![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1221 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Volgens mij tolereren we dat allemaal omdat de brandstof in onze auto van ginder komt.
|
|
|
#1222 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De roep naar wederkerigheid is mooi, maar bindt ons hier niet. Ik hoor ook geen oproepen tot het afschaffen van de vrije meningsuiting, louter omdat er in bepaalde landen geen vrijheid is op dat vlak.
|
|
|
|
|
|
#1223 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het wordt tijd dat de wetten eens grondig worden aangepast in deze. Bovendien, sommige wijken zijn volledige kashba's geworden waar de islam regeert. Dat moet afgelopen zijn. En we moeten dat nu afbouwen voordat het te laat is. Verdraagzaamheid tonen tegenover onverdraagzamen is het domste wat een mens kan doen. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 8 september 2018 om 22:30. |
|
|
|
|
|
|
#1224 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Inderdaad.
|
|
|
#1225 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik ben niet meer van de jongsten maar in slaap gewiegd ben ik zeker niet. Vergeet ook niet dat er tegenover de jongeren van S&V een hele resem jongeren staan die wel degelijk 'links' in slaap werden gewiegd. "Men" legt vandaag volgraag de schuld voor het "ontsporen" van onze jongeren bij de "sociale" media, maar het is nét andersom. Onze jongeren staan niet meer zo zwaar onder de invloed van de klassieke media als vroeger. Ik heb kort geleden heel even naar "Dank dat u bij ons was" op Canvas gekeken. Een programma over 40 jaar TV-journalistiek. Er werd onbeschaamd toegegeven dat de VRT haar programma's bracht met het doel de bevolking te onderwijzen. Lees, te indoctrineren. VTM had een andere aanpak. Die speelde beter in op wat ze dacht dat de kijkers wilden. Dat de VRT faalde werd pas duidelijk toen het Dutroux schandaal uitbrak. VTM had al vaker bericht over de verdwenen meisjes. De VRT niet omdat ze dat niet als "nieuws" beschouwde. Dat veranderde toen er twee verdwenen meisjes uit de kelder van Dutroux werden bevrijd. Ik had gauw door dat het internet veel zou veranderen toen ik mijn eerste pc kocht en over een internetaansluiting beschikte. Maar "men" is ondertussen ook al mogelijkheden aan het uitvlooien om ook het internet onder controle te krijgen. Ook de geschreven media zijn tot op vandaag nog altijd politiek aanhorig. Misschien iets minder maar toch. Ze worden gesubsidieerd door de overheid, dan weet je hoe laat het is. De machthebbers blijven doen wat ze altijd al hebben gedaan: de bevolking indoctrineren en manipuleren. Maar ondanks de moeite, en dankzij het internet, lukt het niet meer zo goed als vroeger.
|
|
|
|
#1226 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Kijk, ik heb de reportage niet gezien, met wat ik hier lees kan ik mij min of meer daar een beeld van schetsen. Ik denk dat hij vooral een domoor is, die dweept met een van de grootste losers van de geschiedenis. "ranzig" is gewoon een manier om te zeggen dat je het niet eens bent met iemand. Ik vind collectivisten die anderen willen dwingen om met armen solidair te zijn, ranzige mensen. Ik vind mensen die armen willen helpen, ranzig uitschot. Misschien was Dries ook zo, dat weet ik niet.
|
|
|
|
|
|
#1227 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1228 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#1229 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1230 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De wet is niks anders dan de wil van de machthebber, en zolang er verkiezingen zijn, zal die wil van de machthebber min of meer een electoraat willen paaien. De wet is dan niks anders dan wat dat electoraat paait. Het spreekt vanzelf dat een electoraat zijn waarden in de wetten zal laten gieten. Als die waarden erin bestaan van homo's van een gebouw te gooien en ongelovigen op te knopen, dan zal dat de wetten van onze samenleving worden. Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#1231 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#1232 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Betekent het sneuvelen van die vrijheden dan een stap vooruit in uw gedachtegang? |
|
|
|
|
|
|
#1233 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1234 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Had het het VB het wat slimmer gespeeld en was het wat minder ranzig geweest en minder brutaal, dan was er nooit een cordon geweest rond het VB en was het zeker op Vlaams niveau salonfähig geweest om mee te regeren. Hetgeen niet wil zeggen dat ze deze moslimproblematiek alleen had opgelost. Alle of toch een grote meerderheid van de partijen moeten ervan doordrongen worden dat er dringend maatregelen moeten komen om de verdere islamisering van ons land te stoppen. Het VB is trouwens nog altijd een ranzige partij. De bruine kant van het VB gaat er volgens mij nooit uit. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 8 september 2018 om 22:49. |
|
|
|
|
|
|
#1235 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De kastdeur staat hier wel open.... |
|
|
|
|
|
|
#1236 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1237 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het CS is er na de Zwarte Zondag gekomen. Niet omwille van het taalgebruik, maar wel omdat het establishment vreesde voor een machtswissel. De te machtige Vlaamse opmars moest gestuit worden.
|
|
|
|
|
|
#1238 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wat kan jou het schelen dat het hier, wat betreft de vrije meningsuiting, hoe langer hoe minder verschilt van een ordinaire dictatuur? Barbertje zal hangen. Dat is het enige dat jou aan het dictatoriale hart gaat.
|
|
|
|
#1239 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ga er dus maar zo zeker niet van uit dat die moslima "zich maar moet aanpassen aan onze wetten, want vrijheid en zo". Als er genoeg moslima's zijn, dan zal zij de wet aanpassen aan haar waarden en geplogenheden, en als uw vrijheden daarvoor moeten sneuvelen, zal dat dan maar gebeuren. Niet dat ik denk dat dat een "vooruitgang" is van onze maatschappij, maar wel een gevolg van diezelfde vrijheden. Maw, onze mix van vrijheden en tevens onze door onze eigen wetten opgelegde zelf-censuur om vijanden mogen te duiden, maakt van het geheel een zichzelf vernietigend onstabiel geheel. |
|
|
|
|
|
|
#1240 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|