Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 september 2018, 13:47   #1061
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Dat vind ik eigenlijk ook voorbarig. In de raad van bestuur had hij geen plaats meer. Maar als student hoef je zelf volgens mij het project van je universiteit zelf niet uit te dragen. Je bent geen personeelslid.
De Vos wordt decaan in Australië.
Kunnen we Van de Walle niet ergens in Saoedi-Arabië kwijt ?

Gaza-stad 2025 = Berlijn 1945

Gennez, De Sutter en co tegen een houten palen in Breendonk
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2018, 13:49   #1062
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat vind ik eigenlijk ook voorbarig. In de raad van bestuur had hij geen plaats meer. Maar als student hoef je zelf volgens mij het project van je universiteit zelf niet uit te dragen. Je bent geen personeelslid.
Ok. Ik vind dat hij trouwens wel nog een plaats heeft in de RVB. Werd daarin democratisch verkozen. ALs je echter vindt dat hij geen plaats meer heeft in de raad van bestuur, dan geldt dat evenzeer voor de rector na zijn open brief ivm Maida.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2018, 13:56   #1063
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik schiet vooral in kramp omdat de rector van 1 van de grootste universiteiten van het land een student schorst omwille van zijn mening. Maar ondertussen wel doodleuk eredoctoraten uitreiken aan types als Hernando de Soto
Het maakt duidelijk hoe zeer de vrije meningsuiting in ons land onder druk staat. Je mag een mening hebben, maar enkel als ze volledig aansluit bij de pro migratie mainstream media die iedereen beticht van racisme.

Ik vroeg me daarstraks af of er een dode moest vallen voor ze bij pano eens zouden nadenken. Blijkbaar is dat al eerder gebeurd, maar pano ging gewoon verder

Oud 8 september 2018, 14:03   #1064
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De staatsveiligheid is één ding, het federaal parket een ander. De gewone parketten nog wat anders. Er is nu een onderzoekk gestart op grond van het werk van Pano.

Wat is daar voor bijzonders aan? Jullie schieten in een collectieve kramp omwille van het doodgewone feit dat er een potentieel misdrijf aan het licht is gekomen en het parket een onderzoek begint.
Citaat:
"De repo van gisteren heeft geen invloed op het terreurniveau. Er zijn in de repo wapens getoond, maar het terreurniveau wordt pas verhoogd als de reële kans op terrorisme groter wordt. We menen dat vooralsnog niet te zien. Maar we leven wel in een klimaat dat op langere termijn polariserend en maatschappij-ontwrichtend werkt. Dat is niet alleen de verantwoordelijkheid van politie en justitie, maar gans de maatschappij."
"Jullie" schieten in ene collectieve kramp?

Volgens de staatsveiligheid is er vooralsnog geen sprake van een "potentieel misdrijf", dus is er ook geen reden "om in een collectieve kramp te schieten".

Deze draad laat duidelijk zien wie in een collectieve kramp is geschoten, maar dat zijn niet de "racistische neuzen", de extreem rechtse N-VA-ers, en de neo-nazi's van het VLAAMS BLOK.

De Staatsveiligheid ziet, ook na de reportage van de VRT, geen tekens dat de "reële kans op terrorisme groter wordt". Het terreurniveau wordt er NIET door verhoogd.
De Staatsveiligheid merkt wél op "dat we leven in een klimaat dat op langere termijn polariserend en maatschappij-ontwrichtend werkt".
Op dit eigenste forum worden daar fraaie bewijzen van geleverd.

Een dikke proficiat voor de linkse forummeute die haar uiterste best doet om een klimaat te scheppen dat niet alleen op lange termijn polariserend en ontwrichtend werkt.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 8 september 2018 om 14:19.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2018, 14:17   #1065
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic
Het maakt duidelijk hoe zeer de vrije meningsuiting in ons land onder druk staat. Je mag een mening hebben, maar enkel als ze volledig aansluit bij de pro migratie mainstream media die iedereen beticht van racisme.
De linkse, en veelal belgicistische onverdraagzaamheid gaat al veel verder dan de mensen voor racist uitschelden die de buik vol hebben van de gevolgen van de open-grenzen-politiek. Nochtans wordt er al een hele tijd niet meer ontkend dat er een "migratieprobleem" IS.

Mij werd al een racistische neus aangewreven omdat ik onbewezen en duidelijke onzin niet als zoete koek slikte.

