![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1301 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
bvb "radioactief jodium" wordt in de geneeskunde gebruikt voor een te snelle schildklier te behandelen: Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1302 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volplaveien is dus helemaal niet nodig. Deel het desnoods in 10.000.000 stukjes en verdeel het daar waar de stroom nodig is. En als je persé een land wil als figuurlijk vb, China is 20 maal groter dan Spanje, dus 1/20 van China. ![]() pakweg 1/2 van die rode (ideale?) regio waar wslk geen kat woont zou al voldoende zijn. En in binnen-Mongolië (oranje) zal er ook nog veel plaats zijn. ![]() ![]() En indien men nu eens alle mogelijke beschikbare daken technisch aanpast? Ik ga de oppervlakte van die daken niet bijeentellen, maar dat zal meer zijn dan 500.000 km²? Naja neem we dan nog alle bruikbare snelwegbermen erbij ofzo. En bepaalde wateroppervlaktes worden nu ook al meer en meer gebruikt: https://en.wikipedia.org/wiki/Floating_solar https://www.independent.co.uk/news/w...-a8102951.html Laatst gewijzigd door Micele : 30 augustus 2018 om 10:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1303 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In India gaat men 53 km² echt "volplaveien", want het is één aaneengesloten zonnepark:
Citaat:
https://www.livemint.com/Industry/UE...-Karnatak.html Laatst gewijzigd door Micele : 30 augustus 2018 om 11:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1304 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toegeven is ook jouw beste kant niet hé. Liever op de man spelen dan op de bal ipv de realiteit onder ogen te willen zien. Met het verlagen van de LF in het design hebben we al net hetzelfde gezien, tot... Maar tja, als je niet kan aanvaarden dat er wetenschappers zijn die het beter weten dan u én het nadien dan ook nog mooi bewezen hebben in de praktijk. Dat moet pijn gedaan hebben denk ik, en het dan nog proberen weg te lachen nadien. Soit. Even herhalen. Is er een meltdown geweest in Tsjernobyl ? JA Is er een meltdown geweest in TMI: JA (zelfs erger dan dat ze eerst gedacht hebben) Kan dat bij ons ook gebeuren ?: JA Is er radioactiviteit vrijgekomen in Tsjernobyl ? JA Is er radioactiviteit vrijgekomen in TMI ? JA Kan dit bij ons ook gebeuren ? JA Is radioactiviteit gevaarlijk voor de omwonenden ? JA Kijk maar naar de gevolgen in Tsjernobyl Kijk maar naar de gevolgen van TMI. Die hebben ze natuurlijk in de doofpot willen steken uit schrik voor miljarden claims, maar de waarheid komt meer en meer aan het licht. Wat is de oorzaak van die ongelukken geweest ? Technisch falen in combinatie met menselijke fouten. Dat kan overal gebeuren. Maw, 'because of physics', wat blijft er nog van over ? Weerleg dat nu maar eens allemaal, maar ik vrees dat je dit gewoon niet kan. Feiten kan je gewoonweg niet ontkennen. Dat weet iedereen. ![]() ps: Weerleggen met harde bewijzen hé, geen gelul. Referenties naar studies, onderzoeken of whatever.
![]() |
![]() |
#1305 |
Banneling
|
![]() ik herhaal: een drukwaterreactor kan geen "tsjernobylleke" doen. Dat jij niet begrijpt dat er tussen een matige verspreiding van nucleair materiaal (TMI) zonder gezondsheidsimpact en tsjernobyl een wereld van verschil is, dat is niet mijn probleem. In het eerste geval is de meltdown compleet binnen de omkoepeling gebeurd. In het tweede geval is de hele nest ontploft.
