Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 augustus 2018, 10:51   #241
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.227
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De 75 kwh tesla gaat 380 km ver

De 90 kwh jag gaat 340 km ver

identieke rijomstandigheden

Die tesla is reeds 6 jaar oud...

Wat een afgang voor jaguar.
ergo: zelfs de wat verouderde accutechniek Tesla blijft onaangetast superieur.

Niemand zal het (tem 2021) wagen een vergelijkbare EV te willen vergelijken met een model 3 long range. imho.

Daarom gaan die vooral SUVs maken...
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2018, 10:52   #242
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.227
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Zou die betaalbaar worden ?
minstens 70k schat ik...

Bild.de vers van de pers: basis 60k-80k naargelang batterijversie ("Aziatische constructeur" blijft geheim )

WLTP eerder zwakke 400 km.

http://www.autobild.de/artikel/merce...-10241905.html

Laatst gewijzigd door Micele : 27 augustus 2018 om 10:59.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2018, 10:58   #243
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

lol man

10 jaar achterstand, minstens....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2018, 11:04   #244
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.227
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
lol man

10 jaar achterstand, minstens....
Idd, dat gaat dezelfde weg op als die Jaguar. Goed geprobeerd maar helaas... zelfs nog niet goed genoeg om in de buurt te komen van een 6 jaar oude Tesla.

Mercedes zal dus zelf hun eigen batterij-knowhow moeten ontwikkelen. "De Aziaten" gaan het niet voor hun doen.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2018, 12:51   #245
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.227
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Mercedes zal dus zelf hun eigen batterij-knowhow moeten ontwikkelen. "De Aziaten" gaan het niet voor hun doen.
NIO wil met Tesla concurreren op de premiummarkt, om te beginnen in China, later ook in andere landen.

NIO wordt dan na Tesla de tweede BEV-only constructeur.
De ES8 is een +5 m SUV (6/7 zit):
https://wattev2buy.com/electric-vehi...battery-range/
en concurrentie voor de Tesla model X 75D

Citaat:
https://electrek.co/2018/08/29/nio-s...nly-automaker/

NIO seeks to raise $1.3 billion in US IPO to become the next major electric-only automaker

Fred Lambert - Aug. 29th 2018

There are some major electric vehicle-only automakers in China, but Tesla is arguably the only major global electric vehicle-only automaker as establish automakers are still attempting to protect their gas-powered car business.

Now there are some new EV startups who have similar ambitions as Tesla and NIO is coming up at the top of the list as it attempts to raise $1.3 billion to finance those ambitions.
As we previously reported, NIO is presenting itself as a global EV company, but it is very much based in China, where most of its operations are right now and the only market where its first vehicle is available: the NIO ES8, an all-electric SUV.

Last year, NIO claimed to have raised ‘up to $600 million’ in its latest financing round led by Baidu.

It added to the over $1 billion that the relatively young company claimed to have raised over the past few years, including significant investments from Chinese giant Tencent, which has also invested in Tesla.

Earlier this month, we reported about the company’s intentions to go public in the US, but now they have officially filed to register 160 million shares at $6.25 to $8.25 each, which would result in up to $1.3 million in new capital and valuation that could reach $8.5 billion.

They plan to use the money to ramp up production of their current ES8 and launch new vehicles in China first and then globally.

In the filling, NIO is making it quite clear that they are going after Tesla.
Laatste details van die ES8 en ~prijzen:
https://insideevs.com/leasehackr-drives-nio-es8/

Laatst gewijzigd door Micele : 29 augustus 2018 om 13:13.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2018, 21:35   #246
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Ford gaat een all electric Mustang bouwen.

Ik denk dat er hier nu spontaan klaar komen. < 2s naar 100 per uur en de looks van een stoere kar.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2018, 21:48   #247
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.227
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ford gaat een all electric Mustang bouwen.

Ik denk dat er hier nu spontaan klaar komen. < 2s naar 100 per uur en de looks van een stoere kar.
En hopelijk heel veel knopjes. Lol.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2018, 12:21   #248
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.227
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Na een omzetting van WTLP naar EPA-rijbereik kom ik tot volgende conclusies:

- Audi e tron quattro (95 kWh batterij) : 348 km EPA , 400 km WTLP, volgens alle media, een paar spreken van "meer dan 400 km" WTLP... blijft enorm zwak...

