![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#741 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Er word al gesteld dat ½ aanhangers zijn van …..Wat dus zou betekenen dat de andere helft links is …..(?)
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#742 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
DVL was gewoon de aangewezen persoon, hij was volkomen verbrand na die uitzending. Misschien volgen er nog. Het is vroeg dag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#743 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De enige die verbrand is, is de rector. DvL heeft, net als iedereen, recht op een mening en het recht om die te uiten. En, laten we niet vergeten, de man hoort zich te kunnen verdedigen. Alleen al uit de handelswijze en de eigengereidheid van de rector blijken de vooringenomenheid. Je oordeelt geen student op basis van een reportage (waarvan de elementen, zoals al veel is gebleken, sterk gemanipuleerd kunnen worden). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#744 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Personeelsleden hebben het recht om te staken als zij vinden dat iets niet door de beugel kan. Dit zou ongetwijfeld tot een dergelijke algemene staking geleid hebben en dat vlak voor de aanvang van het academisch jaar. Er is overigens geen sprake van 'gijzeling', enkel dat er een bijzonder groot draagvlak was voor de beslissing van de rector. Ik ga niet spreken van unanimiteit maar het zal niet veel schelen. Laatst gewijzigd door parcifal : 7 september 2018 om 18:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#745 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk hebben personeelsleden het recht om te staken. Alleen is het niet aan personeelsleden om te bepalen wat studenten al dan niet mogen denken. Het is aan de rector om dat laatste duidelijk te maken, maar de man is overduidelijk zelfs roder dan rood of... een bijzonder zwakke figuur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#746 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vond dat vrij duidelijk. Heb je de persco. van de rector niet gezien? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#747 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je bent ideologisch verblind denk ik. So be it. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#748 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, wollige bewoordingen om de linkse agenda wat te verbergen. Wat trouwens niet thuis hoort aan de UG, is trouwens niet bewezen maar wordt snel snel snel op basis van een reportage geconcludeerd. De rector handelt hier trouwens weinig academisch: hij zou uit moeten gaan van onderzoek en dan pas zijn conclusies trekken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#749 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben beter vertrouwd met de - toen nog - RUG dan u denkt. Meer dan u kunt vermoeden, zie ik de dominantie van de linkse krachten en hun ondemocratische reflexen binnen de Gentse universiteit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#750 |
Minister
|
![]() De tjeeven en de linkse hebben er jaren lang alles aan gedaan om overal te infiltreren en zich te nestelen. Tot in de bedrijven wat verkregen werd door de vakbond implantaten
nu dat blijkt dat recht dat ook wenst te doen.... is t'kot te klein zeker Parket moet bewijzen of er iets strafbaars gedaan werd niet ......
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 7 september 2018 om 18:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#751 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#752 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dit is toch duidelijk een illustratie van het spreekwoord "een stok zoeken om de hond te slaan". |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#753 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik heb die pano reportage ondertussen helemaal gezien en ik zag vooral dat Dries Van Langenhove een groot politiek talent is, meer dan vele anderen bij NVA of Vlaams Belang. Hij kan zijn boodschap goed overbrengen bij de mensen, heeft een zeker charisma, inhoudelijk staat het als een huis.
Als je naar de feiten kijkt zie ik dat hij op strafrechtelijk vlak nauwelijks iets misdaan heeft. "Geheime racistische berichten" Hij was beheerder van een platform waar rechtse en Vlaamsgezinde jongeren vrij hun mening konden uiten en ja soms ook eens wat zeveren, maar waar kan er eens niet gelachen worden. Dat sommige jongeren geen goede smaak hebben qua humor kan je Van Langenhove niet verwijten. "Wapens" Ik zag dat Dries Van Langenhove ooit eens een perfect legale schietoefening heeft gedaan in het buitenland en dat is het. Veel van de beelden in de Pano reportage kwamen uit het buitenland. Veel beelden uit Charlottesville die totaal niets te maken hebben met Schild en Vriend. Denkt die VRT nu echt dat de Vlaming achterlijk is dat men dat allemaal zo slikt. Ik heb veel mensen gehoord vandaag die zeggen dat die jongen veel te hard is aangepakt geweest door de media en de politiek. |
![]() |
![]() |
![]() |
#754 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#755 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De Belgische "justitie" zal toch goed zijn best moeten doen om Dries Van Langenhove te kunnen beschuldigen van strafbare feiten. Maar het is zeker niet uitgesloten, justitie kennende.
Gunther Vleminckx de man achter de facebookpagina Vlaamse Verdedigings Liga werd veroordeeld tot 10 maanden gevangenis met uitstel. http://www.knack.be/nieuws/belgie/ti...ga-872723.html Dit voor berichten die hij niet eens zelf gepost heeft ! O ja en een ander soort jongeren die een dakloze doodsloegen in Brussel kregen een "straf" die nauwelijks hoger is 48 maand met uitstel ![]() https://www.hln.be/nieuws/binnenland...enis~a24e8e43/ Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 7 september 2018 om 19:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#756 |
Europees Commissaris
|
![]() Wat een knettergek landje zijn we hier toch. Een student met rechtse gedachten maakt een seksistische mop en het gerecht en staatsveiligheid schieten meteen in actie. De media staat er vol van en hij wordt al veroordeeld en er worden tevens al maatregelen genomen alvorens zijn proces gevoerd is. Moordenaars worden ondertussen nauwelijks gestraft en lopen binnen de kortste keren vrij rond. Linkse rechtvaardigheid, hypocrisie en verdraagzaamheid?
Social media staat vol van allerhande pikante berichten.
![]() |
#757 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat u geschreven heeft klopt als een bus. 2 En de sociale media/het Internet staat stampvol met 'pikante' berichten en tekeningetjes/filmpjes waar sommigen zich zwaar zouden kunnen aan storen. ![]() Laten we al die zaken met een korreltje zout nemen of met een héle Siberische zoutmijn?
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 7 september 2018 om 19:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#758 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien kunnen ze DVL in het water gooien met een zware steen rond zijn nek. Verdrinkt hij dan is hij onschuldig, komt hij boven drijven dan is hij een racist.
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#759 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ze Hebben in een schietstand in het buitenland zoals op de kermis geschoten ja, hier hebben ze géén wapens ….lopen niet dag dagelijks gewapend met messen rond….en steek partijen hebben ze ook niet op hun palmares….. Ze hebben wel hun mening....
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 7 september 2018 om 19:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#760 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |