Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 juli 2018, 08:04   #21
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
De huidige bewoners van Krim, zijn volgens de geschiedenis van de Krim, een bezettingsmacht.
Noord-Ierland zou bij een referendum ook kiezen om bij het VK te blijven, toch is het VK ene bezetters van Noord-Ierland en behoord het toe aan Ierland.

Tsaar Putin lijd aan grootheidswaanzin en wil de oude USSR terug uit bouwen.
En wie hem tegenwerkt zal de gevolgen dragen.
Zonder tegenreacdtie van het westen was niet enkel de Krim, maar heel Oekranië nu door de RF geannexeerd geweest door Putin.
Landen zoals Polen zijn juist bij de NATO gegaan om een nieuwe annexatie door de RF te kunnen voorkomen.
Aan uw, en met uitbreiding die van de Westerse media, demonisering van Putin doe ik niet mee. Als volkeren of groepen, delen van een bevolking, er voor kiezen zich bij een of andere "organisatie", zeg maar land, te voegen is dat hun keuze.
Jullie zijn toch voor het afschaffen van landsgrenzen? Waarom mogen groepen zich dan, indien ze dat wensen, niet liever aansluiten bij de buren dan met een op landsgrenzen gebaseerde historische partner getrouwd te blijven?
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2018, 07:12   #22
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Aan uw, en met uitbreiding die van de Westerse media, demonisering van Putin doe ik niet mee. Als volkeren of groepen, delen van een bevolking, er voor kiezen zich bij een of andere "organisatie", zeg maar land, te voegen is dat hun keuze.
Jullie zijn toch voor het afschaffen van landsgrenzen? Waarom mogen groepen zich dan, indien ze dat wensen, niet liever aansluiten bij de buren dan met een op landsgrenzen gebaseerde historische partner getrouwd te blijven?
Om te beginnen ben ik tegen het afschaffen van de landsgrenzen.
Het is samen met de opschorting van de dienstplicht een grote dwaasheid geweest.

En het is niet de autochtone bevolking van de Krim die koos om bij de RF te gaan, maar de allochtone bevolking van de Krim.
Als het zo goed leven is onder Putin, waarom zijn er dan zoveel Russen die naar Europa willen?
De Krim ligt in Europa en dus is het enkel aan de autochtone Europese bevolking om daar over te beslissen, niet aan de ingeweken Mongoolse bevolking.

Net zomin als de ingeweken Arabische bevolking ons hier de les moeten komen spellen en regels moeten komen opleggen, heeft de Mongoolse bevolking dat te doen in de oude bezettingsgebieden van de USSR.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2018, 07:15   #23
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
No prob. Laat ze maar vertrekken.
Voor mij ook, maar ik vrees dat uw mede parochianen daar anders over denken.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2018, 07:26   #24
geertvdb

Standaard

Citaat:
Omdat het nooit wederzijds is.

Toen Azarbaijan onafhankelijke werd van de Soviet unie beriep het zich of het zelfbeschikkingsrecht van volkeren. Toen een deel van Azarbeijan (Nagorno-Karabakh) zich beriep op hetzelfde recht was Azarbaijan plots niet meer een voorstander van dat zelfbeschikkingsrecht.

Als morgen de Kareliers in het noorden van Rusland een referendum organiseren en terug bij Finland willen, wat denkt ge dat Putin gaat doen?
Een feest geven en ze veel succes wensen met hun heraansluiting bij Finland?

Niet te naief, ok? niet TE naief!

Laatst gewijzigd door geertvdb : 24 juli 2018 om 07:27.
Oud 24 juli 2018, 07:42   #25
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht

Toen Azarbaijan onafhankelijke werd van de Soviet unie beriep het zich of het zelfbeschikkingsrecht van volkeren. Toen een deel van Azarbeijan (Nagorno-Karabakh) zich beriep op hetzelfde recht was Azarbaijan plots niet meer een voorstander van dat zelfbeschikkingsrecht.

