Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 juli 2018, 10:14   #141
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 40.703
Standaard

Laat ze maar komen met hun rekeningrijden.

Op dit ogenblik hebben we, met ons twee, 4 wagens en een motor waar we rijtaks voor betalen.
Twee van de wagens rijden echter slechts max. 1000km per jaar, de motor heeft dit jaar nog geen km gereden. Dit terwijl we toch de volle pot taksen betalen voor deze drie quasi ongebruikte.

Eens benieuwd of ik al dan niet winst ga maken met de km-heffing.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2018, 10:34   #142
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Laat ze maar komen met hun rekeningrijden.

Op dit ogenblik hebben we, met ons twee, 4 wagens en een motor waar we rijtaks voor betalen.
Twee van de wagens rijden echter slechts max. 1000km per jaar, de motor heeft dit jaar nog geen km gereden. Dit terwijl we toch de volle pot taksen betalen voor deze drie quasi ongebruikte.

Eens benieuwd of ik al dan niet winst ga maken met de km-heffing.
30-jarige wagens (~35 € taks) en bescheiden wagens (<200 € taks) gaan alleszins geen of veel minder kans hebben om geen verlies te maken.

"Dikke wagens" gaan die kans veel eerder hebben met hun hoge verkeerstaks, toch bij weinig kms.

Ze zullen doordachter met hun verplaatsingen moeten zijn, in de mate van het mogelijke.

Naja en verder is er de landsgrens nog...

In Nederland hebben ze kilometerheffing nooit ingevoerd na enkele pogingen, hoe zou dat wel komen?

https://nl.wikipedia.org/wiki/Kilome...ng_(Nederland)

algemeen: https://nl.wikipedia.org/wiki/Rekeningrijden

Laatst gewijzigd door Micele : 23 juli 2018 om 10:47.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2018, 00:07   #143
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
30-jarige wagens (~35 € taks) en bescheiden wagens (<200 € taks) gaan alleszins geen of veel minder kans hebben om geen verlies te maken.
Positief! Laat het gepeupel maar in het stof kruipen. En daar gaat ook ineens een groot voordeel van uw Tesla. Dok maar elke kilometer!
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2018, 05:49   #144
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 40.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
30-jarige wagens (~35 € taks) en bescheiden wagens (<200 € taks) gaan alleszins geen of veel minder kans hebben om geen verlies te maken.

"Dikke wagens" gaan die kans veel eerder hebben met hun hoge verkeerstaks, toch bij weinig kms.

Ze zullen doordachter met hun verplaatsingen moeten zijn, in de mate van het mogelijke.

Naja en verder is er de landsgrens nog...

In Nederland hebben ze kilometerheffing nooit ingevoerd na enkele pogingen, hoe zou dat wel komen?

https://nl.wikipedia.org/wiki/Kilome...ng_(Nederland)

algemeen: https://nl.wikipedia.org/wiki/Rekeningrijden
Voor drie van de vier betaal ik nu zo'n 900€ per stuk. Als er daarvan twee weinig of geen kilometers rijden zal het toch een paar slokken op de borrel schelen. Nu ja, een paar honderd € op jaarbasis Maar al wat je niet aan de roverheid moet geven is meegenomen.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2018, 11:30   #145
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.931
Standaard

Het zal zeker interessant worden voor een iets oudere wagen met wat PK's aan te schaffen. Stel wie vandaag een euro2, 4.0 of hoger en +300PK wil inschrijven betaalt zich blauw. Voor soms minder dan 500 kilometer op jaarbasis mee te doen. Voor diegenen die zoiets nieuw kunnen en willen kopen wordt het echt feest. In Vlaanderen heb je dan meer dan 10.000 euro aan BIV en een jaarlijkse VB om omver te vallen. Stel dat dit wegvalt en ze vragen een kilometerheffing. Dan mag het nog 0,2 euro/km zijn.

