Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 september 2018, 18:31   #741
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Waarom de rest dan niet? Als het de rector echt om de inhoud te doen is, waarom die willekeur?
Natuurlijk is DVL onschuldig tot zijn schuld bewezen werd, maar de UGent……..

Er word al gesteld dat ½ aanhangers zijn van …..Wat dus zou betekenen dat de andere helft links is …..(?)
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2018, 18:31   #742
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom de rest dan niet? Als het de rector echt om de inhoud te doen is, waarom die willekeur?
Goede vraag, omdat er een signaal moest gegeven worden.
DVL was gewoon de aangewezen persoon, hij was volkomen verbrand na die uitzending.

Misschien volgen er nog. Het is vroeg dag.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2018, 18:34   #743
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Goede vraag, omdat er een signaal moest gegeven worden.
DVL was gewoon de aangewezen persoon, hij was volkomen verbrand na die uitzending.

Misschien volgen er nog. Het is vroeg dag.
Welk signaal moet dan wel gegeven worden? Dat de UG een links bastion is waar rechts de mond wordt gesnoerd?

De enige die verbrand is, is de rector. DvL heeft, net als iedereen, recht op een mening en het recht om die te uiten. En, laten we niet vergeten, de man hoort zich te kunnen verdedigen. Alleen al uit de handelswijze en de eigengereidheid van de rector blijken de vooringenomenheid. Je oordeelt geen student op basis van een reportage (waarvan de elementen, zoals al veel is gebleken, sterk gemanipuleerd kunnen worden).
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2018, 18:36   #744
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Werkt u aan de UG?

En sedert wanneer is het aan de personeelsleden van de UG om te bepalen wat studenten mogen denken?

Het zou van een krachtdadige leiding getuigen dat een rector opkomt voor vrije meningsuiting en zich niet laat gijzelen door bepaalde linkse krachten binnen het personeel.
Ik was contractueel aan UGent verbonden en kom er nog vrij vaak, bijna wekelijks, ik heb nog een account en kan op het Intranet en krijg de communicaties.

Personeelsleden hebben het recht om te staken als zij vinden dat iets niet door de beugel kan.
Dit zou ongetwijfeld tot een dergelijke algemene staking geleid hebben en dat vlak voor de aanvang van het academisch jaar.

Er is overigens geen sprake van 'gijzeling', enkel dat er een bijzonder groot draagvlak was voor de beslissing van de rector.
Ik ga niet spreken van unanimiteit maar het zal niet veel schelen.

Laatst gewijzigd door parcifal : 7 september 2018 om 18:38.
Oud 7 september 2018, 18:40   #745
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik was contractueel aan UGent verbonden en kom er nog vrij vaak, bijna wekelijks.

Personeelsleden hebben het recht om te staken als zij vinden dat iets niet door de beugel kan.
Dit zou ongetwijfeld tot een dergelijke algemene staking geleid hebben en dat vlak voor de aanvang van het academisch jaar.

Er is overigens geen sprake van 'gijzeling', enkel dat er een bijzonder groot draagvlak was voor de beslissing van de rector.
Ik ga niet spreken van unanimiteit maar het zal niet veel schelen.
Hiermee bevestigt u wat ik eerder schreef: de UG is een links bastion. Geen pluralistische universiteit, wel integendeel.

Natuurlijk hebben personeelsleden het recht om te staken. Alleen is het niet aan personeelsleden om te bepalen wat studenten al dan niet mogen denken. Het is aan de rector om dat laatste duidelijk te maken, maar de man is overduidelijk zelfs roder dan rood of... een bijzonder zwakke figuur.
Oud 7 september 2018, 18:41   #746
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Welk signaal moet dan wel gegeven worden? Dat de UG een links bastion is waar rechts de mond wordt gesnoerd?
Neen, dat er morele en juridische grenzen zijn en wie daarover gaat hoort niet thuis aan de UGent.

Ik vond dat vrij duidelijk. Heb je de persco. van de rector niet gezien?
Oud 7 september 2018, 18:42   #747
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Hiermee bevestigt u wat ik eerder schreef: de UG is een links bastion. Geen pluralistische universiteit, wel integendeel.

Natuurlijk hebben personeelsleden het recht om te staken. Alleen is het niet aan personeelsleden om te bepalen wat studenten al dan niet mogen denken. Het is aan de rector om dat laatste duidelijk te maken, maar de man is overduidelijk zelfs roder dan rood of... een bijzonder zwakke figuur.
Je kan niet fouter zitten dan dit, Jan.
Je bent ideologisch verblind denk ik.
So be it.
Oud 7 september 2018, 18:44   #748
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, dat er morele en juridische grenzen zijn en wie daarover gaat hoort niet thuis aan de UGent.

