Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 augustus 2018, 12:31   #101
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djoebidoebidoe Bekijk bericht

https://nos.nl/artikel/2248022-video...in-belgie.html

De jonge knaap is blijkbaar kickboxer. Ik dacht al van in het begin dat hij maar al te graag zijn technieken eens wou uitproberen. Dat hij deze technieken op een zatlap uittestte vind ik een beetje flauw.
De zatlap was al gekend voor gelijkaardige feiten. Het is zelden maar wie het ongeluk heeft ambras te zoeken met een ex of actieve bokser heeft brute pech
Mijn pa zei altijd..een vechtjas komt op één of andere dag altijd zijn meerdere tegen. Zolang dat een vuist is gaat dat nog.....maar dat kan ook wel eens een mes of erger vuurwapen zijn
En dat is wat ik er kan uit opmaken wat er is gebeurd. In 90 % van de gevallen was het een ''gewone'' jongen en die zou zijn gaan lopen of zich hebben laten doen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 30 augustus 2018 om 12:33.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2018, 12:32   #102
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
De zatlap was al gekend voor gelijkaardige feiten. Het is zelden maar wie het ongeluk heeft ambras te zoeken met een ex of actieve bokser heeft brute pech
Mijn pa zei altijd..een vechtjas komt op één of andere dag altijd zijn meerdere tegen. Zolang dat een vuist is gaat dat nog.....maar dat kan ook wel eens een mes of erger vuurwapen zijn
Enfin hier geld ineens niet meer dat de man die op een inbreker schiet schuldig is... en de gevangenis in moet...
Is het omdat hij een brave zwarte is???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2018, 12:34   #103
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Enfin hier geld ineens niet meer dat de man die op een inbreker schiet schuldig is... en de gevangenis in moet...
Is het omdat hij een brave zwarte is???
Ben je nu nog niet aan die cursus begrijpend lezen begonnen....pfffffff
Oud 30 augustus 2018, 12:37   #104
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ben je nu nog niet aan die cursus begrijpend lezen begonnen....pfffffff
Wie zegt het weeral eens...
Oud 30 augustus 2018, 12:41   #105
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djoebidoebidoe Bekijk bericht
Dank u, u treed me bij wat betreft de motivatie van die jonge knaap. Wanneer ik zeg dat die afrikaanse jongen óók agressief is, dan ben ik maar aan het trollen. Die pocos zijn gewoon niet geïnteresseerd in het volledige verhaal, zolang ze maar met de vinger kunnen wijzen.
Sorry maar dit slaat langzamerhand toch nergens op! je duwt NIEMAND ONGEACHT DE SITUATIE op sporen van treinen.
Dat is toch gewoon gezond verstand, komaan mensen!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2018, 13:24   #106
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Ondertussen in de gazet: één van de vrouwen zegt.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180829_03689609

Citaat:
Vriendin van dader spoorgeweld in Aarschot: “Wat we deden, valt niet goed te praten. Maar ik ben geen raciste”
Conclusie: het is gewoon een kwestie van zattigheid. Als ge zat zijt blijf dan thuis en slaap het uit.

Faits divers moest het niet zijn dat er doden hadden kunnen vallen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2018, 13:29   #107
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
dpg doet het altijd he

Zinnige argumenten gebruiken dan opeens zijn eigen ruiten ingooien door over "witmensen" te beginnen.
Erg hé, hoe gevoelig de witmenskes zijn als ze op denken op hun uiterlijk beoordeeld te worden terwijl ze zelf niks anders doen.

Zoek anders maar eens op hoeveel hits witmens(kes) geeft en hoeveel hits bruin, bruinmens, bruinen enz geeft op dit forum.

Laatst gewijzigd door dpg : 30 augustus 2018 om 13:30.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2018, 13:42   #108
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Erg hé, hoe gevoelig de witmenskes zijn als ze op denken op hun uiterlijk beoordeeld te worden terwijl ze zelf niks anders doen.