De vraag is hoe ze het juist gaan berekenen, wanneer het er echt zal komen en ze ook effectief de BIV en VB zullen laten vallen. En of het niet een EN verhaal gaat worden. BIV, VB, kilometerheffing en (nog) hogere accijnzen op brandstof?
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2018, 11:40   #146
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 76.117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Het zal zeker interessant worden voor een iets oudere wagen met wat PK's aan te schaffen. Stel wie vandaag een euro2, 4.0 of hoger en +300PK wil inschrijven betaalt zich blauw. Voor soms minder dan 500 kilometer op jaarbasis mee te doen. Voor diegenen die zoiets nieuw kunnen en willen kopen wordt het echt feest. In Vlaanderen heb je dan meer dan 10.000 euro aan BIV en een jaarlijkse VB om omver te vallen. Stel dat dit wegvalt en ze vragen een kilometerheffing. Dan mag het nog 0,2 euro/km zijn.

De vraag is hoe ze het juist gaan berekenen, wanneer het er echt zal komen en ze ook effectief de BIV en VB zullen laten vallen. En of het niet een EN verhaal gaat worden. BIV, VB, kilometerheffing en (nog) hogere accijnzen op brandstof?
Het is net zoals de mazoutketels een maatregel voor de volgende regering.

Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2018, 12:27   #147
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Laat ze maar komen met hun rekeningrijden.

Op dit ogenblik hebben we, met ons twee, 4 wagens en een motor waar we rijtaks voor betalen.
Twee van de wagens rijden echter slechts max. 1000km per jaar, de motor heeft dit jaar nog geen km gereden. Dit terwijl we toch de volle pot taksen betalen voor deze drie quasi ongebruikte.

Eens benieuwd of ik al dan niet winst ga maken met de km-heffing.
De geheime motorpolitie zou je banden moeten komen plat zetten. En nog veel meer. Foei !!
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2018, 12:35   #148
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

De slimme kilometerheffing zou niet slim zijn, mocht er toch niet een verrekening inzitten van erg zuinige wagens, of zeer bescheiden wagentjes.

Het is toch duidelijk dat er meerdere doelen nagestreefd moeten worden, en dat met een veelheid aan maatregelen.
Zuinige en propere wagens is één doel.
Wagens die niet thuis horen in de file, weghouden van die file, is één doel.

Een gecombineerde taks van kilometerheffing, als maatregel, dient om beide doelen een beetje te benaderen.
Andere maatregelen zijn al even noodzakelijk, want met alleen de slimme kilometerheffing zal het ook niet gaan.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2018, 12:48   #149
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Uiteindelijk komt de aap uit de mouw waarom men overal alle auto's op dezelfde baan hebben gestuurd.

En vele km extra zoals in Gent.

De km heffing.

Met mijn licht vrachtje rij ik nu van pier naar paal tegen een bescheiden taks.
Maar dat zal nu wel een serieuze taks gaan worden.
10 of 20 of 30 keer meer?
Of 100 keer meer?

En nog af te trekken van de belastingen ook.

Straks gaan ze geld aan mij moeten geven in plaats aan mij te verdienen?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 24 juli 2018 om 12:56.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2018, 15:20   #150
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Uiteindelijk komt de aap uit de mouw waarom men overal alle auto's op dezelfde baan hebben gestuurd.

En vele km extra zoals in Gent.

De km heffing.

Met mijn licht vrachtje rij ik nu van pier naar paal tegen een bescheiden taks.
Maar dat zal nu wel een serieuze taks gaan worden.
10 of 20 of 30 keer meer?
Of 100 keer meer?

En nog af te trekken van de belastingen ook.

Straks gaan ze geld aan mij moeten geven in plaats aan mij te verdienen?
Weet jij al of gewone woonstraten meegeteld gaan worden door dat systeem?

Hoeveel km doe jij per jaar?
Gaat men niet ergens in het midden moeten beslissen hoeveel men gaat aanrekenen, omdat het toch tenminste moet lijken op een budgetneurale shift?
Voorts verslijt jij met je lichte vracht de wegen evenveel als iemand anders met een gewoon minibusje,
en ben je in een file even hinderlijk voor de economie van je medeburger (en zij voor jouw economie natuurlijk).
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2018, 15:36   #151
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Positief! Laat het gepeupel maar in het stof kruipen. En daar gaat ook ineens een groot voordeel van uw Tesla. Dok maar elke kilometer!
Dat ga ik ooit met veel plezier doen!

