzine zag zelfs elke blinde. na 9000 postings, dat zijn er alvast meer. omega3 vroeg zich zoiets al af na 21 posten: Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 24 juli 2018 om 17:41. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wiens schuld? Het uwe...en de omega 3 van de wereld. Allen staatsburger van lalaland.
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze hebben er niks verloren. Heb je wat nodig? De actieve economie komt aan je huis dan.
![]() |
![]() |
#159 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om je geheugen op te frissen een link van 9 jaar geleden: Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 24 juli 2018 om 18:57. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onvermijdelijk?
Schup De Wever en de rest van de bende Commies terug naar de privé en het is vermeden. ![]() edit, ik heb vandaag wat vacature plakkaten zien staan ergens tussen Maldegem en Ursel,kheb der wel niet op gelet welke, maar kom 't zijn politici, de elite, da moe zeker lukken.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand Laatst gewijzigd door Erw : 24 juli 2018 om 19:21. |
![]() |
![]() |