Luttele uren later werd me racisme verweten omdat ik de massamoord van Leopold II op de zwarte bevolking van Congo bekritiseer.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 8 september 2018 om 14:38.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2018, 14:28   #1066
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik schiet vooral in kramp omdat de rector van 1 van de grootste universiteiten van het land een student schorst omwille van zijn mening. Maar ondertussen wel doodleuk eredoctoraten uitreiken aan types als Hernando de Soto
Wat is er verkeerd aan Hernando de Soto? Hij is een Peruaanse liberale econoom, die wankele eigendomsrechten in de 3de wereld aan de kaak stelt.

Dat heeft niets te zien met wederrechterlijke schorsing door de rector van UGENT van een student, die op een besloten site politiek-incorrecte en ranzige moppen zet. De houding van de rector van de KUL t.a.v. die geschorste student is van een geheel ander kaliber.
Oud 8 september 2018, 14:34   #1067
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Hij kan maar meteen ook een bruine werkkledij aanschaffen. En een rune-tatoeage op zijn arm laten zetten. Met daaronder de woorden ' Ik ben een stoere Viking'. Een mooi assortiment dat perfect past bij zulke ongure typetjes.
Als uwe ketel volgende keer stuk is zal je wel anders piepen...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2018, 14:37   #1068
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Dat hij dan loodgieter wordt he, een bruin randje heeft hij al en hij heeft een duidelijke voorkeur voor beerput ten en wat erin rondzwemt.

Als hij daar niet over liegt tenminste, er stond op zijn Twitterprofiel ook dat hij politicoloog en jurist is, 2 leugens zoals we weten.
Er wordt niet méér en harder gelogen dan door politici. Geen wonder want dat zijn voor een groot deel advocaten. Hun beerputten bevinden zich van Brussel tot Straatsburg.
Advocaten zijn hoe dan ook kampioenen in het liegen. Ook als ze niet in de politiek gaan.

Geef mij dan maar bekwame loodgieters, mét of zonder bruin randje. Hoofdzaak voor mij is dat IEDEREEN het werk waarvoor hij betaald wordt doet, en GOED DOET.

Michel wordt betaald om premier te zijn. De Wever om zijn verschillende jobs te doen. Hetzelfde geldt voor élke andere partijvoorzitter en democratisch verkozen politicus.
De ene politicus heeft de buik vol van migratie én de islam, en de andere krijgt er nooit genoeg van. Allemaal hebben ze het recht om voor hun mening uit te komen, zonder voor racist te worden uitgescholden.
Oud 8 september 2018, 14:37   #1069
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
De staatsveiligheid is één ding, het federaal parket een ander. De gewone parketten nog wat anders. Er is nu een onderzoekk gestart op grond van het werk van Pano.

Wat is daar voor bijzonders aan? Jullie schieten in een collectieve kramp omwille van het doodgewone feit dat er een potentieel misdrijf aan het licht is gekomen en het parket een onderzoek begint. De stelling dat er niks aan de hand is vindt geen steun in het feit dat men in allerijl die chatroom heeft leeggemaakt.
Het federaal parket vond bijkomend onderzoek onnodig.

Men heeft weer eens het parket in Gent moeten inschakelen. Daar zijn ze nooit vies van een politieke afrekening onder het mom van justitie.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2018, 14:45   #1070
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Als uwe ketel volgende keer stuk is zal je wel anders piepen...
HO "vergeet" graag dat hij minstens even ver gaat met zijn "alle moslims buiten" standpunt dan menige typetjes met een bruin randje.
Oud 8 september 2018, 14:46   #1071
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Het federaal parket vond bijkomend onderzoek onnodig.

Men heeft weer eens het parket in Gent moeten inschakelen. Daar zijn ze nooit vies van een politieke afrekening onder het mom van justitie.
Inderdaad!
Oud 8 september 2018, 14:47   #1072
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Er wordt niet méér en harder gelogen dan door politici. Geen wonder want dat zijn voor een groot deel advocaten. Hun beerputten bevinden zich van Brussel tot Straatsburg.
Advocaten zijn hoe dan ook kampioenen in het liegen. Ook als ze niet in de politiek gaan.
Geef mij dan maar bekwame loodgieters, mét of zonder bruin randje. Hoofdzaak voor mij is dat IEDEREEN het werk waarvoor hij betaald wordt doet, en GOED DOET.
Michel wordt betaald om premier te zijn. De Wever om zijn verschillende jobs te doen. Hetzelfde geldt voor élke andere partijvoorzitter en democratisch verkozen politicus.
De ene politicus heeft de buik vol van migratie én de islam, en de andere krijgt er nooit genoeg van. Allemaal hebben ze het recht om voor hun mening uit te komen, zonder voor racist te worden uitgescholden.
Iedereen heeft het recht om voor zijn mening uit te komen. Dat heet meningsvrijheid en is een mensenrecht. Dat het daarbij soms tot onheuse betitelingen komt, is niet uit te sluiten. Dat hoort daarbij. Dat is ook het verschil tussen woorden en daden.
Oud 8 september 2018, 15:08   #1073
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Iedereen heeft het recht om voor zijn mening uit te komen. Dat heet meningsvrijheid en is een mensenrecht. Dat het daarbij soms tot onheuse betitelingen komt, is niet uit te sluiten. Dat hoort daarbij. Dat is ook het verschil tussen woorden en daden.
Racisme is geen mening vooral als het een algemene stigmatisatie is. Ik moet ook niet hebben van bepaalde moslims of andere vreemdelingen die naar hier komen om te profiteren. Maar ik maak er geen algemeenheid van en zal zeker de stap niet zetten dat alle vreemdelingen ongewenst zijn met een ondertoon dat onze "zuiverheid" bedreigd wordt.