Helaas zit ik na 10 km al ruim over de grens waar geen kilometerheffing is. hahaha.

Laatst gewijzigd door Micele : 24 juli 2018 om 15:38.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2018, 15:43   #152
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Voor drie van de vier betaal ik nu zo'n 900€ per stuk. Als er daarvan twee weinig of geen kilometers rijden zal het toch een paar slokken op de borrel schelen. Nu ja, een paar honderd € op jaarbasis Maar al wat je niet aan de roverheid moet geven is meegenomen.
Als het maar geen diesels zijn.

Diesel vandaag 3,5 cent duurder dan benzine (officiele prijs)
Na Italië 2e duurste land in Europa schrijven de kranten, ik ga dat ff checken...

dat klopt:

Citaat:
http://www.brandstofprijzen.info/bra...opa.php?sort=6

Gesorteerd op: dieselprijs aflopend

Nr. E Land Euro95 Diesel LPG LPG Nippel LPG stations Info Opname datum
1 E Italië € 1,671 € 1,544 € 0,650 Schotel 2346 24 juli 2018
2 E België € 1,501 € 1,536 € 0,550 Acme 615 24 juli 2018
3 E Frankrijk € 1,533 € 1,453 € 0,828 Schotel 1800 24 juli 2018
4 E Griekenland € 1,651 € 1,449 € 0,849 Schotel 41 24 juli 2018
5 E Portugal € 1,649 € 1,439 € 0,648 Schotel 244 24 juli 2018
6 E Nederland € 1,753 € 1,433 € 0,882 Bajonet 1480 24 juli 2018
7 E Finland € 1,552 € 1,391 € Geen Geen 24 juli 2018
8 E Ierland € 1,439 € 1,359 € 0,699 Acme 200 24 juli 2018
9 E Duitsland € 1,489 € 1,309 € 0,609 Acme 6527 24 juli 2018
10 E Estland € 1,294 € 1,244 € 0,519 Schotel 50 24 juli 2018
Gesorteerd op benzineprijs aflopend staat Be 7e
Citaat:
Nr. E Land Euro95 Diesel LPG LPG Nippel LPG stations Info Opname datum
1 E Nederland € 1,753 € 1,433 € 0,882 Bajonet 1480 24 juli 2018
2 E Italië € 1,671 € 1,544 € 0,650 Schotel 2346 24 juli 2018
3 E Griekenland € 1,651 € 1,449 € 0,849 Schotel 41 24 juli 2018
4 E Portugal € 1,649 € 1,439 € 0,648 Schotel 244 24 juli 2018
5 E Finland € 1,552 € 1,391 € Geen Geen 24 juli 2018
6 E Frankrijk € 1,533 € 1,453 € 0,828 Schotel 1800 24 juli 2018
7 E België € 1,501 € 1,536 € 0,550 Acme 615 24 juli 2018
8 E Duitsland € 1,489 € 1,309 € 0,609 Acme 6527 24 juli 2018
9 E Ierland € 1,439 € 1,359 € 0,699 Acme 200 24 juli 2018
10 E Spanje € 1,312 € 1,232 € 0,673 Bajonet 40 24 juli 2018

Laatst gewijzigd door Micele : 24 juli 2018 om 15:49.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2018, 16:56   #153
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Weet jij al of gewone woonstraten meegeteld gaan worden door dat systeem?

Hoeveel km doe jij per jaar?
Gaat men niet ergens in het midden moeten beslissen hoeveel men gaat aanrekenen, omdat het toch tenminste moet lijken op een budgetneurale shift?
Voorts verslijt jij met je lichte vracht de wegen evenveel als iemand anders met een gewoon minibusje,
en ben je in een file even hinderlijk voor de economie van je medeburger (en zij voor jouw economie natuurlijk).

Het verschil tussen u en mij is dat het bij mij een werktuig is en voor u een voertuig.

Ik weet dat ambtenaren daar enige moeite mee hebben om dat te verstaan.