- Jaguar I Pace (90 kWh batterij) : 418 km EPA (480 km WTLP)

- grotere Tesla X (75 kWh batterij) : 382 km EPA
- of Tesla X (100 kWh batterij): 475 km EPA (90 kWh: 414 km niet meer in productie)
bron:
https://de.wikipedia.org/wiki/Tesla_Model_X
De Audi e tron productie zou vandaag starten:

Citaat:
https://www.hln.be/auto/audi-brussel...tron~ac737dcf/

Audi Brussels start productie elektrische SUV e-tron

03 september 2018

Audi Brussels is gestart met de serieproductie van de e-tron, de eerste volledig elektrische SUV van het Duitse merk. Audi zal de auto voor het eerst zonder camouflage voorstellen op 17 september in San Francisco.
De Audi-fabriek in Vorst werd grondig aangepast voor de productie van de elektrische wagen. “Audi heeft voor de e-tron talrijke competenties zelf ontwikkeld, alsook de batterijtechnologie en de aandrijving van de wagen”, zegt Patrick Danau, directeur van de Brusselse fabriek. “De medewerkers hebben de vele productiefases opnieuw bedacht, gepland en omgezet.”

De Brusselse Audi-site heeft sinds de zomer van 2016 de carrosseriebouw, lakafdeling en montage grootschalig omgebouwd en haar eigen batterijproductie opgebouwd. De medewerkers van de fabriek hebben meer dan 200.000 trainingsuren achter de rug specifiek voor de eerste volledig elektrische Audi.
Met een zeer pover rijbereik tov een zwaardere/grotere Tesla X...

De journalisten wagen het blijkbaar niet meer die "400 km WLTP" te vermelden... En al zeker niet een vergelijk te maken met Tesla...
Duitse journalisten hebben dat een keer gedaan, het was blijkbaar de laatste keer... Zelfs een vergelijkbare Jaguar I Pace komt duidelijk verder met 5 kWh minder.

- Tesla X 100D (100 kWh): 475 km EPA of 4,75 km/kWh (2459 kg)
- Jaguar I Pace (90 kWh): 418 km EPA of 4,64 km/kWh. (2133 kg)
- Tesla X 75D (75 kWh) : 383 km EPA of 5,1 km/kWh (2373 kg)
- Audi e-tron (95 kWh) : 348 km EPA of 3,66 km/kWh. (~ 2300 kg?)
...

Laatst gewijzigd door Micele : 3 september 2018 om 12:51.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2018, 15:26   #249
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Er zullen bepaalde klanten zijn die ofwel merkgebonden zijn (je hebt er zo) ofwel gewoon de duitse afwerking en styling prefereren die naar een e-tron zullen gaan.

Ik ken mensen die zweren bij audi leasewagens. Als die de optie electrisch overwegen is er maar 1 keus.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2018, 15:59   #250
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.227
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Er zullen bepaalde klanten zijn die ofwel merkgebonden zijn (je hebt er zo) ofwel gewoon de duitse afwerking en styling prefereren die naar een e-tron zullen gaan.

Ik ken mensen die zweren bij audi leasewagens. Als die de optie electrisch overwegen is er maar 1 keus.
Audi e tron zal wel klanten genoeg vinden (de productie zal sowieso weinig zijn)
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2018, 10:16   #251
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.227
Standaard

Het is toch nie waar zeker?
BMW gaat nog eerst afkomen met een Chinese BMW electrische iX3, voor $ 1800 reservatie komt men in de wachtrij :
Citaat:
https://electrek.co/2018/09/03/bmw-i...taking-orders/

Audi and Mercedes-Benz are both about to unveil their new electric SUVs and BMW doesn’t want to be the only major German premium automaker without its own option even though its first entry in the segment is not ready for another 2 years.

In order to do that, BMW is starting to take orders for its electric iX3 SUV.

