Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 augustus 2018, 21:47   #281
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
het is btw steeds een wisselwerking: genen <-> omgeving; (maar dat wist je uiteraard wel vermits je geen gelegenheid onbenut laat het erin te wrijven, maar goed dat terzijde)

ik wil maar zeggen: 'hadden & zullen', voor hetzelfde geld had m'n adoptiemoeder een debielke op de wereld gezet niettegenstaande het adoptiekindje ondanks haar uitkering genoeg bagage meekreeg om er itt omhoogegevallen middenklasse (i won't cite names lol) niet zozeer aan te tillen i.e. zogezegde misgelopen kansen & andere v die zever.......

kijk tavek, je kijkt neer op mijn 'kruipkot', je spot met mijn onbenutte kansen enz. maar je gaat lustig voorbij ah feit dat dit mij niet eens raakt zoals het jou zou raken, ik heb niets te bewijzen noch omhoog te klimmen op de maatschappelijke ladder enz. vermits ik door m'n afkomst reeds on top of the foodchain zit bij wijze v spreken, jij daarentegen....

anyway hilarisch allemaal dat wel een beetje zoals een keffertje almaar bezig is tegen een saint-bernard, het zijn dan ook steeds de kleintjes die iets tegen de groten hebben, of niet soms

en sta nu maar op uw kop, je zal de geschiedenis (v vlaanderen) toch niet kunnen terugvijzen, geschiedenis die in uw voorouders hun nadeel speelde getuige uw pissed reactions, ik heb dat wel door hehehehehehe

Blijkbaar verkneukelt u zich daarin.

U beseft hopelijk wel dat u (of liever: het typetje dat u speelt) zich nu als een soort vrouwelijke Donald Trump gedraagt?

-> "Fight The Power!" (Public Enemy)
-> "Facts don't care about your feelings" (Ben Shapiro)
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2018, 22:08   #282
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Blijkbaar verkneukelt u zich daarin.

U beseft hopelijk wel dat u (of liever: het typetje dat u speelt) zich nu als een soort vrouwelijke Donald Trump gedraagt?

och het leeraarke uit brussel komt mij de les spellen, coucou back
nee ik verkneukel me daar niet in, alhoewel ... als ik zie hoe er met afgunst gereageerd wordt

tja just face it, er zijn er nu eenmaal met meer bagage in het leven
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2018, 22:11   #283
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

met bagage bedoel ik niet enkel money want dat is uiteraard wat parvenu's & arrivisten de ogen uitsteekt, nee ook een bepaald niveau zoals mambo liet uitschijnen aka culturele bagage... kortom, een gecultiveerd wereldbeeld van in de wieg mee gegeven tja
Oud 18 augustus 2018, 22:12   #284
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik kom net tot de constatatie door wat te googlen dat een prof van mij blijkbaar ook jonkheer is.

Er wordt niet mee te koop gelopen.
Wie weet of je ooit zelf ridder zal worden.
Gewoon iets uitzonderlijk presteren.
Verdienen dus. Dat wou je toch?

Ga je dan jezelf uitlachen?
Oud 18 augustus 2018, 22:15   #285
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Heb je zo'n ring gevonden uit zo'n kauwgom automaat ofzo?

Oud 18 augustus 2018, 22:32   #286
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
och het leeraarke uit brussel komt mij de les spellen, coucou back
nee ik verkneukel me daar niet in, alhoewel ... als ik zie hoe er met afgunst gereageerd wordt

Dat klopt natuurlijk wel.

We kunnen ons nu de vraag stellen: wie behoort tot die groep?

Een andere vraag zou kunnen zijn: wat precies DOEN diegenen met nu eenmaal meer bagage in het leven met hun nu eenmaal meer bagage in het leven?

Oud 18 augustus 2018, 22:38   #287
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat klopt natuurlijk wel.

We kunnen ons nu de vraag stellen: wie behoort tot die groep?

Een andere vraag zou kunnen zijn: wat precies DOEN diegenen met nu eenmaal meer bagage in het leven met hun nu eenmaal meer bagage in het leven?

och gaan we de filosofische toer op.... het feit alleen dat men zo pissig reageert zegt genoeg niet , i mean het is natuurlijk nooit leuk te moeten horen -van een aangespoelde dan nog wel dat de voorouders slechts ongecultiveerde boerkes waren
Oud 18 augustus 2018, 22:38   #288
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

hehehehe
Oud 18 augustus 2018, 22:43   #289
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...
Is relatief...