En in de file ben ik de economie en jij de toerist.

Jij hinderd mij.
Ik u niet.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 24 juli 2018 om 16:59.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2018, 17:18   #154
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Als het maar geen diesels zijn.

Diesel vandaag 3,5 cent duurder dan benzine (officiele prijs)
Na Italië 2e duurste land in Europa schrijven de kranten, ik ga dat ff checken...

dat klopt:



Gesorteerd op benzineprijs aflopend staat Be 7e
Hopelijk is de prijs nu snel 25€ de liter.
Ook benzine natuurlijk. Nu de prijzen gelijk staan gaat dat nu natuurlijk omhoog.


Ik trek dat toch af van mijn belastingen.
Gij niet.

Uw belastingen betalen mij dan terug.

Geweldig.
Dit is uw droom die uitkomt. Achter uw 9000 postings is het gelukt.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2018, 17:28   #155
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Het verschil tussen u en mij is dat het bij mij een werktuig is en voor u een voertuig.

Ik weet dat ambtenaren daar enige moeite mee hebben om dat te verstaan.

En in de file ben ik de economie en jij de toerist.

Jij hinderd mij.
Ik u niet.
Ik neem inderdaad enkel nog deel aan de economie als verbruiker.

Maar je moet jouw situatie niet met de mijne vergelijken,
maar wel die met andere deelnemers aan de actieve economie.

Je kakt dus op de verkeerde. Je krijgt daarmee wel de lachers op je hand, maar je vergiftigt de redenering.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2018, 17:29   #156
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik trek dat toch af van mijn belastingen.
Gij niet.
Uw brol interesseert me niet.

Citaat:
Uw belastingen betalen mij dan terug.
Ik betaal amper belastingen.

En dat beetje belastingen krijg ik dan nog terug ook. lol.

Citaat:
Dit is uw droom die uitkomt. Achter uw 9000 postings is het gelukt.
Neen dromen komen bij mij niet uit, bij jouw wel?

Dat vuile diesel ooit duurder ging worden dan benzine zag zelfs elke blinde.

na 9000 postings, dat zijn er alvast meer.

omega3 vroeg zich zoiets al af na 21 posten:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omega3 Bekijk bericht
https://forum.politics.be/showthread.php?t=223583

26 september 2015, 10:54 #1

omega3
Vreemdeling
Geregistreerd: 20 september 2015
Berichten: 21

Als de regering dan toch inkomsten nodig heeft, waarom die verdomde Diesel niet zwaarder belasten. Naast luchtvervuiling door CO2 (wat niet minder is dan bij benzine ondanks wat soms beweerd wordt!), geeft het uiteraard ook fijnstof wat zeer schadelijk is voor de ademhaling. Steeds meer mensen worden er ziek door, wat ook niet vreemd is als je weet dat Vlaanderen één van de regio's is met het meeste fijnstof ter wereld. Als dan bovendien autofabrikanten gaan knoeien met emissie waarden rechtvaardigd dit nog meer strengere milieuwetgeving en meer belasting op luchtvervuiling want anders veranderd men toch niet.

Daarnaast zou men overigens ook een tax kunnen invoeren voor buitenlands verkeer dat door Belgie gaat. Frankrijk bvb doet dat uiteindelijk ook.

Ik ben verre van links, maar gezondheid vind ik toch even belangrijk als geld. Dat Belgie qua luchtvervuiling één van de slechtste leerlingen is ter wereld zou toch moeten nadenken. Luchtvervuiling zou bij elke verkiezing een hoofdthema moeten zijn.

Laatst gewijzigd door Micele : 24 juli 2018 om 17:41.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2018, 18:00   #157
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Uw brol interesseert me niet.


Ik betaal amper belastingen.

En dat beetje belastingen krijg ik dan nog terug ook. lol.


Neen dromen komen bij mij niet uit, bij jouw wel?

