Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 september 2018, 13:58   #1
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.307
Standaard Nog enkele maanden en Antwerpen is drugsvrij! De Wevers WoD oogst succes! Of zoiets..

Bron


Wat een gigantisch succes kan onze Grote Leider toch alweer op zijn hemdje spelden! Zijn war on drugs draait op volle toeren en hoezee!! Het begint vruchten af te werpen.

De georganiseerde misdaad denkt voortaan wel twee keer na vooraleer ze Antwerpen als uitvalsbasis gaan kiezen.

In 2017 werden er maar liefst 414 dossiers over in- en uitvoer opgestart! De georganiseerde misdaad ligt ei zo na in de touwen! Dat er van die 414 dossiers 32% zonder gevolg bleef is maar een detail. En dat er in 2015 liefst 60% meer dossiers werden opgestart (665 stuks) doet uitschijnen dat de georganiseerde misdaad steeds minder streng wordt aangepakt maar ook daar gaan we niet verder over leuteren.

Neenee, onze Grote Heiland zwierde immers ook maar liefst 3137 simpele gebruikers achter de tralies of minstens richting rechtbank of instelling! Dát zijn cijfers! Terecht natuurlijk want die simpele blowers zijn, zoals iedereen weet, de grootste bedreiging voor de Antwerpse maatschappij. Iedereen heeft liever een granaatgooiende Albanees als buur dan een 16-jarige die al eens een jointje opsteekt. Men moet, toch zeker als Antwerps burgervader, zijn prioriteiten stellen.

Kortom; zoals voorspeld gaat het de goeie kant op. De gebruikers zijn bijna uitgeroeid en met dergelijke cijfers durft geen enkele zichzelf respecterende crimineel zich nog in Antwerpen te vertonen.

Bartje voor president!! Dankzij hem zijn we bijna verlost van die vieze drugs!
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2018, 14:32   #2
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Bron


Wat een gigantisch succes kan onze Grote Leider toch alweer op zijn hemdje spelden! Zijn war on drugs draait op volle toeren en hoezee!! Het begint vruchten af te werpen.

De georganiseerde misdaad denkt voortaan wel twee keer na vooraleer ze Antwerpen als uitvalsbasis gaan kiezen.

In 2017 werden er maar liefst 414 dossiers over in- en uitvoer opgestart! De georganiseerde misdaad ligt ei zo na in de touwen! Dat er van die 414 dossiers 32% zonder gevolg bleef is maar een detail. En dat er in 2015 liefst 60% meer dossiers werden opgestart (665 stuks) doet uitschijnen dat de georganiseerde misdaad steeds minder streng wordt aangepakt maar ook daar gaan we niet verder over leuteren.

Neenee, onze Grote Heiland zwierde immers ook maar liefst 3137 simpele gebruikers achter de tralies of minstens richting rechtbank of instelling! Dát zijn cijfers! Terecht natuurlijk want die simpele blowers zijn, zoals iedereen weet, de grootste bedreiging voor de Antwerpse maatschappij. Iedereen heeft liever een granaatgooiende Albanees als buur dan een 16-jarige die al eens een jointje opsteekt. Men moet, toch zeker als Antwerps burgervader, zijn prioriteiten stellen.

Kortom; zoals voorspeld gaat het de goeie kant op. De gebruikers zijn bijna uitgeroeid en met dergelijke cijfers durft geen enkele zichzelf respecterende crimineel zich nog in Antwerpen te vertonen.