Maar zever gerust voort.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#1306 |
Minister
|
![]() Er valt dan ook niets toe te geven
![]() De rest van de zelfverklaarde protagonisten & experts die allemaal onder dezelfde categorie van “ik wil toch niet overtuigd worden” vallen, die zijn wat ze zijn: tijdverlies. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1307 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat hem hier over radioactiviteit die in de lucht komt, maar dat kan jij precies niet goed begrijpen. Verder begin ik er sterk aan te twijfelen of jij wel een ingenieur bent, want je hebt totaal geen zicht op heel deze materie. Wat TMI betreft, heb je dus ook de voorgaande postings niet gelezen of willen lezen of zelf mss eens iets proberen op te zoeken. De straling die vrijgekomen is in TMI is een pak groter geweest dan dat ze beweerden. Bepaalde artikels gaan zelfs tot een factor 1000 hoger. De reden waarom ze de bevolking hebben voorgelogen is ook duidelijk. Miljarden claims. Nu al zijn er bepaalde mensen zich in alle mogelijke bochten aan het wringen om de recenste resultaten te ontkennen, maar het lukt hen blijkbaar niet goed meer. Heeft ook in de media gestaan. Eén grote pot nattigheid. Geloof me gerust. Verleden jaar pas is de bal écht aan het rollen gegaan, de gevolgen zal je later nog wel verder te horen krijgen vrees ik. Sorry dat ik het zo moet zeggen, maar dat is nu wel duidelijk gebleken. Ik had meer van jou verwacht. ![]()
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen. Laatst gewijzigd door kojak : 30 augustus 2018 om 16:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1308 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kan je dat niet, dan beschouw ik jou posting, en zoveel voorgaande als een persoonlijke aanval, en zal dan ook zo verder afgehandeld worden. Good luck ! ![]()
![]() |
![]() |
#1309 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar daar slagen ze totaal niet in, daarom dat ze steeds weer terugkomen om de veiligheid rond ons type kerncentrales. Wel, ik weet hoe veilig of onveilig onze kerncenrtales zijn, ik heb er zelf als jumper gewerkt. Ben dus dichter bij de kern geweest dan de meeste hier. Ben daar na korte periode mee gestopt, gewoon omdat sommige van de meer ervaren jumpers, op jonge leeftiijd reeds de dood door straling ontmoet hadden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1310 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1311 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Als de gemeente een bloemperkje dicht betonneert of asfalteert dan zal je het groene gemekker horen: moet nu alles dichtgebetonneerd worden en waarom laat men ons geen gras meer dat nog groen is. Maar als men gigantische oppervlakten vol bouwt met made in China zonnepanelen dan zijn diezelfde groene mekkeraars heel tevreden en dan denken ze goed bezig te zijn. Die paneeltjes zijn een enorm milieuprobleem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1312 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een mooie toekomst met zonnepannen: ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Micele : 30 augustus 2018 om 21:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1313 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Iets wat U als argument tegen kernenergie gebruikt. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#1314 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Als kerncentrales efficienter zijn dan is dat vooral omdat je met 1 investering je volledige energievoorziening kan invullen. Dit nog aanvullen wind en zon zijn overbodige kosten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1315 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1316 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn ook nog andere bronnen van hernieuwbare energie. Windmolens op zee, die staan in niemand zijn of haar weg. Eigenlijk zelfs ook niet dadelijk voor de scheepvaart, want die parken komen op zandbanken te staan. Plaatsen die de schepen meestal vermijden. ![]()
![]() |
![]() |
#1317 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar wil iedereen wel een antwoordje op denk ik. Prijzen per KWu windenergie, die blijven dalen. Dan blijft er nog de prijs van kernenergie. Thorium of iets anders. (niet de prijs van vandaag, maar de prijs die we morgen & overmorgen gaan moeten neertellen) Vandaar ook deze vraag, die ik hier nu al een paar keer gesteld heb. Kostprijs nucleaire energie ? Als verweer krijg je dan te horen dat extra-veiligheden de nieuwe centrales zo duur maakt. Kan ik best inkomen, tot je wat verder gaat kijken en je tot de vaststelling komt dat er veel meer achter zit dan alleen die extra veiligheden. Maw, zijn ze goedkoper dan men beweert ? Of toch niet ? Citaat:
Dan pas kunnen we écht gaan vergelijken. Idem wat betreft de haalbaarheid van Thorium centrales. Eigenlijk vind ik het raar dat de voorstanders van kernenergie in deze draad deze piste nog niet verder bewandeld hebben. Is trouwens in hun voordeel hé. ![]()
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen. Laatst gewijzigd door kojak : 30 augustus 2018 om 21:47. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1318 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kojak, we mogen nog niet eens kernafval opbergen van de politici, laat staan een nieuw type kerncentrale laten bouwen. Is dat nu eentje die werkt met uranium, plutonium, thorium of geconcentreerde scheten.
Kostprijs van een toekomstige kerncentrale... Ook hier is het glazenbolkijken. Welke regels en normen gaat men nog bijverzinnen om kernenergie helemaal onmogelijk te maken? Want daar komt het op neer. De eerste kernreactor was een hoop grafietblokken en uraniummetaal op een indoor tennisveldje...
![]() |
#1319 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
'...We staan voor belangrijke keuzes als het gaat over onze energiemix. Dat we volop inzetten op hernieuwbare energie is voor iedereen een evidentie. Maar wat doen we zolang het aandeel van hernieuwbare energie onvoldoende is om effectief te voldoen aan de vraag? Kiezen we voor fossiele brandstoffen die onze klimaatdoelstellingen in het gedrang brengen of kiezen we voor kernenergie met zijn voor- en nadelen. Het lijkt evident dat kernenergie deel moet blijven uitmaken van de oplossing, om de energiemix in België zo koolstofarm mogelijk te houden...' Dit komt van het Nucleair Forum. Waar bijna alleen maar pro-nucleair wordt gepraat. 1 van die 2 linken die ik hier onlangs eens had gepost om beide extremen wat tegenover elkaar te zetten. En wat lees ik op het pro-nucleair forum ? Ook zij hebben al flink wat water in de wijn gedaan hé.
![]() |
![]() |
#1320 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |