Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 december 2016, 11:06   #61
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht

Maar kom, 290.000 euro per jaar is voor sofie waarschijnlijk wel wat meer dan haar bollenwinkel in overijse nu opbrengt.
290.000 delen door ongeveer 14 ( 12 + dertiende maand + vakantiegeld ) is toch een 20.700 per maand. Als dat geen flink loon is?
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2016, 11:09   #62
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Liberalisering van de electriciteitsmarkt en groene stroom. Mooi op papier maar niet over nagedacht. We zitten dus nu met verouderde kerncentrales en overgesubsidieerde groene stroom die op het verkeerde moment geproduceerd wordt. Verder zijn we afhankelijk van import die de markt verstoort en belet dat er investeringen gebeuren.

Ik zie uit naar de eerste blackout.
Onze burgemeester beweert dat er geen blackout komt.
Oud 19 december 2016, 11:11   #63
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Was de ex spoorbaas Marc Descheemaecker dan niet van de Nieuwe Vreemdelingen Alliantie ?
Neen, hij kwam van de Nieuwe Vlaamse Arrivisten.
Oud 19 december 2016, 11:16   #64
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wat wilt ge nu actief zijn op een politiek forum, als ge van den hond zijn kloten weet ?

.
Misschien iets bijleren?
Oud 19 december 2016, 11:17   #65
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet iedereen heeft de gave van een forum woordvoerder he Schoofje ! En zelfs forum woordvoerders kunnen zich soms vergissen in hun uitspraken, denk maar aan je uitspraak over de PKK en de Basken, waar jij GEEN voorstander van bent! Maar jij was WEL vergeten dat jouw partij er in 2011 voor zorgde dat die Basken een veilig onderkomen zouden krijgen in Belgie, als het in "eigen land" mis zou lopen !

EU-burgers zullen nog altijd in België asiel kunnen vragen. België is het enige EU-land dat asiel verleent aan burgers uit andere EU-lidstaten. Dit onderdeel van de wet kwam er op verzoek van de N-VA, die de rechten van Basken wil vrijwaren.

http://www.gva.be/cnt/aid1088058/de-...r-asielzoekers
Dat is allemaal off topic, en daar boven op nog eens dikke zever.

Elke linkse partij zou ons moeten feliciteren voor die asielmogelijkheid voor mensen die riskeren in een Spaanse cel te geraken voor politieke misdrijven: die Spanjaarden geven nul komma nul garantie op niet-folteren e.d.m.

Wij zouden evengoed kunnen zeggen: "dat die communisten van het Baskenland hun plan maar trekken", maar dat zou onmenselijk zijn.
Ik begrijp geen snars dat pvda en consoorten daar niet meer trammelant van maken. Maar ja, het zijn geen moslims, moeten we dan maar logischerwijze concluderen.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2016, 11:24   #66
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Was de ex spoorbaas Marc Descheemaecker dan niet van de Nieuwe Vreemdelingen Alliantie ?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Neen, hij kwam van de Nieuwe Vlaamse Arrivisten.
En de amateuristische onwetendheid blijft hier maar welig voort tieren ...

De Scheer is nu nva.
Toen hij treinbaas was, was hij iets anders.
En hij heeft de reden van zijn overstap destijds kenbaar gemaakt.

Edit: ik dacht, ik ga het voor de zekerheid eens checken of dit inderdaad makkelijk opzoekbaar is. En inderdaad. Slechts één citaat:

Citaat:
Het boek was even het meest verkochte boek in België en stond zeven weken in de top tien non-fictie.
.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 19 december 2016 om 11:26.
Oud 19 december 2016, 11:24   #67
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is allemaal off topic, en daar boven op
Citaat:
nog eens dikke zever.
Elke linkse partij zou ons moeten feliciteren voor die asielmogelijkheid voor mensen die riskeren in een Spaanse cel te geraken voor politieke misdrijven: die Spanjaarden geven nul komma nul garantie op niet-folteren e.d.m.

Wij zouden evengoed kunnen zeggen: "dat die communisten van het Baskenland hun plan maar trekken", maar dat zou onmenselijk zijn.
Ik begrijp geen snars dat pvda en consoorten daar niet meer trammelant van maken. Maar ja, het zijn geen moslims, moeten we dan maar logischerwijze concluderen.

.
ge staat zo onbeleefd en hevig vandaag Schoof iets verkeerd meegemaakt in het wekend misschien ?
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2016, 11:37   #68
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
ge staat zo onbeleefd en hevig vandaag Schoof iets verkeerd meegemaakt in het wekend misschien ?
Wel, zo af en toe mag het toch eens een mens zijn kloten beginnen uithangen.