Bartje voor president!! Dankzij hem zijn we bijna verlost van die vieze drugs!
Legaliseren van soft drugs zou kunnen helpen...gedaan met die zever over een joint en controle of wat je rookt....
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2018, 14:52   #3
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Bartje voor president!! Dankzij hem zijn we bijna verlost van die vieze drugs!
Echt ? Dat moeten we vieren met op zijn minst enkele flessen Cognac en genoeg gin tonics En er zal geen plaats zijn voor droogstoppels met een glaasje fruitsap
Afspraak in de mojito bar

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 4 september 2018 om 14:55.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2018, 15:47   #4
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.359
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Echt ? Dat moeten we vieren met op zijn minst enkele flessen Cognac en genoeg gin tonics En er zal geen plaats zijn voor droogstoppels met een glaasje fruitsap
Afspraak in de mojito bar
Ja, ik herinner me indertijd, toen BDW stopte met schranzen en zuipen (zijn gezicht stond letterlijk op ontploffen van het vet), dat hij vertelde dat zijn arts had verklaard dat hij (BDW) dagelijks meer dan voldoende alcohol dronk om geklasseerd te worden als alcoholicus. Hij was daar niet mee akkoord, maar hij was dan toch maar gestopt.

De verslaafden zijn altijd de anderen, nooit hijzelf. Ik veronderstel dat dit typisch menselijk gedrag is, splinter - balk.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2018, 15:51   #5
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Legaliseren van soft drugs zou kunnen helpen...gedaan met die zever over een joint en controle of wat je rookt....
Drugs is meer dan een jointje roken.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2018, 15:54   #6
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.359
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Drugs is meer dan een jointje roken.
Dat zegt alles en niets he Bob.

Mijn drug-ervaringen zijn begonnen met een pintje, zodus ja, wat nu?
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2018, 15:55   #7
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.307
Standaard

Ergste van al vind ik nog dat hij deze resultaten wil gebruiken om een nog repressiever beleid te gaan voeren. Hij draagt een emmer naar de zee, ziet dat dat geen effect heeft en beslist dan maar om 2 emmers naar de zee te dragen... En zo iemand heeft het voor het zeggen in de grootste Vlaamse stad.
Triestig hoor.

Zijn hele feestje haalt geen kloten uit. Er zijn nog steeds druggebruikers in Antwerpen, nog steeds drugsdealers in Antwerpen en er gaan jaarlijks tonnen drugs door de stad/haven.
Daarenboven is er nog nooit zoveel zware criminaliteit geweest die rechtstreeks te koppelen is aan drugshandel. Remember de granaten en ander ongein. En bovenal; de grote criminelen worden ongemoeid gelaten omdat het 'moeilijk' is om bewijslast bijeen te scharrelen.
Tja, dat kon hij een paar jaar geleden niet weten natuurlijk. Toen ging hij de boel wel eens uitmesten. Nu is het plots 'te moeilijk' en worden de pijlen dan maar op de gemakkelijk te pakken, nagenoeg onschuldige gebruikers gericht.

Kortom; wat heel de wereld ondertussen weet blijkt nu ook maar weer eens uit de praktijk in Antwerpen nl. een war on drugs haalt niks uit.

We moeten er natuurlijk wel rekening mee houden dat er verkiezingen voor de deur staan dus de cijfers (hoe armtierig ze ook zijn) zullen danig opgeblonken worden om te verkopen als een succes.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2018, 16:00   #8
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.036
Standaard

Ze zeggen dat wiet een opstapdrug is. Naar xtc, coke, amfetamine e.d.

Ik heb ook een wiet verslaafde gekend die slikte veel Rohypnol en mengde nog wat met coke e.d. Was een marginaal zicht.

Moet je een gordel in de auto dragen? Neen. Maar het wordt wel aangeraden om een gordel te dragen.

Het is hun leven en uiteindelijk kun je bij de coffeeshops op die pakjes wiet waarschuwingen zetten zoals met sigaretten.

Je kan ook zeggen dat drugsverslaafden een slap en leugenachtig karakter hebben, maar dat is mss overdreven...
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2018, 16:01   #9
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat zegt alles en niets he Bob.