Dat vuile diesel ooit duurder ging worden dan benzine zag zelfs elke blinde.

na 9000 postings, dat zijn er alvast meer.

omega3 vroeg zich zoiets al af na 21 posten:
Je kan of kon er gif op inpakken dat van zodra de prijs diesel en benzine even hoog kwam...de race van verhogingen kan beginnen


Wiens schuld?
Het uwe...en de omega 3 van de wereld.
Allen staatsburger van lalaland.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2018, 18:03   #158
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik neem inderdaad enkel nog deel aan de economie als verbruiker.

Maar je moet jouw situatie niet met de mijne vergelijken,
maar wel die met andere deelnemers aan de actieve economie.

Je kakt dus op de verkeerde. Je krijgt daarmee wel de lachers op je hand, maar je vergiftigt de redenering.
Gebruikers moeten niet meer in de files gaan staan.
Ze hebben er niks verloren.

Heb je wat nodig?
De actieve economie komt aan je huis dan.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2018, 18:53   #159
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Je kan of kon er gif op inpakken dat van zodra de prijs diesel en benzine even hoog kwam...de race van verhogingen kan beginnen

Wiens schuld?
Het uwe...en de omega 3 van de wereld.
Allen staatsburger van lalaland.
Heeft er allemaal niets mee te maken, diesels zijn nu eenmaal altijd de oorzaak geweest voor vuile lucht.

Om je geheugen op te frissen een link van 9 jaar geleden:

Citaat:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2009/10...stof-1-611708/

di 06 okt 2009 20:47

Geen uitstel meer voor norm voor fijn stof

Ons land krijgt geen uitstel meer van Europa voor de fijnstofnorm. België moet die norm halen in 2011 of er dreigen sancties. Dat heeft Vlaams minister van Leefmilieu Joke Schauvliege (CD&V) gezegd in het Vlaams Parlement.

belangrijkste reden waarom ons land van de Europese Commissie geen uitstel heeft gekregen voor het halen van de nieuwe normen voor luchtkwaliteit, is volgens Schauvliege dat de geraamde concentratieniveaus en de effecten van een aantal maatregelen niet grondig in kaart zijn gebracht.

Schauvliege kan zich daarin vinden, want "de tijd - twee maanden - was te kort om de invloed op de luchtkwaliteit van recente maatregelen te berekenen". De minister zei voorts dat er aan een methode wordt gewerkt voor die complexe berekening.

Verder verwijt de Europese Commissie België dat een aantal maatregelen nog niet is ingevoerd of pas na 2011 in werking zal treden. Zo gaat het onder andere over de lage-emissiezones en rekeningrijden. Ook wijst de Commissie erop dat ons land de nationale uitstootplafonds voor stikstofoxide (NOx) zal overschrijden, onder meer door de verdieseling van het Belgische wagenpark.

Voor uitstel is het echter hoe dan ook te laat en ons land moet de fijnstofnorm dus halen tegen 2011. Schauvliege rekent daarvoor op properder productiemethodes in de industrie, zuiniger gezinnen en het duurder maken van vervuilende auto's. De minister sluit echter niet uit dat Vlaanderen een boete zal moeten betalen.

18 aanvragen tot uitstel

Net als 17 andere lidstaten van de Europese Unie had Vlaanderen een afwijking op de richtlijn 2008/50/EG gevraagd.

Onder strikte voorwaarden hebben tot nu toe drie landen, Duitsland, Oostenrijk en Hongarije, uitstel gekregen voor de naleving van de grenswaarden voor fijn stof in bepaalde zones. Van zes lidstaten werd de aanvraag tot uitstel verworpen en het verzoek van negen lidstaten is nog in behandeling.

Laatst gewijzigd door Micele : 24 juli 2018 om 18:57.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2018, 19:18   #160
Erw
Secretaris-Generaal VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 21.098
Standaard

Onvermijdelijk?
Schup De Wever en de rest van de bende Commies terug naar de privé en het is vermeden.

edit, ik heb vandaag wat vacature plakkaten zien staan ergens tussen Maldegem en Ursel,kheb der wel niet op gelet welke, maar kom 't zijn politici, de elite, da moe zeker lukken.
__________________
SECRET SERVICE TEAM HERCULES TRUMP
20yo THOMAS MATTHEW CROOKS DROM TRUMP FANS
Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 24 juli 2018 om 19:21.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be