![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#721 | |
|
Banneling
|
Citaat:
De feiten liggen op straat, wat wil je? Als hij dit niet had gedaan was er minstens een algemene staking losgebroken en zou DVL zijn gezondheid riskeren als hij nog zijn gezicht liet zien, de studenten zouden dit met plezier onderling regelen, geloof me vrij. Deze maatregel is ter bescherming van de UGent en van DVL zelf, er gingen stemmen op dat het nog te laks was, maar het reglement liet niet meer dan dit toe. |
|
|
|
|
|
|
#722 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#723 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#724 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ja, pure willekeur. In een rechtstaat word je onschuldig geacht tot het tegendeel bewezen is. En dat hoort volgens de regels te gebeuren. Heeft de student zich kunnen verdedigen? Is hij gehoord? Wordt er geoordeeld op basis van feiten of op basis van een enkele reportage? Journalisten kunnen zaken immers vrij gemakkelijk manipuleren door bepaalde stukjes uit interviews te knippen en het met andere zaken te combineren.
|
|
|
|
|
|
#725 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Algemene staking? Hebt u dan tekenen gezien dat de studenten zich massaal zouden gekeerd hebben tegen de betrokken persoon? Of hebt u gewoon de neiging om bepaalde linkse krachten binnen de studentengroep onterecht te vergroten tot alle studenten (van wie een groot deel politiek totaal onverschillig is trouwens)?
|
|
|
|
|
|
#726 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#727 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Kan je me een link naar het vonnis geven? Natuurlijk is DVL onschuldig tot zijn schuld bewezen werd, maar de UGent heeft het recht om hem te schorsen omdat er duidelijke aanwijzingen zijn dat zijn gedrag, uitspraken en handelingen niet stroken met het tuchtreglement. Je kan dat reglement niet fijn of niet fair vinden, maar het is er en het is er al ruim 10 jaar in deze vorm. Voor 99,99% van de studenten is dat geen enkel probleem. Laatst gewijzigd door parcifal : 7 september 2018 om 18:25. |
|
|
|
|
|
|
#728 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#729 | |
|
Banneling
|
Citaat:
En ja, daar heb ik voldoende tekenen van gezien en gehoord. Laatst gewijzigd door parcifal : 7 september 2018 om 18:23. |
|
|
|
|
|
|
#730 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
|
|
|
|
|
#731 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#732 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#733 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#734 |
|
Minister
|
Allééééé iedereen heeft nu zen zeg je wel gehad over wat de persoonlijke vermoedens zijn over van wat er aan de hand is.
Door wat ons via de TV voorgeschoteld werd althans. Géén haar op mijn hooft wil gortig gedrag vrij pleiten dat onze maatschappij en levenssfeer alleen maar kan verloederen. Ik zal pas mijn mening bepalen nadat het parket een grondig onderzoek gedaan heeft en de onderzoek resultaten officieel bekent gemaakt worden wat nu wel of niet waar is. >> Wat haantjes gedrag is/was of wat georganiseerde misdaad enz. Waarom ik de beelden niet zomaar geloof: Omdat ik veel verwijs naar Zwitserland en het zelfbesturend kanton systeem met directe democratie en ik van oordeel ben dat de hypocriete dubbele nationaliteit moet afgeschaft worden zijn er sommigen die denken dat ik ook extreem denk en zo zaken wil forceren. Ik kreeg dan ook van onbekende extreem denkende mails toe gestuurd met op zen zachts gezegd nogal belastende toestanden er in. Kreeg op mijn Facebook account ook extreme video’s enz. gepost. Waar ik niet mee vergeleken wou worden >>ik de Facebook account gewoon volledig moeten stop gezeten omdat de toevloed van goor steeds groter werd zonder dat ik ook maar een keer gereageerd heb op die troep. Dus wat ik bedoel is dat wel degelijk zaken kunnen geplaatst worden in een mailbox of Facebook account, zaken die niet met het gedachte goed van de eigenaar zelf strookt. Het parket moet in deze uitzoeken en uitmaken wie de mail en video’s plaatste en wie dus de wet overtreden heeft! Want nu zijn er wel degelijk de twee kampen met volgelingen: het kamp van de over ijverige studenten en het kamp van de journalist. Iedereen die de krantenkoppen wil halen springt er natuurlijk op om zelf in de schijnwerpers te komen. ….. die studenten hebben géén bedrijven of winkels of auto’s in de fik gestoken, hebben géén hulpdiensten aangevallen of verwond, liggen niet plat van de drugs, hebben géén mensen dood gereden, hebben géén privé eigendommen gekraakt…….Ooohja ze hebben en vlag gepikt….. Ik vind dat alleen de uitslag van het parket duidelijkheid kan brengen. Pas dan men wel of niet of men met de vinger mag wijzen naar…. Of overgaan op straffen! Al de rest is theater Natuurlijk is DVL onschuldig tot zijn schuld bewezen werd, maar de UGent…….. Er word al gesteld dat ½ aanhangers zijn van …..Wat dus zou betekenen dat de andere helft links is …..(?)
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 7 september 2018 om 18:40. |
|
|
|
|
|
#735 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#736 | |
|
Banneling
|
Citaat:
De schorsing is een ordemaatregel die tijdelijk is. |
|
|
|
|
|
|
#737 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
U legt de vinger op de wonde: de grote onverdraagzaamheid van links. Zeker onder de linkse studentenclubs. Al meermaals hebben die getoond dat ze niet kunnen omgaan met vrije meningsuiting.
|
|
|
|
|
|
#738 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#739 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik hoop dat u toch Nederlands begrijpt? De uitspraak is glashelder: "Er is geen plaats meer voor DvL aan onze universiteit". Dat is geen schorsing. Dat is verwijdering. Dus, hij wordt schuldig geacht en al veroordeeld.
|
|
|
|
|
|
#740 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En sedert wanneer is het aan de personeelsleden van de UG om te bepalen wat studenten mogen denken? Het zou van een krachtdadige leiding getuigen dat een rector opkomt voor vrije meningsuiting en zich niet laat gijzelen door bepaalde linkse krachten binnen het personeel. |
|
|
|
|