Als morgen de Kareliers in het noorden van Rusland een referendum organiseren en terug bij Finland willen, wat denkt ge dat Putin gaat doen?

Zo zie je maar dat de linkse kliek meer gemeen heeft met Putin dan ze willen toegeven.
En zo zie je ook dat zelfs extreem-extreem rechts, waartoe ik mezelf reken, zeer progressief uit de hoek kan komen. Het zelfbeschikkingsrecht van volkeren (zie de Catalanen) is voor mij een vanzelfsprekendheid.
Oud 24 juli 2018, 07:43   #26
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Om te beginnen ben ik tegen het afschaffen van de landsgrenzen.
Het is samen met de opschorting van de dienstplicht een grote dwaasheid geweest.

En het is niet de autochtone bevolking van de Krim die koos om bij de RF te gaan, maar de allochtone bevolking van de Krim.
Als het zo goed leven is onder Putin, waarom zijn er dan zoveel Russen die naar Europa willen?
De Krim ligt in Europa en dus is het enkel aan de autochtone Europese bevolking om daar over te beslissen, niet aan de ingeweken Mongoolse bevolking.

Net zomin als de ingeweken Arabische bevolking ons hier de les moeten komen spellen en regels moeten komen opleggen, heeft de Mongoolse bevolking dat te doen in de oude bezettingsgebieden van de USSR.
Het ogenblik dat ze hier een meerderheid vormen is dat hun democratisch recht en ga jij noch iemand anders dat tegenhouden.
Oud 24 juli 2018, 08:31   #27
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Kaliningrad is eigenlijk een nog mooier voorbeeld.
Wel is het zo dat er, na een goede etnische uitzuivering, er niet veel Duitsers meer wonen in de regio...
Oud 24 juli 2018, 09:13   #28
geertvdb

Standaard

Citaat:
Zo zie je maar dat de linkse kliek meer gemeen heeft met Putin dan ze willen toegeven.
Ge bedoelt territoriumdrang?
Citaat:
En zo zie je ook dat zelfs extreem-extreem rechts, waartoe ik mezelf reken,
Maar is dat waar??? En ik die dacht dat gij centrum waart!
Citaat:
zeer progressief uit de hoek kan komen. Het zelfbeschikkingsrecht van volkeren (zie de Catalanen) is voor mij een vanzelfsprekendheid.
Ik merk dat ge mijn post niet goed gelezen hebt.

Ik zal het nog eens in simpele taal uitleggen.

De kleine wil onafhankelijk worden, de grote weigert altijd. Als de kleine de grote wordt, en een nog kleinere wil onafhankelijk worden, ra ra ra, wat gebeurt er?
Oud 24 juli 2018, 10:52   #29
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ge bedoelt territoriumdrang?
Maar is dat waar??? En ik die dacht dat gij centrum waart!

Ik merk dat ge mijn post niet goed gelezen hebt.

Ik zal het nog eens in simpele taal uitleggen.

De kleine wil onafhankelijk worden, de grote weigert altijd. Als de kleine de grote wordt, en een nog kleinere wil onafhankelijk worden, ra ra ra, wat gebeurt er?
'k vrees dat we naast elkaar schrijven. De grote heeft m.i. niets te zeggen als de kleine bij iemand anders wil gaan hokken. Regio's of bevolkingsgroepen moeten daar zelf over kunnen beslissen.
Oud 24 juli 2018, 11:07   #30
cato

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Kaliningrad is eigenlijk een nog mooier voorbeeld.
Wel is het zo dat er, na een goede etnische uitzuivering, er niet veel Duitsers meer wonen in de regio...
De laatste jaren zijn er veel Wolga Duitsers naar Kaliningrad verhuisd.
Toch kan Duitsland niet doen met Oost Pruisen wat Poetin met de Krim heeft gedaan.