Ik kan mijn bagage thuis laten liggen.
Ik hoef die niet overal mee te sleuren waar ik heen ga.
Oud 18 augustus 2018, 22:44   #290
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
met bagage bedoel ik niet enkel money want dat is uiteraard wat parvenu's & arrivisten de ogen uitsteekt, nee ook een bepaald niveau zoals mambo liet uitschijnen aka culturele bagage... kortom, een gecultiveerd wereldbeeld van in de wieg mee gegeven tja

U neemt het mij ongetwijfeld niet kwalijk dat ik de voorkeur geef aan het 'niveau' en de 'culturele bagage' en het 'gecultiveerde wereldbeeld' waar ik zélf voor heb moeten véchten (tégen alle bekrompen betweters & ingebeelde zieken & pedante snobs & zelfverklaarde genieën die ik tot nu toe mocht ontmoeten in).

Ik ben ten andere maar wat graag erg dankbaar voor de hulp die ik daarbij kreeg van de weinige vrienden in mijn leven die een gelijkaardig parcours mochten/moesten afleggen en net daarom vrienden konden worden.
Oud 18 augustus 2018, 22:44   #291
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

lol
Oud 18 augustus 2018, 22:46   #292
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
och gaan we de filosofische toer op.... het feit alleen dat men zo pissig reageert zegt genoeg niet , i mean het is natuurlijk nooit leuk te moeten horen -van een aangespoelde dan nog wel dat de voorouders slechts ongecultiveerde boerkes waren
Onze gemeenschappelijke voorouders waren halfapen, die op een dag ontdekten dat ze zélf ook vuur konden maken.

We zijn er vet mee.
Oud 18 augustus 2018, 22:49   #293
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij een gecultiveerd wereldbeeld ?

Waaruit zou dat dan wel moeten blijken ?

Uit het feit dat je in een groep wegkwijnt van verlegenheid bijv. ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2018, 22:49   #294
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U neemt het mij ongetwijfeld niet kwalijk dat ik de voorkeur geef aan het 'niveau' en de 'culturele bagage' en het 'gecultiveerde wereldbeeld' waar ik zélf voor heb moeten véchten (tégen alle bekrompen betweters & ingebeelde zieken & pedante snobs & zelfverklaarde genieën die ik tot nu toe mocht ontmoeten in).

Ik ben ten andere maar wat graag erg dankbaar voor de hulp die ik daarbij kreeg van de weinige vrienden in mijn leven die een gelijkaardig parcours mochten/moesten afleggen en net daarom vrienden konden worden.
typische arriviste mentaliteit 'ik heb er hard voor moeten vechten daarom ben ik beter, anderen snobs & blablabla', just face it: als de tijdsgeest er niet naar was geweest waren er velen hier in de Vlaanders nog steeds gedoemd tot de hoedanigheid v simpele boeren/arbeiders... oftewel; een aap in een pak is nog steeds een aap, hé ben oui mon cher
Oud 18 augustus 2018, 22:51   #295
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
feit is dat korea een derdewereldland was -wat ik overigens net ontken- en men hier in belgië nu eenmaal een grote 'vlaamse' onderlaag had ondanks dat het dus reeds een 'ontwikkeld' land was, er was dus veel minder excuus om er weinig van te bakken if you see what i mean... men kan dus wel degelijk stellen dat mijn adoptievoorouders toch een trapje hoger stonden dan die van menig autochtoons forummer on this board........ tja, andere tijden andere leefwerelden.... maar euh, als ik niet van koreaanse oorsprong was wat hadden jullie dan in feite 'tegen mij' (enfin, in hoeverre men dat zo kan interpreteren vermits het voor mij nog steeds degene die je opvoedt is die je kijk op de wereld bepaalt, maar goed ik snap wel dat sommigen dat graag tegen mij gebruiken)? niets hehehehehe
Ik heb niks tegen u, al zeker niet voor uw biologische Koreaans/Jjapanse afkomst. In tegendeel. Ik begrijp zelfs dat ge het moeilijk,hebt. Blijkbaar hebben vele adoptiekinderen gelijkaardige problemen. Als ik het goed heb is je Japanse afkomst een reden die je Koreaanse moeder kan gehad hebben om ja af te staan. Sociale druk, Koreaans Japanse haat.
Wat ge schrijft is correct: wie je opvoedt is héélbelangrijk in de mens die je wordt. Maar dat is in uw geval hetgeen mij toch verbaast. Door je (adoptie-) ouders kreeg je kansen. Als je ze niet grijpt is dat uw eigen keuze. Je mag dan wel niet verbaasd zijn dat men je daarop afrekent. en dat heeft niks met racisme te maken.
Je genen spelen idd een rol. Goede, of behoorlijke genen hebben, en de kansen krijgen om die te ontwikkelen, maar die niet gebruiken, dat verdient weinig respect. EN dat heeft niks met racisme te maken.

