Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 augustus 2018, 12:25   #781
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Het zou nog niet in mijn hoofd opkomen om naar bvb Oostende te rijden om iets van < 100 euro te kopen. Zelfs al is de benzine gratis.
Ik zou het langs het net bestellen in Nederland.

Mijn bescheiden bijdrage aan de manke Vlaamse economie.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2018, 12:28   #782
graaf de bethune
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Als prive burger kan ik mij vooral niet voorstellen om 4u tijd te hebben om achter een visbak te rijden. Dat kan jij je precies wel goed voorstellen hé?
Precies geen "begrijpend" lezen gekregen op school. Ik heb toch klaar en duidelijk geschreven dat ik mij niet kan voorstellen dat ik voor een prul van 25 euro naar de andere kant van het land zou rijden, laat staan dat ik zoals jij schrijft, er ook nog eens "4 uren " zou aan besteden, trouwens met de huidige files zouden uw fameuze "4 uren" niet eens volstaan om het traject Brugge-Tongeren op en af te rijden(rekenen is precies ook niet uw sterkste kant, en dat voor een fameuze-privé burger). U voelt zich precies aangesproken, ook trotse eigenaar van een salariswagen met tankkaart onbeperkt tanken ??
graaf de bethune is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2018, 12:31   #783
Tavek
Banneling

Standaard

Probeert trouwens maar eens onbeperkt te tanken met uw tankkaart.

Kijken hoeveel je daar mee komt. De tankkaart wordt maandelijks afgerekend door de lease maatschappij en dat wordt wel degelijk bijgehouden. Als die van pakweg 200 euro per maand stelselmatig naar 400-500 gaat, en daar is geen logische reden voor, ga je een mailtje krijgen van de directie/HR hoor.

De meeste car policies geven ook duidelijk aan wat billijk gebruik van de auto is, en de tankkaart.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2018, 12:37   #784
graaf de bethune
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Probeert trouwens maar eens onbeperkt te tanken met uw tankkaart.

Kijken hoeveel je daar mee komt. De tankkaart wordt maandelijks afgerekend door de lease maatschappij en dat wordt wel degelijk bijgehouden. Als die van pakweg 200 euro per maand stelselmatig naar 400-500 gaat, en daar is geen logische reden voor, ga je een mailtje krijgen van de directie/HR hoor.