Bijvoorbeeld: antwoord eens eerlijk, heb jij meer dan de titel alleen gelezen van dat artikel over Du Dortoir ?
(nu, dat wijf heeft een tsjeven-stempel, en was nog kabinetard bij tsjevenministers. Ik moet haar politiek gezien ook niet hebben.
Maar haar sneren, na haar aanstelling eind vorige week, naar Vande MijnKlote-keizer-van-Oostende, beviel me wel.)

.

Oud 19 december 2016, 11:39   #69
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar niets belet toch dat wij intussen al stappen zetten naar andere oplossingen?
Zonnepanelen en windmolens halen niks uit. Er moet 'iets' komen dat ook electriciteit produceert als de zon niet schijnt en de wind niet waait.

En er is geen enkele electriciteitsproducent die daarvoor wil in investeren zolang er geen zekerheid is dat de kerncentrales écht (maar dan ook écht écht, 100% zeker...) gesloten gaan worden.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2016, 11:43   #70
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is allemaal off topic, en daar boven op nog eens dikke zever.

.
De normale procedure is dan om maatregelen tegen Spanje te nemen (Europees Hof). Asiel geven aan EU inwoners is absurd.
Oud 19 december 2016, 12:51   #71
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Wel, zo af en toe mag het toch eens een mens zijn kloten beginnen uithangen.

Bijvoorbeeld: antwoord eens eerlijk, heb jij meer dan de titel alleen gelezen van dat artikel over Du Dortoir ?
(nu, dat wijf heeft een tsjeven-stempel, en was nog kabinetard bij tsjevenministers. Ik moet haar politiek gezien ook niet hebben.
Maar haar sneren, na haar aanstelling eind vorige week, naar Vande MijnKlote-keizer-van-Oostende, beviel me wel.)

.
héél eerlijk neenk alleen dat die vrouw ne winkel had en zo ma bon goed opgemerkt van je ,, ik ga mij méér verdiepen de volgende keer ... verder de vuile groeten .
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2016, 14:12   #72
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
héél eerlijk neenk alleen dat die vrouw ne winkel had en zo ma bon goed opgemerkt van je ,, ik ga mij méér verdiepen de volgende keer ... verder de vuile groeten .
Meer verdiepen of iets genuanceerder uitdrukken.
En vooral : veel van uw gat maken in de domeinen waar ge wel veel van af weet. Dan kunt ge proberen om mij eens terug te pakken.
En d�*n wordt het plezant.

.

Oud 19 december 2016, 14:43   #73
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
290.000 delen door ongeveer 14 ( 12 + dertiende maand + vakantiegeld ) is toch een 20.700 per maand. Als dat geen flink loon is?
Te weinig om die zwijnenstal uit te kuisen.

Ik heb compassie met die vrouw.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2016, 14:55   #74
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

http://www.demorgen.be/plus/-dutordo...1482108000960/

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Te weinig om die zwijnenstal uit te kuisen.

Ik heb compassie met die vrouw.
Sempels heeft al direkt laten weten wie de echte baas is bij de NMBS: 'minimale dienstverlening mag ze uit haar hoofd zetten'
Oud 19 december 2016, 14:57   #75
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

Sempels heeft al direkt laten weten wie de echte baas is bij de NMBS: 'minimale dienstverlening mag ze uit haar hoofd zetten'
hoeveel verdient Sempels daar mss ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2016, 14:59   #76
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
hoeveel verdient Sempels daar mss ?
Die doet dat gratis, als hij maar reizigers kan pesten is hij gelukkig
Oud 19 december 2016, 15:25   #77
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Of dat in haar hoofd zit of niet, heeft echt weinig belang.
Het overleg is afgesprongen op dat punt, en de regering zal het zelf doorduwen.

Sempelke doet wat simplistisch. (vermoed ik, want ge peinst toch niet dat ik die link ga openen om die kloefkapper zijn mening te lezen ...)

.

Oud 19 december 2016, 15:53   #78
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
Dat is geen buitengewoon loon voor dergelijke opdracht. Om niet te zeggen dat het zelfs eerder aan de lage kant is...

Nuja, ze zit daar dan ook niet om de boel uit te kuisen, noch om de boel recht te trekken. Dat is niet de bedoeling van de Belgische politiek.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2018, 18:03   #79
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Aan de NMBS is geen werk genoeg en dus is Dutordoir nog een paar bij-jobkes aangegaan ...

De smeltkroezen zijn aan het smelten.

Breng het kolenwoud terug.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2018, 11:21   #80
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het is voor een CEO misschien beter en verfrissender regelmatig ook eens samen te werken met mensen waarmee samen te werken valt.....

De NMBS is aangeschoten wild,zelfs sofieke zal dat niet meer kunnen veranderen.Dat maakt het personeel van die NMBS ons regelmatig duidelijk,ze WILLEN dat hun firma verdwijnt....het is niet anders meer interpreteerbaar...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be