Laatst gewijzigd door cato : 24 juli 2018 om 11:07.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2018, 17:34   #31
geertvdb

Standaard

Citaat:
'k vrees dat we naast elkaar schrijven. De grote heeft m.i. niets te zeggen als de kleine bij iemand anders wil gaan hokken. Regio's of bevolkingsgroepen moeten daar zelf over kunnen beslissen.
Nee, we zijn over exact hetzelfde aan het schrijven. De vraag is of een volk zelfbeschikkingsrecht heeft, als het het zelfbeschikkingsrecht zelf schendt.
Het probleem is dat het over het territorium van het volk gaat en niet over het volk zelf. En bijna nergens is een territorium 100% van 1 volk.

Uw visie lost dus nooit iets op.

Om dus concreet te zijn: mag Putin de Krim binnenvallen als hij de Kareliërs aansluiting bij Finland weigert.

Gij zegt ja, ik zeg nee.
Oud 24 juli 2018, 20:26   #32
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, we zijn over exact hetzelfde aan het schrijven. De vraag is of een volk zelfbeschikkingsrecht heeft, als het het zelfbeschikkingsrecht zelf schendt.
Het probleem is dat het over het territorium van het volk gaat en niet over het volk zelf. En bijna nergens is een territorium 100% van 1 volk.

Uw visie lost dus nooit iets op.

Om dus concreet te zijn: mag Putin de Krim binnenvallen als hij de Kareliërs aansluiting bij Finland weigert.

Gij zegt ja, ik zeg nee.
Heb ik dat, indien correct, ergens goedgepraat? Zoek maar, je gaat het niet vinden. Vanuit mijn standpunt zouden uw Kareliërs ook voor zichzelf mogen kiezen. Maar de ideale wereld is nog veraf....
Oud 24 juli 2018, 20:57   #33
geertvdb

Standaard

Citaat:
Heb ik dat, indien correct, ergens goedgepraat? Zoek maar, je gaat het niet vinden. Vanuit mijn standpunt zouden uw Kareliërs ook voor zichzelf mogen kiezen. Maar de ideale wereld is nog veraf....
Dat is nu de 2e keer dat ge mijn punt ontwijkt met een JvdB'ke.

Ik ga het niet een derde keer vragen. Laat maar zitten.
Oud 24 juli 2018, 21:05   #34
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Moet ik het nog duidelijker schrijven? De grote heeft niet te weigeren, ook niet als de kleine wil vertrekken.
Oud 25 juli 2018, 07:52   #35
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Behalve dat er daarvoor blijkbaar een fake referendum nodig was, toch nog een bemerking :

Als de inwoners van Antwerpen via referendum kiezen om 'bij marokko te gaan' gaan we van jou dus geen klachten horen?

Ook geen compensatie-betalingen of zo natuurlijk, gewoon een brug naar Marokko bouwen en klaar. Right?
De 'machtsovername door de rebellen' was ook niet erg koosjer. Er is daar een hoop mis gegaan en de EU/Nato heeft veel boter op het hoofd.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2018, 07:53   #36
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het ogenblik dat ze hier een meerderheid vormen is dat hun democratisch recht en ga jij noch iemand anders dat tegenhouden.
Kan je dan eens uitleggen wat de RF en de NATO hun acties tegen IS rechtvaardigd?

Maar wat jij democratie noemt, is gewoon de onderdrukking en verdrukking van de plaatselijke bevolking.
En die hun rechten beginnen waar die van de inwijkelingen stoppen.

De meerderheid van de Koerden willen een eigen onafhankelijke staat, maar ondanks het feit dat zij binnen Koerdistan een meerderheid vormen, is Koerdistan verdeeld onder meerdere geopolitieke staten en hebben de Koerden niks te zeggen binnen de grenzen van Koerdistan.
Nu de Koerden zijn niet het enige volk dat niets te zeggen heeft over zijn eigen grondgebied.

