Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 augustus 2018, 21:42   #101
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
De kinderen doodschieten omdat de chauffeur niet wil stoppen lijkt me toch ook niet echt een redelijke oplossing.

Kan je me vertellen wat precies je probeert te bereiken door de kinderen af te maken?
Banden kapotschieten lijkt mij meer aangewezen. De tienpuntenvraag is dan ook of de politie dit mag proberen te doen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2018, 21:47   #102
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niks gezien.

Allemaal erg, ongetwijfeld.

Waren de boeven er op ingereden?
Ook geen dode kinderen bij.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2018, 21:55   #103
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Als je die versie mag geloven, toch. Er werd ook beweerd dat er een kind uit het raam werd gehouden. Blijkt niet te kloppen. Er zijn op zijn minst serieuze kemels geschoten.
Wat is er ongeloofwaardig aan mijn versie ? Ze kan zelfs nog aangevuld worden met het feit dat alle inzittenden weigerden om de chauffeur kenbaar te maken.
Heel dat vluchtelingengebeuren is nu eenmaal big business, waar degenen die het allemaal kunnen betalen in verzeild geraken, en de echte sukkelaars verweest in hun thuisland achterblijven.
Het is een probleem waar Europa geen oplossing voor heeft en met een grote schrik zit dat ze het laatste nog niet gezien hebben.
Oud 1 augustus 2018, 21:57   #104
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Totaal verantwoord als de politie na tientallen km achtervolging waarop de bestuurder elk bevel negeert uiteindelijk begint te schieten. Begrijp niet goed deze discussie.
neen, dat is niet verantwoord ( allen misschien in de states ) en dat zegt men (gelukkig) ook niet.
Er is geschoten nádat het busje op agenten inreed ( aldus het relaas )
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2018, 22:06   #105
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Banden kapotschieten lijkt mij meer aangewezen. De tienpuntenvraag is dan ook of de politie dit mag proberen te doen.
Gezien de resultaten moeten we ons eerst afvragen of het wel opportuun is om zulke mensen met een wapen de baan op te sturen.
Oud 1 augustus 2018, 22:13   #106
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Rond de pot draaien, is eerder een teken dat je aan het einde van je latijn bent.
U bent dus aan het einde van uw latijn....

Is genoteerd mijn beste....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2018, 22:45   #107
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gezien de resultaten moeten we ons eerst afvragen of het wel opportuun is om zulke mensen met een wapen de baan op te sturen.
Ze kunnen ook de nodige opleiding krijgen, en degeen die er dan nog niets van bakken, een lichte binnendienst geven.
Oud 1 augustus 2018, 23:12   #108
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Ze kunnen ook de nodige opleiding krijgen, en degeen die er dan nog niets van bakken, een lichte binnendienst geven.
Ik denk dat we beter accepteren dat men, om zulke schoten succesvol af te brengen, jarenlang gedreven moet oefenen. Accepteren dat de gemiddelde agent helemaal niet kan schieten. Dat is geen kritiek, gewoon een vaststelling. Het is zoals met een instrument, alleen diegenen die alle dagen spelen en oefenen worden beter.

Er nog redenen om het niet te doen. Je hebt geen enkele controle over het projectiel dat potentieel honderden meters verder nog slachtoffers kan maken.

Stel dat ze de band lek schieten, het voertuig kan daardoor oncontroleerbaar worden, ook met doden en gekwetsten tot gevolg. Ook niet vergeten, de passagiers zijn in deze situatie slachtoffers, geen daders.
Oud 1 augustus 2018, 23:34   #109
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat we beter accepteren dat men, om zulke schoten succesvol af te brengen, jarenlang gedreven moet oefenen. Accepteren dat de gemiddelde agent helemaal niet kan schieten. Dat is geen kritiek, gewoon een vaststelling. Het is zoals met een instrument, alleen diegenen die alle dagen spelen en oefenen worden beter.

Er nog redenen om het niet te doen. Je hebt geen enkele controle over het projectiel dat potentieel honderden meters verder nog slachtoffers kan maken.

Stel dat ze de band lek schieten, het voertuig kan daardoor oncontroleerbaar worden, ook met doden en gekwetsten tot gevolg. Ook niet vergeten, de passagiers zijn in deze situatie slachtoffers, geen daders.

Ge amuseerd u weer he?

Maar serieus. Hoelang duurt het om een voertuig klem te rijden?

1 minuut of zo?

Sissys allemaal tegenwoordig.
Oud 1 augustus 2018, 23:37   #110
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht

Ge amuseerd u weer he?

Maar serieus. Hoelang duurt het om een voertuig klem te rijden?

1 minuut of zo?

Sissys allemaal tegenwoordig.
Tuurlijk, gewoon een lasso gebruiken en klaar is kees ...
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2018, 23:38   #111
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Schieten uit een rijdende auto.
Een put in de baan en je zit een meter hoger.