De meeste car policies geven ook duidelijk aan wat billijk gebruik van de auto is, en de tankkaart.
Ik zou al heel tevreden zijn met 200 euro per maand tanktegoed en een firma/salariswagen, ik heb geen van beide. Trouwens mijn verwijzing naar "tankkaart onbeperkt tanken" heb ik ook maar van die pipo die vanuit Brugge speciaal was gekomen.......dus als hij liegt of stoeft of pocht met zijn tankkaart....tja dan lieg ik ook zeker, of ben ik op z'n minst belogen. Nu , ik moet zeggen, het was niet de eerste "fameuze-privé"burger die ik hoorde stoeffen en pochen over de firma/salariswagen met tankkaart....ik woon in de grensstreek, en de"fameuze-privé"burgers met salariswagens/tankkaarten steken wekelijks massaal de grens over om in Nederland/Duitsland hun inkopen te gaan doen, het kost hun toch niks aan transportkosten....
Oud 16 augustus 2018, 12:42   #785
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune Bekijk bericht
Precies geen "begrijpend" lezen gekregen op school. Ik heb toch klaar en duidelijk geschreven dat ik mij niet kan voorstellen dat ik voor een prul van 25 euro naar de andere kant van het land zou rijden, laat staan dat ik zoals jij schrijft, er ook nog eens "4 uren " zou aan besteden, trouwens met de huidige files zouden uw fameuze "4 uren" niet eens volstaan om het traject Brugge-Tongeren op en af te rijden(rekenen is precies ook niet uw sterkste kant, en dat voor een fameuze-privé burger). U voelt zich precies aangesproken, ook trotse eigenaar van een salariswagen met tankkaart onbeperkt tanken ??
In het weekend of in de vakantie is dat perfect haalbaar. Met mijn rekenskills is niets verkeerd. Met uw fictieve verhaaltje aan de andere kant, daar is wel het 1 en ander verkeerd mee.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2018, 13:10   #786
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In het weekend of in de vakantie is dat perfect haalbaar. Met mijn rekenskills is niets verkeerd. Met uw fictieve verhaaltje aan de andere kant, daar is wel het 1 en ander verkeerd mee.
In de fitness waar ik af en toe te vinden ben lopen anders genoeg kereltjes rond van rond de 30 om 15 uur. Ze zeggen mij verkoper te zijn.Ze hebben dikke salariswagens en uit hun gesprekken maak ik dan al eens op dat ze die dag naar Antwerpen zijn geweest. Ze vertrekken liefst niet te vroeg anders is er te veel file.
Om 9 uur vertrekken naar Antwerpen en om 15 uur 30 al terug in Brussel staan. Zou me verwonderen dat die om 6 uur in de ochtend al begonnen zijn met werken....want om 8 uur staan ze al aan de kinderkribbes.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2018, 13:12   #787
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zou al heel tevreden zijn met 200 euro per maand tanktegoed en een firma/salariswagen, ik heb geen van beide. Trouwens mijn verwijzing naar "tankkaart onbeperkt tanken" heb ik ook maar van die pipo die vanuit Brugge speciaal was gekomen.......dus als hij liegt of stoeft of pocht met zijn tankkaart....tja dan lieg ik ook zeker, of ben ik op z'n minst belogen. Nu , ik moet zeggen, het was niet de eerste "fameuze-privé"burger die ik hoorde stoeffen en pochen over de firma/salariswagen met tankkaart....ik woon in de grensstreek, en de"fameuze-privé"burgers met salariswagens/tankkaarten steken wekelijks massaal de grens over om in Nederland/Duitsland hun inkopen te gaan doen, het kost hun toch niks aan transportkosten....
Als je alles rekent wat een auto (35.000 euro) u kost aan aankoop afschrijving verlies kapitaal verzekering belasting onderhoud reparaties en brandstof zit je niet ver van de 1000 euro netto per maand. Verwonderd me niet dat niemand cash wil in ruil voor zijn auto.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 16 augustus 2018 om 13:13.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2018, 13:37   #788
graaf de bethune
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Mij beschuldigen van leugens. Het gesprek met die kerel uit Brugge had ik trouwens in het West-Vlaams vermits ik van daar afkomstig ben maar al heel lang in Limburg woon. Maar ik zeg u, mijn verhaaltje is allesbehalve een gefantaseerd verhaal, waarom zou ik. Ons verkeer slibt dicht , ochtendfiles gaan over in avondfiles, één van de grote oorzaken zijn al die firma en salariswagens waar telkens maar 1 persoon in zit......zijt eens eerlijk, jij hebt zo'n wagen zeker met tankkaart......anders zou je zo niet spartelen gelijk een duivel in een wijwatervat....je moet je wel erg aangesproken voelen. Ik ben trouwens voor een onmiddellijke afschaffing van salariswagens en tankkaarten , en om het met de woorden van de politiekers te zeggen, ambtenaren hebben dat ook niet.....
Oud 16 augustus 2018, 13:39   #789
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Als je alles rekent wat een auto (35.000 euro) u kost aan aankoop afschrijving verlies kapitaal verzekering belasting onderhoud reparaties en brandstof zit je niet ver van de 1000 euro netto per maand. Verwonderd me niet dat niemand cash wil in ruil voor zijn auto.
Verlaag de belastingen eens, dan zijn die autos niet nodig.
Oud 16 augustus 2018, 13:42   #790
graaf de bethune
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Verlaag de belastingen eens, dan zijn die autos niet nodig.
Leg uw stelling eens uit. U bedoelt dan de personenbelasting verlagen?? Ok we doen dat .......en dan, wat gebeurt er dan verder mbt het systeem van salaris/firmawagens??
Oud 16 augustus 2018, 14:07   #791
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mij beschuldigen van leugens. Het gesprek met die kerel uit Brugge had ik trouwens in het West-Vlaams vermits ik van daar afkomstig ben maar al heel lang in Limburg woon. Maar ik zeg u, mijn verhaaltje is allesbehalve een gefantaseerd verhaal, waarom zou ik. Ons verkeer slibt dicht , ochtendfiles gaan over in avondfiles, één van de grote oorzaken zijn al die firma en salariswagens waar telkens maar 1 persoon in zit......zijt eens eerlijk, jij hebt zo'n wagen zeker met tankkaart......anders zou je zo niet spartelen gelijk een duivel in een wijwatervat....je moet je wel erg aangesproken voelen. Ik ben trouwens voor een onmiddellijke afschaffing van salariswagens en tankkaarten , en om het met de woorden van de politiekers te zeggen, ambtenaren hebben dat ook niet.....
Ik ben zelfstandige. Ik "krijg" dus mijn firmawagen van mijn eigen bedrijf.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 16 augustus 2018, 14:29   #792
graaf de bethune
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik ben zelfstandige. Ik "krijg" dus mijn firmawagen van mijn eigen bedrijf.
Ah zo, ik wist dat er iets was. Een zelfstandige....... laat mij raden, 24 uren per dag werken, nauwelijks het zout voor op uw patatten , kapot belast, eventueel personeel dat teveel kost, enz enz enz........t'leven is al niet gemakkelijk , en dan nog als zelfstandige moeten rondkomen.....hoeveel pech kan een mens hebben...
Oud 16 augustus 2018, 19:01   #793
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ah zo, ik wist dat er iets was. Een zelfstandige....... laat mij raden, 24 uren per dag werken, nauwelijks het zout voor op uw patatten , kapot belast, eventueel personeel dat teveel kost, enz enz enz........t'leven is al niet gemakkelijk , en dan nog als zelfstandige moeten rondkomen.....hoeveel pech kan een mens hebben...
Menig hoger kaderfunctie in de prive wordt via een vennootschap gedaan. Die dan factuurkes uitschrijft.
Oud 16 augustus 2018, 21:08   #794
graaf de bethune
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Menig hoger kaderfunctie in de prive wordt via een vennootschap gedaan. Die dan factuurkes uitschrijft.
Volgens cijfers van Didier Reynders(niet de eerste de beste) zou de belastingsontduiking door vennootschappen en kmo's een slordige 30 miljard euro per jaar betalen, ik herhaal, 30 miljard euro of een goeie 1200 miljard Belgische Frankskes.......dus arbeiders, bedienden en ambtenaren hoeven zeker geen lesjes en wijzende vingertjes van zelfstandigen te krijgen.....zoveel is zeker, als iedereen in dit land zijn belastingen zou betalen zoals zou moeten, dan zouden we ze voor iedereen enorm kunnen laten zakken, maar ja, politici hebben meestal ook vennootschappen.......en die komen er dan niet aan toe de nodige juiste maatregelen te nemen natuurlijk......
Oud 16 augustus 2018, 23:51   #795
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Volgens cijfers van Didier Reynders(niet de eerste de beste) zou de belastingsontduiking door vennootschappen en kmo's een slordige 30 miljard euro per jaar betalen, ik herhaal, 30 miljard euro of een goeie 1200 miljard Belgische Frankskes.......dus arbeiders, bedienden en ambtenaren hoeven zeker geen lesjes en wijzende vingertjes van zelfstandigen te krijgen.....zoveel is zeker, als iedereen in dit land zijn belastingen zou betalen zoals zou moeten, dan zouden we ze voor iedereen enorm kunnen laten zakken, maar ja, politici hebben meestal ook vennootschappen.......en die komen er dan niet aan toe de nodige juiste maatregelen te nemen natuurlijk......
Fox kiest dat omdat zijn loon zodanig hoog is dat het interessanter is voor beide partijen om via een vennootschap te werken.