Ik vond dat vrij duidelijk. Heb je de persco. van de rector niet gezien?
Ja, wollige bewoordingen om de linkse agenda wat te verbergen. Wat trouwens niet thuis hoort aan de UG, is trouwens niet bewezen maar wordt snel snel snel op basis van een reportage geconcludeerd. De rector handelt hier trouwens weinig academisch: hij zou uit moeten gaan van onderzoek en dan pas zijn conclusies trekken.
Oud 7 september 2018, 18:46   #749
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je kan niet fouter zitten dan dit, Jan.
Je bent ideologisch verblind denk ik.
So be it.
Ik ben beter vertrouwd met de - toen nog - RUG dan u denkt. Meer dan u kunt vermoeden, zie ik de dominantie van de linkse krachten en hun ondemocratische reflexen binnen de Gentse universiteit.
Oud 7 september 2018, 18:48   #750
epicurist_dirk
Minister

Standaard

De tjeeven en de linkse hebben er jaren lang alles aan gedaan om overal te infiltreren en zich te nestelen. Tot in de bedrijven wat verkregen werd door de vakbond implantaten

nu dat blijkt dat recht dat ook wenst te doen.... is t'kot te klein zeker
Parket moet bewijzen of er iets strafbaars gedaan werd niet ......
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 7 september 2018 om 18:49.
Oud 7 september 2018, 18:56   #751
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inhoudsloze woorden. Onafhankelijk denken? De rector van de UG maakt ons duidelijk dat studenten bepaalde meningen er niet op na mogen houden. Pluralistisch? Het is meer dan bekend dat de RUG (nu UG) het al altijd moeilijk heeft gehad met bijvoorbeeld de Vlaamsgezinde studentenclubs. Open? Niets van, heel gesloten binnen de muren van het eng politiek correcte denken. Enzovoort.
Zever. Vraag dat maar gerust eens na aan Christophe Bostyn, die publiceert in Doorbraak.be en meer dan een klein beetje zijn strepen verdiende in het vlaamsgezinde SK Ghendt. (Senioren Konvent) Zij hebben altijd hun plaats gehad naast het faculteitenconvent.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2018, 18:57   #752
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
De tjeeven en de linkse hebben er jaren lang alles aan gedaan om overal te infiltreren en zich te nestelen. Tot in de bedrijven wat verkregen werd door de vakbond implantaten

nu dat blijkt dat recht dat ook wenst te doen.... is t'kot te klein zeker
Parket moet bewijzen of er iets strafbaars gedaan werd niet ......
Inderdaad, het valt op dat het parket in deze zaak heel ideologisch handelt als de berichtgeving in de krant hierover juist is. Er wordt blijkbaar uitgegaan van ene te vinden schuld. Dat lijkt op de omgekeerde wereld:

Citaat:
Mogelijk zal het parket proberen om Dries Van Langenhove te vervolgen voor negationisme en het overtreden van de wet op privémilities.
https://www.hln.be/nieuws/binnenland...nden~a5744e1e/

Dit is toch duidelijk een illustratie van het spreekwoord "een stok zoeken om de hond te slaan".
Oud 7 september 2018, 18:58   #753
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Ik heb die pano reportage ondertussen helemaal gezien en ik zag vooral dat Dries Van Langenhove een groot politiek talent is, meer dan vele anderen bij NVA of Vlaams Belang. Hij kan zijn boodschap goed overbrengen bij de mensen, heeft een zeker charisma, inhoudelijk staat het als een huis.

Als je naar de feiten kijkt zie ik dat hij op strafrechtelijk vlak nauwelijks iets misdaan heeft.

"Geheime racistische berichten"

Hij was beheerder van een platform waar rechtse en Vlaamsgezinde jongeren vrij hun mening konden uiten en ja soms ook eens wat zeveren, maar waar kan er eens niet gelachen worden. Dat sommige jongeren geen goede smaak hebben qua humor kan je Van Langenhove niet verwijten.

"Wapens"

Ik zag dat Dries Van Langenhove ooit eens een perfect legale schietoefening heeft gedaan in het buitenland en dat is het.

Veel van de beelden in de Pano reportage kwamen uit het buitenland. Veel beelden uit Charlottesville die totaal niets te maken hebben met Schild en Vriend.

Denkt die VRT nu echt dat de Vlaming achterlijk is dat men dat allemaal zo slikt. Ik heb veel mensen gehoord vandaag die zeggen dat die jongen veel te hard is aangepakt geweest door de media en de politiek.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2018, 19:01   #754
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Ik heb die pano reportage ondertussen helemaal gezien en ik zag vooral dat Dries Van Langenhove een groot politiek talent is, meer dan vele anderen bij NVA of Vlaams Belang. Hij kan zijn boodschap goed overbrengen bij de mensen, heeft een zeker charisma, inhoudelijk staat het als een huis.

Als je naar de feiten kijkt zie ik dat hij op strafrechtelijk vlak nauwelijks iets misdaan heeft.