Mijn drug-ervaringen zijn begonnen met een pintje, zodus ja, wat nu?
Ik stel vast dat ge het overleefd hebt.
Of ontkent ge het bestaan van drugsdoden ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2018, 16:26   #10
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.359
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ik stel vast dat ge het overleefd hebt.
Of ontkent ge het bestaan van drugsdoden ?
Zeker niet!

Alleen al van alcohol zijn er vele duizenden doden per jaar.

Van cannabis iets minder, nul eigenlijk.

De gevaarlijkheid van drugs blijkt relatief te zijn.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2018, 16:33   #11
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Zeker niet!

Alleen al van alcohol zijn er vele duizenden doden per jaar.

Van cannabis iets minder, nul eigenlijk.

De gevaarlijkheid van drugs blijkt relatief te zijn.
Zoals ik schreef zijn drugs meer dan cannabis alleen.
Maar ik begrijp dat ge er altijd cannabis bij wilt betrekken.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2018, 17:42   #12
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.359
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Zoals ik schreef zijn drugs meer dan cannabis alleen.
Maar ik begrijp dat ge er altijd cannabis bij wilt betrekken.
Tja, er zijn er die tegen elke prijs alcohol er van tussen willen laten.

Die zelfs niet over hun lippen krijgen dat alcohol een zwaar verslavende drug is.

Persoonlijk heb ik zeker 20 jaar last gehad om te stoppen met drinken. Tegenwoordig drink ik om de twee a drie jaar zo eens een paar Carlsbergen, ben dan striepelzat en dan heb ik er weer genoeg van.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2018, 18:36   #13
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Tja, er zijn er die tegen elke prijs alcohol er van tussen willen laten.

Die zelfs niet over hun lippen krijgen dat alcohol een zwaar verslavende drug is.

Persoonlijk heb ik zeker 20 jaar last gehad om te stoppen met drinken. Tegenwoordig drink ik om de twee a drie jaar zo eens een paar Carlsbergen, ben dan striepelzat en dan heb ik er weer genoeg van.
Ik zie hier weinig mensen die beweren dat alcohol een onschuldige drug is.
Wel zie ik hier regelmatig forumers die drugs zouden willen legaliseren.
Ik ben zwaar verslaafd geweest aan tabak en weet hoeveel moeite het gekost heeft om er vanaf te geraken.
Maak mij nu niet wijs dat cannabis zo onschuldig is.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2018, 18:48   #14
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.804
Standaard

De Geliefde Leider brengt ons naar een gezond Vlaanderen. Ik zie het reeds aan de einder.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2018, 18:57   #15
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
De Geliefde Leider brengt ons naar een gezond Vlaanderen. Ik zie het reeds aan de einder.
Veel zijn hem voorgegaan
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2018, 19:15   #16
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.359
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ik zie hier weinig mensen die beweren dat alcohol een onschuldige drug is.
Wel zie ik hier regelmatig forumers die drugs zouden willen legaliseren.
Ik ben zwaar verslaafd geweest aan tabak en weet hoeveel moeite het gekost heeft om er vanaf te geraken.
Maak mij nu niet wijs dat cannabis zo onschuldig is.
Ben gestopt met alcohol, was een hel, heel moeilijk, verschillende keren hervallen, zelfs een keer hervallen na een periode van tien jaar onthouding.
Ben gestopt met speed, geen drie keer meer aan gedacht, geen enkel probleem.
Ben gestopt met coke, nooit geen behoefte meer aan gehad, nooit meer naar omgekeken.
Ben na tientallen jaren dagelijks gebruik gestopt met wiet, twee dagen hoofdpijn en een paar weken dat ik moeilijk in slaap viel, zelfs geen goesting meer gehad daarna.
Ben gestopt met tabak, vijf jaar lang alle drang gehad naar tabak, veel moeilijke momenten gekend. Nicotine is voor mij de zwaarste verslaving en ook (samen met alcohol) de moeilijkste om vanaf te geraken.