Alweer: verlaag de belastingen, dan heb je die zever niet nodig. In Belgie moet men toeren uithalen om iemand fatsoenlijk te kunnen betalen. En ik zit ook in die categorie: meer werken en meer verdienen levert mij geen extra sociale voordelen op, dus in feite, zou ik ook beter via een vennootschap werken ipv 13.5 % RZS blijven te betalen.
Oud 17 augustus 2018, 07:34   #796
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb niet te klagen, in tegenstelling tot jij blijkbaar.
Oud 17 augustus 2018, 07:48   #797
graaf de bethune
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik heb niet te klagen, in tegenstelling tot jij blijkbaar.
amai amai amai, eens een zelfstandige die niet klaagt......komen we ook niet elke dag tegen....moest de fiscus u hier met uw zaak kunnen identificeren, dan zou het wel een ander verhaal zijn zeker.....
Oud 17 augustus 2018, 07:53   #798
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
amai amai amai, eens een zelfstandige die niet klaagt......komen we ook niet elke dag tegen....moest de fiscus u hier met uw zaak kunnen identificeren, dan zou het wel een ander verhaal zijn zeker.....
Nope, ik heb geen illegale zaken te verbergen.
Oud 17 augustus 2018, 08:00   #799
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Allez, deze keer zijn we in de karavaan van de salariswagens gestapt, om af te dwalen van het inperken door deze regering, van een onwerkzaam voordeel van de ambtenaren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2018, 08:20   #800
graaf de bethune
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Nope, ik heb geen illegale zaken te verbergen.
Amai zeg, een witte raaf. Ga eens kijken op krantenkopppen. Wat lezen we vandaag. Riziv voor miljoenen en miljoenen euro's opgelicht door ZELFSTANDIGE thuisverpleegkundigen(die traditioneel met dikke bakken rondrijden). Ze rekenen niet uitgevoerde prestaties aan en rekenen overtollige behandelingen aan die helemaal niet nodig waren.........die eerlijke zelfstandigen toch....
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be