"Geheime racistische berichten"

Hij was beheerder van een platform waar rechtse en Vlaamsgezinde jongeren vrij hun mening konden uiten en ja soms ook eens wat zeveren, maar waar kan er eens niet gelachen worden. Dat sommige jongeren geen goede smaak hebben qua humor kan je Van Langenhove niet verwijten.

"Wapens"

Ik zag dat Dries Van Langenhove ooit eens een perfect legale schietoefening heeft gedaan in het buitenland en dat is het.

Veel van de beelden in de Pano reportage kwamen uit het buitenland. Veel beelden uit Charlottesville die totaal niets te maken hebben met Schild en Vriend.

Denkt die VRT nu echt dat de Vlaming achterlijk is dat men dat allemaal zo slikt. Ik heb veel mensen gehoord vandaag die zeggen dat die jongen veel te hard is aangepakt geweest door de media en de politiek.
Door knip- en plakwerk kunnen journalisten de zaken zodanig naar hun hand zetten dat de werkelijkheid geweld wordt aangedaan.
Oud 7 september 2018, 19:05   #755
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

De Belgische "justitie" zal toch goed zijn best moeten doen om Dries Van Langenhove te kunnen beschuldigen van strafbare feiten. Maar het is zeker niet uitgesloten, justitie kennende.

Gunther Vleminckx de man achter de facebookpagina Vlaamse Verdedigings Liga werd veroordeeld tot 10 maanden gevangenis met uitstel.

http://www.knack.be/nieuws/belgie/ti...ga-872723.html

Dit voor berichten die hij niet eens zelf gepost heeft !

O ja en een ander soort jongeren die een dakloze doodsloegen in Brussel kregen een "straf" die nauwelijks hoger is 48 maand met uitstel :

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...enis~a24e8e43/

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 7 september 2018 om 19:08.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2018, 19:09   #756
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Wat een knettergek landje zijn we hier toch. Een student met rechtse gedachten maakt een seksistische mop en het gerecht en staatsveiligheid schieten meteen in actie. De media staat er vol van en hij wordt al veroordeeld en er worden tevens al maatregelen genomen alvorens zijn proces gevoerd is. Moordenaars worden ondertussen nauwelijks gestraft en lopen binnen de kortste keren vrij rond. Linkse rechtvaardigheid, hypocrisie en verdraagzaamheid?

Social media staat vol van allerhande pikante berichten.
Oud 7 september 2018, 19:14   #757
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Wat een knettergek landje zijn we hier toch. Een student met rechtse gedachten maakt een seksistische mop en het gerecht en staatsveiligheid schieten meteen in actie. De media staat er vol van en hij wordt al veroordeeld en er worden tevens al maatregelen genomen alvorens zijn proces gevoerd is. Moordenaars worden ondertussen nauwelijks gestraft en lopen binnen de kortste keren vrij rond. Linkse rechtvaardigheid, hypocrisie en verdraagzaamheid?

Social media staat vol van allerhande pikante berichten.
Misschien, héél misschien hebben ze het met hun actie zo proberen onder de aandacht te brengen?

Wat u geschreven heeft klopt als een bus. 2

En de sociale media/het Internet staat stampvol met 'pikante' berichten en tekeningetjes/filmpjes waar sommigen zich zwaar zouden kunnen aan storen.

Laten we al die zaken met een korreltje zout nemen of met een héle Siberische zoutmijn?

Laatst gewijzigd door Universalia : 7 september 2018 om 19:15.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2018, 19:14   #758
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Misschien kunnen ze DVL in het water gooien met een zware steen rond zijn nek. Verdrinkt hij dan is hij onschuldig, komt hij boven drijven dan is hij een racist.

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2018, 19:15   #759
epicurist_dirk
Minister

Standaard

Citaat:
Inderdaad, het valt op dat het parket in deze zaak heel ideologisch handelt als de berichtgeving in de krant hierover juist is. Er wordt blijkbaar uitgegaan van ene te vinden schuld. Dat lijkt op de omgekeerde wereld:

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...nden~a5744e1e/

Dit is toch duidelijk een illustratie van het spreekwoord "een stok zoeken om de hond te slaan".
….. die studenten hebben géén bedrijven of winkels of auto’s in de fik gestoken, hebben géén hulpdiensten aangevallen of verwond, liggen niet plat van de drugs, hebben géén mensen dood gereden, hebben géén privé eigendommen gekraakt…….Ooohja ze hebben en vlag gepikt…..

Ze Hebben in een schietstand in het buitenland zoals op de kermis geschoten ja, hier hebben ze géén wapens ….lopen niet dag dagelijks gewapend met messen rond….en steek partijen hebben ze ook niet op hun palmares…..
Ze hebben wel hun mening....

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 7 september 2018 om 19:19.
Oud 7 september 2018, 19:16   #760
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Misschien kunnen ze DVL in het water gooien met een zware steen rond zijn nek. Verdrinkt hij dan is hij onschuldig, komt hij boven drijven dan is hij een racist.
Net iets te dramatisch denk ik.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be