Zoek anders maar eens op hoeveel hits witmens(kes) geeft en hoeveel hits bruin, bruinmens, bruinen enz geeft op dit forum.
De "witmens" heeft er wel gezorgd dat u in ongekende privilege hier kan leven en werken. Iets dat onmogelijk is in het land van "bruinmans". Een beetje respect is op zijn plaats. En aanpassen aan onze normen en waarden;
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2018, 14:02   #109
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
De "witmens" heeft er wel gezorgd dat u in ongekende privilege hier kan leven en werken. Iets dat onmogelijk is in het land van "bruinmans". Een beetje respect is op zijn plaats. En aanpassen aan onze normen en waarden;
Blijf maar denken dat witmenskes iets met uiterlijk en afkomst te maken heeft.
Zodat ge u niet moet reageren op alle andere benamingen hier die u blijkbaar minder storen omdat ze ook bij u gemeengoed zijn geworden, als het ware ingebakken in uw DNA.
Oud 30 augustus 2018, 14:19   #110
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik dacht dat wij daar al 100 jaar geleden zijn gaan werken . Of dat ook valt onder de noemer werken laat ik in het midden. Ik laat ook in het midden of wij ons daar veel hebben aangetrokken van de plaatselijke normen en waarden

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 30 augustus 2018 om 14:20.
Oud 30 augustus 2018, 15:12   #111
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik dacht dat wij daar al 100 jaar geleden zijn gaan werken . Of dat ook valt onder de noemer werken laat ik in het midden. Ik laat ook in het midden of wij ons daar veel hebben aangetrokken van de plaatselijke normen en waarden
Hoe dan ook, ze hebben in elk geval hun “plaatselijke normen en waarden” niet terug ingevoerd.
Zoveel zal er niet aan verloren gegaan zijn.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2018, 15:52   #112
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Blijf maar denken dat witmenskes iets met uiterlijk en afkomst te maken heeft.
Zodat ge u niet moet reageren op alle andere benamingen hier die u blijkbaar minder storen omdat ze ook bij u gemeengoed zijn geworden, als het ware ingebakken in uw DNA.
Graag voorbeelden...
Goed dat je de DNA van de forumgangers zo goed kent, of veralgemeen je even graag dan dat je het een ander verwijt?

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 30 augustus 2018 om 15:54.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2018, 16:01   #113
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Graag voorbeelden...

Bruinen komt maar 5 * zoveel voor omdat de zoekresultaten tot 251 beperkt zijn.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg witmens.JPG‎ (21,2 KB, 239x gelezen)
Bestandstype: jpg bruinmens.JPG‎ (22,4 KB, 251x gelezen)

Laatst gewijzigd door dpg : 30 augustus 2018 om 16:03.
Oud 30 augustus 2018, 16:06   #114
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Tsja, over die zoekresultaten, er zullen meer problemen met bruinen dan met witmenskes zijn zeker...
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2018, 16:11   #115
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Tsja, over die zoekresultaten, er zullen meer problemen met bruinen dan met witmenskes zijn zeker...

https://forum.politics.be/showpost.p...1&postcount=20

Witmenskes roept dus duidelijker meer weerstand op als bruinen terwijl hetzelfde soort uitschot daarmee bedoeld word.

Laatst gewijzigd door dpg : 30 augustus 2018 om 16:16.
Oud 30 augustus 2018, 16:32   #116
Tavek
Banneling

Standaard

Feit blijft dat de "witmensen" (uw definitie) er voornamelijk zijn omdat er nu eenmaal samenlevingsproblemen zijn met de allochtone bevolking.

De witmenskes in Chemnitz bvb. Ik begrijp die uitbarsting daar eigenlijk wel. Ik voelde me daar ook niet veilig: het park zat vol met asielzoekers. Die "niks" doen...lummelden. Mensen hebben nu eenmaal schrik van het vreemde, en "niks om handen hebben" is ook in onze "sociale" wijken vaak een catalyst voor misdaad.

Men moet stoppen om enkel te kijken naar populisten (Orban) en/of ideologen zoals Merkel. Men moet pragmatischer de zaken aanpakken en durven zeggen dat meer migratie geen oplossing is voor Europa. Deze mensen zijn ook geen "geboren misdadigers" zoals populistisch rechts ze voorstelt, verre van, dit zijn vluchtelingen op de dool omdat ze geweld kennen in hun thuisland. Maar we moeten regelen dat deze mensen asap terug naar hun thuisland kunnen om dat thuisland terug op te bouwen. De oorlog gaat daar ooit stoppen. Waarom nemen we maar allemaal aan dat ze permanent hier moeten blijven ?
Oud 30 augustus 2018, 16:33   #117
Tavek
Banneling

Standaard

PS: Iemand op de sporen gooien = poging tot doodslag.
Oud 30 augustus 2018, 16:46   #118
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Feit blijft dat de "witmensen" (uw definitie) er voornamelijk zijn omdat er nu eenmaal samenlevingsproblemen zijn met de allochtone bevolking.