Anderzijds heb ik geen goesting om veel te lullen over iets wat me feitelijk weinig interesseert. Ik heb andere interesses dan een kwibus van een student die achter een politieke loopbaan jaagt maar alles er aan gedaan heeft om zichzelf buiten spel te zetten. Alleen het zaad dat hij tracht te planten staat me niet aan.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2018, 15:21   #1074
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Precies geert! Maar daar kunnen de forumrechters niet op wachten die genoeg hebben aan de reportage op Canvas om een, volgens hen, staatsgevaarlijke studentenclub te veroordelen.
Het zal toeval zijn dat de flinkse forumrechters veel terughoudender zijn om een Belgische massamoordenaar te veroordelen. Meer nog, er was er eentje bij de BEWEZEN massamoordenaar als een held ophemelde.
Geert is met hoofdletter.

En Leo II was een lieve mens en grote koning.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2018, 15:22   #1075
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Racisme is geen mening vooral als het een algemene stigmatisatie is. Ik moet ook niet hebben van bepaalde moslims of andere vreemdelingen die naar hier komen om te profiteren. Maar ik maak er geen algemeenheid van en zal zeker de stap niet zetten dat alle vreemdelingen ongewenst zijn met een ondertoon dat onze "zuiverheid" bedreigd wordt.

Anderzijds heb ik geen goesting om veel te lullen over iets wat me feitelijk weinig interesseert. Ik heb andere interesses dan een kwibus van een student die achter een politieke loopbaan jaagt maar alles er aan gedaan heeft om zichzelf buiten spel te zetten. Alleen het zaad dat hij tracht te planten staat me niet aan.
Waarom zwijg je niet als je geen zin hebt om te lullen over iets dat je niet interesseert? Niemand verplicht je om te lullen.
Oud 8 september 2018, 15:22   #1076
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht

Uiteraard bent U uiterst gelovig.
Nope, ik ben een atheist. Ook in uw nutter complottheorieën, daar geloof ik niet in.
Oud 8 september 2018, 15:25   #1077
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
We zitten er toch in gezien onze sossenmedia die al op voorhand veroordeeld hebben...
Zie jij nog enig verschil???
Maar maske toch, ik ben een absolute atheist, ik geloof in niets.[/quote]
Zelfs dat is geloven...[/quote]
Nope, niet geloven in iets, is niet geloven. Ik weet dat gelovigen dat niet kunnen aanvaarden, maar toch is het zo.

En die sossenmedia, dat is uw verbeelding. Zelfs Van Grieken heeft die memes veroordeeld. en de NVA heeft alles erop en eraan veroordeeld. en ge gaat toch niet zeggen dat de NVA meespeelt met uw 'sossenmedia'?
Oud 8 september 2018, 15:26   #1078
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Moeders die hun jongens verschonen en alle hoop hebben opgegeven om iets degelijks van het mannengeslacht te verwachten...
Dit is weer wartaal en de zoveelste verkrachting van de mooie Nederlandse taal.
Oud 8 september 2018, 15:28   #1079
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Geert is met hoofdletter.
Weet je dat zeker? Waarom schrijf je dan je naam zonder hoofdletter in je nick?

Citaat:
En Leo II was een lieve mens en grote koning.
We zijn op de hoogte van je verering voor de racistische massamoordenaar die vergeleken wordt met Hitler.
Oud 8 september 2018, 15:29   #1080
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht

Ik vroeg me daarstraks af of er een dode moest vallen voor ze bij pano eens zouden nadenken. Blijkbaar is dat al eerder gebeurd, maar pano ging gewoon verder

[/IMG]
Zelfmoord zelfmoord zelfmoord, dat is blijkbaar echt een obsessie voor u, hé!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be