Just like Mercedes, Audi, and Jaguar turned to Norway to sell their first all-electric cars with thousands of reservations, BMW is first going to the popular EV market with the iX3.

Locals are reporting being invited by BMW to reserve the vehicle.

BMW is asking for $15,000 NOK (about $1,800 USD) to reserve the vehicle and get you “a place in the queue.”

The company reiterated that the vehicle is scheduled for production in 2020 and they didn’t announce a price.

Earlier this year, BMW confirmed that the all-electric iX3 SUV will be built in China and exported to other markets.
...anders vertaald, ze hebben serieus problemen met hun batterijpacks voor hun BMW i4 (limousine 4-5-deurs)

Tzal dus eerder 2021 worden totdat we de eerste fatsoenlijke e-wagen van BMW gaan zien. Hopelijk dan met betaalbare solid states batterijen (als ze het durven)
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2018, 18:34   #252
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

60-80k voor de Mercedes EV, 300 km range.

lol neem dan een fucking leaf.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2018, 18:57   #253
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.227
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
60-80k voor de Mercedes EV, 300 km range.

lol neem dan een fucking leaf.
Of een betere Kona 64 kWh, voor goed de helft van de prijs haal je 450 km range...:
https://forum.politics.be/showthread.php?t=244716
--

Laatst gewijzigd door Micele : 4 september 2018 om 19:09.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2018, 19:04   #254
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Of een betere Kona 64 kWh, voor goed de helft van de prijs haal je ruim 400 km range...:
https://forum.politics.be/showthread.php?t=244716
--
Wanneer worden ze zwaar door de staat gesubsidieerd, om dan vervolgens verketterd te worden zoals de diesels toenmaals.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2018, 19:15   #255
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.227
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wanneer worden ze zwaar door de staat gesubsidieerd, om dan vervolgens verketterd te worden zoals de diesels toenmaals.
EVs worden -vergeleken met de diesel- amper gesubsidieerd. Dus kunnen ze ook niet verketterd worden.



https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/03...ort-1-2905316/

Laatst gewijzigd door Micele : 4 september 2018 om 19:16.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2018, 11:39   #256
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Er zullen bepaalde klanten zijn die ofwel merkgebonden zijn (je hebt er zo) ofwel gewoon de duitse afwerking en styling prefereren die naar een e-tron zullen gaan.

Ik ken mensen die zweren bij audi leasewagens. Als die de optie electrisch overwegen is er maar 1 keus.
Ik wil gerust een Tesla 3 leasewagen. Ik zweer niet bij 1 of ander merk. Maar ze moeten dan wel beschikbaar zijn natuurlijk.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2018, 14:17   #257
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

https://jalopnik.com/the-2020-merced...lopnik_twitter
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2018, 14:24   #258
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik wil gerust een Tesla 3 leasewagen. Ik zweer niet bij 1 of ander merk. Maar ze moeten dan wel beschikbaar zijn natuurlijk.
Het is het grote dilemma he.

Als ze op hun eigen poten staan maken ze fantastische wagens. Revolutionair, maar ze kunnen ze niet snel genoeg en in groot genoege aantallen maken.

Mochten ze met VW in zee zijn gegaan (zie bod VW in privatisatieverhaal) dan beschikten ze waarschijnlijk over veel en veel meer mogelijkheden kwa productie.

Alleen verlies je dan wel je eigenheid en krijg je niet meer die unieke producten....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2018, 15:54   #259
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
60-80k voor de Mercedes EV, 300 km range.

lol neem dan een fucking leaf.
Was destijds bij de lancering van de eerste Tesla S niet juist het argument dat een gemiddeld persoon nooit 300 kilometer op een dag zou rijden? Nu is het belachelijk maar toen mocht er geen slecht woord over gesproken worden. Twee brillen op
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2018, 18:32   #260
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Was destijds bij de lancering van de eerste Tesla S niet juist het argument dat een gemiddeld persoon nooit 300 kilometer op een dag zou rijden? Nu is het belachelijk maar toen mocht er geen slecht woord over gesproken worden. Twee brillen op
Een leaf kost 30k.

Die mercedes 80k.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be