Tussen haakjes, 12 augustus laatstleden was ik tien jaar nicotine vrij.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2018, 19:21   #17
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ben gestopt met alcohol, was een hel, heel moeilijk, verschillende keren hervallen, zelfs een keer hervallen na een periode van tien jaar onthouding.
Ben gestopt met speed, geen drie keer meer aan gedacht, geen enkel probleem.
Ben gestopt met coke, nooit geen behoefte meer aan gehad, nooit meer naar omgekeken.
Ben na tientallen jaren dagelijks gebruik gestopt met wiet, twee dagen hoofdpijn en een paar weken dat ik moeilijk in slaap viel, zelfs geen goesting meer gehad daarna.
Ben gestopt met tabak, vijf jaar lang alle drang gehad naar tabak, veel moeilijke momenten gekend. Nicotine is voor mij de zwaarste verslaving en ook (samen met alcohol) de moeilijkste om vanaf te geraken.

Tussen haakjes, 12 augustus laatstleden was ik tien jaar nicotine vrij.
Houden zo.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2018, 20:20   #18
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ik zie hier weinig mensen die beweren dat alcohol een onschuldige drug is.
Wel zie ik hier regelmatig forumers die drugs zouden willen legaliseren.
Ik ben zwaar verslaafd geweest aan tabak en weet hoeveel moeite het gekost heeft om er vanaf te geraken.
Maak mij nu niet wijs dat cannabis zo onschuldig is.
Volgens mij is alles redelijk onschuldig. Zolang je het met mate gebruikt en of doet . Dat geld voor heel veel dingen....seks gokken suikers vetten sigaretten liegen en bedriegen legale en illegale drugs .Zelfs werken kan heel nefast zijn als je geen grenzen stelt

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 4 september 2018 om 20:23.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2018, 20:25   #19
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ben gestopt met alcohol, was een hel, heel moeilijk, verschillende keren hervallen, zelfs een keer hervallen na een periode van tien jaar onthouding.
Ben gestopt met speed, geen drie keer meer aan gedacht, geen enkel probleem.
Ben gestopt met coke, nooit geen behoefte meer aan gehad, nooit meer naar omgekeken.
Ben na tientallen jaren dagelijks gebruik gestopt met wiet, twee dagen hoofdpijn en een paar weken dat ik moeilijk in slaap viel, zelfs geen goesting meer gehad daarna.
Ben gestopt met tabak, vijf jaar lang alle drang gehad naar tabak, veel moeilijke momenten gekend. Nicotine is voor mij de zwaarste verslaving en ook (samen met alcohol) de moeilijkste om vanaf te geraken.

Tussen haakjes, 12 augustus laatstleden was ik tien jaar nicotine vrij.
Wat een saai leven. Ik zou niet in uw plaats willen zijn zelfs al ga je misschien 100 jaar worden
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2018, 20:29   #20
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
periode van tien jaar onthouding.Ben gestopt met alcohol, was een hel, heel moeilijk, verschillende keren hervallen, zelfs een keer hervallen na een
Ben gestopt met speed, geen drie keer meer aan gedacht, geen enkel probleem.
Ben gestopt met coke, nooit geen behoefte meer aan gehad, nooit meer naar omgekeken.
Ben na tientallen jaren dagelijks gebruik gestopt met wiet, twee dagen hoofdpijn en een paar weken dat ik moeilijk in slaap viel, zelfs geen goesting meer gehad daarna.
Ben gestopt met tabak, vijf jaar lang alle drang gehad naar tabak, veel moeilijke momenten gekend. Nicotine is voor mij de zwaarste verslaving en ook (samen met alcohol) de moeilijkste om vanaf te geraken.

Tussen haakjes, 12 augustus laatstleden was ik tien jaar nicotine vrij.
Dus het klopt. Zoals alle instanties en experten beweren. Alcohol is de gevaarlijkste en meest verslavende drug. Zo heb ik het ook altijd geweten.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be