Je hebt door je adoptieouders kansen gekregen waarvoor Belgen generaties van hard werken en inspanningen nodig hadden. Misprijzen voor dat plebs dat die kansen greep is dus heel misplaats.

Dat mijn kinderen, effectief (achter-)kleinkinderen van knechten, meiden en boeren, volgens TAVEK moeten aangesproken worden met "weledelgestrenge" en "weledelzeergeleerde" verdient m.i. meer respect voor hen en hun voorouders, dan iemand die toevallig geadopteerd is door mensen van adellijke afkomst die zelf niks gepresteerd heeft.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2018, 22:52   #296
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Ze zoekt in elk geval de weg van de minste weerstand (kinderbijslag en zo).
Kinderen zal ze gelukkig genoeg al nooit meer krijgen.
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2018, 22:54   #297
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Nu niet voor teen of tander, maar wie je voorouders ook waren, heeft eigenlijk bitter weinig te maken met je persoonlijkheid.
Oud 18 augustus 2018, 22:55   #298
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
typische arriviste mentaliteit 'ik heb er hard voor moeten vechten daarom ben ik beter, anderen snobs & blablabla', just face it: als de tijdsgeest er niet naar was geweest waren er velen hier in de Vlaanders nog steeds gedoemd tot de hoedanigheid v simpele boeren/arbeiders... oftewel; een aap in een pak is nog steeds een aap, hé ben oui mon cher

Wellicht wel, maar ik draag geen pak. En ik heb een bierbuik.

Ben ik dan nog een aap?

Oud 18 augustus 2018, 23:00   #299
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
typische arriviste mentaliteit 'ik heb er hard voor moeten vechten daarom ben ik beter,...
Ik hoor hem nergens zeggen dat hij beter is dan een ander.
Maar hij heeft er wel voor moeten vechten. Hij heeft er iets voor moeten doen.
Moeilijke tijden gehad, en het is daar dat je je echte vrienden leert kennen.

Hem of haar. Hij of Zij, vervang het maar waar het moet.

Wel Bembem, voor zo'n mensen heb ik respect.
Srry dak het mss wat bruut zeg, maar in het vrijwilligerswerk dat ik doe zie ik genoeg mensen die in dat geval zijn/waren.
Er zijn er die zich laten gaan en verder de berg afrollen, en er zijn er die de moed opnemen en, meestal met vallen en opstaan, toch die berg weten te beklimmen.
Oud 18 augustus 2018, 23:01   #300
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ik heb niks tegen u, al zeker niet voor uw biologische Koreaans/Jjapanse afkomst. In tegendeel. Ik begrijp zelfs dat ge het moeilijk,hebt. Blijkbaar hebben vele adoptiekinderen gelijkaardige problemen. Als ik het goed heb is je Japanse afkomst een reden die je Koreaanse moeder kan gehad hebben om ja af te staan. Sociale druk, Koreaans Japanse haat.
Wat ge schrijft is correct: wie je opvoedt is héélbelangrijk in de mens die je wordt. Maar dat is in uw geval hetgeen mij toch verbaast. Door je (adoptie-) ouders kreeg je kansen. Als je ze niet grijpt is dat uw eigen keuze. Je mag dan wel niet verbaasd zijn dat men je daarop afrekent. en dat heeft niks met racisme te maken.
Je genen spelen idd een rol. Goede, of behoorlijke genen hebben, en de kansen krijgen om die te ontwikkelen, maar die niet gebruiken, dat verdient weinig respect. EN dat heeft niks met racisme te maken.

Je hebt door je adoptieouders kansen gekregen waarvoor Belgen generaties van hard werken en inspanningen nodig hadden. Misprijzen voor dat plebs dat die kansen greep is dus heel misplaats.

Dat mijn kinderen, effectief (achter-)kleinkinderen van knechten, meiden en boeren, volgens TAVEK moeten aangesproken worden met "weledelgestrenge" en "weledelzeergeleerde" verdient m.i. meer respect voor hen en hun voorouders, dan iemand die toevallig geadopteerd is door mensen van adellijke afkomst die zelf niks gepresteerd heeft.

Dat is allemaal goed en juist uiteraard.

Maar bij de adel , enfin zelfs nu nog steeds is het oneerbaar om te werken.
Maakt niet uit welk werk trouwens.

En studeren ..goh misschien een beetje poëzie of filosofie zodat je iets bij de wijn kunt bespreken.

Werken?
In het slechtste geval kochten ze fabrieken.
Maar daar deden ze verder ook geen klop.

Dat staat niet zo goed op de resumé he.

Kopen en verkopen. Liefst veel tegelijk. Maar niet zelf.

Laatst gewijzigd door Mambo : 18 augustus 2018 om 23:03.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be