![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In bepaalde gevallen moest je wel even opletten met de figuren (zigeuners toen) die uw zilver wilden oppoetsen.
Ze kenden daar een speciale manier voor, jaja, gestolen was het daarna. ![]() En dan had je nog iemand die met de mosterd rondkwam. (niet Abraham) En dan had je de 'voddenraper' de vriendelijke magere man met ene zwarte oude fiets met aan het stuur een bakje op waar zijn hondje inzat die vriendelijk de mensen in de straat wist te groeten en kort daarachter schreeuwde van: 'Eddevoddelieeeeeeeee!!!' (heb je vodden liggen ![]() En de post ... ![]() p.s. Zelf maakte ik er enkele niet mee (mosterd/post met hondenkar) daar ik die ontleende aan de verhalen van mijn grootouders zaliger.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 9 augustus 2018 om 09:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En met wit zand. ‘Moet er nog zand zijn?’ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb er éne nodig! Ik heb een bot mes!
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kleinere kolommen deed ik eenmaal gewoon met papier en potlood en eenmaal met de machine. Ik vond dat veel betrouwbaarder ![]() Nu open ik een excel-werkblad voor het minste, zet mijn cijfertjes erin '=som' en klaar.
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() Er ware computers in die tijd hoor. NASA gebruikte ze voor de maanmissies.
Maar het gemiddelde belgische bedrijf had daar geen toegang toe.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die lopen hier nog geregeld rond. Maar dat is geen beroep hé! Die mensen leggen er geld bij in naam van hun godsdienst!
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Fouten/bugs in rekenmachines zijn er altijd geweest ook de rekenmachine in Win7 dacht ik. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mensen die waterputten uitkuisten! Daar werden zelfs kinderen voor gebruikt omdat die lichter waren en dus gemakkelijker konden opgehaald worden.
Stel u voor, zo'n klein manneke van een jaar of 9, 10 dat in die donkere put wordt neergelaten en de boel moet opkuisen. Om getraumatiseerde te zijn voor de rest van uw leven!
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar de 9-fouten waar ik het over heb waren niet de schuld van de rekenmachines. Stel u voor dat u zo'n ellenlange rij optelt, ik keek naar mijn blad met gegevens, niet naar de telmachine, dat zou overbodig veel tijd kosten. Op een gegeven moment, bijna onvermijdelijk, worden twee cijfertjes verwisseld. Net zoals men bij heel snel typen soms twee letters verwisseld. Alle getallen staan er maar 2 in een verkeerde volgorde. Bij de proef is er een verschil dat altijd 9 of een veelvoud ervan is. Onnozel werd ik ervan als ik dat moest gaan zoeken! Als het een telmachine met papier was, vond ik het wel, maar ik heb ook ooit op machines zonder rolletje gewerkt (de baas was te gierig om een rolleke te kopen ![]()
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Arme mensen gingen vroeger dennenknoppen rapen om aan de rijkere te verkopen. Dennenknoppen waren ideaal om de stoof of haard mee aan te steken.
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dan hadden ze huisvesting, goedkoper eten en drinken, een rantsoen kolen, een tuintje, dokter, tandarts, enz....en deze huizen hadden allemaal stromend water en electriciteit, iets dat je pakweg 70-80 jaar geleden zeker nog niet kon zeggen van een hoop huizen. En een hoger dan gemiddeld salaris. Laatst gewijzigd door Tavek : 9 augustus 2018 om 10:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Melkboer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Veel van dit soort beroepen is ook vergeten. Mensen die zeggen dat ze hun groenten aan huis laten leveren op een toon alsof dat een baanbrekend iets is.
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En deze man doet er ook een schepje bovenop. Deze man rekent sneller dan een calculator! ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
… en een mijnwerkerslong (silicose) kregen ze er gratis bij ! Met duizenden zijn ze er in de Kempen en Limburg aan gecrepeerd voor hun 65ste. https://nl.wikipedia.org/wiki/Pneumoconiose
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 |
|
![]() |
![]() |