Maar als je er naast rijd moet je toch de band raken.

Allez.
Oud 1 augustus 2018, 23:39   #112
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Tuurlijk, gewoon een lasso gebruiken en klaar is kees ...
Kom kom kom.

In mijne tijd.
Stonden ze rap stil.
Oud 2 augustus 2018, 02:54   #113
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

En om al deze risico's te vermijden, zou het voertuig ook kunnen stoppen.
Het gaat er nu eenmaal om, de wet wordt overtreden, en wat kan en mag de overheid doen om de overtreder in te rekenen.
Oud 2 augustus 2018, 05:14   #114
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Uitstekende poging om wat scheef is proberen recht te praten.
-> De passagiers zijn de de eerste plaats illegalen die de lokale wetten met de voeten treden. Een detailke misschien?
Spijtig genoeg is die heersende mentaliteit van heden diegene die uw regio en de rest van oud Europa naar de kloten van de Schoof helpt.
Dat jullie het daarmee blijken eens te zijn? Mij niet gelaten dan.
Veel plezier.
Oud 2 augustus 2018, 07:33   #115
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De kinderen doodschieten omdat de chauffeur niet wil stoppen lijkt me toch ook niet echt een redelijke oplossing.

Kan je me vertellen wat precies je probeert te bereiken door de kinderen af te maken?
Stop nu eens met de zaken voor te stellen alsof er op een kind gemikt is... Echt vermoeiend hoor... En ook heel zwak als argumentatie. Niemand trapt in die drogredenering.

Laatst gewijzigd door Sneaky : 2 augustus 2018 om 07:36.
Sneaky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2018, 07:54   #116
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is net de schietende flik die beweerde dat men kinderen buiten hing...

...
Voor zover ik me herinner van dat enkele weken terug gelezen te hebben: zeker en vast niet.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2018, 07:56   #117
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gaan vluchten lijkt me toch een normale menselijke reactie.

Weinig mensen gaan vrijwillig de gevangenis is. Misschien kende hij (de chauffeur) de giftige reputatie die de Belgische gevangenis heeft.
Dan zal hij die nu nog veel beter gaan leren kennen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 2 augustus 2018, 08:03   #118
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Schieten uit een rijdende auto.
Een put in de baan en je zit een meter hoger.

Maar als je er naast rijd moet je toch de band raken.

Allez.
Ik dacht dat de flikken enkel mochten schieten in geval van wettige zelfverdediging van zichzelf of van een ander.

Gewoon ernaast naar rijden en schieten om een voertuig te kunnen doen stoppen, mag niet (denk ik).

Maar kom, allemaal dikke zever.

Pa en ma hebben zichzelf en hun kleine al meermaals in zeer kritieke toestanden gebracht, door illegaal naar de UK te proberen te gaan.
Ze zijn daarbij al enkele keren opgepakt.
Waarom lieten ze zich nu geen zevende keer oppakken?
Omdat ze het risico er voor over hadden.

Simpel: zo'n mensen, met zo'n gedrag, die moet ik hier niet hebben in Vlaanderen.
Dus moeten politici maar zorgen dat zulke mensen effectiever aangepakt worden, om definitiever uit het land gezet te worden.
Dat zal heel wat wetgevend en ander werk vragen, maar Theo zet perfect een aantal eerste stappen daartoe.

Oud 2 augustus 2018, 08:15   #119
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik dacht dat de flikken enkel mochten schieten in geval van wettige zelfverdediging van zichzelf of van een ander.

Gewoon ernaast naar rijden en schieten om een voertuig te kunnen doen stoppen, mag niet (denk ik).

Pa en ma hebben zichzelf en hun kleine al meermaals in zeer kritieke toestanden gebracht, door illegaal naar de UK te proberen te gaan.

Simpel: zo'n mensen, met zo'n gedrag, die moet ik hier niet hebben in Vlaanderen.
Dus moeten politici maar zorgen dat zulke mensen effectiever aangepakt worden, om definitiever uit het land gezet te worden.
Dat zal heel wat wetgevend en ander werk vragen, maar Theo zet perfect een aantal eerste stappen daartoe.
Ze werden anders overal met open armen ontvangen.

Het is en blijft een triest verhaal waar het kindje haar ouders een kwalijke hoofdrol in speelden en op die manier het leven van hun kind in gevaar gebracht hebben met de dood als gevolg zelfs.

Dood van kleine Mawda is meer dan een ‘triest voorval’

Dat zijn mensen die je direct het land uit moet zetten, zeker niet gaan bepamperen daar ze echt niet aan hun proefstuk toe waren 'qua gevaarlijke reisjes' te plannen.

Laatst gewijzigd door Universalia : 2 augustus 2018 om 08:17.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2018, 08:20   #120
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Rijgedrag zal daar wel ondervallen of niet ?.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be