De witmenskes in Chemnitz bvb. Ik begrijp die uitbarsting daar eigenlijk wel. Ik voelde me daar ook niet veilig: het park zat vol met asielzoekers. Die "niks" doen...lummelden. Mensen hebben nu eenmaal schrik van het vreemde, en "niks om handen hebben" is ook in onze "sociale" wijken vaak een catalyst voor misdaad.

Men moet stoppen om enkel te kijken naar populisten (Orban) en/of ideologen zoals Merkel. Men moet pragmatischer de zaken aanpakken en durven zeggen dat meer migratie geen oplossing is voor Europa. Deze mensen zijn ook geen "geboren misdadigers" zoals populistisch rechts ze voorstelt, verre van, dit zijn vluchtelingen op de dool omdat ze geweld kennen in hun thuisland. Maar we moeten regelen dat deze mensen asap terug naar hun thuisland kunnen om dat thuisland terug op te bouwen. De oorlog gaat daar ooit stoppen. Waarom nemen we maar allemaal aan dat ze permanent hier moeten blijven ?
Door ondervinding veronderstel ik.
Het grootste deel is zelfs geen oorlogsvluchtelingen maar ge krijgt ze met geen stokken meer buiten.
Hoe denkt ge dat illegalen of transmigranten aan de kost komen?
Men heeft heus geen poputisten nodig om te weten dat 1+1 twee is.
Oud 30 augustus 2018, 16:58   #119
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:

Witmensen is een koekje van eigen deeg.

Citaat:
En uw reactie over mijn vermeende afkomst zegt ook meer over u dan ge zelf ooit zult toegeven.

Als ge straks een ongeval hebt met een Hollander die u geen voorrang van rechts verleende, gaat ge dan over zijn afkomst beginnen of over zijn kennis van het verkeersreglement ?

Denk er maar eens over na als ge straks opnieuw begint over mijn vermeende afkomst als er u iets wat ik gepost heb niet aanstaat.

En ja dit is iets wat ik met mijn ervaring typisch aan witmenskes vind, al die tijd dat ik in Duitsland werk heb ik nog nooit een opmerking gehad in de aard van "misschien is dit in Belgie wel zo, hier niet" terwijl dit de standaard reaktie is bij Vlamingen als ze met een niet Vlaming te doen hebben.

Over afkomst en uiterlijk beginnen, die jongen was nooit op de sporen terecht gekomen als het een gewone blanke Vlaming was geweest en zeker niet voor zo een futiliteit.

Maar ja mensen hebben nu eenmaal schrik van het vreemde
Oud 30 augustus 2018, 17:24   #120
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Witmensen is een koekje van eigen deeg.

En uw reactie over mijn vermeende afkomst zegt ook meer over u dan ge zelf ooit zult toegeven.

Als ge straks een ongeval hebt met een Hollander die u geen voorrang van rechts verleende, gaat ge dan over zijn afkomst beginnen of over zijn kennis van het verkeersreglement ?

Denk er maar eens over na als ge straks opnieuw begint over mijn vermeende afkomst als er u iets wat ik gepost heb niet aanstaat.

En ja dit is iets wat ik met mijn ervaring typisch aan witmenskes vind, al die tijd dat ik in Duitsland werk heb ik nog nooit een opmerking gehad in de aard van "misschien is dit in Belgie wel zo, hier niet" terwijl dit de standaard reaktie is bij Vlamingen als ze met een niet Vlaming te doen hebben.

Over afkomst en uiterlijk beginnen, die jongen was nooit op de sporen terecht gekomen als het een gewone blanke Vlaming was geweest en zeker niet voor zo een futiliteit.

Maar ja mensen hebben nu eenmaal schrik van het vreemde
En waarom niet?
Als een Nederlander in België wilt rijden heeft hij zich aan de belgische verkeersregels te houden.
Idem voor u als u in Duitsland gaat werken.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be