Het zijn immers de wapens die bepalen wie gelijk heeft en wie moet buigen voor de wil van andere, niets meer niets minder.
En Putin heeft de Krim geannexeerd omdat er nog geen akkoorden waren met de EU en de NATO, want als die er wel waren geweest, dan was Putin van de Krim afgebleven.
Oud 25 juli 2018, 08:09   #37
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kan je dan eens uitleggen wat de RF en de NATO hun acties tegen IS rechtvaardigd?

Maar wat jij democratie noemt, is gewoon de onderdrukking en verdrukking van de plaatselijke bevolking.
En die hun rechten beginnen waar die van de inwijkelingen stoppen.

De meerderheid van de Koerden willen een eigen onafhankelijke staat, maar ondanks het feit dat zij binnen Koerdistan een meerderheid vormen, is Koerdistan verdeeld onder meerdere geopolitieke staten en hebben de Koerden niks te zeggen binnen de grenzen van Koerdistan.
Nu de Koerden zijn niet het enige volk dat niets te zeggen heeft over zijn eigen grondgebied.

Het zijn immers de wapens die bepalen wie gelijk heeft en wie moet buigen voor de wil van andere, niets meer niets minder.
En Putin heeft de Krim geannexeerd omdat er nog geen akkoorden waren met de EU en de NATO, want als die er wel waren geweest, dan was Putin van de Krim afgebleven.
-De NATO en de RF hadden moeten wegblijven uit IS-gebied. Laat ze daar hun eigen boontjes doppen.

-Koerden mogen, wat mij betreft, het gebied waar ze leven tot onafhankelijke Koerdische staat uitroepen.

-De Krim heeft er voor gekozen in een referendum om bij Rusland te gaan (maar dat ontkennen jullie liever).
Oud 25 juli 2018, 08:23   #38
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
-De NATO en de RF hadden moeten wegblijven uit IS-gebied. Laat ze daar hun eigen boontjes doppen.

-Koerden mogen, wat mij betreft, het gebied waar ze leven tot onafhankelijke Koerdische staat uitroepen.

-De Krim heeft er voor gekozen in een referendum om bij Rusland te gaan (maar dat ontkennen jullie liever).
Ik weet dat er een referendum heeft plaats gehad.
Maar de enige die toen stemrecht hadden mogen hebben zijn de 240.000 Krim-Tataren.
En de 1.200.000 ingeweken Russen hadden zich naar hen moeten schikken of terug moeten oprotten naar de RF.
Oud 25 juli 2018, 08:47   #39
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik weet dat er een referendum heeft plaats gehad.
Maar de enige die toen stemrecht hadden mogen hebben zijn de 240.000 Krim-Tataren.
En de 1.200.000 ingeweken Russen hadden zich naar hen moeten schikken of terug moeten oprotten naar de RF
.
Als ik u goed begrijp moeten we dan ook hier de "Belgen" van allochtoonse afkomst geen stemrecht geven? Uw linkse broeders, die eveneens het vertrek van de Krim naar Rusland verketteren, zullen het graag horen.

Laatst gewijzigd door Skobelev : 25 juli 2018 om 08:48.
Oud 25 juli 2018, 09:20   #40
geertvdb

Standaard

Citaat:
Als ik u goed begrijp
Ge moet er altijd vanuit gaan dat ge het niet goed begrijpt.
Citaat:
moeten we dan ook hier de "Belgen" van allochtoonse afkomst geen stemrecht geven? Uw linkse broeders, die eveneens het vertrek van de Krim naar Rusland verketteren, zullen het graag horen.
Wat een verrassing, ge zit af te geven op links! Zo origineel! Zo onvoorspelbaar!

Ge zou beter afgeven op rechts, die Putin ook niet lusten. Den enige die hier Putin zit te verdedigen op dit forum is Tomm, notoir communist. Ga met hem hand in hand dartelen over de weide en bloemetjes plukken.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be